Pagina 1 van 2

Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 16:10
door Kees Kaslander
Wij hadden bij de Action een bedtafel gekocht voor mijn schoonmoeder. Zij is ziekelijk en zeer slecht ter been. Mijn vrouw is haar enige kind. Nu bleek dat het tafeltje niet om haar benen kon. Mijn schoonmoeder werd weer ziek en was vergeten om de tafel terug te geven om in te ruilen. Nu begon een aannemer in haar flat de vloer in de centrale hal te vervangen wegens een bouwtechnische fout. Zij kan nu helemaal niet meer de flat uit. Zij bedacht dat zij nog het tafeltje had en vroeg of wij hem wilde wegbrengen. Dit was 2 dagen te laat. De bedrijfsleidster wilde hem niet innemen regels zijn regels. Het folie was er van af jammer dan. Als ik het er niet mee eens was dan moest ik het hoofdkantoor bellen. Dit deed ik, maar de klantenservice was net gesloten. Ik stond nog in de winkel en de bedrijfsleidster geloofde mij niet, want zij kon altijd er naar bellen tot 18:00 en wat ik zei was niet waar. Ik heb toen weer naar het hoofdkantoor gebeld en de baliemedewerkster kon als nog iemand van de klantenservice bereiken ook al was die dicht. Deze man was aardig en begreep het probleem. Hij zou naar het filiaal in Nieuw-Vennep bellen. De bedrijfsleidster kwam naar mij toe en zei dat ik het toch kon vergeten ondanks het hele verhaal. Geen enkele vorm van coulance en dat voor €5,95. De boodschap die mij gegeven werd is als je iets in folie koopt niet open maken? Dit is toch niet te geloven. Ik kan er nog meer aan toevoegen. Koop gewoon niet bij dit soort winkels. Als er staat dat inruilen binnen 8 dagen moet, dit is niet klantvriendelijk. Mijdt dit soort zaken. Dwing ze tot een 30 dagen inruil mogelijkheid door niets meer bij ze te kopen. :oops:

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 16:26
door riddert
Kees Kaslander schreef: Koop gewoon niet bij dit soort winkels. Als er staat dat inruilen binnen 8 dagen moet, dit is niet klantvriendelijk. Mijdt dit soort zaken. Dwing ze tot een 30 dagen inruil mogelijkheid door niets meer bij ze te kopen. :oops:
Wilt u ruilen of uw geld terug? Beide dingen zijn overigens geen verplichting voor de winkelier, deze geeft in dit geval zelfs een stukje service door de mogelijkheid te geven om te ruilen binnen 8 dagen.

Uw probleem is dat de originele verpakking ontbreekt, en het artikel voor de winkelier hierdoor niet meer te verkopen is als een nieuw artikel. Dat zal de reden zijn dat ze wat lastig doen.

Dat uw schoonmoeder ziek is doet niet ter zake lijkt me.

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 17:10
door sephora30
Ik denk dat je bij de meeste winkels bot zult vangen als je de verpakking hebt verwijdert.

Dus weer een zwart-maakt topic van lik me huppeldepup :roll:

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 17:15
door Winterman
Bij de Action krijg je helemaal geen geld terug. Je krijgt een tegoedbon. Dat staat ook heel duidelijk in de winkel aangegevn.

Oproep om niet meer bij de Action te kopen slaat echt helemaal nergens op. De Action koopt restpartijen op die ze dan heel goedkoop verkopen. Denk je nu werkelijk dat mensen dat af gaan slaan om ze tot een betere service te dwingen? Het is hetzelfde als V&D die restanten verkoopt zonder de mogelijkheid ze terug te brengen. Dat accepteer je dan toch ook en dan ga je toch ook niet lopen zeuren.

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 17:22
door renegade66
en wat heeft dit topic met telefonie te maken????

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 17:26
door Winterman
renegade66 schreef:en wat heeft dit topic met telefonie te maken????
Hij heeft het hoofdkwartier toch gebeld?????

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 17:37
door dhc
Ach...als Kees er van alles en nog wat bijhaalt zodat het topic lekker onbegrijpelijk wordt, dan maakt dat toch niks uit...

Kees snapt het principe koop=koop niet en gaat onterecht moeilijk doen over nog geen 6 euro.....

