Pagina 1 van 1

Woongarant/REAAL laat verzekering ten onrechte doorlopen

Geplaatst: 19 feb 2012 20:06
door jaap12345
Bij het afsluiten van mijn hypotheek in 2000, heb ik destijds ook een Aankoopwaarde garantie verzekering afgesloten voor een periode van 10 jaar. Dit was bij Woongarant/DBV.
Nu is deze verzekering niet stopgezet na 10 jaar door Woongarant. Ik heb tot 2012 premie betaald. Dit was me in eerste instantie niet opgevallen, omdat ik jaarlijks alleen een acceptgiro kreeg, en geen specificatie van de te betalen premie. De verzekering heb ik nu stop laten zetten, echter Woongarant wil me vooralsnog de premie die ik de afgelopen 2 jaar ten onrechte heb betaald niet terugbetalen.
Mijn tussenpersoon, De Hypotheker, zegt dat deze fout is gekomen doordat Woongarant in 2008 is overgestapt van DBV naar REAAL. Hier heb ik m'n geld echter niet mee terug.
Wat kan ik doen om de teveel betaalde premie terug te krijgen. Is er wellicht een geschillencommissie?

Re: Woongarant/REAAL laat verzekering ten onrechte doorlopen

Geplaatst: 20 feb 2012 15:51
door DHA-klachten
Beste Jaap12345,

Mijn naam is Rob van der Laan, ben werkzaam bij de centrale organisatie (hoofdkantoor) van alle vestigingen van De Hypotheker en hou mij onder andere bezig met het oplossen van problemen en het behandelen van klachten.

Ik heb uw bijdrage gelezen en begrepen. Voor zover ik nu kan beoordelen is er sprake van een misverstand, een misverstand dat ik graag wil helpen oplossen (lees: zorgen dat de teveel betaalde premies zsm aan u worden gerestitueerd).

Als u zo vriendelijk wilt zijn mij de volgende gegevens te mailen: uw naam, adres, woonplaats, het polisnummer van de verzekering en de vestigingsplaats van de betrokken Hypotheker-vestiging dan zal ik e.e.a. na een kleine controle op juistheid zo snel mogelijk in orde maken.
U kunt hiervoor het beste mijn persoonlijk emailadres gebruiken: [email protected]

Ik wacht uw bericht met belangstelling af.
Met vriendelijke groet,

Rob van der Laan
De Hypothekers Associatie BV