NUON Jaarafrekening
Geplaatst: 02 mar 2012 14:38
Op 25 februari onze jaarafrekening ontvangen. We krijgen 866 euro terug! Jippie!
Omdat ik na het invullen van ons verbruik wist dat wij geld terug zouden krijgen de factuur van het termijnbedrag van februari (á 130 euro) niet betaald. Op de jaarafrekening stond dit bedrag ook keurig verrekend. Uiteindelijk zou op 27 februari het restantbedrag á 736 euro op onze rekening gestort worden.
Ja, je raad het al: op 27 februari nog geen geld. En op 28 februari? Ook nog niet. Ik dacht laat ik maar eens bellen, dan kan ik ook meteen mijn nieuwe termijnbedrag á 60 euro per 2 maanden (belachelijk!!) wijzigen.
Aan de telefoon een vriendelijke man die netjes het termijnbedrag vanaf maart gewijzigd heeft naar 100 euro + automatische incasso vanaf 27 maart. Ook meteen gevraagd hoe het met mijn jaarafrekening zat. Hij verzekerde mij dat het de volgende dag op mijn rekening zou staan en dat het termijnbedrag van februari daarmee verrekend werd.
De volgende dag stond er niets op mijn rekening, maar was wel het terijnbedrag van februari afgeschreven!! Natuurlijk weer gebeld en de mevrouw aan de telefoon snapte er niets van. Zij gaf mij aan dat zij het in orde zou maken en dat het niet zo kon zijn dat die meneer van gisteren kon zien dat het overgemaakt werd. Zij zou dat wel kunnen en doen en er zou een bedrag van 730 euro overgemaakt worden? Ik vertelde haar dat dat niet klopte, omdat het termijnbedrag van februari al was afgeschreven en na een lange discussie (á 10 cent per minuut) kreeg ik dan toch mijn gelijk. Maar goed het zou geregeld zijn en ik zou mijn 866 euro krijgen.
'Natuurlijk' stond het op 1 maart nog niet op mijn rekening zoals mevrouw mij beloofde, dus maar weer opgebeld. Ik weet niet meer precies wat die meneer allemaal heeft gezegd, maar het was erg onvriendelijk en ik moest maar wachten tot volgende maand want dan zou het er wel op staan.
Natuurlijk ging ik daar niet mee akkoord, dus een klacht ingediend. (Waarvan ik overigens nog niets gehoord heb.)
Inmiddels bij elkaar een uur aan de telefoon en was het toch wel erg zat aangezien dit niet de eerste problemen zijn met NUON en hun jaarafrekening.
Op internet een telefoonnummer gevonden om de dure 0900 kosten te omzeilen (026-8449987) dus op 2 maart toch maar weer contact opgenomen met NUON. Ik kreeg een hele aardige meneer aan de telefoon die alles voor me wilde regelen en hij klonk heel oprecht, maar mijn vertrouwen in de NUON had ik al lang opgezegd.
Hij zou gaan overleggen met zijn leidinggevende en wilde mij graag behouden als klant etc. etc. .......... maar dat zou wel duren tot over een week of 2. Ik ging daar niet mee akkoord en hij zou mij doorverbinden met een andere afdeling. Helaas lukte dit niet en de afdeling zou mij terugbellen. (Weinig vertrouwen dat dit echt zou gebeuren, maar goed toch maar akkoord gegaan..)
Tot mijn verbazing werd ik wel teruggebeld! Helaas wel door een erg onvriendelijke mevrouw die met weinig woorden mij duidelijk probeerde te maken dat het gewoon mijn eigen schuld is omdat ik overgestapt ben van acceptgiro naar automatische incasso. (Geen idee wat dat er mee te maken heeft, zeker omdat het bedrag al op de rekening had moeten staan vóórdat ik de betalingswijze veranderde!!) Nadat ik dat had aangegeven en ik had aangegeven dat ik al 5 mensen aan de telefoon had gehad en iedereen iets anders zei snauwde zij mij af en gaf zij aan dat zij het nu in orde zou maken en dat ik maar moet afwachten tot volgende week. Ik was wel een beetje klaar met alle discussies aan de telefoon, dus afwachten maar weer? (Telefoonkosten inmiddels 30 euro!)
Ik heb ook geen idee wat ik hier nu mee moet en wanneer ik mijn geld ontvang, maar ik weet wel dat als dit de service is van NUON ik heel blij ben als mijn overstap naar een andere energieleverancier afgerond is!
Kortom: NUON is er als de kippen bij als er geld te halen valt en mocht je iets te laten betalen meteen herinneringskosten in rekening te brengen, maar zodra zij moeten gaan uitkeren....?
