Pagina 1 van 1

canaldigitaal abromend

Geplaatst: 22 feb 2012 13:36
door Gerard keyer
ik heb een vraag ik heb internet + bellen bij canaldigitaal
de internet verbinding valt vaak weg of het is heel erg traag
vaak geen telefoon mogelijk

wat kan ik er aan doen om ik wil er van af bellen naar de klantenrelaties heb geen zin daar snappen ze het niet meerder keren gebeld weer 5 euro armer
de rekening word bij de maand hoger of lager ik snap er helemaal niks van

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 23 feb 2012 08:41
door pima
U kunt uw internet + bellen telefonisch opzeggen via onze Klantenservice 0900 9323 (€ 0,15 pm), kies voor optie 1 en vervolgens voor optie 9.
Controleer eerst via Mijn CanalDigitaal of u uit contract bent. Is de einddatum nog niet verlopen, dan houden wij u aan het contract.

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 01 mar 2012 08:11
door marc-paul
Daar zitten we dus 2 jaar aan vast. Wat een ellende, ik heb hetzelfde, gebruik telefoon alleen voor gebeld worden 10 cent per minuut en 10 cent starttarief is te duur om te bellen, maar ben gewoon steeds niet bereikbaar. Ook iets binnenhalen met internet lukt vaak niet omdat de verbinding steeds wegvalt. In plaats van moeten opzeggen kan CD natuurlijk ook gewoon wat aan de verbinding gaan doen, dat zou logischer zijn. Televisie is wel gewoon goed, maar dan kun je beter alleen dat nemen.

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 01 mar 2012 08:46
door bprosman
gebruik telefoon alleen voor gebeld worden 10 cent per minuut en 10 cent starttarief is te duur om te bellen
Maar dit wist je toch voor je overstapte ?
In plaats van moeten opzeggen kan CD natuurlijk ook gewoon wat aan de verbinding gaan doen, dat zou logischer zijn.
Heb je daar de helpdesk al over gebeld ? Wat zeggen die ?

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 01 mar 2012 10:09
door nevermind
bprosman schreef:
gebruik telefoon alleen voor gebeld worden 10 cent per minuut en 10 cent starttarief is te duur om te bellen
Maar dit wist je toch voor je overstapte ?
In plaats van moeten opzeggen kan CD natuurlijk ook gewoon wat aan de verbinding gaan doen, dat zou logischer zijn.
Heb je daar de helpdesk al over gebeld ? Wat zeggen die ?
Zij snappen er niets van, TS snapt er niets van, trouwens ik ook niet. :shock:
wat kan ik er aan doen om ik wil er van af bellen naar de klantenrelaties heb geen zin daar snappen ze het niet meerder keren gebeld weer 5 euro armer
de rekening word bij de maand hoger of lager ik snap er helemaal niks van
Volgens de reactie van TS wil hij/zij gewoon van het contract af, want als een internetverbinding niet goed is of werkt, maakt ik er werk van.
Wat de telefoonkosten betreft heeft prosman al het nodige gezegd.

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 01 mar 2012 10:24
door Gerard keyer
als je de klantenrelaties belt die houden gewoon vol dat alles goed werkt en dat de verbinding tot 15 mb haalt maar volgen de kpn kan de verbinding maar 8 mb aan om ik zit te ver van de centrale af

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 01 mar 2012 11:03
door nevermind
Gerard keyer schreef:als je de klantenrelaties belt die houden gewoon vol dat alles goed werkt en dat de verbinding tot 15 mb haalt maar volgen de kpn kan de verbinding maar 8 mb aan om ik zit te ver van de centrale af
Had je van te voren de postcodecheck gedaan?
Welke snelheid had je daar?
Hier kan je zelf de snelheid meten.

http://www.speedtest.nl/

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 01 mar 2012 11:19
door Gerard keyer
ja dat heb ik gedaan en kwam niet boven de 4 mb uit maar verder niks aan te doen om ik moet gewoon mijn abonnement uit zitten

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 01 mar 2012 11:33
door bprosman
volgen de kpn kan de verbinding maar 8 mb aan om ik zit te ver van de centrale af
Dat is het nadeel van ADSL, dan zou een overstap naar een kabelaar een optie zijn.

