LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] buik vol van bol.com
buik vol van bol.com
Af en toe bestel ik iets bij Bol.com en tot voor kort was ik daar tevreden over, alles redelijk snel thuis bezorgd en nooit problemen. Tot ik een spel bestelde op 25 februari dat op dinsdag 28 februari geleverd zou worden. Helaas, op donderdag 1 maart ontving ik niet het spel maar een blu ray disk. Een inpakfout volgens de klantenservice, die mij keurig uitlegde hoe ik de disk kon retourneren. Als ik alsnog het spel wilde moest ik het opnieuw bestellen. Een goede nazending was niet mogelijk, ook al lag de fout bij Bol.com. Daarvoor werden excuses aangeboden. Nou had ik helaas al 59,99 euro betaald per ideal en ik wilde mijn geld terug voordat ik een nieuwe bestelling zou plaatsen. Wie schetst mijn verbazing dat het geld pas teruggestort wordt zodra de bestelling geretourneerd en door bol.com verwerkt is. Op 2 maart heb ik de bestelling geretourneerd, maar nu een week later op 9 maart, heb ik nog steeds geen geld terug van Bol.com. Volgens de klantenservice moet ik op 15 maart opnieuw aan de bel trekken als ik nog geen terugbetaling heb ontvangen. Dit is echt te gek voor woorden, bol.com maakt een fout, geeft dat toe, maar stort het geld niet terug voordat zij zelf de retourzending hebben verwerkt en geeft aan dat dit wel 2 weken kan duren! Deze handelswjze wordt gedekt door de voorwaarden van Bol.com: kortom mijn betalingsverlichting blijft van kracht zolang de retourzending niet is verwerkt.
Wel een wijze les mocht ik ooit nog iets bij bol.com bestellen dan betaal ik in ieder geval achteraf, maar ook dan geldt dat je als consument ook in het geval dat bol.com het verkeerde levert, een betalingsverplichting houdt. Als consument trek je dus aan het korste eind ook al ligt de fout van bol.com.
Nu ik dit weet bedenk ik mij wel 3 keer voordat ik bij bol.com een nieuwe bestelling plaats. Ik pak voortaan liever de fiets naar de stad. Wat extra beweging kan geen kwaad! Ik heb mijn buik vol van bol.com.
Ik ben benieuwd of ik een uitzondering ben of dat er meer lotgenoten zijn.
Wel een wijze les mocht ik ooit nog iets bij bol.com bestellen dan betaal ik in ieder geval achteraf, maar ook dan geldt dat je als consument ook in het geval dat bol.com het verkeerde levert, een betalingsverplichting houdt. Als consument trek je dus aan het korste eind ook al ligt de fout van bol.com.
Nu ik dit weet bedenk ik mij wel 3 keer voordat ik bij bol.com een nieuwe bestelling plaats. Ik pak voortaan liever de fiets naar de stad. Wat extra beweging kan geen kwaad! Ik heb mijn buik vol van bol.com.
Ik ben benieuwd of ik een uitzondering ben of dat er meer lotgenoten zijn.
Re: buik vol van bol.com
Zo werkt elke webshop.
Re: buik vol van bol.com
Tja, online bestellen heeft nadelen en voordelen.fransvans schreef: Nu ik dit weet bedenk ik mij wel 3 keer voordat ik bij bol.com een nieuwe bestelling plaats. Ik pak voortaan liever de fiets naar de stad. Wat extra beweging kan geen kwaad! Ik heb mijn buik vol van bol.com.
Maar ik kan de reactie van bol.com wel voorstellen. Zij kunnen niet 100% controleren wat er in je verpakking zit/zat. Ze geloven je op je woord en je mag het terugsturen. Een recht welke je uberhaupt al had. Jij zou ook kunnen denken, die blu-ray vind ik wel interessant, ik ga klagen, krijg mijn geld terug en bestel mooi het juiste. Leuk een blu-ray voor niets.
Helaas is het zo gelopen als het gelopen is. Excuses zijn voor veel bedrijven niet mogelijk, alleen het volgen van de richtlijnen. Weet niet hoe het daar zit, maar ik denk dat iedere klant van zichzelf vindt dat ze een uitzondering zijn. Helaas gaan bedrijven hier niet zo mee om.
Re: buik vol van bol.com
Ik snap dat alle webwinkels zo werken. Ik had er zelf alleen nog geen negatieve ervaring mee. De animo om te webwinkelen daalt bij mij hierdoor tot het nulpunt.
Re: buik vol van bol.com
Sorry hoor, maar je besteld wel vaker, 1 keer gaat het fout en dan handelen ze het volgens de regels af en dat is voor jou een reden om te gaan lopen z**ken?
Re: buik vol van bol.com
Tja, ze maken een fout, geven het toe, lossen het op en houden zich keurig aan de wet en hun eigen voorwaarden en nog is het niet goed. Kom hier op het forum genoeg topics tegen waar het niet zo voor loopt.
Re: buik vol van bol.com
Ik hoop voor TS dat als hij op het werk eens een keer een foutje maakt zijn klanten ook niet meer terugkomen....
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: buik vol van bol.com
Hhmmmm vraag me af hoe bolletje reageert als TS de zending retour stuurt en niet aankomt........zijn ook genoeg topics over.
