KPN telefonie/ internet buitengebied.
Geplaatst: 28 feb 2012 13:42
Wij wonen in het buitengebied van Nederweert.
7 jaar lang geen problemen met telefoon en internet gehad van KPN.
Het laatste half jaar zijn er problemen gekomen.
Ik zal zeker niet de juiste benamingen weten te noemen en mijn uitleg is vast niet prefect omdat ik a technisch ben, hopelijk begrijpen jullie het toch.
Onze problemen zijn vorig jaar ontstaan nadat we een andere modem kregen.
Deze gaat steeds opzoek naar de hoogst haalbare snelheid.
Hij kan echter nooit de snelheid halen die wij eigenlijk hebben volgens het abonnement, met als gevolg dat de hele verbinding wegvalt, de modem reset.
Op dat moment heb je geen telefoon en geen internet.
Ben je aan het bellen met iemand, jammer, verbinding valt weg.
Soms is dit maar een paar keer per dag, in erge gevallen elk half uur.
Aan de service die vorig jaar is verleend ligt het niet.
Zonder morren kwam de ene monteur na de andere om te kijken waar ons probleem ligt.
We zitten enorm ver weg van de kast, 5000 meter.
Daarnaast is de laatste 500 meter ook nog eens een zeer slechte kabel.
Al met al we kunnen nooit een snelle verbinding halen.
De oplossing was toen ons terug zetten in snelheid, zodat die modem ook niet steeds opzoek gaat naar die snellere verbinding.
Ondanks dat we dan eigenlijk teveel betalen hadden we daar geen problemen mee. Dat is een nadeel van het buitengebied.
De oplossing werkte.
De lijn was stabiel.
Films downloaden doen we niet en voor e-mails en gewoon internet is het allemaal goed.
Wij blij....
...totdat begin deze maand blijkbaar hun beleid is veranderd.
Ze mogen klanten niet meer terug zetten in snelheid, ook niet als de klant daar mee akkoord gaat.
Met als gevolg, we hebben weer een onstabiele lijn.
Die laatste 500 meter kabel gaan ze echt niet vernieuwen, daar geloof ik niet in.
Ik als klant vertik het ook daar een cent aan te betalen.
Ik vertik dat omdat we 7 jaar lang zonder problemen verbinding hebben gehad.
Ik hoef toch niet de dupe te worden van hun beleidverandering?
Maar weten jullie wat de KPN eigenlijk verplicht is?
Moeten ze een andere kabel leggen die laatste 500 meter, of ze dat willen of niet?
Moeten ze maar nieuwe contracten maken voor mensen in het buitengebied?
Met een lage snelheid met aangepast tarief?
Want de monteur liet weten dat we in Nederland echt niet de enige zijn die in het buitengebied hier nu tegenaan lopen.
Of zijn er nog dingen waar wij niet aan gedacht hebben.
Opties als UPC of andere provider heeft weinig zin.
UPC kabel loopt hier geen, andere provider maakt gebruik van de slechte kabel van KPN.
Mobiel internet heb ik ook al eens bekeken, maar ik denk dat daar binnenshuis de dekking ook te slecht van is.
Internet via vodafone op mijn mobiel kan in iedergeval ook niet op G3.
Wie weet raad?
7 jaar lang geen problemen met telefoon en internet gehad van KPN.
Het laatste half jaar zijn er problemen gekomen.
Ik zal zeker niet de juiste benamingen weten te noemen en mijn uitleg is vast niet prefect omdat ik a technisch ben, hopelijk begrijpen jullie het toch.
Onze problemen zijn vorig jaar ontstaan nadat we een andere modem kregen.
Deze gaat steeds opzoek naar de hoogst haalbare snelheid.
Hij kan echter nooit de snelheid halen die wij eigenlijk hebben volgens het abonnement, met als gevolg dat de hele verbinding wegvalt, de modem reset.
Op dat moment heb je geen telefoon en geen internet.
Ben je aan het bellen met iemand, jammer, verbinding valt weg.
Soms is dit maar een paar keer per dag, in erge gevallen elk half uur.
Aan de service die vorig jaar is verleend ligt het niet.
Zonder morren kwam de ene monteur na de andere om te kijken waar ons probleem ligt.
We zitten enorm ver weg van de kast, 5000 meter.
Daarnaast is de laatste 500 meter ook nog eens een zeer slechte kabel.
Al met al we kunnen nooit een snelle verbinding halen.
De oplossing was toen ons terug zetten in snelheid, zodat die modem ook niet steeds opzoek gaat naar die snellere verbinding.
Ondanks dat we dan eigenlijk teveel betalen hadden we daar geen problemen mee. Dat is een nadeel van het buitengebied.
De oplossing werkte.
De lijn was stabiel.
Films downloaden doen we niet en voor e-mails en gewoon internet is het allemaal goed.
Wij blij....
...totdat begin deze maand blijkbaar hun beleid is veranderd.
Ze mogen klanten niet meer terug zetten in snelheid, ook niet als de klant daar mee akkoord gaat.
Met als gevolg, we hebben weer een onstabiele lijn.
Die laatste 500 meter kabel gaan ze echt niet vernieuwen, daar geloof ik niet in.
Ik als klant vertik het ook daar een cent aan te betalen.
Ik vertik dat omdat we 7 jaar lang zonder problemen verbinding hebben gehad.
Ik hoef toch niet de dupe te worden van hun beleidverandering?
Maar weten jullie wat de KPN eigenlijk verplicht is?
Moeten ze een andere kabel leggen die laatste 500 meter, of ze dat willen of niet?
Moeten ze maar nieuwe contracten maken voor mensen in het buitengebied?
Met een lage snelheid met aangepast tarief?
Want de monteur liet weten dat we in Nederland echt niet de enige zijn die in het buitengebied hier nu tegenaan lopen.
Of zijn er nog dingen waar wij niet aan gedacht hebben.
Opties als UPC of andere provider heeft weinig zin.
UPC kabel loopt hier geen, andere provider maakt gebruik van de slechte kabel van KPN.
Mobiel internet heb ik ook al eens bekeken, maar ik denk dat daar binnenshuis de dekking ook te slecht van is.
Internet via vodafone op mijn mobiel kan in iedergeval ook niet op G3.
Wie weet raad?