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 01 mar 2012 11:59
door Gerard keyer
ja dat ben ik ook van plan zo dra dat ik van canaldigitaal af ben

om ik ga dan over op glasveeles veel beter en sneller

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 01 mar 2012 19:26
door marc-paul
Ja ik wist dat het 10 cent per minuut koste was ook niet van plan het ooit te gebruiken mobiel bellen en Skype zijn goedkoper, was ook meer een waarschuwing.
De klantenservice bellen over constant wegvallen internet heeft geen zin, die hebben een handboek om te antwoorden maar degene die er wat aan zouden moeten doen gaan dan nog niet tot handelen over hoor. En de klantenservice is erg duur, zoals aan het begin van dit topic al is gemeld.
Ik kom overigens tussen de 23 en 28 mb uit bij speedtest, maar daar heb je niks aan als de verbinding steeds wegvalt. Vandaag was het trouwens wel al wat stabieler, misschien is er nog hoop voor de komende 2 jaar

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 01 mar 2012 19:51
door nevermind
marc-paul schreef: Ik kom overigens tussen de 23 en 28 mb uit bij speedtest, maar daar heb je niks aan als de verbinding steeds wegvalt. Vandaag was het trouwens wel al wat stabieler, misschien is er nog hoop voor de komende 2 jaar
Het is echt geweldig, sommige klagen dat de snelheid bij vele providers tot 20 MB wordt aangegeven en niet gehaald wordt.
Hier is het tegenovergestelde, dat CD ook tot 20 MB aanbied, maar dan wordt er en snelheid gemeten van 23 tot 28 MB. :?:
Haha, hoe kan het? :wink:

De maximale internetsnelheid is 20 Mbit per seconde. De effectieve snelheid van de verbinding is in de praktijk lager dan de maximale snelheid. Een belangrijke factor is de afstand van het woonadres tot de wijkcentrale. Als deze afstand erg groot is dan zal de werkelijke snelheid lager zijn. Als u bestanden download via internet, download u in megabytes (MB) per seconde. De snelheid van een internetlijn van CanalDigitaal is maximaal 20 Mbit/s. Als u de lijnsnelheid meet, kan deze worden vermeld in megabytes. De maximale snelheid is in dit geval 20 Mbit/s = 2,5 megabytes (MB) per seconde.

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 04 mar 2012 16:15
door marc-paul
Woon wel in de buurt van de centrale. Meet ook wel eens 19 mb maar ben over de snelheid dik tevreden.
Alleen als er wat is en je mailt dan reageren ze traag of niet.

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 04 mar 2012 17:19
door renegade66
Het is echt geweldig, sommige klagen dat de snelheid bij vele providers tot 20 MB wordt aangegeven en niet gehaald wordt.
Hier is het tegenovergestelde, dat CD ook tot 20 MB aanbied, maar dan wordt er en snelheid gemeten van 23 tot 28 MB.
Haha, hoe kan het?
:idea: :idea: tja !!!!! commentaar leveren ben je wel goed in.

zinnige antwoorden heb ik nog niet echt gezien.

Re: canaldigitaal abromend

Geplaatst: 04 mar 2012 23:20
door nevermind
renegade66 schreef:
Het is echt geweldig, sommige klagen dat de snelheid bij vele providers tot 20 MB wordt aangegeven en niet gehaald wordt.
Hier is het tegenovergestelde, dat CD ook tot 20 MB aanbied, maar dan wordt er en snelheid gemeten van 23 tot 28 MB.
Haha, hoe kan het?
:idea: :idea: tja !!!!! commentaar leveren ben je wel goed in.

zinnige antwoorden heb ik nog niet echt gezien.

Als een provider tot 20 MB aanbied en de klant dan 23 tot 28 MB heeft, dan zet ik er wel een vraagteken bij, dat is geen commentaar leveren.
Mijn commentaar op jouw topic van Online zit jouw blijkbaar nog steeds diep, want op onwaarheden betrapt worden, is dan niet zo mooi, dan spelen wij gewoon op de man.
Als mijn antwoorden niet zinnig zijn, laat je dan iets lezen, wat zinnig is. :wink: