Eneco Stedin alleenrecht Rotterdam
Geplaatst: 20 feb 2012 10:35
Beste lezer,
Eneco maakt er een sport van om klanten niet te binden. Ik ben al 10 jaar klant bij Eneco en heb al meerdere malen ongeregeldheden gehad.
Waarom moeten wij in Rotterdam of andere plekken nog transport afnemen van 1 bedrijf Is het niet gezonder als er wat te kiezen valt Dat is pas samen een betere service, prijs, kwaliteit verhouding
Klanten"service" lijkt vooral zich te richten op de korte termijn. Opvang van klanten met klachten vraagt speciale vaardigheden van de telefonisten. Ik kreeg juist het gevoel dat ze alleen hart voor de zaak hebben. Helaas leken de medewerkers ook gestrest en had ik niet het idee dat ze gingen luisteren. Ik weet niet of dit door een reorganisatie komt of iets anders. Wel zijn de reclames weer hartverwarmend. Mijn complimenten daarvoor.
In het verleden hebben ze bij mij foutieve jaarafrekeningen en onterechte aanmaningen verzonden. Daarnaast kreeg ik tijdens vakantie minimaal 2 huisbezoeken om volgens Eneco een achterstand van 15 kosten. Totale kosten die in mijn ogen onterecht zijn, is voor 2011 minimaal € 270. Sommige onderdelen van de nota's kloppen totaal niet.
Graag wilde Ik een gezonde verklaring, wat maar niet lukt. Na vervelende telefonisch onderhoud, heb ik de voorkeur om alles zwart op wit vast te leggen. Een gemiste kans op het herstellen van een klantrelatie. In plaats daarvan krijg je steeds standaardteksten met een paar regels aangepast.
Het liefst wilde ik natuurlijk een zo snel mogelijk concrete en praktische oplossing. Helaas dat gaat niet, men verrekent automatisch de betalingen, dat is systeemtechnisch ingeregeld volgens de klanten"service".
Conclusie is dat ik na een paar keer contact te hebben gehad weinig vertrouwen heb in dit bedrijf en helaas kan ik het contract niet opzeggen met de Eneco Holding.
Meer info, ervaringen, etc over eneco en de praktijken van dat bedrijf, zie:
http://www.consumentenbond.nl/forum/vie ... php?t=3756
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... e_en_Water en/of
http://kassa.vara.nl/zoeken/?q=eneco&x= ... ies&id=153
Eneco laat juist mensen in de kou staan! Zodra het kan zijn ze mij als klant voorgoed kwijt.
Welke energiemaatschappij je ook kiest, veel succes!
H. Id Hammou
Ps Eneco Holding N.V (eneco, joulz, oxxio & stedin) realiseert over het eerste 6 maanden 2011 een nettoresultaat van € 133 miljoen.
Eneco maakt er een sport van om klanten niet te binden. Ik ben al 10 jaar klant bij Eneco en heb al meerdere malen ongeregeldheden gehad.
Waarom moeten wij in Rotterdam of andere plekken nog transport afnemen van 1 bedrijf Is het niet gezonder als er wat te kiezen valt Dat is pas samen een betere service, prijs, kwaliteit verhouding
Klanten"service" lijkt vooral zich te richten op de korte termijn. Opvang van klanten met klachten vraagt speciale vaardigheden van de telefonisten. Ik kreeg juist het gevoel dat ze alleen hart voor de zaak hebben. Helaas leken de medewerkers ook gestrest en had ik niet het idee dat ze gingen luisteren. Ik weet niet of dit door een reorganisatie komt of iets anders. Wel zijn de reclames weer hartverwarmend. Mijn complimenten daarvoor.
In het verleden hebben ze bij mij foutieve jaarafrekeningen en onterechte aanmaningen verzonden. Daarnaast kreeg ik tijdens vakantie minimaal 2 huisbezoeken om volgens Eneco een achterstand van 15 kosten. Totale kosten die in mijn ogen onterecht zijn, is voor 2011 minimaal € 270. Sommige onderdelen van de nota's kloppen totaal niet.
Graag wilde Ik een gezonde verklaring, wat maar niet lukt. Na vervelende telefonisch onderhoud, heb ik de voorkeur om alles zwart op wit vast te leggen. Een gemiste kans op het herstellen van een klantrelatie. In plaats daarvan krijg je steeds standaardteksten met een paar regels aangepast.
Het liefst wilde ik natuurlijk een zo snel mogelijk concrete en praktische oplossing. Helaas dat gaat niet, men verrekent automatisch de betalingen, dat is systeemtechnisch ingeregeld volgens de klanten"service".
Conclusie is dat ik na een paar keer contact te hebben gehad weinig vertrouwen heb in dit bedrijf en helaas kan ik het contract niet opzeggen met de Eneco Holding.
Meer info, ervaringen, etc over eneco en de praktijken van dat bedrijf, zie:
http://www.consumentenbond.nl/forum/vie ... php?t=3756
http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... e_en_Water en/of
http://kassa.vara.nl/zoeken/?q=eneco&x= ... ies&id=153
Eneco laat juist mensen in de kou staan! Zodra het kan zijn ze mij als klant voorgoed kwijt.
Welke energiemaatschappij je ook kiest, veel succes!
H. Id Hammou
Ps Eneco Holding N.V (eneco, joulz, oxxio & stedin) realiseert over het eerste 6 maanden 2011 een nettoresultaat van € 133 miljoen.