LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht over ziektewet Acture B.V.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Arina71
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2011 20:58

Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Arina71 »

Mijn partner werkt al ruim 1 1/2 jaar voor een uitzendbureau, zodra een uitzendkracht ziek word, word de ziektewetbetaling en controle gedaan door Acture B.V.
Mijn partner is een aantal maanden geleden 2 weken ziek geweest, en Acture zou de betaling doen...echter Acture betaald pas tussen de 4 tot 6 weken na de ziektemelding, we hebben toen 2 weken zonder inkomsten gezeten..al met al heel vervelend want je vaste lasten en levensonderhoud moet ook betaald worden.
Gelukkig is mijn partner na 2 weken weer aan het werk gegaan en kwamen er weer inkomsten binnen.....echter na 6 weken was er nog geen betaling gedaan door Acture, en hebben we hier zelf diverse malen achteraan moeten bellen voordat ze de betaling hebben overgemaakt.
Nu is mijn partner 2 weken geleden ten val gekomen, door de gevolgen daarvan kan hij verlopig niet werken, en is hier zeker 6 weken verder mee voordat het eventueel genezen is, en loopt op dit moment op krukken.
En ja daar gaan we weer....Acture betaald pas de eerste keer uit tussen de 4 en 6 weken op zijn vroegst...wat inhoud weer al die weken geen inkomsten, en ze hebben er geen boodschap aan dat de vaste lasten ook betaald moeten worden en wij als gezin met 3 kinderen ook nog voorzien moeten worden in ons levensonderhoud....ze geven ook geen voorschot...je moet maar zien hoe je die weken doorkomt.
Nu is hij vorige week gebeld door Acture dat hij op controle moet komen bij de controlearts...prima geen probleem hier wil hij aan meewerken, echter we wonen in de omgeving van Emmen en hij moet naar de controlerend arts in Almelo (bijna 1 uur rijden) omdat ze volgens hun zeggen geen controlerend arts hebben in Emmen....alleen maar in Almelo,Zwolle of Doetichem.
Natuurlijk is hij hierover in gesprek gegaan, dat hij het belachelijk vond dat we in Emmen wonen en hij bijna 1 uur moet rijden voor een controle, en het voor hem ook nog moeilijk is omdat hij dit als gevolg van de val niet kan redden, er word gewoon gezegd je gaat er maar naar toe dan moest hij maar iemand regelen die met hem meerijd.
En wie betaald de benzine? we krijgen zitten zonder inkomsten omdat hun nog niet betalen....ook dat was ons probleem, dat moesten wij maar oplossen.
Deze week de brief gehad met de afspraakbevestiging voor de controlearts....ze werken hierin samen met REON...we kijken op de website van REON....daarop staat dat ze ook controlerend artsen hebben in Emmen.
Ik vind het gewoon niet normaal dat ze je zolang zonder geld laten zitten en dan naar een controlerend arts sturen een uur verder rijden!
Ik vraag me dan ook af of dit zo allemaal maar kan en mag, we hebben hierover vorige week ook al een klacht ingedient bij Acture, waarvan ze zeggen binnen 24 uur contact met je op te nemen...echter tot op heden nog geen reactie gehad.
Het uitzendbureau over dit alles ook gebeld...die zeggen hier geen invloed op te hebben en ook geen opties is te hebben.
Hebben er meer mensen dit met Acture meegemaakt?
En hoe moeten we dit verder aanpakken?

riddert
Berichten: 2194
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door riddert »

Ik begrijp uit het verhaal dat uw partner als enige voor de inkomsten zorgt. Nu uw partner de komende weken thuis is, is het wellicht een optie voor u om een paar weken aan de slag te gaan. Uw partner kan voor de kinderen zorgen, en u zorgt voor inkomsten in de periode dat uw man geen geld inbrengt.

Arina71
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2011 20:58

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Arina71 »

Sorry dit is nu niet de reactie waarop ik zit te wachten.
Als ik kon werken had ik dat allang gedaan....ik ben zelf afgekeurd, en krijg hiervoor een kleine uitkering, maar daar kunnen wij geen 6 weken van rondkomen en alle vaste lasten van voldoen.

riddert
Berichten: 2194
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door riddert »

't was anders de meest praktische oplossing geweest die direct wat aan de situatie veranderd had, als je niet afgekeurd was.

