LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB compensatie regeling

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
FRANCKS28
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2012 12:05

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door FRANCKS28 »

Wij hebben de beloofde compensatie vandaag ontvangen.

We zijn dolblij en we hopen voor alle gedupeerden dat zij binnenkort ook het geld hebben.

Wij kunnen het nu afsluiten.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

Fijn om te horen Frank:) Ik ben blij voor ons allemaal dat het toch positief uitpakt. Veel plezier ermee. :)

Dsbeetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:21

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Dsbeetje »

Mooi om te lezen dat er meer mensen zijn die uitgekeerd hebben gekregen, proficiat.

P.S. De neut gisteren smaakte opperbest, bedankt voor jullie reacties .

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

Megatron hebben jullie al ontvangen?, wij nog steeds niets :(

Franck proficiat!
komt het dan nog goed? (met die 19%, want de rest kunnen we naar fluiten)

Wil1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2012 12:37

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Wil1967 »

2 weken geleden werd ik even stil. Nadat mijn man 2 jaar geleden overleed aan de gevolgen van een noodlotig ongeval kwam alles op me af. Het heeft een hele tijd geduurd voordat ik alle sop orde had. Ik was nl een echtgenoot die van alles wat met financiën, hypotheek en verzekeringen niets afwist. Zi kwam ik erachter dat wij per persoon 5!!, (dus 10 in totaal) koopsompolissen op onze naam hadden. Omdat alle lopende financiële zaken met DSB vorig jaar in januari zijn overgesloten met een andere bank kreeg ik pas in november lucht van de compensatieregeling. Meteen alle in aanmerking komende polissen opgegeven en afwachten maar. 2 Weken geleden viel dus het voorstel op de mat. Een vijfcijferig bedrag aan compensatie kwam me dikbedrukt tegenmoet. Na het voorstel wat verder te hebben gelezen werd mijn blijheid wel wat weggenomen. Ik ben aan het googlen gegaan en kwam zo hier terecht. Ik heb meteen het voorstel ondertekend en teruggestuurd en nu maar weer afwachten. Enkele berichten terug staat dat de achterstand is ingelopen en dat ik binnen 10 dagen bericht zou ontvangen. Het is nu 14 dagen geleden dat ik het voorstel ondertekend heb teruggestuurd maar nog niets vernomen. We wachten geduldig af, of ik deze keer aan de goede kant zit betreft uitbetaling.

Jeroenn
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2012 17:26

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Jeroenn »

Gisteren de bekende brief van de DSB binnen.
We hebben betaald staat er in de brief.

En vandaag staat het reeds op mijn rekening.

:lol:

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

gedupeerdeDSB schreef:Megatron hebben jullie al ontvangen?, wij nog steeds niets :(

Franck proficiat!
komt het dan nog goed? (met die 19%, want de rest kunnen we naar fluiten)
Ik heb helaas nog niks binnen. :(

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

Wil1967 schreef:2 weken geleden werd ik even stil. Nadat mijn man 2 jaar geleden overleed aan de gevolgen van een noodlotig ongeval kwam alles op me af. Het heeft een hele tijd geduurd voordat ik alle sop orde had. Ik was nl een echtgenoot die van alles wat met financiën, hypotheek en verzekeringen niets afwist. Zi kwam ik erachter dat wij per persoon 5!!, (dus 10 in totaal) koopsompolissen op onze naam hadden. Omdat alle lopende financiële zaken met DSB vorig jaar in januari zijn overgesloten met een andere bank kreeg ik pas in november lucht van de compensatieregeling. Meteen alle in aanmerking komende polissen opgegeven en afwachten maar. 2 Weken geleden viel dus het voorstel op de mat. Een vijfcijferig bedrag aan compensatie kwam me dikbedrukt tegenmoet. Na het voorstel wat verder te hebben gelezen werd mijn blijheid wel wat weggenomen. Ik ben aan het googlen gegaan en kwam zo hier terecht. Ik heb meteen het voorstel ondertekend en teruggestuurd en nu maar weer afwachten. Enkele berichten terug staat dat de achterstand is ingelopen en dat ik binnen 10 dagen bericht zou ontvangen. Het is nu 14 dagen geleden dat ik het voorstel ondertekend heb teruggestuurd maar nog niets vernomen. We wachten geduldig af, of ik deze keer aan de goede kant zit betreft uitbetaling.
Wat een vervelend verhaal Wil. Ik hoop dat alles goed komt voor je. Hou een oogje op dit forum. Dit is redelijk up to date. :)

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door megatron29 »

Ik zie net tot mijn verbazing dat al het geld wat ik nog tegoed had is overgemaakt op mijn rekening. :)

zwiebertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door zwiebertje »

Gister de brief ontvangen en vandaag stond het bedrag op mijn rekening
Na 11 jaar eindelijk verlost van de DSB boevenbank
Mijn dank aan alle belangenorganisaties, rechtsbijstandorganisaties en
In het bijzonder Stichting PAL voor het bereiken van deze compensatie

Voor iedereen veel plezier met de compensatie

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Math »

Megatron en zwiebertje, ik lees dat jullie al het geld hebben gekregen. Moet ik daaruit verstaan dat ook het geld van boven de 19% is ontvangen?

zwiebertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door zwiebertje »