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 18:16
door Chocomelk
Ruilen binnen 8 dagen vind ik prima wat de Action doet.
Je koopt iets omdat je het nodig hebt en als je naar 8 dagen er pas achter
komt dat het toch niets is dan is het je eigen probleem en dan kun je niet de winkel daarvan de schuld geven.

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 18:40
door stofzuigertje
Ik vind 8 dagen al genoeg.
verder is vaak niet de folie maar de sticker van belang of het nog verkoopbaar is.
Als je het niet meer kunt scannen is het een probleem bij de kassa.

En was het tafeltje te klein of je schoonmoeder te groot?

De winkel heeft het recht om aan de voorwaarde van 8 dagen te houden maar soms zijn ze soepeler, net wie je toevallig treft.

En geld terug doen ze nooit, gewoon tegoed bon want dan blijven klanten tenminste terug komen en als die zoek raakte, gewoon 100% winst en het mag.

31 dagen is wel bij bouwmarkten en zo maar ruilen of tegoed bon is coulance en als er niets aan een product mankeerde is het slechts service die de winkel tijd en geld kost.
Dus nooit ruilen mag ook nog dus zo slecht is Action ook weer niet.

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 18:53
door Jolijn
Geen enkele vorm van coulance en dat voor €5,95. De boodschap die mij gegeven werd is als je iets in folie koopt niet open maken? Dit is toch niet te geloven. Ik kan er nog meer aan toevoegen. Koop gewoon niet bij dit soort winkels. Als er staat dat inruilen binnen 8 dagen moet, dit is niet klantvriendelijk. Mijdt dit soort zaken. Dwing ze tot een 30 dagen inruil mogelijkheid door niets meer bij ze te kopen.

Ik koop graag bij dat soort winkels en vind het totaal niet nodig artikelen van hen 30 dagen in huis te mogen hebben alvorens terug te brengen. 'k Zie me al staan op 23 januari met een kunstkerstboom met ballen. :roll:
Inderdaad, wees jij als enige schoonzoon een vent, en neem dat tafeltje van je schoonmoeder over, als ze persee het geld terug wil.
Geef het aan je eigen moeder, zus, tante, houd het zelf, what ever.

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 20:02
door mafvogeltje
wees jij als enige schoonzoon een vent, en neem dat tafeltje van je schoonmoeder over, als ze persee het geld terug wil.
Het is anders een flink bedrag, dat heeft Kees vast niet op de plank liggen.

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 20:14
door Teunbosseman
stofzuigertje schreef:verder is vaak niet de folie maar de sticker van belang of het nog verkoopbaar is.
Als je het niet meer kunt scannen is het een probleem bij de kassa.
Sticker ??? Je bedoelt de streepjes / barcode ? Die hoeft niet perse aanwezig te zijn, of men haalt een ander exemplaar uit de winkel of zoekt het op in de computer.
Sticker is absoluut niet van belang of nog verkoopbaar is. Staat van product wel.

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 22:11
door Winterman
stofzuigertje schreef: verder is vaak niet de folie maar de sticker van belang of het nog verkoopbaar is.
Moet je niet net folie gekocht hebben.

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 23:06
door witte angora
Nu begon een aannemer in haar flat de vloer in de centrale hal te vervangen wegens een bouwtechnische fout. Zij kan nu helemaal niet meer de flat uit.
Wat hebben de aannemer en de vloer in de centrale hal te maken met het al dan niet terugbrengen van het tafeltje naar de Action? Heeft die aannemer de folie van het tafeltje afgesloopt om er de nieuwe vloer mee te maken? Of is er iets anders dat ik niet snap?

Ik neem toch aan dat er voor iedereen heus wel een gelegenheid was om naar buiten of naar binnen te gaan, of niet dan.

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 04 mar 2012 23:55
door Winterman
witte angora schreef:Wat hebben de aannemer en de vloer in de centrale hal te maken met het al dan niet terugbrengen van het tafeltje naar de Action? Heeft die aannemer de folie van het tafeltje afgesloopt om er de nieuwe vloer mee te maken? Of is er iets anders dat ik niet snap?
In de centrale hal zit het bellentableau van de huistelefoons. Vermelding was nodig anders had dit topic nooit onder "Telefonie" kunnen vallen.

