Ik reis 4 dagen in de week met lijn 28 van Veolia van Brunssum naar Heerlen.
Het gebruikelijke tarief is € 1,83.
Sinds 8 februari wordt echter elke dag € 4,12 van mijn OV-Chipkaart afgeschreven.
Ik heb Veolia hier schriftelijk over ingelicht.
Helaas heeft Veolia hier nog niet op gereageerd.
Ook heb ik telefonisch contact gehad met klantenservice.
Ondanks de toezegging dat ik zou worden teruggebeld, is dit niet gebeurd.
Ik vraag me af hoelang Veolia mijn OV-Chipkaart nog blijft plunderen.
Gelukkig heb ik in de gaten dat Veolia teveel in rekening brengt.
Ik ben er echter van overtuigd dat een hoop mensen die dezelfde bus als mij gebruiken hun OV-transacties niet controleren.
Zij worden dus elke dag door Veolia “geplukt”.
Anonieme OV-Chipkaart gebruikers hebben al helemaal niet in de gaten dat ze teveel betalen.
Ik adviseer dan ook iedereen regelmatig zijn OV-transacties te controleren.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Veolia schrijft teveel geld van mijn OV-Chipkaart af
Re: Veolia schrijft teveel geld van mijn OV-Chipkaart af
Gek van VEolia
Nog vandaag ik reis Nijmegen naar Blerick s'ochtend € 9.66
s'avond terug voor € 11.37
Voor dezelfde afstand ik betaal niet zelfde tarief vreemd
en ik gebruik de OV chipkaart
Mijn vraag is wie moet ik slagen om mijn geld terug
sinds 22 februari en vandaag ik heb net gezien
Help Aub deze bedrijf is echt oplichter
zij hebben de oplossing tegen de crisis gevonden maar ik voel mij als een schaap zonder haar
Nog vandaag ik reis Nijmegen naar Blerick s'ochtend € 9.66
s'avond terug voor € 11.37
Voor dezelfde afstand ik betaal niet zelfde tarief vreemd
en ik gebruik de OV chipkaart
Mijn vraag is wie moet ik slagen om mijn geld terug
sinds 22 februari en vandaag ik heb net gezien
Help Aub deze bedrijf is echt oplichter
zij hebben de oplossing tegen de crisis gevonden maar ik voel mij als een schaap zonder haar
Re: Veolia schrijft teveel geld van mijn OV-Chipkaart af
3233ben schreef:Ik reis 4 dagen in de week met lijn 28 van Veolia van Brunssum naar Heerlen.
Het gebruikelijke tarief is € 1,83.
Sinds 8 februari wordt echter elke dag € 4,12 van mijn OV-Chipkaart afgeschreven.
Ik heb Veolia hier schriftelijk over ingelicht.
Helaas heeft Veolia hier nog niet op gereageerd.
Ook heb ik telefonisch contact gehad met klantenservice.
Ondanks de toezegging dat ik zou worden teruggebeld, is dit niet gebeurd.
Ik vraag me af hoelang Veolia mijn OV-Chipkaart nog blijft plunderen.
Gelukkig heb ik in de gaten dat Veolia teveel in rekening brengt.
Ik ben er echter van overtuigd dat een hoop mensen die dezelfde bus als mij gebruiken hun OV-transacties niet controleren.
Zij worden dus elke dag door Veolia “geplukt”.
Anonieme OV-Chipkaart gebruikers hebben al helemaal niet in de gaten dat ze teveel betalen.
Ik adviseer dan ook iedereen regelmatig zijn OV-transacties te controleren.
Had je eerst een of ander korting, welke niet meer op de kaart zit ?
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Veolia schrijft teveel geld van mijn OV-Chipkaart af
Helaas kan ik hier ondertussen behoorlijk over meepraten. Lig al sinds 4 februari met Veolia in de clinch.
Wat is er gebeurd? Ik reisde op 8 februari 2012 met de (Conexxion) bus naar het station, en pakte daar een Veolia-trein. Mijn kortingsabonnement (40%) bleek na afloop niet te zijn 'gelezen'. Netjes mailtje gestuurd, en ondertussen heeft Veolia al 3x in een e-mail gezegd dat het om een softwarefout gaat, de 'paal' op het station heeft gelezen dat ik een bus-abbo zou hebben en daarom zou mijn recht op korting vervallen. Nou vind ik dat sowieso al een kul-regel, maar daarnaast héb ik helemaal geen bus-product op mijn kaart staan, en ook nooit gehad!
Ten tweede kan ik tot nu toe elke week restitutie aanvragen, ik reis buiten de spits naar Roermond vanuit Nijmegen, met mijn soort ns-abbo zou ik 40% korting moeten krijgen, en binnen de spits 20%, maar Veolia maakt er áltijd 20% van, toch een beetje heel erg jammer.
