Conflict Uitvaartondernemer
Geplaatst: 08 mar 2012 11:06
Ik zie dat het een heel lang verhaal is geworden. Dus voor diegene die het niet wil doorlezen hier, zeer beknopt het punt.
Naar herhaaldelijke nalatigheid van een uitvaartondernemer, staan we nu eigenlijk op het punt om voor te stellen om de rekening door te strepen. De vraag is: Hebben wij, als consument, hier het recht toe?
Hallo allemaal,
Aangezien wij al een tijd met een conflict zitten met de uitvaartondernemer en hier geen schot in lijkt te komen, zou ik graag willen weten wat mijn rechten als consument eigenlijk zijn. Ik hoop dat jullie mij hierbij enigszins kunnen helpen.
Het conflict loopt inmiddels al een paar jaar, maar ik zal proberen het beknopt uit te leggen.
In April 2010(!) is mijn schoonvader op 54 jarige leeftijd overleden, en een paar dagen later gecremeerd. Tijdens deze periode van ongeveer een week heeft één uitvaartverzorger de zorg op zich genomen van het begin tot het einde. Gedurende deze week zijn er echter een veelvoud aan zaken verkeerd gegaan en verkeerd gecommuniceerd. Ik zal jullie hier niet allemaal mee vermoeien, maar wij hebben, direct na het ontvangen van de nota (waar ze vrij snel mij waren), een brief gestuurd dat wij bezwaar aantekenen tegen de werkwijze.
Wij hebben hier geen reactie op ontvangen, waarna wij naar een aantal weken een aanmaning in de bus krijgen. Hier is direct achter aan gebeld en de zaak zou worden uitgezocht. Naar wederom een tijd (aantal maanden) geen reactie te hebben gehad, komt de uitvaartondernemer (directeur) persoonlijk bij ons langs met een mooie bos bloemen om zijn excuses aan te bieden. Hij was geraakt door deze zaak en zag in dat er veel fout was gegaan. Binnen een week zouden we reactie krijgen. Uiteraard hebben ze ook hier in verzuimd.
Het is inmiddels eind 2011. We krijgen een brief op de mat waarin een creditnota zit. We mogen een 'X' bedrag van de rekening afhalen. Zonder begeleidend schrijven of wat dan ook. Toen hebben we besloten om ze persoonlijk op te zoeken. We hebben toen, wederom, een gesprek gehad met de directeur en hij was wederom aangeslagen. Hij beloofde weer beterschap. We hebben aangegeven dat we niet akkoord gaan met de creditnota en we voelen ons gewoon onmenselijk en respectloos behandeld. Er wordt niet naar onze mening geluisterd.
Na een dikke week ontvangen we, wederom, een bos bloemen. De volgende dag ontvangen we een brief. Wederom excuses. Hij had het er met de medewerkers over gehad, en het zou niet weer gebeuren. Verder wordt er niks over de rekening gezegd. Het is ons dus niet duidelijk wat hij van ons verwacht op dit moment.
We hebben hiertoe een brief naar hen geschreven met de mededeling dat we blij zijn dat er eindelijk gehoor wordt gegeven aan onze klacht (we zijn nu bijna 2 jaar verder!) maar dat we nog steeds niet akkoord gaan met de creditnota (nog geen 10% van het totaalbedrag). Emotioneel gezien willen we eigenlijk al niks meer betalen, maar zien in dat dat waarschijnlijk niet realistisch is. We doen dus een voorstel om een korting af te dwingen van 30% van het totaalbedrag. We delen mede dat we daar op dit moment mee akkoord zouden gaan.
Inmiddels is de maand maart alweer redelijk onderweg, en is het alweer anderhalve maand geleden nadat we de brief hebben gestuurd. U raadt het al, nog steeds geen reactie.
We zijn nu eigenlijk zo teneergeslagen, verdrietig en boos dat we door een uitvaartondernemer (notabene!) niet serieus worden genomen, dat we steeds weer het verhaal moeten oprakelen en dat er geen gehoor wordt gegeven aan ons. Dat we eigenlijk een streep door de rekening kunnen doen, zodat we het kunnen afsluiten, met wederzijdse goedkeuring.
Ik ben benieuwd wat jullie meningen over deze kwestie zijn,en of we een brief zouden kunnen sturen in de trant van:
"Omdat we wederom geen reactie van u hebben ontvangen willen we een nieuw voorstel doen. We doen een voorstel om ons een korting te verlenen van 100%. Indien u binnen twee weken geen reactie geeft op dit voorstel, gaan wij er vanuit dat u hiermee akkoord gaat en dat de zaak dan verder is afgehandeld."
De vraag vooral is: "Hebben wij, als consument, überhaupt het recht om zoiets af te dwingen?" Tot op heden hebben we nog geen rechtsbijstand of iets dergelijk ingeschakeld. We staan wel bijna op het moment om te kijken of we naar een programma zouden kunnen gaan als TROS Radar of Recht Gezet!. We hebben echter niet zoveel zin om hiermee op de landelijke tv te komen. Aan de andere kant vinden we het absurt dat dit bedrijf op deze manier met ons (en wie weer hoeveel anderen) om gaat.
