bogers faillissement
Geplaatst: 21 feb 2012 21:54
Wij hebben begin november een dakkapel besteld bij fa. Bogers. 16 december is men komen meten. Vervolgens moesten ook wij 35 % aanbetalen. De verkoper is deze 16de december ook nog langs gekomen om een plan te kunnen maken voor vervanging van de achtergevel. Is haastig met losse opmerkingen vertrokken. 25 december hebben wij het bedrag ( ruim 2500 euro) overgemaakt. 16 februari jl. kregen wij een bericht van de curator dat het bedrijf failliet verklaard is en dat wij niet kunnen rekenen op enige restitutie. De firma Bogers heeft dus geprobeerd de orderportefeuille te vullen, wetend dat deze orders niet meer uitgevoerd zouden worden. ( het personeel ontving al twee maanden geen loon meer). Mag dit zomaar?. Worden dergelijke praktijken meegenomen in de beslissing dergelijke ondernemers opnieuw een kans tot ondernemen te gunnen?. Ik leer hieruit verzoeken tot aanbetaling niet meer te honoreren en een deurtje verder te gaan, waar ik als bona fide klant ( dat kan ik immers controleren) vertrouwd word.