Waar de NS (in mijn ogen) nog snel en duidelijk op klachten of opmerkingen reageert, doet Veolia er nu al bijna 2 maanden over. De manager klantenservice, met wie ik nu e-mail (na 3 verschillende medewerkers via de e-mail en nog 1 via de telefoon te hebben gesproken), had zelf geen fláúw idee of benul van de kortingen, abbonementen of uberhaupt de hele chipkaart (dit zei hij letterlijk in zijn eerste mail naar mij toe, wie me niet gelooft mag 't komen lezen, ik geloof 't zelf namelijk ook nog steeds niet).
Op 12 maart gaf meneer aan 'enkele weken' nodig te hebben om alles uit te zoeken, omdat hij meent dat ik geen recht heb op restitutie. Ondanks het feit dat het om een softwarefout gaat. Oh, en hij ging ook nog een weekje weg, en er is natuurlijk verder helemaal niemand die er de ballen van snapt bij Veolia....:s
Ik heb meneer verteld dat ik uiterlijk 8 april (2 maanden na dato) een oplossing wil hebben.
Wat ik er niet bij heb gezegd, maar wel kan gebruiken als stok achter de deur, is dat ik 2 dagen later een e-mail kreeg van 'Kanniewaarzijn' (de 'nieuwe ookdatnog'). Ik had deze zaak opgegeven, en niet verwacht er nog iets van te horen, maar ze mailden me dat ze graag op de hoogte gehouden willen worden en deze zaak dan gaan verwerken in hun programma
En om hoeveel geld gaat het in dit geval? 10 hele euros! 'tis ondertussen ook meer een principekwestie gewonnen, ik pik het gewoon echt niet langer dat vooral Veolia steeds maar weer wegkomt met dit soort asociaal gedrag.
Wat is er gebeurd? Ik reisde op 8 februari 2012 met de (Conexxion) bus naar het station, en pakte daar een Veolia-trein. Mijn kortingsabonnement (40%) bleek na afloop niet te zijn 'gelezen'. Netjes mailtje gestuurd, en ondertussen heeft Veolia al 3x in een e-mail gezegd dat het om een softwarefout gaat, de 'paal' op het station heeft gelezen dat ik een bus-abbo zou hebben en daarom zou mijn recht op korting vervallen. Nou vind ik dat sowieso al een kul-regel, maar daarnaast héb ik helemaal geen bus-product op mijn kaart staan, en ook nooit gehad!
Ten tweede kan ik tot nu toe elke week restitutie aanvragen, ik reis buiten de spits naar Roermond vanuit Nijmegen, met mijn soort ns-abbo zou ik 40% korting moeten krijgen, en binnen de spits 20%, maar Veolia maakt er áltijd 20% van, toch een beetje heel erg jammer.
Waar de NS (in mijn ogen) nog snel en duidelijk op klachten of opmerkingen reageert, doet Veolia er nu al bijna 2 maanden over. De manager klantenservice, met wie ik nu e-mail (na 3 verschillende medewerkers via de e-mail en nog 1 via de telefoon te hebben gesproken), had zelf geen fláúw idee of benul van de kortingen, abbonementen of uberhaupt de hele chipkaart (dit zei hij letterlijk in zijn eerste mail naar mij toe, wie me niet gelooft mag 't komen lezen, ik geloof 't zelf namelijk ook nog steeds niet).
Op 12 maart gaf meneer aan 'enkele weken' nodig te hebben om alles uit te zoeken, omdat hij meent dat ik geen recht heb op restitutie. Ondanks het feit dat het om een softwarefout gaat. Oh, en hij ging ook nog een weekje weg, en er is natuurlijk verder helemaal niemand die er de ballen van snapt bij Veolia....:s
Ik heb meneer verteld dat ik uiterlijk 8 april (2 maanden na dato) een oplossing wil hebben.
Wat ik er niet bij heb gezegd, maar wel kan gebruiken als stok achter de deur, is dat ik 2 dagen later een e-mail kreeg van 'Kanniewaarzijn' (de 'nieuwe ookdatnog'). Ik had deze zaak opgegeven, en niet verwacht er nog iets van te horen, maar ze mailden me dat ze graag op de hoogte gehouden willen worden en deze zaak dan gaan verwerken in hun programma
En om hoeveel geld gaat het in dit geval? 10 hele euros! 'tis ondertussen ook meer een principekwestie gewonnen, ik pik het gewoon echt niet langer dat vooral Veolia steeds maar weer wegkomt met dit soort asociaal gedrag.