ANWB verstrekt de toegezegde fietslampjes niet!
Geplaatst: 21 feb 2012 12:41
Na een oeverloze discussie in de ANWB-winkel heb ik onderstaand bericht naar de ANWB gestuurd. Ik begreep inmiddels dat dit enkele honderdduizenden ANWB-leden treft. Het is alweer een week later en ik heb nog geen antwoord.
Contactformulier via anwb.nl: 28-01-2012
Ik heb een: Klacht
Met betrekking tot: Wegenwacht/ANWB-lidmaatschap
Over het onderwerp: Wijziging in services
Bericht: Deze week ontving ik uw brief met het aanbod mijn lidmaatschapskaart van 2011 bij de ANWB-winkel in te ruilen voor een set fietslampjes. Leuk aanbod, dus heb ik 1 van de kinderen naar de ANWB-winkel laten gaan met mijn oude lidmaatschapskaart. Komt ze terug met een tegoedbon! De voorraadlampjes is op! Moet ik 1 van de kinderen nog een keer vragen voor mij naar de stad te gaan.
Weet de ANWB dan niet van tevoren hoeveel leden er zijn?
De tegoedbon is geldig tot 29 februari 2012. Is de voorraad fietslampjes voor die tijd weer aangevuld?
Er is verder niets anders in de ANWB-winkel dat ik zou kunnen gebruiken, met uitzondering van soms een boek en 's zomers kaarten, maar daar is de bon weer niet geldig voor.
Hoe wordt dit nu opgelost?
At 16:00 10-2-2012 +0100, you wrote:
Geachte heer (naam bij ANWB bekend),
Hartelijk dank voor uw bericht en geduld.
Wij begrijpen uw teleurstelling, het is zeker niet leuk als u voor niets naar de winkel gaat. Wij bieden u onze excuses voor dit ongemak.
Het blijft altijd moeilijk met acties. De ene keer gaat een artikel heel snel, de andere keer duurt het wat langer voordat een artikel helemaal is verkocht (of weggegeven). We hadden 400.000 lampjes ingekocht maar we moeten toegeven dat we niet op deze grote vraag naar fietslampjes hadden gerekend.
Toch willen we geen 'nee' verkopen aan onze leden. Wanneer de fietslampjes op zijn krijgen onze leden een tegoedbon mee (t.w.v. de ledenprijs voor fietslampjes) om tot 29 februari 2012 in de winkel te kunnen besteden. Wij betreuren het dat u minder tevreden bent met deze oplossing.
Op onze website staan een aantal voorbeelden van artikelen die u met de tegoedbon kunt aanschaffen:
Als u uw lidmaatschapskaart van 2011 voor 1 maart a.s. bij een ANWB-winkel inlevert, ontvangt u een tegoedbon van Euro 2,50*. Hiervoor kunt u in onze winkel 1 van de volgende artikelen krijgen: een reflectievest, parkeerschijf, regenpocho of parkeerclip. *De tegoedbon is in de plaats gekomen van het setje fietslampjes. De inruilactie met de fietslampjes liep zo storm dat we geen voorraad meer hebben. De tegoedbon kan voor meerdere producten worden ingeruild.
We danken u wel voor uw reactie dit stelt ons in staat om dit soort teleurstellingen in de toekomst te beperken.
Met vriendelijke groet,
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB
Raymond Ubink
Contactcenter, Team Correspondentie
Date: Tue, 14 Feb 2012 13:56:21 +0100
To: [email protected]
From: (bij ANWB bekend)
Subject: Re: Verzoeknummer: 91920150
Geachte heer Ubink,
Wat is dat nu voor antwoord? Met "betreuren" lossen we niets op.
Ik schreef u al (zie hierboven) dat er op dit moment niets in de winkel ligt waar ik iets aan heb, dus aan die tegoedbon heb ik nu niets.
Ja, de ANWB Wandelgids "Architectuur, 30 stadswandelingen" heb ik intussen wel aangeschaft, maar daar kon de tegoedbon dan weer niet voor gebruikt worden.
Belofte maakt schuld. En als blijkt dat de ANWB de belangstelling voor die belofte onderschat heeft, dan is het aan de ANWB om die schuld in te lossen. Een tegoedbon die binnen enkele weken verloopt is daarvoor geen eerlijk alternatief.
Overigens is het wel een beetje naief om met 4 miljoen leden maar 400.000 lampsetjes in te zetten. De veronderstelling dat slechts 1 op de 10 leden hiervoor zijn oude kaart zou inleveren lijkt mij een schromelijke onderschatting.
