Pagina 1 van 1

Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 27 feb 2012 18:08
door rfreijser
Hallo allemaal,

Ik heb een situatie die ik graag met jullie wil delen omdat ik het even niet meer weet

Mijn vriendin heeft tot begin dit jaar bij DVZ gezeten, en is daarna overgestapt naar Menzis

Nu kregen we ook begin dit jaar een brief van het incassobureau dat zij vorig jaar schijnbaar een aantal maanden geen premie had betaald. Dit ging om een bedrag van rond de 1100 euro

Wij het dus nagekeken in het internetbankieren, en ja hoor. Netjes elke maand was bij ons door middel van incasso het bedrag afgeschreven naar DVZ, terwijl hen beweerden dat ze niks hadden gehad

Uiteraard verder gekeken. Het bankrekeningnummer van DVZ klopte, net als het kenmerk. Wij naar de ING gegaan, situatie uitgelegd, en gevraagd of ze hier even naar konden kijken. Volgens hen waren de transacties gewoon normaal verlopen en geen zijn hierbij geen bijzondere dingen voorgevallen

Uiteindelijk bleek dat van de 1100 euro, een bedrag van 4,40 inderdaad niet was voldaan

Contact opgenomen met het Incassobureau Vesting Finance, situatie uitgelegd, netjes de screenshots per e-mail doorgestuurd, en we dachten hier zijn we vanaf

Het incassobureau contact opgenomen met de eiser, DVZ dus, maar volgens hen is het geld nooit aangekomen. Oftewel, wij mochten gewoon nog een keer 1100 euro betalen voor premies die wij al hadden voldaan

Uiteraard hebben wij geweigerd omdat wij die al betaald hebben, immers van onze rekening is het ook afgeschreven. Netjes aangeboden voor die 4,40 een bedrag van 20 euro over te maken om het te compenseren

Dat is geweigerd, en het laatste nieuws is nu dat ze het willen gaan doorspelen naar een deurwaarder


Mijn vraag is nu eigenlijk:
In hoeverre staan wij "sterk" met deze gegevens ? Immers, van onze rekening is het afgeschreven naar DVZ. Het is toch niet ons probleem dat hun daar hun administratie niet op orde hebben, of weet ik veel wat er mis is gegaan ?

En in hoeverre is het druk zetten van het incassobureau ? Dreigen met de deurwaarder in de hoop dat wij alsnog betalen ?

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 27 feb 2012 18:17
door Jolijn
Wij naar de ING gegaan, situatie uitgelegd, en gevraagd of ze hier even naar konden kijken. Volgens hen waren de transacties gewoon normaal verlopen en geen zijn hierbij geen bijzondere dingen voorgevallen

Misschien dit nog even zwart op wit vragen?
En dit niet alleen naar het incassobureau sturen maar ook rechtstreeks naar DVZ.
Een incassobureau dreigt.
Maar als je betaald hebt, heb je betaald, daar kan een evt. deurwaarder ook niks anders van maken. Een deurwaarder betekent niet automatisch dat je verplicht bent te betalen...............

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 27 feb 2012 18:28
door Emmy75
Begrijp ik het goed dat de premie betaald is met een automatische incasso ?

Heeft u ook gecontroleerd of de bedragen niet per ongeluk zijn teruggestort op de rekeningen ? Dat zou ik voor de zekerheid wel even controleren, zoiets komt wel eens voor.

Indien het klopt dat er inderdaad 4,40 te weinig betaald is, is het verstandig deze alsnog over te maken. Wel vind ik het vreemdhoe dat heeft kunnen gebeuren als er via een automatische incasso betaald wordt.

U geeft ook aan dat uw vriendin overgestapt is naar Menzis begin dit jaar. Deze overstap had nooit kunnen / mogen plaatsvinden als er daadwerkelijk zo'n grote premieachterstand is.

Incassobureau's zijn goed in dreigen, maar als u inderdaad kunt aantonen dat alles betaald is (de transacties uit het internetbankieren) is er niet zoveel aan de hand.

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 27 feb 2012 18:57
door rfreijser
Begrijp ik het goed dat de premie betaald is met een automatische incasso ?

