Pagina 1 van 1

Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 06 mar 2012 14:18
door bjorn74
Bij aankoop in december van een eethoek en bijhorende kast na uitgesproken twijfel aan onze zijde of het formaat en het wel naar binnen kunnen van de meubels, door verkoopster aan ons verzekerd: “Geen enkel probleem, maakt u zich geen zorgen de meubels worden bij u in elkaar gezet.”

Hierna de koopovereenkomst gesloten en getekend. In goede trouw niet de opmerking van de verkoopster op de aankoop nota vermeld.

U raadt het al, de kast was reeds gemonteerd bij aankomst en kon niet naar binnen. Reactie verkoopster, onze kasten worden altijd gemonteerd geleverd dat dit niet zo is, heeft u er zelf van gemaakt.

Oplossing Goossens betalen van 30% annuleeringskosten. Immers ik heb getekend voor de koop en de maten zijn besproken dat iets niet naar binnen kan is onze eigen verantwoordelijkheid. Dat op de bon staat dat de tafel 1m x 2,20m x 0,79m is maar dat deze ook demontabel wordt geleverd wordt voor het gemak maar voorbijgegaan.

Iedereen gewaarschuwd voor Goossens en met name de verkoopster van het filiaal in Rotterdam Allexandrium. Verkopen, verkopen, verkopen waarbij misleiding niet wordt geschuwd. De integriteit van Goossens is ver te zoeken en de afdeling “aftersalen en kwaliteit” wijst naar de afdeling verkoop en vice versa.

Voor mij nooit geen Goossens meer en voor de rest: Wees gewaarschuwd en leg alle opmerking van de verkoopster schriftelijk vast !!!

Re: Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 06 mar 2012 14:39
door Suzanne 326
Dit is en blijft atijd discutabel, geen van ons is bij het gesprek geweest en we weten dus niet wat er is gezegd en wat u heeft gehoord.

Vind dit soort topics altijd een ja en nee spelletje en het desbetreffende bedrijf wordt hier altijd de dupe van.

Re: Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 06 mar 2012 14:48
door Isabel1
ts lijkt mij op dit moment ook wel de dupe te zijn.

Isabel

Re: Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 06 mar 2012 14:51
door Suzanne 326
Isabel1 schreef:ts lijkt mij op dit moment ook wel de dupe te zijn.

Isabel
Dat klopt echter we weten niet wat er gezegd is, wel wat er gehoord is.

Re: Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 06 mar 2012 15:04
door Isabel1
precies, er is ergens iets misgegaan in de communicatie.

ofwel ts heeft het fout begrepen, ofwel de verkoopster heeft gelogen/het zelf niet begrepen. Wat er nu precies fout gegaan is weet ik natuurlijk ook niet, ik stond er niet naast.

Wel vind ik dat ts niet van het kastje naar de muur gestuurd dient te worden, verschillende afdelingen die naar elkaar wijzen is altijd slechte service.

Isabel

Re: Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 06 mar 2012 15:21
door Suzanne 326
Isabel1 schreef:precies, er is ergens iets misgegaan in de communicatie.

ofwel ts heeft het fout begrepen, ofwel de verkoopster heeft gelogen/het zelf niet begrepen. Wat er nu precies fout gegaan is weet ik natuurlijk ook niet, ik stond er niet naast.

Wel vind ik dat ts niet van het kastje naar de muur gestuurd dient te worden, verschillende afdelingen die naar elkaar wijzen is altijd slechte service.

Isabel

Ook dit is waar echter kan de service afdeling en de verkoop niks voor de klant doen om het op te lossem, iets wat niet past kan niet naar binnen. Als de kast niet naar binnenkan overleggen of er een andere kast mag worden uitgezocht die wel past met een eventuele (kleine)bijbetaling.

Re: Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 06 mar 2012 17:41
door MAXIEM
bjorn74

Dit is weer een mooi voorbeeld, dat verkopers en verkoopsters (uitsluitend) zeggen en beamen wat de klant graag wil horen. Waarschijnlijk had je wél in de voorwaarden kunnen lezen, dat kasten niet gedemonteerd worden afgeleverd.

Maxiem.

Re: Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 06 mar 2012 19:42
door 16again
overleggen of er een andere kast mag worden uitgezocht die wel past met een eventuele (kleine)bijbetaling.
Dat is inderdaad de aangewezen weg.
Kom je er echter niet uit, dan kan je proberen een beroep op de wet Oneerlijke Handels Praktijken te doen om onder annuleringskosten uit te komen. Je kan aanvoeren dat de koop op misleidende wijze tot stand gekomen is.
Het mooie van die wet is, dat de bewijslast bij winkelier ligt.

Re: Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 06 mar 2012 19:45
door Suzanne 326
MAXIEM schreef:bjorn74

Dit is weer een mooi voorbeeld, dat verkopers en verkoopsters (uitsluitend) zeggen en beamen wat de klant graag wil horen. Waarschijnlijk had je wél in de voorwaarden kunnen lezen, dat kasten niet gedemonteerd worden afgeleverd.

Maxiem.

Of de klant hoort de verkoper "iets" zeggen waardoor de kast wel naar binnen zou passen. Het is maar hoe je het uitlegd maar veel problemen bij miscomminicatie liggen niet alleen bij de verkopende partij.

