LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteit Asus niet Top

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
braghoen

Kwaliteit Asus niet Top

Ongelezen bericht door braghoen »

Vorige jaar medio november een Asus Laptop K93S gekocht en na aankoop datum binnen 6 weken moederboard defect. Via de Asus site een reparatie formulier in gevuld en binnen drie dagen via thuis ophaaldienst opgehaald.
Na 12 dagen weer gerepareerd terug ontvangen maar wat blijkt vanaf dag één
maakt de computer een brommende irritant geluid.
Mijn conclusie is men heeft na het repareren niet goed op test en alleen gekeken naar het opstarten. Ik zal weer contact opnemen met Asus service en
kijken wat de vervolg stappen zijn.

Wordt vervolgt............

Boyke

crazyme

Re: Kwaliteit Asus niet Top

Ongelezen bericht door crazyme »

Dus 1 reparatie niet helemaal naar wens = slechte producten :?:

Statistisch niet echt sterk onderbouwd.

Broekmanium

Ongelezen bericht door Broekmanium »

Hallo Braghoen,

Asus staat over het algemeen met laptops (en veel andere producten) ver bovenin de kwaliteitslijst! Ik denk dat u net pech heeft gehad met uw laptop. Het kan met alle laptops gebeuren. Verder succes met de laptop, hopende dat je geholpen wordt door die techservice. Het is vaak een beetje doordrammen bij die services ;)

Groeten,
Stefan

53o

Ongelezen bericht door 53o »

Na 12 dagen al gerepareerd retour ontvangen? Dat is bijna een warme douche waard!

Serieus, reparateurs kunnen fouten maken, ik heb zelf een klant in de winkel gezien die 5 of 6 weken op een reparatie moest wachten en een uur na ontvangst boos terugkwam omdat de PC uitviel. Bleek dat reparateur na reparatie de processorkoeler verkeerd om gemonteerd had waardoor deze koele lucht wegblies ipv aantrok).

Probleem verholpen voor klant, maar ook al was dit geen Asus, reparateurs kunnen soms fouten maken.

Dit is echt geen klacht waardig om een fabrikant over af te kraken.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het betreft hier een product dat binnen de eerste zes maanden defect raakte. Daarmee bestaat er een wettelijk vermoeden dat het product nooit goed is geweest. We kunnen hier daarom spreken van fout op fout. Daarnaast gaat het hier om een gebrek dat reparateur alleen niet heeft kunnen zien indien hij het product niet getest heeft. In dergelijke gevallen heeft de consument het recht om de koop te ontbinden.

Wel gaat het wat ver om het merk als zodanig als slecht te kwalificeren. Zoals Broekmanium doet Asus het statisch gezien erg goed.

53o

Ik ben het niet eens met de eerste alinea van Alfatrion maar wil niet weer een topic een andere richting op gooien en een hele discussie starten. Mijn interpretatie van de wet is wel dat het product non-conform is, maar niet dat de koopovereenkomst kan worden ontbonden als de kosten van ontbinding niet in verhouding staan tot de kosten van herstel.

Zelf hoop ik dat een consument en een verkoper eens een keer goed botsen en de weg vinden tot de rechtszaal omdat er bij de vergelijkbare rechtszaken die gemeld zijn op dit forum of veel meer factoren mee spelen of de situatie totaal niet vergelijkbaar is.

Helaas vindt in dit soort situaties bijna nooit (of misschien zelfs nooit) een rechtszaak plaats omdat een partij afhaakt of omdat er een compromis wordt gesloten.

Ik wil absoluut geen discussie voeren over dit onderwerp omdat dit al vaak gebeurd is op dit forum. Als TS het advies van Alfatrion wil opvolgen, neem contact op met een juridisch adviseur/rechtsbijstand etc.

Verder ben ik het wel eens met zijn tweede alinea. Qua betrouwbaarheid doet Asus het statistisch gezien erg goed.

De wanprestatie hier ligt bij de reparateur. Vervanging eisen dankzij deze wanpresatie is een optie en je staat in je recht om het te eisen (of je er recht op hebt is wat anders, het eisen mag altijd. Ze kunnen ja of nee zeggen).

53o

Verder wil ik nog aangeven ook al was ik erover verbaast dat de notebook zo snel terug was van reparatie, de korte termijn ook een redelijke indicatie is van het feit van deze niet uitvoerig getest is.

Niet dat het anders is als je 6 weken moet wachten op een reparatie, de eindtest moet efficient zijn, zoals alles bij elk groot bedrijf efficient moet zijn.

Als een klant komt bij mij (verkoper) met een software probleem (laptop is traag, aantal jaar oud, ik check msconfig, hoop troep wordt geladen) dan bied ik de klant aan om deze notebook te herstellen naar fabrieksstand. Ik vraag aan de klant om een backup te maken van belangrijke gegevens en herstel deze tijdens werktijd (moet een aantal keer op volgende drukken). Is efficient en houdt mij niet extra van de werkvloer af. Maar ik ga niet 4 uur achter zitten om de notebook handmatig schoon te maken.

Bij een reparateur gebeurt waarschijnlijk het zelfde. Een USB stick erin met een aantal testen, is het antwoord 'passed', dan is de notebook ok. Ook al duurt de test maar 20 minuten of zo.

Gesloten