| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso NS voor OV die ik niet heb en zeker niet wil!!!
Incasso NS voor OV die ik niet heb en zeker niet wil!!!
22 februari werd ik verrast door een afschrijving van de NS voor een OV jaarkaart die ik niet heb en zeker niet wil. vrijdag gebeld met mijn bank, die kunnen niet terugstorten ivm 0 dagen contract met de NS. Dus NS bellen, ik wil niet, maar moet wel, gaat immers om mijn geld! Na lang wachten een meisje aan de lijn, lang verhaal kort, ik kan maandag teruggebeld worden. Nou dat hoeft niet hoor, maak vooral gewoon dit onterecht van MIJN rekening afgeschreven geld weer over, inclusief telefoonkosten. Hoe ik het in mijn hoofd haalde, ze kon ook de verbinding verbreken en ... Ik heb mazzel, ik word maandag tussen 10 en 12 gebeld. Top! Wat een service, 60 euro van mijn rekening en ik word op het moment dat het de NS past teruggebeld. Geen wonder dat ik ECHT nooit afhankelijk zou willen zijn van de 'diensten' van zo'n organisatie. Ben zo boos; over hoe ik te woord ben gestaan en in interne procedures geperst ben. NS DETRACTOR!!
Re: Incasso NS voor OV die ik niet heb en zeker niet wil!!!
Een onterechte incasso moet de bank altijd behandelen cq onderzoeken.
-
Guardian72
Even heel simpel - maar waarschijnlijk moet je persoonlijk langs gaan.Vlietje schreef:vrijdag gebeld met mijn bank, die kunnen niet terugstorten ivm 0 dagen contract met de NS.
De bank MOET onderzoek doen naar dit soort zaken.
Zeker als je geen OV/chipkaart hebt - en dus nooit toestemming hebt gegeven.
Waarschijnlijk is het een administratief foutje (die verrekte stagiares ook altijd) maar dan nog..
De NS is fout - want zwart-wit gezien plegen ze diefstal en/of incassofraude.
Dus, ga langs bij je bankkantoor en doe melding van onterechte incasso, verzoek om terugboeken omdat er geen machtiging is verstrekt.
Wil de bank nog niet meewerken, doe dan aangifte tegen de NS en vermeld dat de bank weigert intern onderzoek te doen, waardoor je geen keuze hebt.
NS klantenservice kan je beter niet bellen, maar mailen, faxen etc. ivm bewijs.
-
Teunbosseman
Vlietje schreef:22 februari werd ik verrast door een afschrijving van de NS voor een OV jaarkaart die ik niet heb en zeker niet wil. vrijdag gebeld met mijn bank, die kunnen niet terugstorten ivm 0 dagen contract met de NS. Dus NS bellen, ik wil niet, maar moet wel, gaat immers om mijn geld! Na lang wachten een meisje aan de lijn, lang verhaal kort, ik kan maandag teruggebeld worden. Nou dat hoeft niet hoor, maak vooral gewoon dit onterecht van MIJN rekening afgeschreven geld weer over, inclusief telefoonkosten. Hoe ik het in mijn hoofd haalde, ze kon ook de verbinding verbreken en ... Ik heb mazzel, ik word maandag tussen 10 en 12 gebeld. Top! Wat een service, 60 euro van mijn rekening en ik word op het moment dat het de NS past teruggebeld. Geen wonder dat ik ECHT nooit afhankelijk zou willen zijn van de 'diensten' van zo'n organisatie. Ben zo boos; over hoe ik te woord ben gestaan en in interne procedures geperst ben. NS DETRACTOR!!
Het is GVD.......toch steeds meer de omgekeerde wereld......moet je achter je eigen centen aan welke onterecht zijn ingehouden door die k*t NS waar ik al tig jaar geen hoge pet van op hebt.
Hoop dat snel wordt opgelost, zou ook de pleuris laten uitbreken., arrogante zakken.
-
Guardian72
Teun,Teunbosseman schreef:
Het is GVD.......toch steeds meer de omgekeerde wereld......moet je achter je eigen centen aan welke onterecht zijn ingehouden door die k*t NS waar ik al tig jaar geen hoge pet van op hebt.
Hoop dat snel wordt opgelost, zou ook de pleuris laten uitbreken., arrogante zakken.
mogelijk niet de NS - maar een klant die een (bewust) fout rekeningnummer heeft ingevuld?
Hoe beroerd de NS ook is - daar zou je ze de schuld niet van kunnen geven.
Eventueel de banken wel - die rustig de rekeningen van Meneer Jansen van de bankrekening van Meneer Pietersen laat schrijven - dat systeem moet met de moderne techniek toch wel eens anders kunnen...
-
Teunbosseman
Guardian72 schreef:Teun,Teunbosseman schreef:
mogelijk niet de NS - maar een klant die een (bewust) fout rekeningnummer heeft ingevuld?
Hoe beroerd de NS ook is - daar zou je ze de schuld niet van kunnen geven.
Eventueel de banken wel - die rustig de rekeningen van Meneer Jansen van de bankrekening van Meneer Pietersen laat schrijven - dat systeem moet met de moderne techniek toch wel eens anders kunnen...
Wie het dan ook gedaan heeft.......je moet zelf weer achter je eigen centen aangaan. Maar naam / nummer controle mag / moet ind beter.