Re: Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 06 mar 2012 19:46
door Suzanne 326
16again schreef:
overleggen of er een andere kast mag worden uitgezocht die wel past met een eventuele (kleine)bijbetaling.
Dat is inderdaad de aangewezen weg.
Kom je er echter niet uit, dan kan je proberen een beroep op de wet Oneerlijke Handels Praktijken te doen om onder annuleringskosten uit te komen. Je kan aanvoeren dat de koop op misleidende wijze tot stand gekomen is.
Het mooie van die wet is, dat de bewijslast bij winkelier ligt.

Das wel erg makkelijk, het blijft toch een ja en nee spelletje. Waarom toch altijd de verkopende partij de zwarte piet toespelen.

Re: Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 06 mar 2012 21:35
door 16again
Waarom toch altijd de verkopende partij de zwarte piet toespelen.
Die vraag moet je de wetgever voorleggen. Ik geef alleen aan dat wellicht een beroep op wet OHP mogelijk is.

Het is aan de verkoper om de overeenkomst zo helder op te stellen dat geen ja/nee spelletje mogelijk is.

Re: Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 06 mar 2012 21:46
door Suzanne 326
16again schreef:
Waarom toch altijd de verkopende partij de zwarte piet toespelen.
Die vraag moet je de wetgever voorleggen. Ik geef alleen aan dat wellicht een beroep op wet OHP mogelijk is.

Het is aan de verkoper om de overeenkomst zo helder op te stellen dat geen ja/nee spelletje mogelijk is.
Je kunt niet alles uitsluiten. Koper heeft ook informatie en meldingsplicht, er is wel over gesproken bij de verkoop maar wat gezegd en gehoord is nu de discussie. Om nu niemand voor de volledige kosten op te laten draaien is er heus wel uit komen wanneer beide partijen water bij de wijn doen. De consument moet alleen niet alleen maar eisen!!!!

Re: Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 07 mar 2012 12:10
door crazyme
16again schreef:
Waarom toch altijd de verkopende partij de zwarte piet toespelen.
Die vraag moet je de wetgever voorleggen. Ik geef alleen aan dat wellicht een beroep op wet OHP mogelijk is.

Het is aan de verkoper om de overeenkomst zo helder op te stellen dat geen ja/nee spelletje mogelijk is.
Er zijn twee partijen die afspraken op papier zetten.

De grote boze ondernemer die er alles aan doet om de zielige consument te besodemieteren en die zielige consument die niets kan en niets weet.

Komop, het is 2012

Wanneer het zo belangrijk was voor de consument had ze niets meer moeten doen dan even een opmerking op de bon laten vastleggen.

Re: Misleiding verkoopster Goossens Wonen (Alexandrium)

Geplaatst: 14 mar 2012 13:56
door rozemarijntje
ik heb in 2010 al mijn meubels bij goosens gekocht.
niet de goedkoopste om het zo maar te zeggen,maar ook een uitstekende service..
ja de levertijd liep iets uit,maar dat heb je als je van 3 verschillende leveranciers iets moet krijgen(meubels 1 leverancier)lederen eethoek stoelen weer andere en lederen bankstellen(2) ook anders.
maar ze kwamen in 2 x...kreeg leen eethoekstoelen zodat ik toch kon zitten aan mijn eethoek..waren hele mooie..
na 2 wk kwamen de mijne..

evenn iets over hoe de verkoop ging,alles op het gemakje,niks opdringerig!
naar buiten gegaan met meubelstukje om te kijken of mijn kleur leerssoort wel mooi stond bij mijn meubel...
etc etc....
toen lieten ze ons nog met rust van denk na en als je wilt bestellen horen we het wel...nou wij wisten het al...

dan de levering...
alles netjes,...idd twee kasten komen in zijn geheel alleen de planken en deuren worden erin gezet...(voor beschadiging)
dressoir was kant en klaar..3 deuren en 4 lades dus een flinke..deze werden er ookhier in gezet..de laatjes waren al in elkar konden zo erin geschoven worden
eethoek en hk tafel moesten de poten er nog op gezet worden..
bank kant en klaar..
daarna kregen we de tijd...echt de tijd om alles na te kijken terwijl de heren!! viltjes overal onderplakten onder mijn kasten onder eethoekstoelen overal dus eigenlijk.....service?bij mijn andere meubels toen niet hoor...
dus ja??
het kan ook anders,ik heb een hele goede ervaring..en bij ons is het ook passen en meten met de voordeur de gang en de hk deur,maar in nood had het door de pui gekent maar ze deden heel voorzichtig...

paar mnd later gingen we kijken voor nog een relaxsteol en ik wilde een tov gestelde kleur maar moest wel bij mijn bank passen,nou geen probleem staal er nog bij gepakt van mijn andere bank en hoppa weer naar buiten om de echte kleur te kijken,binnen is kunstlicht..ja sorrt maar ik vind het service,niet eens dingen hoeven vragen en zelf met dit soort dingen komen??

dus iets goeds mag ook gezegd worden vind ik.
tuurlijk baal je ontzettend als het anders gaat....