Neckermann vindt klanten maar vervelend
Geplaatst: 01 mar 2012 16:54
Najaar 2011 konden wij eindelijk op vakantie, nadat mijn 2 jarige studie was afgerond. Niet alleen voor mij lekker, maar vooral bedoeld voor mijn vrouw die net de ziekte van pfeiffer had gehad en net startte met haar herstel. Dit vroeg nogal wat eisen. De locatie moest een aparte slaapkamer hebben, zodat zei ongestoord overdag kon slapen terwijl ik ook mijn ding kon doen. Daarnaast was het erg belangrijk dat wij centraal lagen, omdat zij maar korte afstanden kon lopen.
Met dit lijstje zijn wij naar Dreizen gegaan en een reis naar Tenerife van 15-10 tot 29-10 voor de prijs van EUR 1950,- met Neckermann kwam eruit. Veel meer dan wij normaal zouden betalen, maar ok, wij hadden ditmaal de nodige eisen.
Aangekomen in Costa Adeje op Tenerife (helaas met een andere vlucht dan gepland) werden wij voor ons hotel afgezet en kregen aan de receptie te horen dat er geen kamer voor ons is. De receptionist liet de fax zien waarmee ze de aanvraag van Neckermann direct hadden afgewezen. Dit had Neckermann ons al voor vertrek kunnen melden, maar hebben ze nagelaten.
Wij contact opgezocht met de lokale Neckermann vertegenwoordiger en die had goed nieuws. Wij kregen een upgrade naar een ander centraal gelegen hotel. Mooi, wij met onze spullen daarheen en wat bleek bij de receptie: Volgeboekt!
Wij opnieuw contact gezocht met Neckermann en een uur later kregen wij te horen dat ze een gelijkwaardig hotel hadden gevonden, maar wel een taxi moesten pakken. Dit gaf vraagtekens, maar ok, laat eerst maar zien wat men in petto heeft. Mijn vrouw liep ondertussen al flink op haar tandvlees.
Na een flinke taxirit, kwamen wij aan bij een hotel ver buiten de bewoonde wereld. Hierop weer contact opgenomen met Neckermann, maar die melden alleen maar ga hier maar zitten er is toch niets anders vrij. Ondertussen zeulden wij al een halve dag met onze koffers rond, en smeekte mijn vrouw om een bed. Neckermann was hiervan op de hoogte.
Gezien de toestand van mijn vrouw besloten de kamer te bekijken en tot mijn schrik trof ik een klein en smerig hok aan met uitzicht op een stalen stellage. Een studio zonder extra slaapkamer en een badkamer en koelkast knettervol met schimmel (niet een beetje, totaal overwoekert). Er zijn grenzen, dus weer contact gezocht met Neckermann. Pas 4 uur later kreeg ik ze te pakken. Het enige waar ze mee kwamen is ga hier maar zitten, er is toch niets anders.
Positieve punt was dat de beheerder wel een schoonmaakploeg liet aanrukken om dit appartement grondig te reinigen, wel zelf voor moeten zorgen.
De hele zondag en maandag zijn op gegaan aan contact met Neckermann en net toen wij dinsdag besloten om terug te vliegen, omdat blijven een aanslag op de gezondheid van mijn vrouw was (en er voor mij ook niets aan was), kregen wij te horen dat er plaats was in ons oorspronkelijke hotel. Daar zijn we heengegaan en toen is onze vakantie pas begonnen.
Ruim 3 van de 14 dagen (ruim 20%) zijn we kwijtgeraakt en hiervoor boodt Neckermann ter plaatse een vergoeding van 10% van de reissom aan. Wel hebben wij het klachtenformulier ingevuld, maar zijn niet akkoord gegaan met die 10%. 20% is onze eis en daarin zitten ook de vele telefoon -en taxikosten in verwerkt.
Thuisgekomen met het klachtenformulier naar Dreizen gegaan, die de afhandeling zou begeleiden. Het zou 6 weken duren. Na 2 maanden ben ik gaan informeren en kreeg te horen dat ze bij Neckermann vanwege drukte nog niet aan ons dossier toegekomen waren. Dit is nog maanden doorgegaan, todat wij na 4 maanden (!) de uitkomst van Neckermann kregen. 10% van de reissom contant en 10% in waardebonnen Neckermann.
Dit is iemand blijmaken met een dode mus, omdat deze waardebonnen beperkt geldig zijn, natuurlijk niet gelden in combinatie met andere kortingen en ons dwingen een volgende keer weer met Neckermann te gaan.
De geschillencommissie heeft in 2005 zelfs uitspraak gedaan dat er bij vergoeding dmv waardebonnen sprake is van "gedwongen winkelnering" en dit dus niet toegestaan is. Met deze onderbouwing hebben wij via Dreizen aangegeven niet akkoord te gaan. Neckermann heeft hierop aangegeven dat dit beleid vanuit de directie is en dat dit in geen enkel geval aangepast zal worden en schuift hiermee een eerdere uitspraak van de geschillencommissie domweg opzij.
