Pagina 1 van 1

aanvullend universeel verzekering buitenland gewijzigdUnivé

Geplaatst: 05 mar 2012 22:30
door hedman67
LS,

Ik woon sinds 1996 in Spanje en had zeker zo'n 30 jaar naast de particuliere ziektekostenverzekering voor mijn gezin ook altijd een anvullende verzekering.
In 1995 werd ik volledig afgekeurd als medisch specialist en mijn vrouw en ik zijn naar javea, Spanje, verhuisd. Mijn vrouw kon niet aarden en we zijn gescheiden. Ik hield de Unive'verzekering en de aanvullende buitenland verzekering. heb 16 operaties doorgemaakt, keurig vergoed. Liet de verzekeringen doorlopen, zeer goede relatie met Univé, tot ik door de zorgveranderingen als resident uit de basisverzekering werd gegooid en in het Seguridad Social (spaans ziekenfonds) terecht kwam;geen vrije artsenkeuze meer, geen vrije zkhuis keuze meer:geen enkele spaanse particuliere verzekering accepteerde me vanwege mijn "besmet"verleden.Via Univé kon ik een aanvullend buitenland polis krijgen á €235/maand, volledige verzekering en vrije keuze. Echter in 2009 diende ik een toetsingsformulier 2010 in te vullen,alleen persoongegeves en of ik in buitenland sociaal verzekerd was, hetgeen klopte (verplicht in Seguridad Social) en ik schreef onder aan de brief dat ik een aanvullende buitenlandpolis wilde zodat ik vrije artsen en zkhuis keuze had.( 17 juli 2009 getekend).Eind 2009 kreeg ik een brief van Univé dat ik een prima aanvullende buitenland polis kreeg, die volledig aan mijn wensen voldeed. Op dat moment ontving ik de polisvoorwaarden nog niet en ik accepteerde de polis á 235 euro/maand. Ook liep deze polis door in 2011, dus twee jaar dé ideale polis voor mij. Eind 2011 bleek dat ik een zoveelste rugoperatie diende te ondergaan, ik nam contact op met Univé en toen bleek mij dat ik voor geen rugoperatie verzekerd was; ook kreeg ik per e-mail de polisvoorwaarden en nu bleek deze totaal veranderd te zijn, vergeleken met mijn vroegere buitenlandpolissen: ik was nu alleen verzekerd voor kraaamzorg, correctie flaporen, besnijdenis. enkele tandheelkundige zaken en uitstrijkje en als klap op de vuurpijl kosteloze verzending van mijn lijk bij overlijden! De hele volledige verzekering was verdwenen zonder een enkel bericht en zeker twee jaar betaalde ik voor idiote zorg die een man van 65-67 natuurlijk juist niet nodig heeft!! Ik heb contact gezocht met Univé en hen laten weten dat ik geen vervolgpolis meer wilde, dat ik me gewoon bedonderd voel "de ideale polis voor u in het buitenland'!Ik heb een klacht bij Univé ingediend en verzocht mij twee jaar betaalde poliskosten voor deze flutverzekering te retourneren, maar dat is afgewezen, ik had de polis moeten lezen, de polis die ik tot eind 2011 niet in mijn bezit had ,maar door jarenlange goede behandeling vol vertrouwen was omtrent Univé . Kraam zorg, flapoorcorrectie, besnijdenis en een uitstrijkje plus rö - borsten! En dat voor 235 euro/maand. Misschien had ik de kleine lettertjes dit keer wel moeten lezen maar door de goedertrouw en een goed contact vanuit het verleden ben ik uitgegaan van de voor mij gevonden "ideale"polis. Ik heb Univé geschreven dat ik er werk van ga maken, want een senior met een dergelijke polis op te zadelen hoort eigenlijk in een komisch programma thuis. Ik kreeg op 13 02-2012 een brief van afdeling Klachtenmanagement , getekend [persoonsgegevens verwijder door moderator].
Naar mijn mening wilde men mij de uitgebreide polis, die ik jaren achtereen kreeg, nu niet meer aanbieden vanwege de komende operatie aan mijn rug. Ik moet daarvoor naar Nederland en hoop nog deze maand Maart te worden geopereerd.
Mijn vraag aan u is of u mij van advies kan dienen in deze onverkwikkelende zaak , Univé de zorgverzekeraar zonder winstoogmerk... nu begrijp ik waar die winst blijft.. Hoogachtend, P.Bijlsma, arts i.r.

Re: aanvullend universeel verzekering buitenland gewijzigdUnivé

Geplaatst: 06 mar 2012 09:34
door Webcare VGZ
Geachte heer Bijlsma,

Ik werk voor het Webcare team van Univé. Graag ontvang ik van u uw klantgegevens en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent, zodat wij kunnen kijken of wij iets voor u kunnen betekenen. U kunt uw gegevens
e-mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Sandra
[email protected]