LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ENECO VEELS TE HOGE MAANDLASTEN KAN NIET

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
paarssnoopy5

ENECO VEELS TE HOGE MAANDLASTEN KAN NIET

Ongelezen bericht door paarssnoopy5 »

HALLO,

Wij wonen in een woning gebouwd 2002 we betaalde vanaf het begin al 270 euro per maand dus al heel hoog/veel nu betaal ik 320 euro per maand tal van telefoontjes gepleegd en ja hoor ik kan de meter laten ijken de meter is van stedin kosten 600 euro.
Wat mij dus opvalt is dat er mensen die de meter hebben laten ijken voor de kosten opdraaien vanwegen een magnetische veld??????.
Mijn verbruik is 3 keer hoger als menig mens in de straat ben alle buren af gegaan.
Ik heb bij de technische unie een meter gekocht digitaal en ja hoor de meter van stedin geeft een 3 keer hoger verbruik aan.
Voorbeeld gisteren een verbruik van 10 kwh op de tussen meter en de meter van stedin van eneco 45.7 kwh ik heb het verbruik nu 1 week opgenomen en er fotos ervan gemaakt.
Ik ben benieuwd anders heb ik volgens mij recht op jaren terug gaven.
Volgens de peiling behoor ik tot de 10 % van nl met het meeste verbruik.
Ik heb ook een meter tussen mij app. geplaatst en zie geen afwijkende dingen.
Heb ook geen vijver zonnenbank enz. alleen een waterbed verbruik op jaar basis 100 euro, ik was alleen in het weekend.

Mvg danielle

Jolijn

Re: ENECO VEELS TE HOGE MAANDLASTEN KAN NIET

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wat mij dus opvalt is dat er mensen die de meter hebben laten ijken voor de kosten opdraaien vanwegen een magnetische veld??????.

Kulsmoes om d'r onderuit te draaien.

De bedragen die je noemt lijken mij idd belachelijk hoog voor een 'normaal'? nieuwbouwhuis.

paarssnoopy5

dank u iemand die net als ik denk dank je wel ik hoop dat eneco hetzelfde denkt zal wel niet en met deze ... smoes komen hou je op de hoogte.
Nu net weer de stand opgenomen weer 3 keer zo hoog.

Groetjes danielle

superklaver

Ongelezen bericht door superklaver »

laatst had ik een klant in de winkel en die was per maand 80 euro kwijt alleen aan het waterbed. hoe kanhet dan dat die van u 100 per jaar is?

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

superklaver schreef:laatst had ik een klant in de winkel en die was per maand 80 euro kwijt alleen aan het waterbed. hoe kanhet dan dat die van u 100 per jaar is?
Doet die klant er elke week nieuw water in?
Heeft 'ie een bed van 2.50 bij 2.50?
Temperatuur vh water is 37graden?
Anders mag die klant dan z'n meter ook wel eens laten ijken.
:wink:

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

superklaver schreef:laatst had ik een klant in de winkel en die was per maand 80 euro kwijt alleen aan het waterbed. hoe kanhet dan dat die van u 100 per jaar is?
80 euro per maand !?
Wat doet die klant mijn zijn/haar waterbed dan ?

paarssnoopy5

Hoi superklaver,

Dan is er iets mis met dat waterbed mijn verbruik is plus minus 100 euro per jaar.
Kijk maar op diverse sites van waterbedden, ik heb mijn bed aangeschaft bij een waterbedden zaak voor 4000 euro met weinig dus zeer zuinig verbruik misschien is de temp meter kapot..
Ik heb er een meter tussen gedaan 5,70 euro per maand dus ongeveer 70 euro op jaar basis.
Dus er is iets niet goed met dat water bed.

Mvg danielle

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Aan ons waterbed zijn we rond 80 euro per jaar kwijt

paarssnoopy5

Hoi,

Het gaat om de meterstanden niet over een waterbed sorry hoor

Groetjes danielle

superklaver

Ongelezen bericht door superklaver »

ik heb er verder ook geen verstand van hoor. maar dit is mij verteld door die klant. ik vond het ook veel.

Jerpauw

Ongelezen bericht door Jerpauw »

Een ijking wordt gedaan door meetbedrijf de kosten kunnen varieren omdat de NMA geen tarief heeft vastgesteld, is uit de ijking gebleken dat u inderdaad een kapotte meter heeft dan betaalt de netbeheerder de ijkingskosten, is het zo dat de meter wel goed is dan betaalt u de kosten.

tips

laat nooit een tv op standby staan
haal een dimmer van een licht altijd uit het stopcontact als het niet gebruikt wordt, veel mensen vergeten dat een dimmer gewoon 24 uur pd aanstaat.
kijk na of er een oude koelkast of vriezer staat te draaien, hoe ouder het apparaat des te meer verbruikt hij.
opladers van een mobieltje ook uit stopcontact halen.

succes.

