LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] uitzendbureau
-
uitzendbureau
ik werk via een uitzendbureau bij een bedrijf wat mij nu een contract aanbied.
super voor mij maar helaas het kan niet want van het uitzendbureau mag het niet.
ik kan stoppen met het uitzendbureau maar dan kan ik nog niet daar werken.
want in mijn contract met het uitzendbureau staat dat als ik stop ik een jaar lang niet mag werken bij bedrijven waar zij mee werken en ook niet via een ander uitzendbureau bij die bedrijven.
ik weet het is stom om zo een contract te tekenen .
maar om eerlijk te zijn ik begreep het allemaal niet zo goed ik ben poolse en was blij dat ik werk had.
nu zegt een nederlandse collega tegen mij dat dat dit onmogelijk is en dat een uitzendbureau dit niet mag doen. nu vraag ik hier of iemand die hier echt verstand van heeft mij advies kan geven bij voorbaat dank.
ps ik schrijf hier via mijn collega hij is lid van deze site
super voor mij maar helaas het kan niet want van het uitzendbureau mag het niet.
want in mijn contract met het uitzendbureau staat dat als ik stop ik een jaar lang niet mag werken bij bedrijven waar zij mee werken en ook niet via een ander uitzendbureau bij die bedrijven.
maar om eerlijk te zijn ik begreep het allemaal niet zo goed ik ben poolse en was blij dat ik werk had.
nu zegt een nederlandse collega tegen mij dat dat dit onmogelijk is en dat een uitzendbureau dit niet mag doen. nu vraag ik hier of iemand die hier echt verstand van heeft mij advies kan geven bij voorbaat dank.
-
Re: uitzendbureau
Het lijkt me heel erg vreemd dat er zo'n 'regel' in het contract staat dat je getekend hebt bij het uitzendbedrijf, volgens mij mogen ze jou toch helemaal niet verbieden om ergens te werken?
Weet niet of het zin heeft (of dat iemand misschien een betere tip heeft), maar kun je het bedrijf (dus niet het uitzendbureau) niet zelf direct aanspreken of ze je misschien kunnen helpen? Als zij in de eerste instantie werk voor je hadden via het uitzendbureau, hebben ze dat misschien ook wel 'direct'?
Ik wens je in ieder geval veel succes!
Weet niet of het zin heeft (of dat iemand misschien een betere tip heeft), maar kun je het bedrijf (dus niet het uitzendbureau) niet zelf direct aanspreken of ze je misschien kunnen helpen? Als zij in de eerste instantie werk voor je hadden via het uitzendbureau, hebben ze dat misschien ook wel 'direct'?
Ik wens je in ieder geval veel succes!
-
hier feike zelf het uitzendbedrijf waar zij voor werkt is niets mis mee.
zij behandelen en betalen en huisvesten hun mensen goed.
regelen ook alles voor hun wat betreft papier werk en dergelijke dat voorop gezegdt.
dat zij daar kosten aan hebben is duidelijk en snap ik dat daar een bepaalde periode voor moet staan.
maar dit lijkt mij wel heel veel bijna onmogelijk.
het bedrijf waar wij werken is ook solide en hebben ook afspraken gemaakt met het uitzendbureau en helaas zij heeft getekent en moet zich aan de afspraken houden.het bedrijf kan haar overnemen maar dat kost geld .
hoeveel weet ik niet maar het is te veel .
zij werkt al 4 jaar voor dit uitzendbureau gaat om de 3 maanden 1 week of soms 2 weken naar huis.het lijkt mij zij heeft genoeg gedaan en ik kan niet begrijpen dat dit kan
zij behandelen en betalen en huisvesten hun mensen goed.
regelen ook alles voor hun wat betreft papier werk en dergelijke dat voorop gezegdt.
dat zij daar kosten aan hebben is duidelijk en snap ik dat daar een bepaalde periode voor moet staan.
maar dit lijkt mij wel heel veel bijna onmogelijk.
het bedrijf waar wij werken is ook solide en hebben ook afspraken gemaakt met het uitzendbureau en helaas zij heeft getekent en moet zich aan de afspraken houden.het bedrijf kan haar overnemen maar dat kost geld .
hoeveel weet ik niet maar het is te veel .
zij werkt al 4 jaar voor dit uitzendbureau gaat om de 3 maanden 1 week of soms 2 weken naar huis.het lijkt mij zij heeft genoeg gedaan en ik kan niet begrijpen dat dit kan
Volgens mij mag dit niet...
Waarom, Nou dit lijk me dus regelrechte broodroof.
En lekker voor je vaste baan gaan en eventueel voor de rechter uitlaten zoeken.
een uitzendbaan is immers bij een bedrijf tijdelijk dat weet het uzb ook.
en er word altijd in het verkoop praatje voor dat je bij hun gaat werken verteld evt een vaste baan als alles goed gaat toch ?
