t-mobile + garantie reparatie i-phone dynafix
Geplaatst: 01 mar 2012 12:46
Op 26-06-11 heeft een kennis van mij in de t-mobile shop een witte i-phone 4 gekocht. Een kleine 3 weken geleden hield de telefoon er mee op en kreeg hij een error code 1604 in i tunes. Hij nam contact op met t-mobile over het ontstane probleem, daar werd hem wijs gemaakt door een medewerkster van t-mobile dat het een software fout was en dat het niet onder de garantie viel. Hij moest met de telefoon naar een winkel gaan die voor hem dit probleem kon oplossen. Hij is vervolgens naar een telefoon/reparatie winkel gegaan in Apeldoorn om het probleem op te laten lossen. 2 dagen later kon hij zijn telefoon weer ophalen maar het bedrijf heeft het probleem niet op kunnen lossen. Nu kwam dit ter sprake en vertelde ik hem dat t-mobile dit probleem had moeten oplossen, vanwege 24 maanden fabrieksgarantie. Ik ben met deze telefoon dus naar de t-mobile shop gegaan voor reparatie en deze hebben de telefoon opgestuurd naar het in mijn ogen onbekwame reparatiebedrijf genaamd dynafix. Deze kwam tot de ontdekking dat volgens hun een ongeautoriseerd bedrijf de telefoon had open gehad en er dus geen garantie meer op zat, daarop kreeg ik een email van hun met een prijsopgave dat t-mobile de telefoon wel wilde omruilen met een bijbetaling van 527,11. Met andere woorden mijn i-phone was in hun ogen niets meer waard, terwijl ze er nog niet eens naar hebben gekeken wat het defect was want ze deden er niets meer aan omdat hij geopend was ( volgens hun ) door derden. Dit was niet gebeurd als die persoon aan de telefoon bij t-mobile mijn kennis had vermeld dat er 24 maanden garantie op de telefoon zat en hij het kosteloos had kunnen laten maken door de telefoon in te leveren bij de t-mobile shop. Nu heeft de telefoon normaal gesproken 24 maanden fabrieksgarantie wat doet t-mobile hij stuurt hem naar dynafix op in plaats van naar apple de fabrikant die misschien wel in staat zijn om deze telefoon te laten maken nu verschuilen ze zich achter het feit dat de telefoon open is geweest en ik dus kan fluiten naar verdere garantie waarom stuurt t-mobile mensen naar een ander bedrijf voor een probleem dat hun hadden moeten oplossen en deze jongen zo dom als hij is dit ook nog doet. Je snapt natuurlijk wel dat ze mij bij t-mobile niet meer zullen zien als klant ik ga voor een contract wel naar een andere telecom provider die geen zaken doet met dynafix. Dit bedrijf gooit alle problemen met telefoons op druk-val- of stootschade wat dus natuurlijk niet onder de garantie valt dus met andere woorden voor garantie is t-mobile op vakantie. Kan dit bedrijf zich zo makkelijk onder de garantie uit laten komen en mij met een kluitje in het riet sturen. De i-phone 4 levert in defecte toestand nog makkelijk 200 euro op marktplaats op voor onderdelen. Dynafix en t-mobile bieden mij aan om deze telefoon om te ruilen met bij betaling van 527,11 ze denken zeker dat de mensen gek zijn om de telefoon daar te laten en deze misschien weer wordt gebruikt voor onderdelen om van andere klanten de telefoons te maken. Dat is makkelijk verdiend. Maar ik denk dat er hier op dit forum nog wel meer mensen zullen zitten met slechte ervaringen over garantie van t-mobile en het reparatiebedrijf dynafix. Kan t-mobile hier zo maar mee wegkomen, geen prijsopgave van wat e.v. de reparatie zou kunnen gaan kosten,( voor hetzelfde geld is alleen de batterij kapot, wat voor 60 euro gemaakt is) want dynafix heeft er niet naar gekeken maar wel een aanbieding geven om hem om te ruilen voor een nieuwe met bijbetaling van 527,11 of ik het op mijn rug heb groeien. De telefoon wordt nu ongerepareerd terug gestuurd en dan stuur ik hem zelf wel naar apple de fabrikant om hem te laten maken. Maar als er iemand een koude douche verdiend dan is het t-mobile met dynafix wel maar wel een ijskoude douche.