Arina71
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 sep 2011 20:58

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Arina71 »

Het gaat er mij om.....of dit zomaar mag en kan wat Acture doet.
Dat was mij vraag :)

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Jolijn »

riddert schreef:'t was anders de meest praktische oplossing geweest die direct wat aan de situatie veranderd had, als je niet afgekeurd was.
:roll: Als TS dan ook direct à la minute een baan had kunnen krijgen die ook meteen per week uit betaalt.

TS, sorry ik heb geen ervaring met Acture, zou toch nog 's contact opnemen met Acture en met Reon en dan met name aanvoeren dat het lange zitten een probleem is.
Als er niks anders opzit dan naar Almelo gaan, zou ik zeker bij de controlerend arts aangeven dat betr. bezoek een lichamelijke belasting is en het uitblijven van betaling voor stress zorgt.

Toepus1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mar 2012 17:19

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Toepus1967 »

Oplichters praktijken. Ik werk al 27 jaar en ben nog nooit een dag ziek of werkeloos geweest. Nu zit ik sinds 2 maanden thuis met een burn out. Ik heb tot op de dag van vandaag geen ziekengeld ontvangen. Als ik bel krijg ik steeds maar smoesjes van: UWV stuurt geen gegevens door. Onzin zegt het UWV., Acture doet zijn werk niet goed. Elke keer als ik bel krijg ik zeer onvriendelijke medewerkers aan de lijn die mij telkens weer zeggen dat ik terug gebeld word door de financieele administratie. Dit is tot op heden niet gebeurt.
Volgende week ga ik naar een advocaat om mijn recht (geld) te halen. Gelukkig heb ik een financieele buffer maar mensen die elke maand hun geld dringend nodig hebben kunnen maar beter niet ziek worden bij een bedrijf waarvoor Acture de ziekteuitkering in handen heeft.

Angel86
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2012 08:23

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Angel86 »

Hallo mensen,

Ik zit (Zat) ok bij acture. (jammer genoeg). heb een re-integratrie traject moeten doen. ging prima. maar naar negen weken kreeg ik een brief (22-06-2012) dat per 24-06-2012 mijn contract werdt beeindigd. Ik heb gebeld en gevraagd waarom het werd beeindigd. er werd gezegt omdat ik zwanger ben en maar 30 uur kon werken ( en geen 40 uur) en ik niet aan hun eisen kon voldoen had de traject geen nut meer. Nu hoor ik gisteren 31-07-2012. Dat acture mij uit de ziektewet heeft gegooit op 27 april 2012..???? :S heb geen brief gehad niks. dat kan niet eens want we zaten te wachten op een uitnodiging van de bedrijfarts van uwv waar ik dus 26-07-2012 ben geweest en die dus heeft gezegt dat ik nog steeds ziek ben en in de ziektewet blijf tot na mn zwangerschapsverlof. ik hoop voor iedereen dat ze snel klaar zijn met acture want ze hebben mij veel schulden op mn nek gegooit, ze betalen mij nu al geen 5 week meer uit en k hoefde geen ww aan te vragen zeiden ze want ik zou of bij acture blijven of overgedragen worden aan uwv. nou mooi niet dus. en vaste lasten hebben ze geen boodschap aan. Ik vraag me alleen af hoe kan zn bedrijf iemand beter melden zonder die persoon intelichten? waardeloos bedrijf!!!

alfatrion
Berichten: 22081
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga er van uit dat je per maand betaald krijgt. De werkgever is dan verplicht om er voor te zorgen dat je het loon uiterlijk de eerste van de volgende maand op de bankrekening van de werknemer staat. Hiervan kan per schriftelijke overeenkomst worden afgeweken tot maximaal een kwartaal. (Artikel 7:623 BW)

Vanaf de eerste dag heb je recht op de wettelijke rente en wettelijke incassokosten. Daarnaast vanaf de vierde dag heb je recht op een wettelijke verhoging conform artikel 7:625 BW.

