inflatiecorrectie tijdens prijsafspraken
Geplaatst: 27 feb 2012 08:44
Januari 2011 heb ik een abonnement bij t-mobile afgesloten voor 2 jaar van 25 euro.
Tot mijn grote verbazing stond er in januari een inflatiecorrectie op van 57 cent, met daaronder de mededeling dat het eigenlijk wel heel normaal was(volgens de site) dat er een inflatiecorrectie toegepast werd op abonnementen die in de periode afgesloten waren:
"T-Mobile past ieder jaar in januari het maandbedrag van uw abonnement aan de inflatie aan. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de stijging van de Consumentenprijsindex van het CBS over het voorafgaande jaar van 1 juli t/m 30 juni.
De inflatiecorrectie wordt alleen op abonnementen doorgevoerd die na 5 december 2010 nieuw zijn aangesloten of zijn vernieuwd.
De prijzen van producten en diensten stijgen ieder jaar als gevolg van inflatie. Ook de prijzen waar T-Mobile mee te maken heeft stijgen. T-Mobile voert daarom inflatiecorrectie door, door de vaste maandelijkse kosten van abonnementen één keer per jaar (in januari) te verhogen met het inflatiepercentage van het laatste half jaar."
Bij Ziggo kreeg ik ook zo'n melding met de mogelijkheid het contract te laten ontbinden en voor zover ik weet is de prijs die je voor 2 jaar met een bedrijf afspreekt(contractueel) bindend.
Ik kan hierover ook niets vinden in de algemene voorwaarden die vanaf 31 mei 2011(want de voorwaarden van de periode daarvoor, die gelden bij mijn abonnement kan ik niet op de site vinden en het lijkt me sterk dat er bewust voor gekozen is dit te laten vallen in de nieuwe voorwaarden) gelden.
Kan iemand mij uit deze verwarring bevrijden?
Tot mijn grote verbazing stond er in januari een inflatiecorrectie op van 57 cent, met daaronder de mededeling dat het eigenlijk wel heel normaal was(volgens de site) dat er een inflatiecorrectie toegepast werd op abonnementen die in de periode afgesloten waren:
"T-Mobile past ieder jaar in januari het maandbedrag van uw abonnement aan de inflatie aan. Deze aanpassing wordt gebaseerd op de stijging van de Consumentenprijsindex van het CBS over het voorafgaande jaar van 1 juli t/m 30 juni.
De inflatiecorrectie wordt alleen op abonnementen doorgevoerd die na 5 december 2010 nieuw zijn aangesloten of zijn vernieuwd.
De prijzen van producten en diensten stijgen ieder jaar als gevolg van inflatie. Ook de prijzen waar T-Mobile mee te maken heeft stijgen. T-Mobile voert daarom inflatiecorrectie door, door de vaste maandelijkse kosten van abonnementen één keer per jaar (in januari) te verhogen met het inflatiepercentage van het laatste half jaar."
Bij Ziggo kreeg ik ook zo'n melding met de mogelijkheid het contract te laten ontbinden en voor zover ik weet is de prijs die je voor 2 jaar met een bedrijf afspreekt(contractueel) bindend.
Ik kan hierover ook niets vinden in de algemene voorwaarden die vanaf 31 mei 2011(want de voorwaarden van de periode daarvoor, die gelden bij mijn abonnement kan ik niet op de site vinden en het lijkt me sterk dat er bewust voor gekozen is dit te laten vallen in de nieuwe voorwaarden) gelden.
Kan iemand mij uit deze verwarring bevrijden?