Over ruim 2 weken loopt de geldigheid van de tegoedbon af. (Nu nog maar 1 week!)
Komt er geen alternatief, dan zou de ANWB dus veel oude lidmaatschapskaarten ingezameld hebben zonder dat het iets gekost heeft.
Als lid heb ik aan mijn deel van de overeenkomst voldaan, maar de ANWB blijft in gebreke om ook aan de door haar toegezegde verplichting te voldoen.
Ik ervaar dat als onbetrouwbaar gedrag van de vereniging naar haar leden.
Een kleine rondgang op het Internet maakt duidelijk dat veel meer leden erg ontevreden zijn over deze move van de ANWB.
Sommigen veronderstellen zelfs dat het een verkapte actie is om de winkelverkoop te stimuleren. Tja, dat zou natuurlijk zomaar kunnen.
Als enige alternatieven die binnen de waarde en het beperkt toegestane assortiment van de tegoedbon vallen worden genoemd: reflectievest driehoeken (voor kinderen), parkeerschijven, regenpocho's en parkeerclips.
(Zijn er daar eigenlijk wel voldoende van op voorraad om alle teleurgestelde leden te voorzien?)
Voor mij is het in elk geval geen oplossing: het enige artikel voor volwassen fietsers in dit kwartet is een regenponcho, maar ik heb al een uitstekende poncho.
Het minste wat de ANWB kan doen is de geldigheid van de tegoedbonnen verlengen tot de zomervakantie.
De kans is groot dat ik en met mij vele andere leden tegen die tijd wel weer iets uit de ANWB-winkel kunnen gebruiken.
Mijns inziens zijn er minstens 3 mogelijkheden om dit zo eerlijk mogelijk op te lossen:
- alsnog voldoende fietslampjes bijbestellen;
- de geldigheid van de tegoedbon verlengen tot de zomervakantie;
- in aanvulling op het voorgaande punt de bestedingsmogelijkheid van de tegoedbon uitbreiden tot het hele assortiment van de ANWB-winkel.
Mocht dat niet mogelijk zijn en kunt u niet voldoen aan de aanbieding die de ANWB op zich genomen heeft dan verzoek ik u om de overeenkomst te ontbinden en mijn oude kaart terug te sturen.
U krijgt dan de tegoedbon terug.
Uw antwoord zie ik belangstellend tegemoet,
(naam bij ANWB bekend)
Contactformulier via anwb.nl: 28-01-2012
Ik heb een: Klacht
Met betrekking tot: Wegenwacht/ANWB-lidmaatschap
Over het onderwerp: Wijziging in services
Bericht: Deze week ontving ik uw brief met het aanbod mijn lidmaatschapskaart van 2011 bij de ANWB-winkel in te ruilen voor een set fietslampjes. Leuk aanbod, dus heb ik 1 van de kinderen naar de ANWB-winkel laten gaan met mijn oude lidmaatschapskaart. Komt ze terug met een tegoedbon! De voorraadlampjes is op! Moet ik 1 van de kinderen nog een keer vragen voor mij naar de stad te gaan.
Weet de ANWB dan niet van tevoren hoeveel leden er zijn?
De tegoedbon is geldig tot 29 februari 2012. Is de voorraad fietslampjes voor die tijd weer aangevuld?
Er is verder niets anders in de ANWB-winkel dat ik zou kunnen gebruiken, met uitzondering van soms een boek en 's zomers kaarten, maar daar is de bon weer niet geldig voor.
Hoe wordt dit nu opgelost?
At 16:00 10-2-2012 +0100, you wrote:
Geachte heer (naam bij ANWB bekend),
Hartelijk dank voor uw bericht en geduld.
Wij begrijpen uw teleurstelling, het is zeker niet leuk als u voor niets naar de winkel gaat. Wij bieden u onze excuses voor dit ongemak.
Het blijft altijd moeilijk met acties. De ene keer gaat een artikel heel snel, de andere keer duurt het wat langer voordat een artikel helemaal is verkocht (of weggegeven). We hadden 400.000 lampjes ingekocht maar we moeten toegeven dat we niet op deze grote vraag naar fietslampjes hadden gerekend.
Toch willen we geen 'nee' verkopen aan onze leden. Wanneer de fietslampjes op zijn krijgen onze leden een tegoedbon mee (t.w.v. de ledenprijs voor fietslampjes) om tot 29 februari 2012 in de winkel te kunnen besteden. Wij betreuren het dat u minder tevreden bent met deze oplossing.