Heeft u ook gecontroleerd of de bedragen niet per ongeluk zijn teruggestort op de rekeningen ? Dat zou ik voor de zekerheid wel even controleren, zoiets komt wel eens voor.
Ja dat klopt, en ja dat hebben we ook al extra goed gecontroleerd. Het is niet teruggestort

Misschien dit nog even zwart op wit vragen?
En dit niet alleen naar het incassobureau sturen maar ook rechtstreeks naar DVZ.
Hebben we ook gedaan, en de ING is daar nog mee bezig
Naar DVZ sturen maakt helaas niks uit aangezien dat een kastje naar de muur verhaald word

DVZ verwijst ons door naar het incassobureau, en die gaan het vervolgens weer vragen aan DVZ, en dan krijgen ze antwoord terug van DVZ, en dan ben je alweer ruim een week bezig

De screenshots heeft het incassobureau naar DVZ toegestuurd, maar volgens DVZ zijn die betalingen nooit doorgekomen

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 27 feb 2012 19:04
door Jolijn
Indien het klopt dat er inderdaad 4,40 te weinig betaald is, is het verstandig deze alsnog over te maken. Wel vind ik het vreemd hoe dat heeft kunnen gebeuren als er via een automatische incasso betaald wordt.
Inderdaad. Als er niet voldoende saldo op de rekening heeft gestaan, zou het hele termijnbedrag niet gelukt zijn.

TS, het aanbod om €20 over te maken als vergoeding voor die €4,40 is schriftelijk gedaan? Ook de weigering daarvan door het incassobureau, staat op papier?

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 27 feb 2012 19:26
door Emmy75
Ik zou u wel willen adviseren alle communicatie schriftelijk te laten verlopen, zodat u bewijsstukken heeft en dossier opbouwt. Onderteken de brieven niet of krabbel door uw eigen naar met een andere kleur pen. Stuur het desnoods en per post en per mail.

Geef aan dat de vordering van 1100 betwist en dat u de 4,40 direct gaat overmaken. Stuur eventuele bewijsstukken mee.

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 28 feb 2012 12:46
door VestingCommunicatie
In uw klacht over DVZ maakt u ook een opmerking over de communicatie met Vesting Finance. Wij nemen iedere klacht serieus en wij willen graag kijken of wij hierin wat voor u kunnen betekenen.
Kunt u hiervoor contact met ons opnemen door een mail met uw dossiernummer te sturen naar [email protected]? Wij zullen dan met een inhoudelijke reactie op uw klacht bij u terugkomen.

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 28 feb 2012 17:36
door Guardian72
@ Vesting -

Toch fijn dat jullie kennelijk jullie slachtoffers proberen af te persen door te dreigen, hun klachten en bewijzen negeren - en nu maar snel aan damage control doen.

Gewoon eerlijk handelen (wat kennelijk lastig is - zie diverse topics) dan zullen er een stuk minder klachten zijn.

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 28 feb 2012 19:46
door rfreijser
Aan allen, bedankt voor de reacties

Wij hebben contact opgenomen op het emailadres van Vesting Finance wat hierboven vermeld staat, en ook nogmaals aangeboden het ontbrekende bedrag te vergoeden

Vind het nog steeds apart dat DVZ hier niet mee naar ons is gekomen maar goed, het zal wel


Emmy75,
Ja wij laten nu ook alles schriftelijk verlopen. Wij hebben eigenlijk beiden nooit met zoiets te maken gehad, en a hoewel ik aan veel dingen heb gedacht is dit simpele feit erbij in geschoten. Bedankt dus voor de aanvulling

En ja, alle bedragen zijn dmv incasso van onze rekening afgehaald op de 4,40 na. Verbaasde mij ook enigzins, maar ook hier heb ik een het-zal-wel gevoel bij

We zitten ook nog in een ander conflict met DVZ verwikkeld waarbij wij nog ruim 4000 euro aan achterstallige declaraties van hen terugkrijgen. Dat is zelfs zo ver opgelopen dat wij nu een incassobureau gaan inschakelen om het terug te krijgen

Helaas niet het eerste bewijs dat het betreffende bedrijf zijn zaakjes totaal niet op orde heeft

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 28 feb 2012 20:06
door renegade66
het zou m.i niet eens kunnen dat er zo'n groot bedrag open staat, als dit namelijk het geval zou zijn heb je ruim 6 maanden achterstand en zou je automatisch al zijn aangemeld bij CVZ, uitgaande van een basis en aanvullende verzekering van ongeveer €150 pm.

tevens had je dus ook niet kunnen overstappen.