@ Math

Het bedrag dat onder VIII staat wordt direct uitbetaald
De 19% is van het bedrag onder IX
Volgens mij is dat bedrag VIII of IX afhankelijk wat je na het faillissement
aan DSB hebt betaald,lopend contract na faillissement
Had zelf nog een HWS lopen die is nu ingelost

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Gefeliciteerd aan iedereen die hun geld al hebben ontvangen! Hier is het nog even wachten op de brief... maar ik heb nu toch goede hoop dat het enigszins goed gaat komen. Ik hoop dat ik aankomende week goed nieuws heb :)

Wil1967
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 apr 2012 12:37

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Wil1967 »

Tot mijn verbazing stond vandaag 2/3 van het totale bedrag bijgeschreven op mijn rekening. Ik heb echter geen brief ontvangen. Zoals ik eerder vertelde heb ik het voorstel ondertekend en 2 weken geleden teruggestuurd. Groot was mijn verbazing dan ook toen ik zag dat ik een mooi bedrag gestort heb gekregen. Ik ben toch wel benieuwd naar de brief , wat daar in zal staan als ik deze überhaupt nog ontvang

Dsbeetje
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:21

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Dsbeetje »

Wil, fijn voor je dat je ook uitbetaald gekregen hebt. Na jouw verhaal moest ik toch wel even slikken, hoop dat je hiermee weer een periode kunt afsluiten en ga ervan genieten.
Die brief komt vanzelf en hoop dat er nog meer in het verschiet zit voor je.

Gr. Martin

Jeanne 57
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2012 15:09

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Jeanne 57 »

Heb nog steeds geen geld gestort gekregen :roll:

Ook ik had een brief ontvangen op 3 april ..
Snap ook niet hoe het allemaal werkt ,want ik had me al jaren geleden al aangemeld ,nadat er in de uitzending van radar aandacht werd besteed over de woekerpolissen ..
ik zie dat bij sommige het hele bedrag is gestort of 2.3de van het compensatiebedrag ..
ik vind dat ze ons ook blij hebben gemaakt ,sturen ze je een bericht met het compensatiebedrag ,wij helemaal blij :lol: en dan vervolgens staan er weer heel wat regels in ,waar je als leek ook niet veel van snapt :shock:
Maar goed ..zo zijn we er ook ingetrapt met al die woekerpolissen :evil:
Nu maar afwachten wat wij gestort krijgen ,ik denk de 19 % en de rest :?
Groet Janny

gedupeerdeDSB
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 mar 2012 09:00

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door gedupeerdeDSB »

Jeanne57

wij hebben hier ook nog niets ontvangen hoor, Ik heb wel het vermoeden dat het wel binnen 4 weken plaats zal vinden vanaf dagtekening, gezien er meer zijn die in hetzelfde schuitje zitten en al wel uitgekeerd hebben gekregen.

Jeanne 57
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 apr 2012 15:09

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Jeanne 57 »

Dank je gedupeerde :wink:
Was ook benieuwd of jullie het al hadden ontvangen ,had de forum een beetje gevolgd ,afwachten dan maar :P

Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door Math »

Zwiebertje, ik wil toch even nog reageren op je bericht van 13 april.
Je schrijft dat het bedrag onder VIII direct wordt uitbetaald en wat onder IX staat de 19% wordt uitbetaald afhankelijk wat ik na het faillissement aan DSB heb betaald.
Ik heb alle schuld al in 2008 betaald. Ik heb toen al schriftelijk aangegeven dat ik het niet eens was met hun manier van werken. Toch was ik verbaasd dat ik eind 2011 de brief kreeg met onder IV en ondr IX een bedrag Euro 3930,00.Waar zit nu het verschil met mensen die het gehele bedrag al hebben gekregen en mensen die 2/3 hebben gekregen?
Nu maar wachten tot 4 mei tot we de 19% krijgen.

ANBRO
Berichten: 15
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31

Re: DSB compensatie regeling

Ongelezen bericht door ANBRO »

Math schreef:Zwiebertje, ik wil toch even nog reageren op je bericht van 13 april.
Je schrijft dat het bedrag onder VIII direct wordt uitbetaald en wat onder IX staat de 19% wordt uitbetaald afhankelijk wat ik na het faillissement aan DSB heb betaald.
Ik heb alle schuld al in 2008 betaald. Ik heb toen al schriftelijk aangegeven dat ik het niet eens was met hun manier van werken. Toch was ik verbaasd dat ik eind 2011 de brief kreeg met onder IV en ondr IX een bedrag Euro 3930,00.Waar zit nu het verschil met mensen die het gehele bedrag al hebben gekregen en mensen die 2/3 hebben gekregen?
Nu maar wachten tot 4 mei tot we de 19% krijgen.
Ik heb hetzelfde hier. Ik heb de lening in 2010 helemaal ingelost en heb bij IV en bij VI een bedrag staan van 4143 euro. Ik weet ook niet precies of ik onder de boedelvorming (dan krijg je het in één keer als ik het goed begrijp?) val of onder concurrente vordering.. daar staat namelijk "nader te bepalen". Ik baal ervan dat ik niet zoveel begrijp van al die begrippen en voorwaarden, maar ik zie dat ik gelukkig niet de enige ben :)

Gesloten