Op onze website staan een aantal voorbeelden van artikelen die u met de tegoedbon kunt aanschaffen:
Als u uw lidmaatschapskaart van 2011 voor 1 maart a.s. bij een ANWB-winkel inlevert, ontvangt u een tegoedbon van Euro 2,50*. Hiervoor kunt u in onze winkel 1 van de volgende artikelen krijgen: een reflectievest, parkeerschijf, regenpocho of parkeerclip. *De tegoedbon is in de plaats gekomen van het setje fietslampjes. De inruilactie met de fietslampjes liep zo storm dat we geen voorraad meer hebben. De tegoedbon kan voor meerdere producten worden ingeruild.
We danken u wel voor uw reactie dit stelt ons in staat om dit soort teleurstellingen in de toekomst te beperken.
Met vriendelijke groet,
Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB
Raymond Ubink
Contactcenter, Team Correspondentie
Date: Tue, 14 Feb 2012 13:56:21 +0100
To: [email protected]
From: (bij ANWB bekend)
Subject: Re: Verzoeknummer: 91920150
Geachte heer Ubink,
Wat is dat nu voor antwoord? Met "betreuren" lossen we niets op.
Ik schreef u al (zie hierboven) dat er op dit moment niets in de winkel ligt waar ik iets aan heb, dus aan die tegoedbon heb ik nu niets.
Ja, de ANWB Wandelgids "Architectuur, 30 stadswandelingen" heb ik intussen wel aangeschaft, maar daar kon de tegoedbon dan weer niet voor gebruikt worden.
Belofte maakt schuld. En als blijkt dat de ANWB de belangstelling voor die belofte onderschat heeft, dan is het aan de ANWB om die schuld in te lossen. Een tegoedbon die binnen enkele weken verloopt is daarvoor geen eerlijk alternatief.
Overigens is het wel een beetje naief om met 4 miljoen leden maar 400.000 lampsetjes in te zetten. De veronderstelling dat slechts 1 op de 10 leden hiervoor zijn oude kaart zou inleveren lijkt mij een schromelijke onderschatting.
Over ruim 2 weken loopt de geldigheid van de tegoedbon af. (Nu nog maar 1 week!)
Komt er geen alternatief, dan zou de ANWB dus veel oude lidmaatschapskaarten ingezameld hebben zonder dat het iets gekost heeft.
Als lid heb ik aan mijn deel van de overeenkomst voldaan, maar de ANWB blijft in gebreke om ook aan de door haar toegezegde verplichting te voldoen.
Ik ervaar dat als onbetrouwbaar gedrag van de vereniging naar haar leden.
Een kleine rondgang op het Internet maakt duidelijk dat veel meer leden erg ontevreden zijn over deze move van de ANWB.
Sommigen veronderstellen zelfs dat het een verkapte actie is om de winkelverkoop te stimuleren. Tja, dat zou natuurlijk zomaar kunnen.
Als enige alternatieven die binnen de waarde en het beperkt toegestane assortiment van de tegoedbon vallen worden genoemd: reflectievest driehoeken (voor kinderen), parkeerschijven, regenpocho's en parkeerclips.
(Zijn er daar eigenlijk wel voldoende van op voorraad om alle teleurgestelde leden te voorzien?)
Voor mij is het in elk geval geen oplossing: het enige artikel voor volwassen fietsers in dit kwartet is een regenponcho, maar ik heb al een uitstekende poncho.
Het minste wat de ANWB kan doen is de geldigheid van de tegoedbonnen verlengen tot de zomervakantie.
De kans is groot dat ik en met mij vele andere leden tegen die tijd wel weer iets uit de ANWB-winkel kunnen gebruiken.
Mijns inziens zijn er minstens 3 mogelijkheden om dit zo eerlijk mogelijk op te lossen:
- alsnog voldoende fietslampjes bijbestellen;
- de geldigheid van de tegoedbon verlengen tot de zomervakantie;
- in aanvulling op het voorgaande punt de bestedingsmogelijkheid van de tegoedbon uitbreiden tot het hele assortiment van de ANWB-winkel.
Mocht dat niet mogelijk zijn en kunt u niet voldoen aan de aanbieding die de ANWB op zich genomen heeft dan verzoek ik u om de overeenkomst te ontbinden en mijn oude kaart terug te sturen.
U krijgt dan de tegoedbon terug.
Uw antwoord zie ik belangstellend tegemoet,
(naam bij ANWB bekend)