Dreizen adviseert ons toch maar akkoord te gaan, maar wij zijn nu toch hard aan het overwegen om de stap naar de geschillencommissie te maken.
Hier zijn echter kosten aan verbonden, die betaald moeten worden door de partij die in het ongelijk is gesteld.
Misschien dat wij hier nuttige tips kunnen krijgen mbt onze overweging.
Met dit lijstje zijn wij naar Dreizen gegaan en een reis naar Tenerife van 15-10 tot 29-10 voor de prijs van EUR 1950,- met Neckermann kwam eruit. Veel meer dan wij normaal zouden betalen, maar ok, wij hadden ditmaal de nodige eisen.
Aangekomen in Costa Adeje op Tenerife (helaas met een andere vlucht dan gepland) werden wij voor ons hotel afgezet en kregen aan de receptie te horen dat er geen kamer voor ons is. De receptionist liet de fax zien waarmee ze de aanvraag van Neckermann direct hadden afgewezen. Dit had Neckermann ons al voor vertrek kunnen melden, maar hebben ze nagelaten.
Wij contact opgezocht met de lokale Neckermann vertegenwoordiger en die had goed nieuws. Wij kregen een upgrade naar een ander centraal gelegen hotel. Mooi, wij met onze spullen daarheen en wat bleek bij de receptie: Volgeboekt!
Wij opnieuw contact gezocht met Neckermann en een uur later kregen wij te horen dat ze een gelijkwaardig hotel hadden gevonden, maar wel een taxi moesten pakken. Dit gaf vraagtekens, maar ok, laat eerst maar zien wat men in petto heeft. Mijn vrouw liep ondertussen al flink op haar tandvlees.
Na een flinke taxirit, kwamen wij aan bij een hotel ver buiten de bewoonde wereld. Hierop weer contact opgenomen met Neckermann, maar die melden alleen maar ga hier maar zitten er is toch niets anders vrij. Ondertussen zeulden wij al een halve dag met onze koffers rond, en smeekte mijn vrouw om een bed. Neckermann was hiervan op de hoogte.
Gezien de toestand van mijn vrouw besloten de kamer te bekijken en tot mijn schrik trof ik een klein en smerig hok aan met uitzicht op een stalen stellage. Een studio zonder extra slaapkamer en een badkamer en koelkast knettervol met schimmel (niet een beetje, totaal overwoekert). Er zijn grenzen, dus weer contact gezocht met Neckermann. Pas 4 uur later kreeg ik ze te pakken. Het enige waar ze mee kwamen is ga hier maar zitten, er is toch niets anders.
Positieve punt was dat de beheerder wel een schoonmaakploeg liet aanrukken om dit appartement grondig te reinigen, wel zelf voor moeten zorgen.
De hele zondag en maandag zijn op gegaan aan contact met Neckermann en net toen wij dinsdag besloten om terug te vliegen, omdat blijven een aanslag op de gezondheid van mijn vrouw was (en er voor mij ook niets aan was), kregen wij te horen dat er plaats was in ons oorspronkelijke hotel. Daar zijn we heengegaan en toen is onze vakantie pas begonnen.
Ruim 3 van de 14 dagen (ruim 20%) zijn we kwijtgeraakt en hiervoor boodt Neckermann ter plaatse een vergoeding van 10% van de reissom aan. Wel hebben wij het klachtenformulier ingevuld, maar zijn niet akkoord gegaan met die 10%. 20% is onze eis en daarin zitten ook de vele telefoon -en taxikosten in verwerkt.
Thuisgekomen met het klachtenformulier naar Dreizen gegaan, die de afhandeling zou begeleiden. Het zou 6 weken duren. Na 2 maanden ben ik gaan informeren en kreeg te horen dat ze bij Neckermann vanwege drukte nog niet aan ons dossier toegekomen waren. Dit is nog maanden doorgegaan, todat wij na 4 maanden (!) de uitkomst van Neckermann kregen. 10% van de reissom contant en 10% in waardebonnen Neckermann.
Dit is iemand blijmaken met een dode mus, omdat deze waardebonnen beperkt geldig zijn, natuurlijk niet gelden in combinatie met andere kortingen en ons dwingen een volgende keer weer met Neckermann te gaan.
De geschillencommissie heeft in 2005 zelfs uitspraak gedaan dat er bij vergoeding dmv waardebonnen sprake is van "gedwongen winkelnering" en dit dus niet toegestaan is. Met deze onderbouwing hebben wij via Dreizen aangegeven niet akkoord te gaan. Neckermann heeft hierop aangegeven dat dit beleid vanuit de directie is en dat dit in geen enkel geval aangepast zal worden en schuift hiermee een eerdere uitspraak van de geschillencommissie domweg opzij.
Dreizen adviseert ons toch maar akkoord te gaan, maar wij zijn nu toch hard aan het overwegen om de stap naar de geschillencommissie te maken.
Hier zijn echter kosten aan verbonden, die betaald moeten worden door de partij die in het ongelijk is gesteld.
Misschien dat wij hier nuttige tips kunnen krijgen mbt onze overweging.