Acture
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2012 15:54

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Acture »

Beste Angel86
We vinden het vervelend te lezen dat er onduidelijkheid is over je situatie. Graag willen we dit nader uitzoeken en toelichten. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen of een klacht indienen via onze website http://www.acture.nl Ga dan naar "ik ben ziek" en stel je vraag via de mail. We spreken je graag. Uiteraard kun je ons ook bellen op 024-8909470. Met vriendelijke groet, Acture

Dante0103
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2012 11:08

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Dante0103 »

Ik heb geen goed woord over voor deze organisatie, ze zeggen het beter te doen dan het UWV maar hanteren een uitspraak van Pim Fortuin, die zei indertijd als je af wil van al die mensen die in de WAO zijn dan moet je de WAO gewoon afschaffen en dan is dat probleem opgelost. Acture heeft de oplossing gevonden om mensen uit de ziektewet te gooien terwijl ze ziek zijn en zeggen gewoon dat je wel ander werk kunt doen. De (zogenaamde) artsen, heb ik mijn twijfels over want in 3 bezoeken ben ik niet een keer onderzocht en wisten ze al na 10 minuten hoe mijn psychische toestand was. Het interesseert ze gewoon niet en sturen je gewoon weer aan het werk. De laatste arts vertelde mij zelfs dat het niks uit maakte of ik nu in de WW ben of in de ziektewet. Ik heb nu een second opinie aangevraagd bij het UWV en reeds contact gezocht met een advocaat want ik ben die arrogante onmenselijke (zogenaamde) artsen en de houding van Acture helemaal zat en vind dat deze organisatie eens goed aan de schandpaal moet staan mogelijk dat ze dan wat menselijker worden!

Acture
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2012 15:54

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Acture »

Beste Dante0103,
We vinden het vervelend te lezen dat je een klacht hebt over de behandeling van Acture en de Bedrijfsartsen die we inzetten. Graag willen we hierover met je in gesprek om nadere toelichting te krijgen en te geven. Je kunt hiervoor contact met ons opnemen via http://www.acture.nl Ga dan naar " ik ben ziek " , je kunt daar je vraag of klacht mailen. Ook kun je ons natuurlijk bellen en de zaak persoonlijk bespreken. We zijn te bereiken op 024-8909470. Met vriendelijke groet, Acture

Dante0103
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2012 11:08

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Dante0103 »

Beste Acture,

Nadat een bedrijfsarts mij verteld dat het voor mij niks uit maakt dat ik in de ziektewet ben of in de WW, en daarom vind dat ik maar een WW moet aanvragen terwijl ik op de arbeidsmarkt op dit moment geen enkele kans maak, denk ik dat het beter is dat ik het deskundige oordeel van de UWV afwacht, en daarna de stappen onderneem welke mij door mijn advocaat zijn aangeraden.
Of moet ik geloven dat, als ik met u contact op zal nemen, er een andere beslissing zal komen van Acture.

Acture
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 feb 2012 15:54

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Acture »

Beste Dante 0103,
We weten niet wat er veranderd aan een beslissing omdat we niet op jouw individuele geval kunen ingaan als we niet weten wie je bent. Wel willen we graag zoveel mogelijk uitleggen en toelichten en ook, wanneer er iets verkeerd gaat, dit herstellen. Daarom verzoeken we je contact met ons op te nemen. We hopen dat dit je lukt. Met vriendelijke groet, Acture

kimberly-1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2012 15:43

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door kimberly-1984 »