Re: buik vol van bol.com
Verdwenen zendingen is natuurlijk een ander verhaal. Daar zijn meer partijen bij betrokken én er kan sprake zijn van opzet.Teunbosseman schreef:Hhmmmm vraag me af hoe bolletje reageert als TS de zending retour stuurt en niet aankomt........zijn ook genoeg topics over.
Re: buik vol van bol.com
Tjsa, ik heb eens gelezen in de verschillende topics en er gaat blijkbaar nogal eens wat mis bij de verschillende webwinkels. Daarin is bol.com dus niet uniek. Blijkbaar ligt het risico in deze gevallen altijd bij de consument en worden de webwinkels daarbij gedekt door hun algemene voorwaarden.
In mijn situatie kan ik nu dus alleen hopen dat mijn retourzending verwerkt wordt en dat bol.com daarna mijn geld terugstort. Ik constateer dat ik als consument bij webwinkels in dit soort gevallen een bijzonder slechte rechtspositie hebt. De winst van deze ervaring is dat ik mij daar nu goed van bewust ben en voortaan het webwinkelen zoveel mogelijk beperk en nooit meer direct betaal maar alleen nog achteraf.
In mijn situatie kan ik nu dus alleen hopen dat mijn retourzending verwerkt wordt en dat bol.com daarna mijn geld terugstort. Ik constateer dat ik als consument bij webwinkels in dit soort gevallen een bijzonder slechte rechtspositie hebt. De winst van deze ervaring is dat ik mij daar nu goed van bewust ben en voortaan het webwinkelen zoveel mogelijk beperk en nooit meer direct betaal maar alleen nog achteraf.
Re: buik vol van bol.com
Het retour ontvangen van betaalde bedragen duurt bij Bol.com inderdaad lang. Echter, de manier van werken is niet ongebruikelijk voor een webwinkel. Verder geldt vrijwel altijd ook voor gewone winkels dat zonder het meenemen van de kassabon en het om te ruilen product, er niet zal worden geruild.fransvans schreef:Een inpakfout volgens de klantenservice, die mij keurig uitlegde hoe ik de disk kon retourneren. Als ik alsnog het spel wilde moest ik het opnieuw bestellen. Een goede nazending was niet mogelijk, ook al lag de fout bij Bol.com. Daarvoor werden excuses aangeboden. Nou had ik helaas al 59,99 euro betaald per ideal en ik wilde mijn geld terug voordat ik een nieuwe bestelling zou plaatsen. Wie schetst mijn verbazing dat het geld pas teruggestort wordt zodra de bestelling geretourneerd en door bol.com verwerkt is. Op 2 maart heb ik de bestelling geretourneerd, maar nu een week later op 9 maart, heb ik nog steeds geen geld terug van Bol.com.
Re: buik vol van bol.com
Ik zit nog steeds te wachten op mijn geld terug voor een produkt dat niet te leveren was door Bol.com. Is inmiddels 3 maanden geleden.
Re: buik vol van bol.com
Claim vergoeding van vermogensschade (= rente) en kosten om die vergoeding te krijgen (='kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte'/incassokosten).guardians schreef:Ik zit nog steeds te wachten op mijn geld terug voor een produkt dat niet te leveren was door Bol.com. Is inmiddels 3 maanden geleden.
Re: buik vol van bol.com
guardians
Bol.com is tegenwoordig van appie happie. Advies: ga bij een AH winkel op de stoep staan met een bord (met de tekst: KOOP NOOIT BIJ BOL.COM).
Sukses, Maxiem.
Bol.com is tegenwoordig van appie happie. Advies: ga bij een AH winkel op de stoep staan met een bord (met de tekst: KOOP NOOIT BIJ BOL.COM).
Sukses, Maxiem.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 19 mar 2012 08:40
Re: buik vol van bol.com
Een beetje vreemd om te eisen dat je eerst je geld terugwilt alvorens je het produkt terugstuurt. Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over.
Re: buik vol van bol.com
guardians heeft het hele product nooit ontvangen, hoe kan hij het dan terugsturen?jeeteecee 2 schreef:Een beetje vreemd om te eisen dat je eerst je geld terugwilt alvorens je het produkt terugstuurt. Dat gaat natuurlijk helemaal nergens over.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 19 mar 2012 08:40
Re: buik vol van bol.com
Guardians? Ik had het over TS
Re: buik vol van bol.com
Ok, mijn foutjeeteecee 2 schreef:Guardians? Ik had het over TS
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 19 mar 2012 08:40
Re: buik vol van bol.com
Nee het maakt niet uit. Ik was ook onduidelijk.
Re: buik vol van bol.com
Alsof die overname iets uitmaakt... De aandelen zijn van Cyrte (wat weer eigendom is van Delta Lloyd) overgegaan naar Ahold. Niet dat er veel verandert of zo.MAXIEM schreef:guardians
Bol.com is tegenwoordig van appie happie. Advies: ga bij een AH winkel op de stoep staan met een bord (met de tekst: KOOP NOOIT BIJ BOL.COM).
Sukses, Maxiem.
@Guardian: Al eens geprobeerd een mailtje te sturen naar de klantenservice?