Mijn excuus voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie daar begrip voor op kunnen brengen en dat jullie het verhaal snappen.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Naar herhaaldelijke nalatigheid van een uitvaartondernemer, staan we nu eigenlijk op het punt om voor te stellen om de rekening door te strepen. De vraag is: Hebben wij, als consument, hier het recht toe?
Hallo allemaal,
Aangezien wij al een tijd met een conflict zitten met de uitvaartondernemer en hier geen schot in lijkt te komen, zou ik graag willen weten wat mijn rechten als consument eigenlijk zijn. Ik hoop dat jullie mij hierbij enigszins kunnen helpen.
Het conflict loopt inmiddels al een paar jaar, maar ik zal proberen het beknopt uit te leggen.
In April 2010(!) is mijn schoonvader op 54 jarige leeftijd overleden, en een paar dagen later gecremeerd. Tijdens deze periode van ongeveer een week heeft één uitvaartverzorger de zorg op zich genomen van het begin tot het einde. Gedurende deze week zijn er echter een veelvoud aan zaken verkeerd gegaan en verkeerd gecommuniceerd. Ik zal jullie hier niet allemaal mee vermoeien, maar wij hebben, direct na het ontvangen van de nota (waar ze vrij snel mij waren), een brief gestuurd dat wij bezwaar aantekenen tegen de werkwijze.
Wij hebben hier geen reactie op ontvangen, waarna wij naar een aantal weken een aanmaning in de bus krijgen. Hier is direct achter aan gebeld en de zaak zou worden uitgezocht. Naar wederom een tijd (aantal maanden) geen reactie te hebben gehad, komt de uitvaartondernemer (directeur) persoonlijk bij ons langs met een mooie bos bloemen om zijn excuses aan te bieden. Hij was geraakt door deze zaak en zag in dat er veel fout was gegaan. Binnen een week zouden we reactie krijgen. Uiteraard hebben ze ook hier in verzuimd.
Het is inmiddels eind 2011. We krijgen een brief op de mat waarin een creditnota zit. We mogen een 'X' bedrag van de rekening afhalen. Zonder begeleidend schrijven of wat dan ook. Toen hebben we besloten om ze persoonlijk op te zoeken. We hebben toen, wederom, een gesprek gehad met de directeur en hij was wederom aangeslagen. Hij beloofde weer beterschap. We hebben aangegeven dat we niet akkoord gaan met de creditnota en we voelen ons gewoon onmenselijk en respectloos behandeld. Er wordt niet naar onze mening geluisterd.
Na een dikke week ontvangen we, wederom, een bos bloemen. De volgende dag ontvangen we een brief. Wederom excuses. Hij had het er met de medewerkers over gehad, en het zou niet weer gebeuren. Verder wordt er niks over de rekening gezegd. Het is ons dus niet duidelijk wat hij van ons verwacht op dit moment.
We hebben hiertoe een brief naar hen geschreven met de mededeling dat we blij zijn dat er eindelijk gehoor wordt gegeven aan onze klacht (we zijn nu bijna 2 jaar verder!) maar dat we nog steeds niet akkoord gaan met de creditnota (nog geen 10% van het totaalbedrag). Emotioneel gezien willen we eigenlijk al niks meer betalen, maar zien in dat dat waarschijnlijk niet realistisch is. We doen dus een voorstel om een korting af te dwingen van 30% van het totaalbedrag. We delen mede dat we daar op dit moment mee akkoord zouden gaan.
Inmiddels is de maand maart alweer redelijk onderweg, en is het alweer anderhalve maand geleden nadat we de brief hebben gestuurd. U raadt het al, nog steeds geen reactie.
We zijn nu eigenlijk zo teneergeslagen, verdrietig en boos dat we door een uitvaartondernemer (notabene!) niet serieus worden genomen, dat we steeds weer het verhaal moeten oprakelen en dat er geen gehoor wordt gegeven aan ons. Dat we eigenlijk een streep door de rekening kunnen doen, zodat we het kunnen afsluiten, met wederzijdse goedkeuring.
Ik ben benieuwd wat jullie meningen over deze kwestie zijn,en of we een brief zouden kunnen sturen in de trant van:
"Omdat we wederom geen reactie van u hebben ontvangen willen we een nieuw voorstel doen. We doen een voorstel om ons een korting te verlenen van 100%. Indien u binnen twee weken geen reactie geeft op dit voorstel, gaan wij er vanuit dat u hiermee akkoord gaat en dat de zaak dan verder is afgehandeld."
De vraag vooral is: "Hebben wij, als consument, überhaupt het recht om zoiets af te dwingen?" Tot op heden hebben we nog geen rechtsbijstand of iets dergelijk ingeschakeld. We staan wel bijna op het moment om te kijken of we naar een programma zouden kunnen gaan als TROS Radar of Recht Gezet!. We hebben echter niet zoveel zin om hiermee op de landelijke tv te komen. Aan de andere kant vinden we het absurt dat dit bedrijf op deze manier met ons (en wie weer hoeveel anderen) om gaat.
Mijn excuus voor het lange verhaal, maar ik hoop dat jullie daar begrip voor op kunnen brengen en dat jullie het verhaal snappen.
Ik kijk uit naar jullie reacties.