hallo,

mijn vriend zit sinds januari dit jaar in de ziektewet. hij is in januari aan een hernia geopereerd. in maart is deze weer terug gekomen en is hij in april weer geopereerd. daarna is de hernia in juni weer teruggekomen en de enige optie die er nu nog was, was z'n rug vast te zetten met pinnen en schroeven. dit noemen ze spondylodese met behulp van de sextant. voor deze operatie staat normaal een wachtlijst van 9 maanden maar omdat het bij hem zo ernstig was hebben ze dit kunnen vervroegen naar 3 maanden. hij is 1,5 week geleden, op woensdag 12 september, geopereerd. we hebben van het ziekenhuis een hele map meegekregen met wat hij wel/niet mag. zo mag hij 6 weken zijn rug niet buigen of bukken. ook mag hij de eerste 3 maanden niet fietsen, niet autorijden, geen huishoudelijk werk doen en geen zware dingen tillen. ook zit hij aan de zware morfine, oxycotin 30mg en orymorph. dit is dus niet zomaar een operatie. nu wordt mijn vriend vanmiddag gebeld met de vraag of hij zich volgende week bij de bedrijfsarts wil melden! nou sorry, maar wat denken ze nu zelf, dat hij dat kan??!! het enige wat hij kan is op bed liggen en met moeite naar het toilet lopen(wat maar 5meter van het bed af is). ik vindt het uberhaupt al onzin dat wij elke keer naar breda moeten komen, aangezien wij zelf uit tilburg komen en ik elke keer vervoer moet zien te regelen omdat wij zelf geen auto hebben. elke keer dat hij geopereerd is, gaat binnen een week de telefoon met de vraag of hij bij de bedrijfarts kan komen! mijn vriend zit al helemaal in een dip omdat hij al een jaar thuis zit en onze woning is maar 35m2 dus dan komen de muren al wel op je af en dan moet hij zich ook nog eens druk gaan maken of hij zijn ziektewetuitkering wel behoud. als de bedrijfsarts hem zo graag wil zien, moeten ze maar een huisbezoek doen, dan kunnen ze zelf zien hoe het met hem gaat! sorry, maar dit moest ik echt even kwijt!

met vriendelijke groet,

kimberly van leest

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

kimberly-1984 schreef:hallo,

mijn vriend zit sinds januari dit jaar in de ziektewet. hij is in januari aan een hernia geopereerd. in maart is deze weer terug gekomen en is hij in april weer geopereerd. daarna is de hernia in juni weer teruggekomen en de enige optie die er nu nog was, was z'n rug vast te zetten met pinnen en schroeven. dit noemen ze spondylodese met behulp van de sextant. voor deze operatie staat normaal een wachtlijst van 9 maanden maar omdat het bij hem zo ernstig was hebben ze dit kunnen vervroegen naar 3 maanden. hij is 1,5 week geleden, op woensdag 12 september, geopereerd. we hebben van het ziekenhuis een hele map meegekregen met wat hij wel/niet mag. zo mag hij 6 weken zijn rug niet buigen of bukken. ook mag hij de eerste 3 maanden niet fietsen, niet autorijden, geen huishoudelijk werk doen en geen zware dingen tillen. ook zit hij aan de zware morfine, oxycotin 30mg en orymorph. dit is dus niet zomaar een operatie. nu wordt mijn vriend vanmiddag gebeld met de vraag of hij zich volgende week bij de bedrijfsarts wil melden! nou sorry, maar wat denken ze nu zelf, dat hij dat kan??!! het enige wat hij kan is op bed liggen en met moeite naar het toilet lopen(wat maar 5meter van het bed af is). ik vindt het uberhaupt al onzin dat wij elke keer naar breda moeten komen, aangezien wij zelf uit tilburg komen en ik elke keer vervoer moet zien te regelen omdat wij zelf geen auto hebben. elke keer dat hij geopereerd is, gaat binnen een week de telefoon met de vraag of hij bij de bedrijfarts kan komen! mijn vriend zit al helemaal in een dip omdat hij al een jaar thuis zit en onze woning is maar 35m2 dus dan komen de muren al wel op je af en dan moet hij zich ook nog eens druk gaan maken of hij zijn ziektewetuitkering wel behoud. als de bedrijfsarts hem zo graag wil zien, moeten ze maar een huisbezoek doen, dan kunnen ze zelf zien hoe het met hem gaat! sorry, maar dit moest ik echt even kwijt!

met vriendelijke groet,

kimberly van leest
In deze situatie van u vriend moet de bedrijfsarts wel op huisbezoek komen want er
is geen andere mogelijkheid, hij kan met moeite naar het toilet lopen.

Telkens vervoer moeten regelen omdat je vriend op controle moet komen is niet
hun probleem dat is jullie probleem maar nu kan hij niet dus moeten ze wel.

kimberly-1984
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2012 15:43

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door kimberly-1984 »

en ze zeggen van.als je een klacht heb dan moet je dat online indienen.ze nemen binnen 24 uur contact met je op.allemaal onzin. je kan klagen wat je wilt.je krijg geen bericht terug of een telefoontje.dan maar een klacht indienen bij tros radar.

