Pagina 1 van 1

Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Geplaatst: 08 mar 2012 15:34
door Chokelate
Ik heb onlangs een briefkaart van PostNL ontvangen; of ik 10 euro naar hun rekening kan overmaken want ik heb volgens hun onvoldoende gefrankeerde post ontvangen of verzonden.

Op die briefkaart van PostNL staat een code, waarmee ik die zending kan controleren. Het mooie is, dat ik volgens de site een pakje ongefrankeert naar duitsland heb gestuurd :shock:

Het leuke is, ik stuur alles via het postkantoor, dus het is voor mij onmogelijk geweest om een pakketje zonder te betalen te sturen! Nu willen ze dus extra geld omdat ik niet heb betaald, terwijl ik wel heb betaald! Er staan ook geen adres gegevens bij van diegene waar het naar verstuurd is. Lekker makkelijk allemaal..

Dit is echt een nasty manier van PostNL om extra geld te innen over hun al steeds duurdere wordende verzendkosten... hoe kan ik dit het beste oplossen en zijn er nog andere mensen die dit ook hebben meegemaakt?

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Geplaatst: 08 mar 2012 15:39
door Emmy75
Ik denk dat het handiger is om eerst bij PostNL eens navraag te gaan doen hoe zij dit kunnen verklaren.

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Geplaatst: 08 mar 2012 15:48
door riddert
hoe kan ik dit het beste oplossen
Heel eenvoudig, je scant je bonnetje wat je bij het postkantoor gekregen hebt, en je verzendbewijs, en stuurt dit tesamen met een begeleidend schrijven per email naar de verantwoordelijke afdeling.
Dan is de zaak zo opgelost.

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Geplaatst: 08 mar 2012 16:04
door Chokelate
riddert schreef:
hoe kan ik dit het beste oplossen
Heel eenvoudig, je scant je bonnetje wat je bij het postkantoor gekregen hebt, en je verzendbewijs, en stuurt dit tesamen met een begeleidend schrijven per email naar de verantwoordelijke afdeling.
Dan is de zaak zo opgelost.
Ik verstuur wekelijks meer dan 10 pakjes, hoe kan ik de bijbehorende bon scannen als ze niet eens het adres aangeven?

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Geplaatst: 08 mar 2012 16:17
door riddert
Chokelate schreef:
riddert schreef:
hoe kan ik dit het beste oplossen
Heel eenvoudig, je scant je bonnetje wat je bij het postkantoor gekregen hebt, en je verzendbewijs, en stuurt dit tesamen met een begeleidend schrijven per email naar de verantwoordelijke afdeling.
Dan is de zaak zo opgelost.
Ik verstuur wekelijks meer dan 10 pakjes, hoe kan ik de bijbehorende bon scannen als ze niet eens het adres aangeven?
Vraag dat dan even op het postkantoor.

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Geplaatst: 08 mar 2012 16:21
door Emmy75
Chokelate schreef:Ik verstuur wekelijks meer dan 10 pakjes, hoe kan ik de bijbehorende bon scannen als ze niet eens het adres aangeven?
Willen ze daar ook geen antwoord op geven als u daarnaar vraagt ?

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Geplaatst: 08 mar 2012 18:16
door stofzuigertje
Het afgeven zonder zegels in op postagentschap niet mogelijk dus blijkbaar een slecht plakkende zegel geweest.

Niets betalen want zij hebben geen bewijs en dat is meestal voldoende.

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Geplaatst: 09 mar 2012 16:33
door PostNL Webcare
Beste Chokelate,

Erg vervelend dat je een portokaart hebt ontvangen die volgens jou onterecht is verstuurd. Als je de kaart (of een kopie) wilt sturen naar het volgende adres:

PostNL Klantenservice
Antwoordnummer 60417
8900 KS LEEUWARDEN

Dan kijken de collega’s dit voor je na en sturen je zo snel mogelijk een reactie.

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Geplaatst: 03 sep 2013 03:10
door Lucille_Ball
PostNL Webcare schreef:Beste Chokelate,

Erg vervelend dat je een portokaart hebt ontvangen die volgens jou onterecht is verstuurd. Als je de kaart (of een kopie) wilt sturen naar het volgende adres:

PostNL Klantenservice
Antwoordnummer 60417
8900 KS LEEUWARDEN

Dan kijken de collega’s dit voor je na en sturen je zo snel mogelijk een reactie.
Beste PostNL Webcare, er wachten u nog héél veel klachten verderop. Een stuk of 35.

Re: Extra porto kosten betalen, vieze truuk van PostNL?

Geplaatst: 03 sep 2013 08:20
door bprosman
Heb een zelfde kaartje gekregen. Nu stuur ik niet zoveel post maar tijdens het opvragen van een scan kreeg ik dat deze voor mijn poststuk niet beschikbaar is.
Dus ik weet niet eens over welk poststuk het gaat.
Kaartje ligt dus nu in de bak "afgewerkte stukken".