Univé maakt er een bende van!
Geplaatst: 23 feb 2012 10:32
Goedendag,
Nou, waar zal ik beginnen. Volgens mij begon het al met de aanmelding vóór 1 januari 2011.. dat ik en mijn gezin bij Univé zijn gebleven is mij nog altijd een raadsel.
1 januari 2011, mijn vriend zou inmiddels verzekerd moeten zijn bij Univé. Op aanraden van mij nota bene. Pas 3,5 maand later was ie dan eindelijk verzekerd. Er was wat misgegaan met de aanmelding (kan gebeuren) dus moesten wij met terugwerkende kracht 4 maanden zorgverzekering ad. E 130,- per maand betalen. Nee, was geen fout van Univé. Of we even E 520,- zsm naar hen over konden maken, want we liepen achter met de premie?!
Vervolgens ligt er wel een fout bij mijn vriend. Hij is in de veronderstelling dat Univé maandelijks van zijn rekening incasseert. Niet het geval blijkt. Na 3 maanden en wat uitzoekwerk, belt hij met de klantenservice van Univé. De persoon die hij die dag aan de telefoon heeft zegt hem in 5 termijnen de achterstand te voldoen, en neem er ook even voor het gemak deze maand bij, zegt hij. Ofwel een achterstand van E 444.67 zullen wij in 5 termijnen aan hen overmaken. Zo'n slordige E 87,- per maand, naast de normale termijnen.
Mijn vriend bevestigd dit nog even voor de zekerheid per mail aan [email protected]. Hierin geeft hij ook aan per direct zijn rekeningnummer te willen wijzigen en dat hij wil dat Univé automatisch incasseert van zijn rekening.
Hij krijgt een dag later een mail terug met daarin de bevestiging van 't nieuwe rekeningnummer en dat er per augustus automatisch geincasseerd zal worden.
Een poos later krijgen wij allerlei onoverzichtelijke rekeningen binnen van Univé. Een telefoontje aan de klantenservice leert ons dat de medewerker die wij eerder dat jaar aan de telefoon hebben gehad, ons verkeerd heeft geinformeerd en dat wij het bedrag van E 311,- in 3 termijnen hadden moeten voldoen. Dit terwijl onze regeling nog vanuit onze kant per mail bevestigd was?!
Goed, deze medewerker zegt dat het nu het handigst is, om de betalingen te voldoen zoals we al deden, ofwel E 87,- per maand.. dan zou het vanzelf goed komen. Mooi niet dus!
Inmiddels komt Graydon met incassokosten en zegt Univé dat wij ons niet aan onze betalingsverplichting hebben voldaan. Zo staat mijn vriend bij het CVZ geregistreerd omdat Univé vindt/denkt, dat wij onze betaling niet hebben voldaan.
Er staat inderdaad, na lang zoekwerk, een termijnbedrag open. Ook als je het mij vraagt, Univé's nalatigheid. In de mail van 19 juli bevestigen zij ons dat het termijnbedrag per augustus automatisch wordt geincasseerd van onze rekening. Dit blijkt nu dit niet het geval. Omdat Univé hun zaken niet op orde heeft, moeten wij daarvoor boeten?! Wie beboet Univé voor hun stupide fouten? Als particulier sta je nergens en het enige wat je kunt doen is er tijd en energie in steken. Wij zijn het helemaal zat! Gisteren heb ik wederom met een medewerker van Univé aan de telefoon gezeten en het enige wat hij me kon vertellen was: "u kunt een brief sturen naar klachtenmanagement". SERIEUS?!
Naast alle telefoontjes die we al hebben gevoerd met Univé, heb ik elke keer alles zwart op wit bevestigd aan hen. Heb ik energie, tijd en moeite gestoken in het volledig uitzoeken van de betalingen en het enige waar zij, via Graydon nota bene, mee terugkomen is onderstaande mail:
Debiteur heeft een betalingsregeling gehad bij ons en ontving hier
maandelijks een acceptgiro voor. Deze is debiteur niet nagekomen en
uiteindelijk is de betalingsregeling beëindigd per 04-11-2011.
Vervolgens is deze overgedragen aan het incassobureau. Debiteur betaalde
elke keer na de vervaldatum. We kunnen helaas niks meer doen voor debiteur
de vordering loopt inmiddels gerechtelijk. Voor vragen en een eventuele
specificatie dient debiteur contact op te nemen met het incassobureau.
Een telefoontje aan Graydon leerde ons dat we een verweerschrift moesten schrijven. Alsof we er niet al genoeg werk aan hebben gehad?? En nu kan mijn vriend niet eens aanvullend verzekerd zijn omdat die prutsers bij Univé fout op fout op fout maken?!
Nou klachtenmanagement, maak je borst maar nat, want jullie kunnen een fikse brief van ons verwachten.
Ik ben zo ongelofelijk teleurgesteld in Univé. Voor mij een reden om mijn hele gezin daar weg te trekken. Wat een ongelofelijk slecht verhaal!
