Safe & Sure van Belcompany licht je eigenlijk gewoon op
Geplaatst: 25 feb 2012 15:34
* Edit, heb het nu toch helemaal gehad, de zogenaamde coulance is een uitkering van een vervangend toestel... maar:*
De bon voor een nieuw toestel die ik kreeg van Safe & Sure is voor een HTC Desire bruin. Inderdaad het toestel wat ik had ingeleverd.
Bij de Belcompany aangekomen kreeg ik te horen dat deze niet meer geleverd worden. Dat is vrij logisch, het is model van 2 jaar oud, destijds wel het topmodel android telefoon. Belcompany geeft in dit geval de 'verkoopprijs', geen 'vergelijkbaar toestel'. En het ergste, de verkoopprijs is €100,00 volgens BelCompany. Voor 100 euro kan ik absoluut geen gelijkwaardig toestel krijgen BelCompany! Een gelijkwaardig toestel is een toestel met een helder 3.7" scherm met 480x800 pixels, minimaal een 1GHz processor en uiteraard Android 2. Dan kom ik bij de HTC Desire S en de Samsung Galaxy S Plus uit van respectievelijk 360 en 370 euro. Toen ik het tegen de verder vriendelijke verkoper zei beaamde hij dat een Samsung Galaxy S Plus inderdaad het meest vergelijkbare courante model is.
Ik heb uiteraard geweigerd, want wat ik krijg is helemaal niks. De winkel raadde me ook min of meer aan om er niet mee akkoord te gaan, ze vonden het duidelijk een vreemde gang van zaken.
Het meest bijzondere is dat ik bij het afsluiten van dit abonnement bijna twee jaar geleden voor deze verzekering koos omdat de verkoper me vertelde dat bij een total loss toestel ik een nieuw toestel kon uitzoeken. Bij de andere verzekering zou de verzekeraar zelf een gelijkwaardig toestel uitzoeken waar ik dan maar mee moest leven. Had ik dat maar! Dan had ik in elk geval een gelijkwaardig toestel.
Nu ook teleurgesteld in BelCompany. Jammer.
---
Goedenmiddag!
Ik heb bijna 2 jaar geleden bij de belcompany een verlenging van mijn Hi abonnement afgesloten. Hierbij heb ik een Safe & Sure verzekering van 9 euro per maand genomen. Deze verzekering werd uitdrukkelijk aangeraden omdat de service goed zou zijn en ze niet zo moeilijk zouden doen bij schade. Hoewel mensen het vaak stom vinden heb ik zelf in de detailhandel gewerkt en hele prima ervaringen met dergelijke verzekeringen opgedaan. Je betaald wat meer dan via je je reis-, inboedel- en kostbaarhedenverzekering maar dan heb je wel een verzekering die echt goed voor je dagelijks benodigde electronica zorgt.
Athans, dat verwacht je...
Ik heb altijd veel plezier gehad van mijn destijds aangeschafte HTC desire en op een bepaald moment wil ik de telefoon opladen en werkt hij niet meer. Ik merk duidelijk dat het oplaadpunt niet meer helemaal goed zit. Ik weet uit detailhandelervaring dat dit nou eenmaal soms gebeurd door fabricagezwakte en dat het niet per se met het gebruik te maken heeft. Maar goed, ik heb een verzekering dus ik bied mijn telefoon daar aan.
Invullen via het internet gaat zeer gemakkelijk. Qua oorzaak hoefde ik alleen te kiezen hoe het was ontstaan (val, stoot of water / verlies of diefstal / spontaan defect). Ik kies voor spontaan defect, ik heb hem immers niet laten vallen en voor zover ik me kan herinneren ben ik nergens tegenaan geknald.
Een week later krijg ik een afwijzingsbrief, getekend 22 februari 2012. De strekking van de afwijzing is echt ongelooflijk. De fabrikant heeft geconstateerd dat de schade alleen kan zijn ontstaan door val-, druk- of stootschade. Het schadeaangifteformulier vermeld dat de schade spontaan is opgetreden. Op grond van de algemene voorwaarden bestaat er recht op vergoeding indien bij normaal gebruik plotseling en onvoorzien fabricage- en/of materiaalfouten optreden, alsmede enig plotseling van buiten op het verzekerd object inwerkend geweld of onheil inclusief diefstal. Op basis hiervan is het niet mogelijk om tot schadevergoeding over te gaan.
Ik weet met deze brief alleen dát mijn verzoek tot vergoeding is afgewezen, ik kan er niet eens uit opmaken waarom mijn verzoek tot vergoeding is afgewezen. Is mijn schade dan niet veroorzaakt door dan wel een onvoorziene materiaalfout of geweld van buitenaf? Volgens mij hebben ze dat geconstateerd.
Hierbij krijg ik ook nog eens een formulier waarop ik binnen 3 dagen na dagtekening (dat is vandaag, ik kon de brief tot vandaag niet eens openen) moet reageren op de vraag of ik de reparatie voor €180,88 euro wil laten uitvoeren, de telefoon voor €35,70 wil laten terugsturen of afstand wil doen van het toestel. Uiteraard ga ik dit formulier vooralsnog niet terugsturen, de verzekering heeft gewoon de plicht mijn telefoon daar te bewaren.
Wat te doen? Ik voel me opgelicht door de verzekering, die een reparatie die goedkoper is dan de €200,00 die ik sinds de aanschaf van het toestel aan ze heb betaald niet wil uitvoeren. Ik voel me ook opgelicht door de belcompany, die mij deze verzekering aanraadde boven het alternatief vanwege de goede service.
