LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubbele inkassokosten

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
paulinaknulst

dubbele inkassokosten

Ongelezen bericht door paulinaknulst »

Hallo allemaal,
Laatst gewijzigd door paulinaknulst op 05 mar 2012 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.

ArneLH
Contacteer:

Re: dubbele inkassokosten

Ongelezen bericht door ArneLH »

Wellicht een iets uitgebreider bericht?

Suzanne 326

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Als u wederom vergeten een betaling te doen om wat voor reden dan ook wordt dit weer een nieuw dossier met nieuwe kosten, lijkt me logisch hoe vervelend ook.

paulinaknulst

Wat wil je weten voor extra informatie? En ik heb nog steeds hetzelfde dossier en war bijna klaar ben betalen moest nog 300, ze hebben nu gewoon, meer geld erboven opgegooit en ik weer een bedrag van 1000 euro moet afbetalen.

Suzanne 326

paulinaknulst schreef:Wat wil je weten voor extra informatie? En ik heb nog steeds hetzelfde dossier en war bijna klaar ben betalen moest nog 300, ze hebben nu gewoon, meer geld erboven opgegooit en ik weer een bedrag van 1000 euro moet afbetalen.
Zoals in de start van het topic heeft u aangeven dat u een betaling bent vergeten, dit houd in dat iemand dit wee moet uitzoeken, briefje tikken, naar de postzak lopen enz. enz., m.a.w. kosten die u moet betalen. (wel erg slordig trouwens om tijdens een regeling weer een rekning vergeten te betalen)

paulinaknulst

Ja dat weet ik maar soms dan stel je die ene rekening uit om hem later te betalen en vergeet je hem en ik weet dat het niet zo slim is maar mijn vraag is kunnen ze dit maken en zoveel/

Suzanne 326

paulinaknulst schreef:Ja dat weet ik maar soms dan stel je die ene rekening uit om hem later te betalen en vergeet je hem en ik weet dat het niet zo slim is maar mijn vraag is kunnen ze dit maken en zoveel/
Ja dat kan, ze maken toch kosten! Beetje vreemde vraag hoor, door eigen slordigheid iemand anders kwalijk nemen dat ze kosten in rekening brengen.

paulinaknulst

Ik neem niemand wat kwalijk! Ik had dit gewoon als vraag, het is alleen jammer dat er gelijk geoordeeld zo word, je kan nooit naar andermans situatie kijken.

Iedergeval bedankt voor je antwoord en je klap na dat iemand zich nog stommer voelt. Zal mijn bericht wel wissen en denk dat dit ook de laatste keer is dat ik hier nog een vraag stelt op dit forum

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

paulinaknulst schreef:Hallo allemaal,

Ik ben me extra rekeningen aan het terug betalen aan inkasso unie, ik was hier bijna klaar mee tot ik een vergeten rekening van VGZ erbij kreeg. Nu hebben ze me een alweer een bedrag van 325,00 inkassokosten btw van 61,75 en 24,91 rente, nu lijkt het mij dat ze het toch niet nog een keer kunnen maken om incassokosten te bereken terwijl dit ik al eerder heb betaald?
De rekeningen zijn allemaal van VGZ?

paulinaknulst

Ja klopt, het waren tandarts en medicatie kosten van vorig jaar

Jolijn

paulinaknulst schreef:Ja klopt, het waren tandarts en medicatie kosten van vorig jaar
Van die vergeten rekening heb je aanmaningen gehad?
Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Incasso Unie zal dit wel mogen doen, maar het zou ook menselijk zijn geweest als ze je (je bent toch al in contact met ze) attent hadden gemaakt op die rekening zonder incassokosten.

paulinaknulst

Jolijn schreef:
paulinaknulst schreef:Ja klopt, het waren tandarts en medicatie kosten van vorig jaar
Van die vergeten rekening heb je aanmaningen gehad?
Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Incasso Unie zal dit wel mogen doen, maar het zou ook menselijk zijn geweest als ze je (je bent toch al in contact met ze) attent hadden gemaakt op die rekening zonder incassokosten.
Een herinnering heb ik gekregen dat ze het niet van me rekening kon afschrijven, dus ik wachtte met overmaken tot ik het geld had. Ik ga ze morgen bellen, heb vandaag de brief gekregen maar wilde een beetje informatie inwinnen voordat ik zou bellen. Word gewoon weer netjes afbetalen maar wilde weten waar ik stond. Iedergeval bedankt

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Suzanne 326 schreef:Als u wederom vergeten een betaling te doen om wat voor reden dan ook wordt dit weer een nieuw dossier met nieuwe kosten, lijkt me logisch hoe vervelend ook.
Helaas heb ik het oorspronkelijke bericht niet gelezen, dus kan ik niet over deze kwestie inhoudelijk oordelen.