femmke
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2012 20:32

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door femmke »

hoe meer ik lees over dit bedrijf hoe misselijker ik word van dit bedrijf als je dit al een bedrijf kunt noemen en het ergste is nog dat ze op deze klachten allemaal hetzelfde op reageren stuur maar een mail .
ik snap niet dat dit 'bedrijf' nog niet onder de loep is genomen. mijn man werkt ook voor een uitzenbureau die zaken doet met acture ik hou mijn hart vast als hij ooit ziek wordt.maar het is bezopen dat ze de mensen zo lang op hun geld laten wachten wettelijk gezien zijn ze verplicht om met weekloon binnen een maand uit te betalen doen ze dit niet moeten ze er wettelijk gezien rente over betalen.

ivoenmich
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 okt 2012 11:13

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door ivoenmich »

Ook ik heb problemen met dit bedrijf,ben nu thuis vanaf mei vanwege een burnout.
Ik snap dat de bedrijfsarts je wil zien,maar ook ik moet bijna heel het noorden doorreizen om daar te komen.Ben inmiddels al in haren,Assen geweest.Nu moet ik naar Drachten! vanuit Appingedam.Na Duidelijk aangegeven te hebben dat het voor onmogelijk is om daar te zijn om 09:15 omdat ik van het openbaar vervoer afhankelijk ben,dit betekend dat ik om 06:00 van huis weg moet.Hebben ze te kennen gegeven dat ik dan maar vervoer moet regelen,desnoods een taxi!!Ze mogen wettelijk je 1/12 laten reizen om bij je bedrijfsarts te laten komen.Alleen is dit met de auto,en niet met het openbaar vervoer,dat is dus jouw eigen probleem.Je krijgt gewoon een callcentrum aan de lijn,wanneer je belt,ze vragen je het hemd van de lijf,ik werk in alles mee,maar ze maken je het wel heel erg moeilijk op deze manier.De bedrijfsarts heeft mij te kennen gegeven dat ik geen andtwoord meer hoef te geven op hun medische vragen,als ze iets willen weten kunnen ze bij hem terecht.Maar toch proberen ze het iedere keer weer,wanneer ze me bellen.Wanneer ik te kennen heb gegeven dat ik het hier niet bij laat zitten,lachen ze je gewoon uit!!Of ze dreigen: als u dit niet doet dan komt uw uitkering in gevaar.Ik maak duidelijk,dat ik niet op 2 plaatsen tegelijk kan zijn,mijn therapie gaat ook gewoon door,het is ook in jullie belang dat ik zo snel mogelijk beter wordt.Het helpt allemaal vrij weinig,ze zijn halsstarrig,ik moet doen wat ze me opdragen.
Nu is mijn huisarts met hun in contact geweest en heeft het zelfde probleem ondervonden,ze zijn onredelijk,je krijgt niets van ze gedaan,en erg onvriendelijk aan de telefoon.Kreeg ik te horen van de huisarts,je hebt gelijk,zo ga je niet met mensen om.je bent toch geen pak suiker!!Ook laat hij het er niet bij zitten en vecht voor mij door.Belt dagelijks een paar keer,tot dat ie de juiste persoon aan de telefoon krijgt.We wachten af of dit gaat lukken.
Het is te hopen dat aan deze praktijken iets gedaan kan worden,het is te schandalig voor woorden dat dit bedrijf zo met mensen omgaat,ik snap dat er ook mensen zijn die misbruik van sommige situaties maken,maar dan nog kun je niet iedereen over 1 kam scheren. Ik ga ervan uit dat iemand die ziek is,ook met respect wordt behandelt,maar dat is bij dit bedrijf ver te zoeken,want jij bent ziek,en wij betalen jouw uitkering,dus je hebt maar te doen wat wij zeggen!!

Hans van Burik
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2012 15:11

Re: Klacht over ziektewet Acture B.V.

Ongelezen bericht door Hans van Burik »

Mijn dochter heeft als uitzendkracht niet-aangeboren hersenletsel opgelopen en is daarom afhankelijk geworden van Acture. En jawel problemen met dagloon berekening, beoordeling door een niet geregistreerde bedrijfsarts in Amsterdam terwijl mijn dochter in Utrecht woont en Reon (de werkgever va [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]) ook een lokatie in Utrecht heeft. Deze arts, profeet, orakelt volledig herstel per 16-11-2012: tijd voor een deskundigen oordeel en rechtsbijstand!

Gesloten