Omdat ik na het invullen van ons verbruik wist dat wij geld terug zouden krijgen de factuur van het termijnbedrag van februari (á 130 euro) niet betaald. Op de jaarafrekening stond dit bedrag ook keurig verrekend. Uiteindelijk zou op 27 februari het restantbedrag á 736 euro op onze rekening gestort worden.
Ja, je raad het al: op 27 februari nog geen geld. En op 28 februari? Ook nog niet. Ik dacht laat ik maar eens bellen, dan kan ik ook meteen mijn nieuwe termijnbedrag á 60 euro per 2 maanden (belachelijk!!) wijzigen.
Aan de telefoon een vriendelijke man die netjes het termijnbedrag vanaf maart gewijzigd heeft naar 100 euro + automatische incasso vanaf 27 maart. Ook meteen gevraagd hoe het met mijn jaarafrekening zat. Hij verzekerde mij dat het de volgende dag op mijn rekening zou staan en dat het termijnbedrag van februari daarmee verrekend werd.
De volgende dag stond er niets op mijn rekening, maar was wel het terijnbedrag van februari afgeschreven!! Natuurlijk weer gebeld en de mevrouw aan de telefoon snapte er niets van. Zij gaf mij aan dat zij het in orde zou maken en dat het niet zo kon zijn dat die meneer van gisteren kon zien dat het overgemaakt werd. Zij zou dat wel kunnen en doen en er zou een bedrag van 730 euro overgemaakt worden? Ik vertelde haar dat dat niet klopte, omdat het termijnbedrag van februari al was afgeschreven en na een lange discussie (á 10 cent per minuut) kreeg ik dan toch mijn gelijk. Maar goed het zou geregeld zijn en ik zou mijn 866 euro krijgen.
'Natuurlijk' stond het op 1 maart nog niet op mijn rekening zoals mevrouw mij beloofde, dus maar weer opgebeld. Ik weet niet meer precies wat die meneer allemaal heeft gezegd, maar het was erg onvriendelijk en ik moest maar wachten tot volgende maand want dan zou het er wel op staan.
Natuurlijk ging ik daar niet mee akkoord, dus een klacht ingediend. (Waarvan ik overigens nog niets gehoord heb.)
Inmiddels bij elkaar een uur aan de telefoon en was het toch wel erg zat aangezien dit niet de eerste problemen zijn met NUON en hun jaarafrekening.
Op internet een telefoonnummer gevonden om de dure 0900 kosten te omzeilen (026-8449987) dus op 2 maart toch maar weer contact opgenomen met NUON. Ik kreeg een hele aardige meneer aan de telefoon die alles voor me wilde regelen en hij klonk heel oprecht, maar mijn vertrouwen in de NUON had ik al lang opgezegd.
Hij zou gaan overleggen met zijn leidinggevende en wilde mij graag behouden als klant etc. etc. .......... maar dat zou wel duren tot over een week of 2. Ik ging daar niet mee akkoord en hij zou mij doorverbinden met een andere afdeling. Helaas lukte dit niet en de afdeling zou mij terugbellen. (Weinig vertrouwen dat dit echt zou gebeuren, maar goed toch maar akkoord gegaan..)
Tot mijn verbazing werd ik wel teruggebeld! Helaas wel door een erg onvriendelijke mevrouw die met weinig woorden mij duidelijk probeerde te maken dat het gewoon mijn eigen schuld is omdat ik overgestapt ben van acceptgiro naar automatische incasso. (Geen idee wat dat er mee te maken heeft, zeker omdat het bedrag al op de rekening had moeten staan vóórdat ik de betalingswijze veranderde!!) Nadat ik dat had aangegeven en ik had aangegeven dat ik al 5 mensen aan de telefoon had gehad en iedereen iets anders zei snauwde zij mij af en gaf zij aan dat zij het nu in orde zou maken en dat ik maar moet afwachten tot volgende week. Ik was wel een beetje klaar met alle discussies aan de telefoon, dus afwachten maar weer? (Telefoonkosten inmiddels 30 euro!)
Ik heb ook geen idee wat ik hier nu mee moet en wanneer ik mijn geld ontvang, maar ik weet wel dat als dit de service is van NUON ik heel blij ben als mijn overstap naar een andere energieleverancier afgerond is!
Kortom: NUON is er als de kippen bij als er geld te halen valt en mocht je iets te laten betalen meteen herinneringskosten in rekening te brengen, maar zodra zij moeten gaan uitkeren....?