LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met Asus !

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
kevinvdburgt

Problemen met Asus !

Ongelezen bericht door kevinvdburgt »

Beste Tros Radar,

Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een laptop van Asus gekocht bij Wehkamp. Deze machine heeft me behoorlijk wat geld gekost omdat ik deze machine voor mijn studie en werk nodig heb. Half december is mijn laptop thuis opgehaald voor reparatie door PostNL deze heeft mijn laptop (na 2 weken) afgeleverd bij Asus. Vervolgens is Asus er mee aan de gang geweest en kreeg ik 3 februari een mailtje dat ze mijn laptop niet konden reparen en dat ze 60% van mijn aankoop bedrag wouden crediteren. Hiermee ging ik uiteraard niet akkoord omdat op hun site het volgende staat:
Als uw product niet goed functioneert bij normaal gebruik tijdens de garantie periode zal ASUS zorgen voor reparatie of vervanging de defecte onderdelen. Indien dit niet mogelijk is binnen de gestelde wettelijke periode kan ASUS het product zelf vervangen. Het vervangende product zal dan functioneel gelijkmatig of beter zijn als wat origineel is geleverd. Reparatie en vervanging kunnen uitgevoerd worden met gebruik van gerenoveerde onderdelen of units. Indien de notebook in garantie is, zullen de eigendomsrechten van de vervangen defecte onderdelen automatisch worden overgedragen naar ASUS.

Bron: http://rma.asus.de/pick_eu/nl/

Mijn laptop valt gewoon nog onder garantie bij Asus. Na een hoop gemail en gebeld met Asus waarin ze mij vertelden dat ze geen vervangende machines beschikbaar hadden kreeg ik na een week 100% gecrediteerd. Maar ze kunnen het aankoop bedrag niet gelijk aan mij crediteren maar aan Wehkamp zelf. Dit zouden ze doen over 20 dagen! (28-02-2012) Dan word het geld gecrediteerd naar Wehkamp. Dan moet ik nog wachten totdat alles bij Wehkamp rond is en ze het geld naar mij kunnen overmaken. Inmiddels ben ik al 2 maanden aan het wachten (waarvan ik max. 1 maand mee rekening kon houden). En heb ik nog niks!! Doordag ik al zo lang moet wachten op mijn wereknde systeem odf nu het geld zodat ik zelf een nieuwe machine kan aanschaffen loop ik mijn inkomsten mis van mijn werk en loop ik achter met mijn studie.

Wat zou ik hier nog aan kunnen doen? Gewoon afwachten totdat ik mijn geld heb? Of kan ik hier wel wat tegen doen?
Mijn irritaties zijn zeer hoog bij Asus op dit moment !

Met vriendelijke groet,

Kevin van der Burgt

MAXIEM

Re: Problemen met Asus !

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag Kevin,

Als Wehkamp weet heeft van het feit dat je de aankoopsom terugkrijgt van hun leverancier, dan hoeven ze echt niet te wachten met het geld te storten op jouw rekening. Zij zijn de verkoper van het produkt en zoiets zou binnen 5 dagen geregeld moeten zijn. De achterstand in je studie is moeilijk in een schadebedrag uit te drukken en de inkomstenschade valt NIET onder een consumentenkoop. Wel zou ik Wehkamp in elk geval een kopie sturen van het mailtje dat je van ASUS kreeg en hen ook schriftelijk de inhoud van het telefoongesprek berichten.

Sukses, Maxiem.

Netteke333

Ongelezen bericht door Netteke333 »

Begin mij niet over de Asus,
Ik ben momenteel zelf ook met ze in discussie..

Laptop gekocht 12-10-2010

Batterij/oplaadpunt kapot juni 2011.

Asus repareren..
Asus nieuwe batterij eringezet..

Het is nu feb 2012.. WEER batterij kapot.
Gemaild, krijg ik keihard een berichtje terug dat de batterij meer dan 12 maanden oud is.
Nee, stelletje sukkels. De batterij is brandnieuw.. die hebben jullie zelf erin gezet vorig jaar JUNI. Heb er alle bewijzen van en er zit een sticker op mijn batterij!

Ant asus:
Ow hmm hmm.. naja dat zal dan wel maar nog steeds moet je zelf de reparatiekosten betalen.

Dit word weer een lange strijd

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

Bij levering van een vervangend product geldt de datum van aanschaf vanaf de eerste koop. Anders zou de consument recht hebben op garantie op garantie en daar beter van worden, wat niet de bedoeling is.
Gemaild, krijg ik keihard een berichtje terug dat de batterij meer dan 12 maanden oud is.
Nee, stelletje sukkels. De batterij is brandnieuw.. die hebben jullie zelf erin gezet vorig jaar JUNI. Heb er alle bewijzen van en er zit een sticker op mijn batterij!
Het zijn dus geen sukkels je had 1 jaar garantie in die periode is er een onderdeel vervangen(accu) onder garantie,dat houd niet in dat de garantie weer verlengd werd.Brandnieuw is nieuw en niet 8 maanden oud.De levensduur hangt ook helemaal af van het gebruik vooral laden en ontladen ze gaan niet onbeperkt mee ,gebruik op netstroom met accu erin ook slecht levensduur etc.

gr Henk

gr Henk

Netteke333

Ongelezen bericht door Netteke333 »

De gemiddelde levensduur is volgens asus zelf 12 maanden.

Ze hebben het aansluitpuntje voor opladen + de accu vervangen.
Dus nu na 7 maanden is mijn accu kapot en dat vind jij wel normaal?

Bij reparatie en vervanging van een onderdeel geld er weer garantie op het vervangen onderdeel van zoveel tijd. (in dit geval 12 maanden op de accu zelf) tevens is er niet vastgesteld op het weer het oplaadpunt is OF de accu en daarbij is mijn notebook zelf nog geen 2 jaar oud.

Webcarewehkamp.nl

Ongelezen bericht door Webcarewehkamp.nl »

Geachte KevinvdBurgt,

Op de eerste plaats wil ik namens wehkamp.nl excuses aanbieden voor de deze gang van zaken. Graag wil ik voor u bemiddelen in deze zaak. Indien u van dit aanbod gebruik wilt maken, dan verzoek ik u uw contactgegevens ( klantnummer of naam en adresgegevens ) naar mij te mailen: [email protected]

Gesloten