Philips 55PFL7606H vlekken op beeld
Geplaatst: 05 mar 2012 23:27
Ik heb sinds 3 weken een Philips 55pfl7606 tv en in eerste instantie super mooi beeld. Na een aantal dagen proberen met verschillende beeld instellingen viel mij op dat bij egale gekleurde achtergronden (voornamelijk lichtere kleuren) er vlekken zaten op vaste plekken. Dit werd heel erg duidelijk bij het kijken naar voetbalwedstrijden (waar ik vaak naar kijk) dat als je het groene gras ziet en het beeld beweegt over het gehele scherm je dan allemaal vlekken ziet, het lijkt wel of je het led scherm moet schoonmaken wat dus niet het geval is. Hierover heb ik contact gehad met Philips en een medewerker heeft samen met mij de beeld instellingen doorgenomen en aangepast, ook is een update gedaan naar de nieuwste firmware, dit heeft geen verschil gemaakt. Volgende dag weer contact opgenomen met Philips en na een uitgebreid gesprek kwamen tot de conclusie dat er een monteur bij moest komen, welke vandaag is langsgeweest. Deze monteur van CE repair Dordrecht zag meteen het probleem en zei dat dit in het LED Panel zit en uit ervaring waarschijnlijk niet opgelost kan worden met een nieuw LED panel, dit is een eigenschap van dit soort LED panels, hij bood wel aan om de TV mee te nemen en het panel te vervangen maar melde dat de TV wel geheel uit elkaar gehaald moet worden waar ik eigenlijk niet op zit te wachten van een nieuw toestel welke net 3 weken in mijn huiskamer staat. Ik heb besproken dat ik eerst naar de winkel Saturn zou gaan om dit voor te leggen en dan er op terug te komen. Ik ben meteen naar Saturn gegaan en deze stelde voor om een ander toestel uit te zoeken, (dit type hadden ze niet meer) alleen kon ik niet zo snel een goed alternatief vinden en de opties waren veel duurder en hadden actieve 3D, ik heb gezegd dat ik er over na zou gaan denken en erop terug kom. Thuis gekomen heb ik meteen weer met Philips gebeld en gevraagd of ze mij niet een neiuw toestel konden geven om te kijken of het hiermee het zelfde is maar hier wilde ze niet aan mee werken maar de TV laten repareren wat ik niet zie zitten, na wat overredingskracht wordt het doorgespeeld na een andere afdeling welke mij niet meteen te woord kon staan en bellen mij binnen 3 dagen op met een eventuele oplossing, ik ben benieuwd en zal binnenkort hier ook weer verslag van doen.