LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opel Meriva kan dat zomaar

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Steffie12345
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2009 08:59

Opel Meriva kan dat zomaar

Ongelezen bericht door Steffie12345 »

Heb op de kop af 5 jaar geleden een nieuwe Meriva gekocht bij het Motorhuis te Hillegom
In begin problemen met olie en de airco inmiddels in orde
Na 3 jaar ging de stuurbekrachtiging tikken , was garantie ,opgelost
Nu sinds een half jaar maakt de motor als die heet is een gierend geluid en de stuurbekrachtiging valt regelmatig even uit en het lampje gaat dan branden
Vanochtend kreeg de auto een grote beurt , en ze kunnen over de uitval van de bekrachtiging niets uitlezen , dus moet er een nieuwe stuurkolom in voor €1200 tot € 1500 kan dit zomaar net binnen de 5 jaar met 42000 op de teller ??
En heeft het nog zin gezien het tweede probleem ?
Ik hoop dat iemand mij raad kan geven.

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: Opel Meriva kan dat zomaar

Ongelezen bericht door elnuar »

wordt de auto wel goed onderhouden???

maar voor stuurbekrachtiging die uitvalt lijkt mijn n.l. op te weinig stuurbekrachtigingsolie in het systeem. Maar dat zou de opel-garage snel geneog moeten kunnen vertellen en oplossen ;-) En dat kost niet zo extreem veel (max 50 euro naar mijn idee) -> busje juiste olie is ook te koop en kost nog minder, maar dan moet je wel weten welke olie en waar het inmoet ;-)

En een motor moet niet heet worden, warm (tot ong 85-90 graden) is prima, daarboven, ga/laat de koelvloeistof (en evt systeem) even nakijken ;-)
Bij erg warm weer, kan de motor wel moeilijker zijn warmte kwijt, maar mag dan nog niet boven die 95 uitkomen.

Maar dit zouden ze bij de garage ook wel kunnen vertellen en als het goed is bij de beurt ook wel even nagekeken kunnen hebben (wel even naar vragen). Ik zou zelf nog niet te snel die stuurkolom laten vervangen, en evt. gaan voor een seccond opinion voordat er vervangen gaat worden.

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Opel Meriva kan dat zomaar

Ongelezen bericht door pima »

Goede (echte)garage opzoeken!! en geen onderdeel vervang bedrijf.

stofzuigertje

Re: Opel Meriva kan dat zomaar

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

GM wilde meer winst en bezuinigde op onderdelen.

Helaas is Opel hier ook slachtoffer van geworden en daarom zijn ze niet meer het grootste merk van Nederland...
Ook de lease is Opel flink duurder geworden wegens de gedaalde restwaarde.

Zoek iemand die Uw auto wil inruilen en nooit meer Opel.
Ze waren mooi, ruim en waardevast maar nu niet meer.
Dat krijg je als aandeelhouders winst willen en GM moest enkele jaren terug gered worden....
Net als Saab kapot is gemaakt koop ik daarom geen producten van bedrijven waarvan de moeder GM in problemen zat.
De zakken zijn gevuld en de bestuurders zijn weg... met gouden handdruk dus weg met dit nu waardeloos geworden merk.

Steffie12345
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2009 08:59

Re: Opel Meriva kan dat zomaar

Ongelezen bericht door Steffie12345 »

Hij wordt netjes elk jaar onderhouden bij het Motorhuis toch een bekend concern.

En het betreft een elektrische stuurbekrachtiging ,waarvan de sensor kapot is , maar dan moet de hele stuurkolom van € 900 vervangen worden en totaal wordt het dan € 1530
Er wordt momenteel coulance aangevraagd dus ik ben benieuwd , uiterlijk maandag weet ik het en laat het hier weten.
Ben ook in contact met DAS en die zeggen ,niet accepteren zonder coulance.
Ik hou jullie zoals gezegd op de hoogte

Suzanne 326
Berichten: 400
Lid geworden op: 01 sep 2011 10:37

Re: Opel Meriva kan dat zomaar

Ongelezen bericht door Suzanne 326 »

Steffie12345 schreef:Hij wordt netjes elk jaar onderhouden bij het Motorhuis toch een bekend concern.

En het betreft een elektrische stuurbekrachtiging ,waarvan de sensor kapot is , maar dan moet de hele stuurkolom van € 900 vervangen worden en totaal wordt het dan € 1530
Er wordt momenteel coulance aangevraagd dus ik ben benieuwd , uiterlijk maandag weet ik het en laat het hier weten.
Ben ook in contact met DAS en die zeggen ,niet accepteren zonder coulance.
Ik hou jullie zoals gezegd op de hoogte
Das kan dit wel zeggen maar hoever gaat Das om dit te realiseren? Na 5 jaar onderhoud aan een auto....en of dit mag? Moet alles een levenlang meegaan zonder kosten en onderhoud?

De consument raakt (maar volgens mij is deze al helemaal) de weg kwijt en vraag me daadwerkelijk af wat al deze forummers zelf beroepshalve uitvoeren en met wie zijn/haar geld zij aan het werk zijn....in ieder geval geen eigen geld

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: Opel Meriva kan dat zomaar

Ongelezen bericht door pima »

[quote="Suzanne De consument raakt (maar volgens mij is deze al helemaal) de weg kwijt en vraag me daadwerkelijk af wat al deze forummers zelf beroepshalve uitvoeren en met wie zijn/haar geld zij aan het werk zijn....in ieder geval geen eigen geld[/quote]

Ik werk alleen mmet eiegen geld, daarom shop ik op het internet, zo ook voor de stuurbekrachtiging van de Meriva van TS en wat vond ik :

http://opelmerivastuurbekrachtiging.web ... rachtiging

Suc6

Steffie12345
Berichten: 10
Lid geworden op: 30 apr 2009 08:59

Re: Opel Meriva kan dat zomaar

Ongelezen bericht door Steffie12345 »

Dat is prima PINA , wist ik niet , heel hartelijk dank

Gesloten