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 05 mar 2012 00:07
door witte angora
Winterman schreef:
witte angora schreef:Wat hebben de aannemer en de vloer in de centrale hal te maken met het al dan niet terugbrengen van het tafeltje naar de Action? Heeft die aannemer de folie van het tafeltje afgesloopt om er de nieuwe vloer mee te maken? Of is er iets anders dat ik niet snap?
In de centrale hal zit het bellentableau van de huistelefoons. Vermelding was nodig anders had dit topic nooit onder "Telefonie" kunnen vallen.
Aaahh... :idea: en met de huistelefoon is een poging gedaan de action te bellen. En natuurlijk heeft de aannemer de kabel beschadigd en deed om die reden de telefoon het niet. Daardoor was de Action telefonisch onbereikbaar.

En vervolgens kwam, om die kabel te repareren, de ouderwetsch degelijke PTT een Putje graven, Tentje zetten, en Tukkie doen, in die hal natuurlijk, zodat er geen mens meer door kon.

Het is me volkomen duidelijk. Bedankt voor de uitleg. :mrgreen:

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 05 mar 2012 00:39
door Winterman
witte angora schreef: En vervolgens kwam, om die kabel te repareren, de ouderwetsch degelijke PTT een Putje graven, Tentje zetten, en Tukkie doen, in die hal natuurlijk, zodat er geen mens meer door kon.
Nee, dat kwam omdat die PTT'er zijn bedtafeltje niet om zijn benen kon en hij daardoor de in/uitgang versperde.

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 05 mar 2012 05:30
door crazyme
Kees Kaslander schreef:. Als er staat dat inruilen binnen 8 dagen moet, dit is niet klantvriendelijk. Mijdt dit soort zaken. Dwing ze tot een 30 dagen inruil mogelijkheid door niets meer bij ze te kopen. :oops:
Schandalig !

Ik wil gewoon na vijf jaar een artikel te hebben gebruikt het terug kunnen brengen. Gewoon geld terug wanneer het er nog netjes uitziet, dan kunnen ze het toch weer aan een ander verkopen ? En een bonnetje bewaren zou ook niet meer moeten, een beetje winkel herkent zijn klanten toch wel weer ?

Misschien kunnen ze direct bij aanschaf wel het geld alvast teruggeven, ik breng het toch een keer terug, dus dan hebben ze er ook niet zoveel werk aan.

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 05 mar 2012 07:36
door snepke
crazyme schreef:
Kees Kaslander schreef:. Als er staat dat inruilen binnen 8 dagen moet, dit is niet klantvriendelijk. Mijdt dit soort zaken. Dwing ze tot een 30 dagen inruil mogelijkheid door niets meer bij ze te kopen. :oops:
Schandalig !

Ik wil gewoon na vijf jaar een artikel te hebben gebruikt het terug kunnen brengen. Gewoon geld terug wanneer het er nog netjes uitziet, dan kunnen ze het toch weer aan een ander verkopen ? En een bonnetje bewaren zou ook niet meer moeten, een beetje winkel herkent zijn klanten toch wel weer ?

Misschien kunnen ze direct bij aanschaf wel het geld alvast teruggeven, ik breng het toch een keer terug, dus dan hebben ze er ook niet zoveel werk aan.
:lol: :lol: :lol:

Re: Slechte actie van de Action

Geplaatst: 05 mar 2012 10:04
door Emmy75
Kees Kaslander schreef:Als er staat dat inruilen binnen 8 dagen moet, dit is niet klantvriendelijk. Mijdt dit soort zaken. Dwing ze tot een 30 dagen inruil mogelijkheid door niets meer bij ze te kopen. :oops:
Ik vraag me toch echt af waar die winkels allemaal te vinden zijn waar de consument 30 dagen de tijd heeft om een product in te ruilen waarvan dan ook nog de verpakking ontbreekt.

Het is juist heel klantvriendelijk dat de winkel haar klanten 8 dagen de tijd geeft om te ruilen. Ze mogen ook 0 dagen geven.

U verwacht coulance omdat het maar om een bedragje van 5,95 gaat. Waarom bent u zelf niet coulant, want het gaat maar om 5,95. U wilt te laat iets omruilen zonder verpakking. U had toch zelf wel kunnen bedenken dat ze nee zeggen, maar nee u gaat liever speciaal terug naar de winkel en met het personeel in discussie. De tijd en de moeite is die amper 6 euro niet waard.

Lees eens wat meer over ruilen op Consuwijzer.