hallo allemaal,
echt op zoek naar een oplossing ben ik niet wat waar mensen dit probleem herkennen zullen ze ook weten dat hiervoor geen oplossing bestaat.
althans geen directe ''blijvende'' oplossing.
ik wil langs deze weg proberen uit te zoeken of wij als ati gebruikers ook nog andere stappen zouden kunnen ondernemen richting ATI.
de spec's zijn:
intel 17 860
4gb geheugen
ATI radeon hd5870
ik draai op win7 64 bit
voor mensen die dit probleem herkennen zullen weten dat van alle oplossigen bijna geen 1 van ATI zelf komt
terugklokken is de beste ''werkende'' optie maar dat zou natuurlijk belachelijk zijn, en daar pas ik dus ook voor.
echter na 1 crash draait de pc naar behoren en ook de videokaart levert topprestaties [dan ineens wel, zelfs eyfinity draait top]
ook weet ik voor 100% zeker dat het een soort van 'script' probleem met de dx11 bestanden zit, maar ik raad alle bewerkingen die je zelf moet doen af.
uiteraard kan ik niet 24/7 op jacht naar een oplossing voor deze systeem-specs, maar ik weet dat op bijna alle hd kaarten van ATI dit probleem voorkomt.
misschien zijn er mensen met ideen over hoe ATI te benaderen en, of vervangende of een definitieve oplossing af te dwingen [wat mij betreft reparatie in de chipset zelf]
iedereen die wat info/ ideen wil geven word bij voorbaat hartlijk bedankt
ook mensen die dit probleem willen bevestigen[met evt oplossingen], nodig ik van harte uit,
als iemand een technische hulplijn van ATI nederland weet, zou ik dat graag horen.
ik heb 430 euro betaalt ong 1.5 jaar geleden, en aangezien dit veel voorkomend probleem is, en veel meer mensen dus geld hebben uitgegeven aan een, in theorie, defect produkt, en ATI geeft tot op heden geen definitieve oplossing.
mvg
Hans
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ATIKMPAG.SYS error onoplosbar probleem ? ATI weet van niets
-
Re: ATIKMPAG.SYS error onoplosbar probleem ? ATI weet van niets
Met alle respect voor de hier aanwezige kennis lijkt jou vraag meer thuis op bv tweakers.net
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/8
Trebelski heeft gelijk. Heb zelf deze kaart al ongeveer 50x verkocht (schatting) en jouw klacht klinkt als abacadabra voor mij.
Aan de andere kant, als je bij de verkoper aanklopt en kan aantonen dat het probleem met die kaart een gangbaar probleem is dan is het best mogelijk dat de verkoper met een oplossing komt.
Ben het zelf al eens tegengekomen met een chipset van nVidia die de nFrituria chipset werd genoemd in de forum-threads die de klant aandroeg bij mijn bedrijf. Was een lastige situatie voor ons. Hadden wij de klant een slecht product verkocht of is het een normaal defect?
Door het grote aantal klachten die wij konden vinden met google over het zelfde probleem zijn wij overgegaan tot vervanging (soms is een verkoper net een mens).
Oftewel, verzamel jouw bewijsmateriaal dat het een product is met een veel verkomend defect, vraag om vervanging en het is best realistisch dat de verkopende partij daar in mee gaat.
Aan de andere kant, als je bij de verkoper aanklopt en kan aantonen dat het probleem met die kaart een gangbaar probleem is dan is het best mogelijk dat de verkoper met een oplossing komt.
Ben het zelf al eens tegengekomen met een chipset van nVidia die de nFrituria chipset werd genoemd in de forum-threads die de klant aandroeg bij mijn bedrijf. Was een lastige situatie voor ons. Hadden wij de klant een slecht product verkocht of is het een normaal defect?
Door het grote aantal klachten die wij konden vinden met google over het zelfde probleem zijn wij overgegaan tot vervanging (soms is een verkoper net een mens).
Oftewel, verzamel jouw bewijsmateriaal dat het een product is met een veel verkomend defect, vraag om vervanging en het is best realistisch dat de verkopende partij daar in mee gaat.
Je beschrijving is net iets te algemeen om te kunnen concluderen wat er aan de hand is, maar om gelijk alles toe te schrijven aan ATI, is wel wat kort door de bocht. Dit soort problemen kunnen heel veel oorzaken hebben en ja 1 daarvan is de ati driver.-Hans- schreef:hallo allemaal,
echt op zoek naar een oplossing ben ik niet wat waar mensen dit probleem herkennen zullen ze ook weten dat hiervoor geen oplossing bestaat.
althans geen directe ''blijvende'' oplossing.
ik wil langs deze weg proberen uit te zoeken of wij als ati gebruikers ook nog andere stappen zouden kunnen ondernemen richting ATI.
de spec's zijn:
intel 17 860
4gb geheugen
ATI radeon hd5870
ik draai op win7 64 bit
voor mensen die dit probleem herkennen zullen weten dat van alle oplossigen bijna geen 1 van ATI zelf komt
terugklokken is de beste ''werkende'' optie maar dat zou natuurlijk belachelijk zijn, en daar pas ik dus ook voor.
echter na 1 crash draait de pc naar behoren en ook de videokaart levert topprestaties [dan ineens wel, zelfs eyfinity draait top]
ook weet ik voor 100% zeker dat het een soort van 'script' probleem met de dx11 bestanden zit, maar ik raad alle bewerkingen die je zelf moet doen af.
uiteraard kan ik niet 24/7 op jacht naar een oplossing voor deze systeem-specs, maar ik weet dat op bijna alle hd kaarten van ATI dit probleem voorkomt.
misschien zijn er mensen met ideen over hoe ATI te benaderen en, of vervangende of een definitieve oplossing af te dwingen [wat mij betreft reparatie in de chipset zelf]
iedereen die wat info/ ideen wil geven word bij voorbaat hartlijk bedankt
ook mensen die dit probleem willen bevestigen[met evt oplossingen], nodig ik van harte uit,
als iemand een technische hulplijn van ATI nederland weet, zou ik dat graag horen.
ik heb 430 euro betaalt ong 1.5 jaar geleden, en aangezien dit veel voorkomend probleem is, en veel meer mensen dus geld hebben uitgegeven aan een, in theorie, defect produkt, en ATI geeft tot op heden geen definitieve oplossing.
mvg
Hans
- Je power supply kan te zwak zijn waardoor de computer crashed
- Het programma dat de videokaart gebruikt kan een bug hebben
- De computer kan te warm worden (cpu / system fan kapot?)
- etc.
Misschien hier nalezen, daar was het probleem al jaren geleden een topic:
http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/1311603
Ook daar is een van de eerste suggesties waarschijnlijk een hitte of powersupply probleem. De kaart zelf kan natuurlijk ook defect zijn. In een van die 3 zou ik het probleem zelf ook zoeken.nevermind schreef:Misschien hier nalezen, daar was het probleem al jaren geleden een topic:
BSOD zijn (zeker in windows 7) vaak indicaties dat er een dieperliggend (lees hardware) probleem is.
-
Heb dit probleem ook gehad bij mijn AMD HD5450 videokaart in mijn media pc. Wanneer ik CCC niet had geïnstalled maar de driver was het probleem opgelost. Bovengenoemde sys bestand maakt deel uit van CCC. Toen ik CCC nog installed had staan onder Win 7 x64 kreeg ik vaak BSOD's en freeze-ups bij games.