Werkwijze betalingsherinnering correct of niet?
Geplaatst: 08 mar 2012 13:08
Hi,
Vandaag een zogeheten 'laatste betalingsherinnering' binnen gekregen van Unive. Ik denk meteen, Laatste betalingsherinnering, dat is snel? Het is een brief gedagtekend 1 maart welke gaat over de premie van 01-02-2012 t/m 29-02-2012... Daar bovenop 15,- admi kosten en de gebruikelijke 0.50 cent voor de betaalwijze (acceptgiro). En per 1 april is de aanvullende verzekering beeindigd! (al vreemd dat het 7 dagen duurt voor deze brief mij dan bereikt... (nu 08-03-12)
Uiteraard heb ik meteen gebeld met Unive om te vragen hoe dit zit en aan te geven dat er vermoedelijk iets is fout gegaan.
Het verhaal is als volgt;
In december 2011 had ik een achterstand bij Unive van de maandpremie + een declaratie eigen risico, totale som 170,-. Helaas kon ik deze pas eind januari betalen.
Echter, betaald heb ik en naar mijn weten en die van mijn bankafschrift het volledige bedrag!
Nu schijnt Unive voor die achterstand een bedrag van 15,- administratiekosten in rekening te hebben gebracht, wat uiteraard logisch is, ik was ten slotte te laat, no issue here. Echter, Unive geeft dus aan op 28-01 een nieuwe acceptgiro toegestuurd te hebben met daarin een overzicht van openstaande kosten inclusief die 15,-. En hier is het dus fout gegaan, deze heb ik niet mogen ontvangen en ik was mij hier dan ook niet van bewust. Enfin, dit is niet te bewijzen, woord tegen woord, dus ook hierover ga ik niet muggensiften en dit wil ik gerust betalen, maar omdat dit bedrag van 15,- nog openstond hebben ze dus een nieuwe herinnering gestuurd, de zogeheten laatste herinnering, waarin zij dan ook meteen de maandpremie van februari meenemen. Dit kan toch niet???
Er staat geschreven in de herinnering:
U ontvangt deze brief omdat u een betalingachterstand hebt. Wij hebben u verschillende keren een herinnering gestuurd, maar u hebt nog steeds niet betaald. In deze brief leest u hier meer over.
Het bedrag dat u nog verschuldigd bent is:
Premie 01-02-2012 - 29-02-2012 103,46
Kosten betaalwijze acceptgiro 0.50
Administratiekosten 15.00
Indien u een aanvullende verzekering hebt, dan is deze beeindigd per 1 april 2012.
In het roodgeschreven deel staat dus feitenlijk dat er over de 15 euro en de premie van februari meerdere herinneringen zijn verstuurd. Dit klopt echter niet en kan ook niet gezien het korte tijdsbestek na februari dat wij nu zitten...Echter Unive zegt dat wanneer er nog een bedrag van een eerdere periode open staat (de 15,- admi kosten) zij ook de nieuwe rekening meenemen hierin. Mag dit? Iemand enig idee, lijkt mij sterk namelijk. Buiten dit heeft Unive pas 1 acceptgiro verstuurd (wel niet ontvangen door mij, maar zij zeggen dit) waarin de 15 euro vermeld is geweest (aldus de dame van Unive die mij telefonisch te woord stond). Kunnen zij nu al een laatste herinnering sturen en mijn aanvullende verzekering stopzetten?
Graag reactie, want ik vind toch een vreemde en vervelende werkwijze en vertrouw er ook niet op dat dit wettelijk is toegestaan!
Bij voorbaat dank!
gr. MarvinK
Vandaag een zogeheten 'laatste betalingsherinnering' binnen gekregen van Unive. Ik denk meteen, Laatste betalingsherinnering, dat is snel? Het is een brief gedagtekend 1 maart welke gaat over de premie van 01-02-2012 t/m 29-02-2012... Daar bovenop 15,- admi kosten en de gebruikelijke 0.50 cent voor de betaalwijze (acceptgiro). En per 1 april is de aanvullende verzekering beeindigd! (al vreemd dat het 7 dagen duurt voor deze brief mij dan bereikt... (nu 08-03-12)
Uiteraard heb ik meteen gebeld met Unive om te vragen hoe dit zit en aan te geven dat er vermoedelijk iets is fout gegaan.
Het verhaal is als volgt;
In december 2011 had ik een achterstand bij Unive van de maandpremie + een declaratie eigen risico, totale som 170,-. Helaas kon ik deze pas eind januari betalen.
Echter, betaald heb ik en naar mijn weten en die van mijn bankafschrift het volledige bedrag!
Nu schijnt Unive voor die achterstand een bedrag van 15,- administratiekosten in rekening te hebben gebracht, wat uiteraard logisch is, ik was ten slotte te laat, no issue here. Echter, Unive geeft dus aan op 28-01 een nieuwe acceptgiro toegestuurd te hebben met daarin een overzicht van openstaande kosten inclusief die 15,-. En hier is het dus fout gegaan, deze heb ik niet mogen ontvangen en ik was mij hier dan ook niet van bewust. Enfin, dit is niet te bewijzen, woord tegen woord, dus ook hierover ga ik niet muggensiften en dit wil ik gerust betalen, maar omdat dit bedrag van 15,- nog openstond hebben ze dus een nieuwe herinnering gestuurd, de zogeheten laatste herinnering, waarin zij dan ook meteen de maandpremie van februari meenemen. Dit kan toch niet???
Er staat geschreven in de herinnering:
U ontvangt deze brief omdat u een betalingachterstand hebt. Wij hebben u verschillende keren een herinnering gestuurd, maar u hebt nog steeds niet betaald. In deze brief leest u hier meer over.
Het bedrag dat u nog verschuldigd bent is:
Premie 01-02-2012 - 29-02-2012 103,46
Kosten betaalwijze acceptgiro 0.50
Administratiekosten 15.00
Indien u een aanvullende verzekering hebt, dan is deze beeindigd per 1 april 2012.
In het roodgeschreven deel staat dus feitenlijk dat er over de 15 euro en de premie van februari meerdere herinneringen zijn verstuurd. Dit klopt echter niet en kan ook niet gezien het korte tijdsbestek na februari dat wij nu zitten...Echter Unive zegt dat wanneer er nog een bedrag van een eerdere periode open staat (de 15,- admi kosten) zij ook de nieuwe rekening meenemen hierin. Mag dit? Iemand enig idee, lijkt mij sterk namelijk. Buiten dit heeft Unive pas 1 acceptgiro verstuurd (wel niet ontvangen door mij, maar zij zeggen dit) waarin de 15 euro vermeld is geweest (aldus de dame van Unive die mij telefonisch te woord stond). Kunnen zij nu al een laatste herinnering sturen en mijn aanvullende verzekering stopzetten?
Graag reactie, want ik vind toch een vreemde en vervelende werkwijze en vertrouw er ook niet op dat dit wettelijk is toegestaan!
Bij voorbaat dank!
gr. MarvinK