maak het leuker, stuur vesting finance op hun dak om die € 4000 op te eisen. geef ze 1 maand en laat ze dan gewoon dagvaarden.

tenminste, zo zou ik het wel doen. :lol: :lol:

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 28 feb 2012 22:40
door Emmy75
rfreijser schreef:Ja wij laten nu ook alles schriftelijk verlopen. Wij hebben eigenlijk beiden nooit met zoiets te maken gehad, en a hoewel ik aan veel dingen heb gedacht is dit simpele feit erbij in geschoten.
Ik ook niet maar ik lees wat te veel op het forum.
rfreijser schreef: We zitten ook nog in een ander conflict met DVZ verwikkeld waarbij wij nog ruim 4000 euro aan achterstallige declaraties van hen terugkrijgen. Dat is zelfs zo ver opgelopen dat wij nu een incassobureau gaan inschakelen om het terug te krijgen
Onverwachte wending in dit topic, maar dat kan zeer zeker.

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 01 mar 2012 10:39
door rfreijser
Zo, vandaag weer wat nieuws, dus hier ook maar gelijk updaten

De zorgverzekeraar DVZ heeft nu aangemeld bij het CVZ
En hun gaan dus door middel van loonvordering het bedrag van het loon van mijn vriendin inhouden, plus extra kosten

Contact opgenomen, en dit is niet herroepbaar
Alleen de zorgverzekeraar, in dit geval DVZ kan die melding weghalen

Blijkbaar is het incassobureau hier toch niet mee doorgegaan zoals ze zo hard riepen en doet DVZ het nu op deze manier

Ik vind het gewoonweg schandalig dat het op deze manier kan
Ik heb sinds vandaag dan ook een advocaat in de arm genomen, en we gaan op alle mogelijke manieren dit proberen te voorkomen

DVZ is ondertussen onbereikbaar, dat wil zeggen
Op mailtjes word niet gereageerd, telefoontjes worden niet doorverbonden, of de betreffende personen zijn in " vergadering"

Oftewel, zie nu als gewone altijd betalende burger maar eens je recht te halen

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 01 mar 2012 11:03
door rfreijser
Nog even een kleine update

Contact gehad met DVZ
En volgens hen heeft Vesting Finance nooit contact opgenomen met DVZ over de screenshots die wij als bewijzen hadden gestuurd van de betalingen

Dat terwijl wij per email een bevestiging hadden gekregen van Vesting Finance dat ze het in goede orde hadden ontvangen en het aan DVZ zouden voorleggen

Bij deze,
Vesting Finance, ik weet niet wat voor smerig spelletje jullie spelen, maar ik ga het hier in ieder geval niet bij laten zitten. We praten verder via mijn advocaat

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 01 mar 2012 13:19
door Jolijn
Je hebt nu zelf wel rechtstreeks aan DVZ de screenshots van de betalingen gemaild?

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 01 mar 2012 13:21
door Jolijn
rfreijser schreef: Ik vind het gewoonweg schandalig dat het op deze manier kan
Ik heb sinds vandaag dan ook een advocaat in de arm genomen, en we gaan op alle mogelijke manieren dit proberen te voorkomen

DVZ is ondertussen onbereikbaar, dat wil zeggen
Op mailtjes word niet gereageerd, telefoontjes worden niet doorverbonden, of de betreffende personen zijn in " vergadering"

Oftewel, zie nu als gewone altijd betalende burger maar eens je recht te halen
Kun je meteen die €4000 aan declaraties ter sprake brengen.
(declareer dan ook meteen het honorarium van de advocaat 8) )

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 17 apr 2012 17:15
door abdelil
bericht verwijderd

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 17 apr 2012 19:23
door Frans013
Wat een klotestreek zeg, die incassobureaus zijn echt zo slecht. Helpen mensen bewust de vernieling in!

Intrum Justitia is hetzelfde laken en pak.

Bah!

Suc6!

Frans013

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 18 apr 2012 19:23
door abdelil
Hoe kan je een bericht verwijderen.

Re: Fout zorgverzekeraar DVZ, of van ons ?

Geplaatst: 18 apr 2012 19:29
door Jolijn
Maar dat blijft het bedrag om de 3 dagen stijgen met 80 euro tot ze weer contact hebben opgenomen heel slim van hun.

Dat kan helemaal niet.
Google eens op incassokosten of gebruik de zoekfunctie van dit forum.