De bon voor een nieuw toestel die ik kreeg van Safe & Sure is voor een HTC Desire bruin. Inderdaad het toestel wat ik had ingeleverd.
Bij de Belcompany aangekomen kreeg ik te horen dat deze niet meer geleverd worden. Dat is vrij logisch, het is model van 2 jaar oud, destijds wel het topmodel android telefoon. Belcompany geeft in dit geval de 'verkoopprijs', geen 'vergelijkbaar toestel'. En het ergste, de verkoopprijs is €100,00 volgens BelCompany. Voor 100 euro kan ik absoluut geen gelijkwaardig toestel krijgen BelCompany! Een gelijkwaardig toestel is een toestel met een helder 3.7" scherm met 480x800 pixels, minimaal een 1GHz processor en uiteraard Android 2. Dan kom ik bij de HTC Desire S en de Samsung Galaxy S Plus uit van respectievelijk 360 en 370 euro. Toen ik het tegen de verder vriendelijke verkoper zei beaamde hij dat een Samsung Galaxy S Plus inderdaad het meest vergelijkbare courante model is.
Ik heb uiteraard geweigerd, want wat ik krijg is helemaal niks. De winkel raadde me ook min of meer aan om er niet mee akkoord te gaan, ze vonden het duidelijk een vreemde gang van zaken.
Het meest bijzondere is dat ik bij het afsluiten van dit abonnement bijna twee jaar geleden voor deze verzekering koos omdat de verkoper me vertelde dat bij een total loss toestel ik een nieuw toestel kon uitzoeken. Bij de andere verzekering zou de verzekeraar zelf een gelijkwaardig toestel uitzoeken waar ik dan maar mee moest leven. Had ik dat maar! Dan had ik in elk geval een gelijkwaardig toestel.
Nu ook teleurgesteld in BelCompany. Jammer.
---
Goedenmiddag!
Ik heb bijna 2 jaar geleden bij de belcompany een verlenging van mijn Hi abonnement afgesloten. Hierbij heb ik een Safe & Sure verzekering van 9 euro per maand genomen. Deze verzekering werd uitdrukkelijk aangeraden omdat de service goed zou zijn en ze niet zo moeilijk zouden doen bij schade. Hoewel mensen het vaak stom vinden heb ik zelf in de detailhandel gewerkt en hele prima ervaringen met dergelijke verzekeringen opgedaan. Je betaald wat meer dan via je je reis-, inboedel- en kostbaarhedenverzekering maar dan heb je wel een verzekering die echt goed voor je dagelijks benodigde electronica zorgt.
Athans, dat verwacht je...
Ik heb altijd veel plezier gehad van mijn destijds aangeschafte HTC desire en op een bepaald moment wil ik de telefoon opladen en werkt hij niet meer. Ik merk duidelijk dat het oplaadpunt niet meer helemaal goed zit. Ik weet uit detailhandelervaring dat dit nou eenmaal soms gebeurd door fabricagezwakte en dat het niet per se met het gebruik te maken heeft. Maar goed, ik heb een verzekering dus ik bied mijn telefoon daar aan.
Invullen via het internet gaat zeer gemakkelijk. Qua oorzaak hoefde ik alleen te kiezen hoe het was ontstaan (val, stoot of water / verlies of diefstal / spontaan defect). Ik kies voor spontaan defect, ik heb hem immers niet laten vallen en voor zover ik me kan herinneren ben ik nergens tegenaan geknald.
Een week later krijg ik een afwijzingsbrief, getekend 22 februari 2012. De strekking van de afwijzing is echt ongelooflijk. De fabrikant heeft geconstateerd dat de schade alleen kan zijn ontstaan door val-, druk- of stootschade. Het schadeaangifteformulier vermeld dat de schade spontaan is opgetreden. Op grond van de algemene voorwaarden bestaat er recht op vergoeding indien bij normaal gebruik plotseling en onvoorzien fabricage- en/of materiaalfouten optreden, alsmede enig plotseling van buiten op het verzekerd object inwerkend geweld of onheil inclusief diefstal. Op basis hiervan is het niet mogelijk om tot schadevergoeding over te gaan.
Ik weet met deze brief alleen dát mijn verzoek tot vergoeding is afgewezen, ik kan er niet eens uit opmaken waarom mijn verzoek tot vergoeding is afgewezen. Is mijn schade dan niet veroorzaakt door dan wel een onvoorziene materiaalfout of geweld van buitenaf? Volgens mij hebben ze dat geconstateerd.
Hierbij krijg ik ook nog eens een formulier waarop ik binnen 3 dagen na dagtekening (dat is vandaag, ik kon de brief tot vandaag niet eens openen) moet reageren op de vraag of ik de reparatie voor €180,88 euro wil laten uitvoeren, de telefoon voor €35,70 wil laten terugsturen of afstand wil doen van het toestel. Uiteraard ga ik dit formulier vooralsnog niet terugsturen, de verzekering heeft gewoon de plicht mijn telefoon daar te bewaren.
Wat te doen? Ik voel me opgelicht door de verzekering, die een reparatie die goedkoper is dan de €200,00 die ik sinds de aanschaf van het toestel aan ze heb betaald niet wil uitvoeren. Ik voel me ook opgelicht door de belcompany, die mij deze verzekering aanraadde boven het alternatief vanwege de goede service.