Gegroet!
Nou, waar zal ik beginnen. Volgens mij begon het al met de aanmelding vóór 1 januari 2011.. dat ik en mijn gezin bij Univé zijn gebleven is mij nog altijd een raadsel.
1 januari 2011, mijn vriend zou inmiddels verzekerd moeten zijn bij Univé. Op aanraden van mij nota bene. Pas 3,5 maand later was ie dan eindelijk verzekerd. Er was wat misgegaan met de aanmelding (kan gebeuren) dus moesten wij met terugwerkende kracht 4 maanden zorgverzekering ad. E 130,- per maand betalen. Nee, was geen fout van Univé. Of we even E 520,- zsm naar hen over konden maken, want we liepen achter met de premie?!
Vervolgens ligt er wel een fout bij mijn vriend. Hij is in de veronderstelling dat Univé maandelijks van zijn rekening incasseert. Niet het geval blijkt. Na 3 maanden en wat uitzoekwerk, belt hij met de klantenservice van Univé. De persoon die hij die dag aan de telefoon heeft zegt hem in 5 termijnen de achterstand te voldoen, en neem er ook even voor het gemak deze maand bij, zegt hij. Ofwel een achterstand van E 444.67 zullen wij in 5 termijnen aan hen overmaken. Zo'n slordige E 87,- per maand, naast de normale termijnen.
Mijn vriend bevestigd dit nog even voor de zekerheid per mail aan [email protected]. Hierin geeft hij ook aan per direct zijn rekeningnummer te willen wijzigen en dat hij wil dat Univé automatisch incasseert van zijn rekening.
Hij krijgt een dag later een mail terug met daarin de bevestiging van 't nieuwe rekeningnummer en dat er per augustus automatisch geincasseerd zal worden.
Een poos later krijgen wij allerlei onoverzichtelijke rekeningen binnen van Univé. Een telefoontje aan de klantenservice leert ons dat de medewerker die wij eerder dat jaar aan de telefoon hebben gehad, ons verkeerd heeft geinformeerd en dat wij het bedrag van E 311,- in 3 termijnen hadden moeten voldoen. Dit terwijl onze regeling nog vanuit onze kant per mail bevestigd was?!
Goed, deze medewerker zegt dat het nu het handigst is, om de betalingen te voldoen zoals we al deden, ofwel E 87,- per maand.. dan zou het vanzelf goed komen. Mooi niet dus!
Inmiddels komt Graydon met incassokosten en zegt Univé dat wij ons niet aan onze betalingsverplichting hebben voldaan. Zo staat mijn vriend bij het CVZ geregistreerd omdat Univé vindt/denkt, dat wij onze betaling niet hebben voldaan.
Er staat inderdaad, na lang zoekwerk, een termijnbedrag open. Ook als je het mij vraagt, Univé's nalatigheid. In de mail van 19 juli bevestigen zij ons dat het termijnbedrag per augustus automatisch wordt geincasseerd van onze rekening. Dit blijkt nu dit niet het geval. Omdat Univé hun zaken niet op orde heeft, moeten wij daarvoor boeten?! Wie beboet Univé voor hun stupide fouten? Als particulier sta je nergens en het enige wat je kunt doen is er tijd en energie in steken. Wij zijn het helemaal zat! Gisteren heb ik wederom met een medewerker van Univé aan de telefoon gezeten en het enige wat hij me kon vertellen was: "u kunt een brief sturen naar klachtenmanagement". SERIEUS?!
Naast alle telefoontjes die we al hebben gevoerd met Univé, heb ik elke keer alles zwart op wit bevestigd aan hen. Heb ik energie, tijd en moeite gestoken in het volledig uitzoeken van de betalingen en het enige waar zij, via Graydon nota bene, mee terugkomen is onderstaande mail:
Debiteur heeft een betalingsregeling gehad bij ons en ontving hier
maandelijks een acceptgiro voor. Deze is debiteur niet nagekomen en
uiteindelijk is de betalingsregeling beëindigd per 04-11-2011.
Vervolgens is deze overgedragen aan het incassobureau. Debiteur betaalde
elke keer na de vervaldatum. We kunnen helaas niks meer doen voor debiteur
de vordering loopt inmiddels gerechtelijk. Voor vragen en een eventuele
specificatie dient debiteur contact op te nemen met het incassobureau.
Een telefoontje aan Graydon leerde ons dat we een verweerschrift moesten schrijven. Alsof we er niet al genoeg werk aan hebben gehad?? En nu kan mijn vriend niet eens aanvullend verzekerd zijn omdat die prutsers bij Univé fout op fout op fout maken?!
Nou klachtenmanagement, maak je borst maar nat, want jullie kunnen een fikse brief van ons verwachten.
Ik ben zo ongelofelijk teleurgesteld in Univé. Voor mij een reden om mijn hele gezin daar weg te trekken. Wat een ongelofelijk slecht verhaal!
Gegroet!