Een incassobureau mag niet zomaar altijd voor elke vordering kosten apart in rekening brengen. Soms horen dossiers samengevoegd te worden waardoor de kosten voor de schuldenaar toch enigszins beperkt worden.

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=3 ... b771b28c30
http://www.judex.nl/rechtsgebied/incass ... engen_.htm

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@paulina,

Voor het geval u nog meeleest... Ik lees net wat meer informatie in het topic.

Het is best goed mogelijk dat deze dossiers samengevoegd hadden moeten worden en dat dit niet redelijk is wat het incassobureau doet.

Neem anders eens contact op met een juridisch loket. Het eerste advies is doorgaans gratis.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

De hierboven gegeven informatie is uitstekend. Een beetje jammer dat je het bericht nu hebt weggehaald, zo hebben anderen er veel minder aan.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is inderdaad een beetje lastig om te volgen zo. Maar ik begrijp dat TS een betalingsregel had met het incassobureau. En dat TS daarin één betaling niet op tijd heeft gedaan. Het bedrag dat op stond was 300 euro. En daar boven op heeft men 700 euro gegooid. Dit vind ik wel erg hoog voor één brief.

Suzanne 326

alfatrion schreef:Het is inderdaad een beetje lastig om te volgen zo. Maar ik begrijp dat TS een betalingsregel had met het incassobureau. En dat TS daarin één betaling niet op tijd heeft gedaan. Het bedrag dat op stond was 300 euro. En daar boven op heeft men 700 euro gegooid. Dit vind ik wel erg hoog voor één brief.
Dat is ook heel erg veel geld echter is het wederom vergeten of niet kunnen betalen tijdens de regeling wel heel erg dom en slordig en daar is TS zelf de schuldige van en dat kosten dan extra.

Jolijn

Jolijn schreef:

Ik ben me extra rekeningen aan het terug betalen aan inkasso unie, ik was hier bijna klaar mee tot ik een vergeten rekening van VGZ erbij kreeg. Nu hebben ze me een alweer een bedrag van 325,00 inkassokosten btw van 61,75 en 24,91 rente, nu lijkt het mij dat ze het toch niet nog een keer kunnen maken om incassokosten te bereken terwijl dit ik al eerder heb betaald?

Het gequote bericht van Paulina was de OP.

@Alfatrion,

300, ze hebben nu gewoon, meer geld erboven opgegooit en ik weer een bedrag van 1000 euro moet afbetalen.
Vlgs mij niet €700 voor 1 brief:
Vergeten nota = €325
inkassokosten + btw = €61,75
rente = €24,91 ( is dat trouwens niet een beetje hoog voor een bedrag van €325 ?)
Samen met wat nog afbetaald moest worden is dat ca. €1000 ?

Bedoel je het zo Paulina?

paulinaknulst

Jolijn schreef:
Jolijn schreef:

Het gequote bericht van Paulina was de OP.

@Alfatrion,

300, ze hebben nu gewoon, meer geld erboven opgegooit en ik weer een bedrag van 1000 euro moet afbetalen.
Vlgs mij niet €700 voor 1 brief:
Vergeten nota = €325
inkassokosten + btw = €61,75
rente = €24,91 ( is dat trouwens niet een beetje hoog voor een bedrag van €325 ?)
Samen met wat nog afbetaald moest worden is dat ca. €1000 ?

Bedoel je het zo Paulina?

Hey ja sorry dat ik het weggehaald heb, voelde me een beetje aangevallen terwijl ik gewoon hulp nodig had.

Maar het bedrag wat erbij kwam is 300,40 euro naast wat ik nu al aan het afbetalen ben. Daarbij heeft het inkasso bureau weer incassokosten berekend van 325,00 plus btw van 61,75 en herberekende rente van 24,91. Dus wat ze nu zeggen is dat ik weer 1083,03 moet gaan betalen.

Hoop dat het nu wat begrijpelijker is

Jolijn

Dan is het toch anders dan ik dacht.

Nu lijkt het erop dat het incassobureau de nieuwe rekening opgeteld heeft bij wat je nog betalen moest en over het totaal (nog eens) incassokosten en rente heeft berekend.
Dat lijkt me dubbel op, want in het bedrag dat je aan het afbetalen bent zitten al incassokosten + rente berekend.

Je handeltje voorleggen aan het Juridisch loket/Jurofoon, zoals @Emmy schreef.

En contact opnemen met het incassobureau en je bevindingen die je gelezen hebt in de geplaatste links doormailen.

Gesloten