Chocomelk

Jerpauw schreef:Een ijking wordt gedaan door meetbedrijf de kosten kunnen varieren omdat de NMA geen tarief heeft vastgesteld, is uit de ijking gebleken dat u inderdaad een kapotte meter heeft dan betaalt de netbeheerder de ijkingskosten, is het zo dat de meter wel goed is dan betaalt u de kosten.

tips

laat nooit een tv op standby staan
haal een dimmer van een licht altijd uit het stopcontact als het niet gebruikt wordt, veel mensen vergeten dat een dimmer gewoon 24 uur pd aanstaat.
kijk na of er een oude koelkast of vriezer staat te draaien, hoe ouder het apparaat des te meer verbruikt hij.
opladers van een mobieltje ook uit stopcontact halen.

succes.
En wat als blijkt dat de meter kapot is en dus zo waarschijnlijk al maanden teveel betaald, in hoeverre gaan ze terugbetalen ?

Jerpauw

Goede vraag, de ijkingskosten worden betaalt door de netbeheerder, en als er aangetoont kan worden hoeveel er teveel is verbruikt moet de leverancier dit compenseren op bijvoorbeeld de jaarnota.

Chocomelk

Jerpauw schreef:Goede vraag, de ijkingskosten worden betaalt door de netbeheerder, en als er aangetoont kan worden hoeveel er teveel is verbruikt moet de leverancier dit compenseren op bijvoorbeeld de jaarnota.

Jaaa en hoe moet dat worden aangetoont ?

Jerpauw

Tja das een lastig verhaal, u kunt het meetbedrijf vragen wat er mis is met de meter en hoeveel hij te hard loopt... misschien dat daar een rekensommetje van gemaakt kan worden.

Chocomelk

Jerpauw schreef:Tja das een lastig verhaal, u kunt het meetbedrijf vragen wat er mis is met de meter en hoeveel hij te hard loopt... misschien dat daar een rekensommetje van gemaakt kan worden.
En ook hoelang hij al te hard loopt ?

Jerpauw

dat kunt u opmaken uit uw jaarnota's die u jaarlijks krijgt.

Chocomelk

Jerpauw schreef:dat kunt u opmaken uit uw jaarnota's die u jaarlijks krijgt.
Wij wonen in een woning gebouwd 2002 we betaalde vanaf het begin al 270 euro per maand dus al heel hoog/veel nu betaal ik 320 euro per maand tal van telefoontjes gepleegd en ja hoor ik kan de meter laten ijken de meter is van stedin kosten 600 euro.
In 2002 al 270 euro per maand betalen, dat is in mijn ogen absurd hoog.

Dus hoe wil je dat laten opmaken uit de jaarnota's ?

paarssnoopy5

Hoi,

Wij kregen na het eerste jaar een aanslag van 1300 euro met een maand bedrag van 270 euro.
Jaren lang schommelde dit tussen de 270 en 290 per jaar.
Altijd aangenomen dat dit normaal was, dit jaar naar 320 euro bijna net zoveel als mijn hypotheek.
Dit is gods onmogelijk, als we het na vragen bij de buren blijkt dit 3 keer zoveel te zijn dus al die jaren in vertrouwen betaald vanaf 2002 dus 10 jaar lang hoge maandlasten en jaarnota s.

Mvg danielle

Chocomelk

paarssnoopy5 schreef:Hoi,

Wij kregen na het eerste jaar een aanslag van 1300 euro met een maand bedrag van 270 euro.
Jaren lang schommelde dit tussen de 270 en 290 per jaar.
Altijd aangenomen dat dit normaal was, dit jaar naar 320 euro bijna net zoveel als mijn hypotheek.
Dit is gods onmogelijk, als we het na vragen bij de buren blijkt dit 3 keer zoveel te zijn dus al die jaren in vertrouwen betaald vanaf 2002 dus 10 jaar lang hoge maandlasten en jaarnota s.

Mvg danielle
Dit is gewoon te absurd voor woorden, 270 euro per maand betalen en dan nog een aanslag er bovenop van 1300 euro.
Dit liet ik dus tot de bodem uitzoeken, niet normaal gewoon !

Gesloten