Pagina 1 van 1

opzeggen verzekering

Geplaatst: 02 mar 2012 18:44
door icsfox
Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben onze verzekeringen laten overnemen door Centraal Beheer Achmea.
Op dit moment lopen die verzekeringen bij Noord Hollandse.
We krijgen nu per mail te horen dat er 2 verzekeringen niet opgezegd kunnen worden. Terwijl we ook aangegeven hadden op opzegkaart Achmea om het contract oude verzekering om te laten zetten in 1 jaar contract.
Zie hieronder het bericht van tussenpersoon:
Wij delen u echter het volgende mede: Het verbond van verzekeraars heeft via een bindende gedragscode besloten om vanaf 1 januari 2010 voor nieuwe verzekeringsovereenkomsten geen contracten met een looptijd van langer dan 1 jaar meer aan te gaan en geen gebruik meer te maken van stilzwijgende verlenging van contracten. Voor lopende verzekeringsovereenkomsten met een contractduur van 5 jaar geeft de gedragscode aan dat die overeenkomst pas in een 1-jarig contract kunne worden omgezet per de eerstkomende contractvervaldatum. uw verzekering zal worden beƫindigd per contractvervaldatum 01-11-2014.

Is er een mogelijkheid om hieronder uit te komen?

Re: opzeggen verzekering

Geplaatst: 02 mar 2012 19:24
door MAXIEM
icsfox

Als Centraal Beheer Achmea bereid zou zijn om de (mis te lopen) provisie te betalen aan de tussenpersoon, dan zou er mogelijk wat 'geritseld' kunnen worden.

Maxiem.

Re: opzeggen verzekering

Geplaatst: 05 mar 2012 12:44
door Centraal Beheer
icsfox schreef:Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben onze verzekeringen laten overnemen door Centraal Beheer Achmea.
Op dit moment lopen die verzekeringen bij Noord Hollandse.
We krijgen nu per mail te horen dat er 2 verzekeringen niet opgezegd kunnen worden. Terwijl we ook aangegeven hadden op opzegkaart Achmea om het contract oude verzekering om te laten zetten in 1 jaar contract.
Zie hieronder het bericht van tussenpersoon:
Wij delen u echter het volgende mede: Het verbond van verzekeraars heeft via een bindende gedragscode besloten om vanaf 1 januari 2010 voor nieuwe verzekeringsovereenkomsten geen contracten met een looptijd van langer dan 1 jaar meer aan te gaan en geen gebruik meer te maken van stilzwijgende verlenging van contracten. Voor lopende verzekeringsovereenkomsten met een contractduur van 5 jaar geeft de gedragscode aan dat die overeenkomst pas in een 1-jarig contract kunne worden omgezet per de eerstkomende contractvervaldatum. uw verzekering zal worden beƫindigd per contractvervaldatum 01-11-2014.

Is er een mogelijkheid om hieronder uit te komen?
Beste iscfox,

Dit is voor jou een vervelende situatie, als je wil kan ik het een en ander voor je nakijken.

Je mag ervan uitgaan dat Centraal Beheer heeft geprobeerd om je meerjarige contract om te laten zetten naar een jaar contract. Helaas heeft je tussenpersoon ervoor gekozen om je contract niet om te zetten naar een jaarcontract.

Om je verder te kunnen helpen verzoek ik jou om een mail te sturen naar: webcare[@]centraalbeheer.nl .Graag in je mail je postcode, Huisnummer, eventueel klantnummer en telefoonnummer vermelden. En bij onderwerp: TROSRADAR.

Met vriendelijke groet,

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055-579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl

Re: opzeggen verzekering

Geplaatst: 05 mar 2012 19:37
door icsfox
Beste Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam,

Ik was heel verbaasd dat u zo snel telefonisch contact met mij heeft opgenomen.
U heeft me duidelijke uitleg gegeven hoe ik dit kan aanpakken.
Natuurlijk begrip ik ook dat ik afhankelijk ben hoe de maatschappij hierop reageert.

De klacht heb ik in ieder geval ingediend aan de NH. Ik zal het resultaat doorgeven.

In ieder geval heel hartelijk bedankt voor deze snelle hulp. Dat is pas klantvriendelijk.

Groet Cobie

Re: opzeggen verzekering

Geplaatst: 05 mar 2012 19:46
door Centraal Beheer
Beste iscfox,

Bedankt voor je e-mail.

Naar aanleiding van je mail hebben wij elkaar telefonisch ook al even gesproken.
De inboedel en aansprakelijkheidsverzekering zullen bij Centraal Beheer in 2014 ingaan.

Dit betekent voor jou dat je niet dubbel verzekerd bent.

Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen.

Mocht je vragen hebben dan help ik je graag.

Natasja van het Centraal Beheer Webcareteam
055 579 8000
Webcare[@]centraalbeheer.nl
https://www.centraalbeheer.nl