T-Mobile misleidende reclame!! Blackberry Prepaid
Geplaatst: 23 feb 2012 20:50
Mijn zoon was jarig op 18 februari. Hij wilde graag een blackberry. Na enige overwegingen heb ik gekozen voor een prepaid abonnement. Belangrijkste redenen waren dat ik hier een beetje controle kan houden op de kosten en als hij hem mocht verliezen ik niet aan een abonnement vastzit. Echter…. Na 1 dag was zijn basis beltegoed van 5 euro al geslonken naar maar liefst 7 eurocent. Opwaarderen dan maar. 10 euro gestort en binnen 2 dagen geslonken naar ca. 7 euro. En hij heeft niet eens gebeld!
T-Mobile gebeld. De man die ik aan de lijn had verklaarde mij dat hij meer klachten over mijn probleem had ontvangen. Om deze reden was hij mede aanstichter voor een nieuw abonnement wat binnenkort uitkomt voor de Blackberry waar zowel internet als de blackberry service in zit. Totdat ik aangaf dat ook ik net als T-Mobile het gesprek aan het opnemen was. Dit zou niet mogen volgens enz.enz. Nee het was niet een uitspraak van T-Mobile maar nu ineens was het een opmerking op persoonlijke titel? Terugkrabbelen dus ineens.
Ik wees hem op de internetpagina van T-Mobile (http://www.t-mobile.nl/blackberryprepaid) waarop zeer onduidelijk staat beschreven dat bij een nieuw prepaid abonnement de eerste 3 maanden gratis blackberry diensten worden verstrekt. De suggestie wordt gewekt dat dit de eerste 3 maanden inclusief internet is. Dit heb je immers nodig om deze diensten te kunnen gebruiken!! Ik wijs hem op de advertenties die op dit moment in de kranten staan en hoe de telefoons in de winkel worden aangeboden. Met wifi zou inernet gratis zijn, wat logisch is. Alles buiten bereik van wifi wordt direct met tikken van 40 en 80 eurocent afgewaardeerd.
Deze reclame is misleidend. Na de vraag gesteld hebbende hoe ze met deze misleidende reclame omgaan wordt afwijkend gereageerd. Misschien moet ik dit ook eens aan de reclame code commissie voorleggen bij nader inzien. Het staat echt heel misleidend beschreven. Ik heb er daarom maar een paar screenshots van gemaakt wetende dat als ze dit lezen het direct veranderen!!
Ik begrijp dat ze het lastig hebben in de mobiele branche maar ze vinden zo wel steeds weer alternatieven om de consument te belazeren. Hier zou Hans van der Plas, directeur a.i. Customer Operations, wel eens wat aan mogen doen. Dan mag hij aan mijn zoontje die net 12 is geworden uitleggen waarom hij buiten niet meer mag internetten.
T-Mobile bedankt voor dit leuke verjaardagskado. Een kado waar we nog lang aan herinnerd zullen worden door onze zoon.
p.s. in de Telegraaf van 23.02.12 op pa gina 12 doen ze het nog eens dunnetjes over. Altijd samen met onbeperkt e-mailen en pingen. Men vergeet kennelijk dat om te mailen ook een internetverbinding nodig is. En dat kost met 3G namelijk extra geld. Heb ik me laten uitleggen. Pure misleiding dus
T-Mobile gebeld. De man die ik aan de lijn had verklaarde mij dat hij meer klachten over mijn probleem had ontvangen. Om deze reden was hij mede aanstichter voor een nieuw abonnement wat binnenkort uitkomt voor de Blackberry waar zowel internet als de blackberry service in zit. Totdat ik aangaf dat ook ik net als T-Mobile het gesprek aan het opnemen was. Dit zou niet mogen volgens enz.enz. Nee het was niet een uitspraak van T-Mobile maar nu ineens was het een opmerking op persoonlijke titel? Terugkrabbelen dus ineens.
Ik wees hem op de internetpagina van T-Mobile (http://www.t-mobile.nl/blackberryprepaid) waarop zeer onduidelijk staat beschreven dat bij een nieuw prepaid abonnement de eerste 3 maanden gratis blackberry diensten worden verstrekt. De suggestie wordt gewekt dat dit de eerste 3 maanden inclusief internet is. Dit heb je immers nodig om deze diensten te kunnen gebruiken!! Ik wijs hem op de advertenties die op dit moment in de kranten staan en hoe de telefoons in de winkel worden aangeboden. Met wifi zou inernet gratis zijn, wat logisch is. Alles buiten bereik van wifi wordt direct met tikken van 40 en 80 eurocent afgewaardeerd.
Deze reclame is misleidend. Na de vraag gesteld hebbende hoe ze met deze misleidende reclame omgaan wordt afwijkend gereageerd. Misschien moet ik dit ook eens aan de reclame code commissie voorleggen bij nader inzien. Het staat echt heel misleidend beschreven. Ik heb er daarom maar een paar screenshots van gemaakt wetende dat als ze dit lezen het direct veranderen!!
Ik begrijp dat ze het lastig hebben in de mobiele branche maar ze vinden zo wel steeds weer alternatieven om de consument te belazeren. Hier zou Hans van der Plas, directeur a.i. Customer Operations, wel eens wat aan mogen doen. Dan mag hij aan mijn zoontje die net 12 is geworden uitleggen waarom hij buiten niet meer mag internetten.
T-Mobile bedankt voor dit leuke verjaardagskado. Een kado waar we nog lang aan herinnerd zullen worden door onze zoon.
p.s. in de Telegraaf van 23.02.12 op pa gina 12 doen ze het nog eens dunnetjes over. Altijd samen met onbeperkt e-mailen en pingen. Men vergeet kennelijk dat om te mailen ook een internetverbinding nodig is. En dat kost met 3G namelijk extra geld. Heb ik me laten uitleggen. Pure misleiding dus