Waarom, Nou dit lijk me dus regelrechte broodroof.
En lekker voor je vaste baan gaan en eventueel voor de rechter uitlaten zoeken.
een uitzendbaan is immers bij een bedrijf tijdelijk dat weet het uzb ook.
en er word altijd in het verkoop praatje voor dat je bij hun gaat werken verteld evt een vaste baan als alles goed gaat toch ?
-
Een uitzendbureau helpt mensen aan werk en daar verdien zij hun geld mee. Het gaat hier om een soort van concurrentie beding en dat mag.
Ja daag, zoals TS het omschrijft mag ze nu bij geen enkel bedrijf gaan werken waar het uitzendbureau zaken mee doet. Dus zouden bijna alle werkgevers in de regio off-limits zijn. Bovendien wordt ook een concurrentiebeding het raam uitgekieperd als de werknemer zichzelf kan verbeteren qua werkpositie. Dit kan salaris, vast contract, kortere reisafstand enz. zijn.Suzanne 326 schreef:Een uitzendbureau helpt mensen aan werk en daar verdien zij hun geld mee. Het gaat hier om een soort van concurrentie beding en dat mag.
Er kan wel een beding instaan dat er minimaal een bepaalde periode (vb 3 maanden) via het uitzendbureau gewerkt moet worden voordat de werknemer over kan naar het bedrijf of dat het bedrijf een afkoopsom betaald.
@feike,
Win ook eens advies in bij een juridisch loket, eerste advies is doorgaans gratis.
Ik ben wel eens aangenomen door het inlenende bedrijf vanuit een uitzendbaan. Ik geloof dat er in het contract tussen uitzendbureau en bedrijf een clausule stond waarbij het bedrijf een x-bedrag aan het uitzendbureau moest betalen, een soort overname- of bemiddelingskosten. Het uitzendbureau vond dat zij het bedrijf een hoop werk uit handen genomen had door de hele sollicitatie- en selectieprocedure voor hun rekening te nemen. Op zich is dat ook zo en het bedrijf heeft ook een bedrag betaald.
Maar dat een uitzendkracht echt verboden wordt bij een bedrijf te werken heb ik nog nooit gehoord.
Maar dat een uitzendkracht echt verboden wordt bij een bedrijf te werken heb ik nog nooit gehoord.
Dat is heel normaal en zo werken alle uitzendbureausfeike rijpma schreef:ik werk via een uitzendbureau bij een bedrijf wat mij nu een contract aanbied.
Anders zouden geschikte kandidaten na een paar dagen rechtstreeks op contract worden gezet en verdient het uitzendbureau niets.
Richting werknemer is zo'n afspraak niet juridisch houdbaar lijkt mij, maar richting het bedrijf wordt ook een minimale uitzend termijn afgesproken ( iets van 1000 uur of zo)
afkoopsom heet dat. Veel uitzend bureaus doen dat. Als je dus een medewerker in dienst wilt nemen die via het uitzendbureau bij je terecht gekomen is dan moet je deze persoon afkopen.soort overname- of bemiddelingskosten.
Ik denk eigenlijk dat dat ook het geval is bij TS. Dus dat ze wel ergens kan gaan werken maar dat haar nieuwe werkgever dan moet betalen.
Isabel
Als jij een baan hebt aangeboden gekregen rechtstreeks bij het bedrijf kan je hem aannemen.
Doe je het niet kun je verwijtbaar werkloos zijn volgens de regels van UWV.
Bij de rechter verliezen ze.
Eventueel een periode afkopen kan maar is heel moeilijk vast te stellen door het uitzendbureau het bedrag wat ze verliezen.
Ga gewoon werken daar.
Doe je het niet kun je verwijtbaar werkloos zijn volgens de regels van UWV.
Bij de rechter verliezen ze.
Eventueel een periode afkopen kan maar is heel moeilijk vast te stellen door het uitzendbureau het bedrag wat ze verliezen.
Ga gewoon werken daar.
Vaak zijn daar tevoren al contracten over opgesteld, Bij ons het is zo dat als wij iemand van het uitzendbureau in dienst willen nemen we een vast bedrag moeten betalen. Dat is contractueel zo opgesteld tussen uitzendbureau en de organisatie waar ik werk.heel moeilijk vast te stellen door het uitzendbureau het bedrag wat ze verliezen
Isabel
Of je moet eerst een uitzendkracht een vast aantal uren inhuren vanaf het uitzendbureau en mag daarna iemand overnemen.
Wat ook gebeurt is dat je iemand mag overnemen, maar daarna een x aantal uren ook een andere uitzendkracht van dat uitzendbureau erbij neemt.
Wat ook gebeurt is dat je iemand mag overnemen, maar daarna een x aantal uren ook een andere uitzendkracht van dat uitzendbureau erbij neemt.