LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verzoek om een voorziening prestatiebeurs bij arbeidsongesch

Krijg je studiefinanciering? Of ben je al jouw lening aan het afbetalen? Bespreek hier jouw ervaringen.
student538

Verzoek om een voorziening prestatiebeurs bij arbeidsongesch

Ongelezen bericht door student538 »

Bij DUO kun je verzoeken om je studie (gedeeltelijk?) kwijt te laten schelden. Weet iemand wat de regels hierom trend zijn? Ik heb onlangs diagnose gekregen (autisme en chronische vermoeidheid). Ik vroeg me af moet je dat binnen 6 weken doorgeven voor zo een dergelijk verzoek? Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben hoe de DUO (voorheen IB-Groep) hiermee omgaat?

Schrijven van DUO:
Onderstaand vind je informatie over de voorziening prestatiebeurs.

Loop je studievertraging op door een bijzondere medische omstandigheid en lukt het hierdoor niet om binnen de duur van je prestatiebeurs je studie af te ronden? Of lukt het je door medische of niet-medische bijzondere omstandigheden niet om je diploma binnen tien jaar te halen? Lukt het je door een structurele bijzonder omstandigheid (medisch of niet-medisch) niet meer om je diploma te behalen? Of ben je op enig moment tijdens je diplomatermijn volledig en duurzaam arbeidsongeschikt verklaard en ontvang je een Wajong-uitkering? Dan kun je een Verzoek om een voorziening prestatiebeurs bij arbeidsongeschiktheid of bijzondere omstandigheden indienen.

Als je denkt hiervoor in aanmerking te komen, neem dan contact op met je studentendecaan of vertrouwenspersoon. Wanneer je volledig en durzaam arbeidsongeschikt bent verklaard en een Wajong-uitkering ontvangt, hoef je geen contact op te nemen met de decaan. Je kan het verzoek dan rechtstreeks naar ons sturen. Op het formulier wordt beschreven welke bewijsstukken je mee moet sturen. Het formulier vind je via de onderstaande link.
http://www.ib-groep.nl/Images/8397_tcm7-2808.pdf

student538

Re: Verzoek om een voorziening prestatiebeurs bij arbeidsongesch

Ongelezen bericht door student538 »

Inmiddels is mijn verzoek toegekend en is mijn studieschuld om die reden verlaagd.

Gesloten