Pagina 1 van 1
OXXIO SLIMME METER
Geplaatst: 03 mar 2012 11:42
door marcel1001
Oxxio stelt dat er met een slimme meter geen gegevens meer hoeven worden door gegeven. Niets is minder waar; het is juist van groot belang de meter steeds op goede werking te controleren. Mijn meter heeft de afgelopen drie jaren veelvuldig geen gegevens doorgeseind. Oxxio stelt dat, indien de meter twee weken geen signaal geeft, zij zelf ogenblikkelijk actie onderneemt. ook dit is niet waar. Kortom is hierdoor een foutief maandbedrag berekend en heeft geleid tot een deficit van maar liefst ruim €4000,00. Wel direct terug te betalen uiteraard, want zo stelt Oxxio : we hebben die energie nu eenmaal geleverd, dat de slimme meter niet werkt is niet relevant. Zelfs opzeggen van de levering leverde in mijn geval een boete op, maar ben zo wel van deze onbetrouwbare, arrogante club af. Zorg dus dat je slimmer blijft dan de meter.....
Re: OXXIO SLIMME METER
Geplaatst: 03 mar 2012 13:24
door Vervreemdeling
Heeft u de Oxxio-meter nog? Ik zou `em zo snel mogelijk laten vervangen door een gewone meter. Bovendien heeft Oxxio geen beheersrechten meer over hun oude meters, deze zijn per 01-01 overgenomen door de lokale netbeheerders.
Heeft u uw klacht aanhangig gemaakt bij de Geschillencommissie? Ik zou het wel de moeite waard vinden als het inderdaad gaat om duizenden euro`s..
Re: OXXIO SLIMME METER
Geplaatst: 03 mar 2012 17:53
door marcel1001
Dank voor de tip. Geschillencommissie heb ik niet geprobeerd. Wel advocaat om advies gevraagd, maar feit blijft dat de energie wel geleverd is en dus betaald dient te worden, ongeacht de gebrekkige slimme meter. Het blijft dus zaak de analoge meters regelmatig te controleren. Oxxio is slechts verplicht ééns per drie jaren een actuele /analoge meterstand te verwerken. De andere jaren worden geschat, gebaseerd op de gegevens van...: de slimme meter.....
Inmiddels zijn mijn meters vervangen door de netwerkbeheerder en ben ik uiteraard per direct opgestapt bij Oxxio, waarbij vooral het erbarmelijke contact met Oxxio de doorslag heeft gegeven.
Re: OXXIO SLIMME METER
Geplaatst: 20 apr 2012 19:42
door theoj
Altijd netjes betaald voor de ''slimme meters'', maar nu heb ik er na 4 jaar genoeg van.
Het slimme is waarschijnlijk slechts voor Oxxio bedoeld en niet voor de klant. Bij mij werkt het verbruiksinzicht via de computer of de Iphone helemaal niet!!
Hoe kom ik van die meters af en natuurlijk t.z.t. ook van Oxxio?
theoj
Re: OXXIO SLIMME METER
Geplaatst: 20 apr 2012 20:02
door WillemLW
Oxxio hoor ik heel veel slechte verhalen over. Ik snap niet dat er nog mensen een contract bij ze nemen. Echt goedkoop zijn ze namelijk ook niet. Trouwens, de slimme energie meter is een leugen. Prima dat ik (beter) inzicht in m'n verbruik kan krijgen, daarvoor wil ik er best ééntje. MAAR er is helemaal GEEN ENKELE REDEN dat Oxxio dan ook automatisch maar leuk mag meekijken naar mijn verbruik 24u/365dgn p/week. Laat mij gewoon alleen kijken. Dat kan prima.
Re: OXXIO SLIMME METER
Geplaatst: 15 mei 2012 18:54
door nl80813
Sinds kort hebben wij zonnepanelen op het dak. Nu blijkt dat de Oxxio “Slimme”meter die wij hebben, de opgewekte zonne energie optelt bij het verbruik…..Het ziet de opgewekte energie dus als verbruik ! Hoezo slimme meter …
Dus aan de helpdesk van Stedin gevraagd of ze onze meter met spoed kunnen vervangen omdat dit natuurlijk te gek voor woorden is.
Maar ze blijven maar herhalen dat een meter vervanging 3 maanden duurt. Dit is echt gedrag van een monoplolist, want je kan nergens anders naartoe, dus laat de klant maar barsten.
Heel frustrerend.