LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bankgiro loterij

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Renirie

Bankgiro loterij

Ongelezen bericht door Renirie »

Op 24 februari 2012 is er zonder mijn toestemming ten onrechte een bedrag van 21 euro euro afgeschreven door de Bankgiroloterij. Ik ben geen lid en heb dus ook nooit hiervoor een machtiging afgegeven. Ik heb de Bankgiro gebeld waarop ik als antwoord kreeg te horen dat er iemand anders mijn ING rekeningnummer had opgegegevn voor het bestellen van loten. Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk omdat de Bankgiro loterij direct heeft kunnen zien dat de opgegeven naam en adres niet klopt bij het invoeren van mijn rekening nummer. Tevens bleek na enig zoeken op internet dat dit soort onzin verhaal altijd wordt verteld door de Bankgiro loterij. Als dit wel zo zijn zou de Bankgiroloterij van elk willekeurig rekeningnummer zomaar een williekeurig bedrag kunnen afschrijven. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en wil iederen oproepen bij wie hetzelfde is gebeurd. Hopelijk kunnen we dit aankaarten bij de politiek zodat dit soort afschrijvingen niet meer mogelijk zijn.

CA Renirie.

Guardian72
Contacteer:

Re: Bankgiro loterij

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Meld het ook bij de bank.
Ga persoonlijk langs - en geef aan dat jij GEEN machtiging hebt afgeven, en dat daarom de 'loterij uitsluiting' (dat niet gestorneerd kan worden) niet van toepassing is.
Het zal wel even duren.
Laat gelijk een selectieve blokkade op deze loterij aanbrengen - en vermeld als reden 'incassofraude'.
Je zal bij de bank waarschijnlijk moeten aandringen, afhankelijk van welke bank, en hoe goed je met jouw kantoor bekend bent.

Daarnaast kan je de BGL een brief sturen (fax, email) en eis je daarin binnen 5 dagen terugbetaling van het bedrag - omdat anders alsnog aangifte volgt.
Indien men van mening is dat je een machtiging hebt afgegeven dienen zij dit aan te tonen middels de aanmelding - volledig - waarin jouw naam/adres/rekeningnummer staan.

Doet men dit niet - dan is dat (volgens mij) voldoende argumentatie om kwade opzet aannemelijk te maken.

Helaas - jij zal actie moeten ondernemen.

Gesloten