LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe stom ben ik?

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Eva
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2003 14:56

Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door Eva »

Mijn contractbeëindigingsformulier ligt klaar om gepost te worden.
Om gewoon van alle ellende af te zijn.
Verlies ik hiermee alle rechten als er alsnog door de rechter iets wordt beslist ten gunste van de gedupeerden?

Contract: Korting Kado bij Legio Lease
Afgesloten december 2000
Nu drie jaar betaald > zou nu eigenlijk niets meer hoeven te betalen > helaas nog 7 jaar te gaan.
Inleg ongeveer 45 euro per maand, dus schuld valt nog mee vergeleken met vele anderen > zo'n 4000 Euro nu.

En dan zijn we van alles af...
Zal ik de envelop op de post gooien of niet?

Wat is wijsheid? Help me.

JJ
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 nov 2003 15:33

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door JJ »

Tja Eva, het ligt er een beetje aan hoe strijdvaardig je bent. Het is heel waarschijnlijk dat in het contractbeeindigingsformulier staat dat je bij ondertekening het recht verspeelt om later nog actie te ondernemen tegen de handelwijze van Dexia. Dus als je nu ondertekent, ben je het geld sowieso kwijt.

De uitspraak van de Rechtbank Amsterdam van jl. woensdag alsmede de conclusie van de Autoriteit Financiele Markten moet een steun in de rug zijn. Beide concluderen namelijk dat Dexia wel heel losjes is omgesprongen met de regels die gelden voor beleggingsinstellingen.

Mijn advies zou zijn, probeer mensen in je regio te vinden die gezamenlijk een advocaat hebben ingehuurd, dan is de kans aanwezig dat je tegen minimaal tarief alsnog je gelijk kunt halen. Wellicht kom je zelfs in aanmerking voor gefinancierde rechtshulp.

Succes!

Eva
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2003 14:56

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door Eva »

In het contractbeëindigingsformulier staat niets daarover vermeld. Je kunt het downloaden en/of bekijken bij www.dexiabank.nl.

Wij willen gewoon (weer) rustig kunnen slapen en ook al is het niet zo'n heel erg groot bedrag, voor ons is het toch best veel geld.

Juist omdat het om "maar" 4000 Euro gaat, is het misschien al die ellende niet waard en blijkt de inleg en de vergoeding de advocaatkosten niet waard.

Zijn er nog meer meningen?

Henkos
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 okt 2003 15:29

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door Henkos »

EVA

Blijf verstandig, als je betaalt alleen betalen onder protest en met behoud van alle rechten. (zie elders op het forum)

Niet toegeven aan elke aktie die er toe leidt dat je van je rechten afziet.

Sterkte,

Henkos,

Samen staan we sterk.

jos
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 nov 2003 10:30

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door jos »

Het beeindigen van je contrakt is een keuze die in je contrakt staat
vermeld en staat volgens mij los van het feit da je je rechten zou kunnen kwijt raken. Een reden waarom je je contrakt zou willen beeindigen, zou kunnen zijn dat je je verlies nooit meer goed zou kunnen maken en dat uiteindelijk afkopen de voordeligste oplossing is.

leen R
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 okt 2003 14:57

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door leen R »

Mijn advies wijkt toch iets af van de andere raadgevers.

Jouw schuld is te laag om hiervoor te gaan procederen (kosten ong. Euro 7000). Ikzelf doe dat wel, maar het gaat dan ook om vele malen meer geld.
Ik zou in jou situatie proberen alsnog gebruik te kunnen maken van het of een Dexia aanbod. De sluitdatum is wel voorbij, maar dat jij tekent voor afstand van alle rechten is toch echt aantrekkelijk voor Dexia.
Ik ben er van overtuigd dat de stichtingen onterecht de indruk wekken dat een collectieve aktie soelaas gaat bieden voor individuele gedupeerden. Je moet zelf naar de rechtbank of een deal sluiten.

Eva
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 nov 2003 14:56

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door Eva »

Een reden waarom je je contrakt zou willen beeindigen, zou kunnen zijn dat je je verlies nooit meer goed zou kunnen maken en dat uiteindelijk afkopen de voordeligste oplossing is.
Inderdaad Jos, zo is het. Mijn man wil dat we de envelop voor 5 uur op de post doen zodat we eindelijk eens een "gerust" weekend in kunnen gaan. Nog een half uurtje spanning dus.

Onder protest betalen... houdt dit in dat ik een extra briefje in de envelop moet stoppen met deze verklaring?
Ik ga snel even de rest doorlezen.

fraude
Berichten: 151
Lid geworden op: 28 okt 2003 09:35

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door fraude »

Eva,

Als je gaat betalen, zou ik in een brief erbij opnemen dat je deze betaling als onverschuldigd beschouwd, maar dat in verband met je gemoedsrust en de immateriële schade die jou is toegbracht uiteindelijk tot deze onverschuldigde betaling overgaat.

Mocht de rechter in een eventuele class-action de groep in het gelijkstellen, dan zal je deze betaling terugvorderen!



groet,


Wil

Marloes
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 okt 2003 16:30

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door Marloes »

En gaan jullie betalen ?????

Marloes

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door Teacher »

Iedereen die betaald maakt het moeilijker voor de rest!!!!

Maarten Banco
Berichten: 202
Lid geworden op: 15 jul 2003 12:31

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door Maarten Banco »

Hi Teacher,

Hoezo? Des te meer er betalen des te meer kan 'de rest' toch verhalen lijkt me. Of niet?

groet Maarten

Teacher
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 nov 2003 15:48

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door Teacher »

Des te meer mensen voet bij stuk houden hoe eerder er een schikking komt!!! Laat ze lekker buikpijn hebben daar bij dexia!!

verhaaltje:

Sam en moos liggen in bed. Sam ligt de hele tijd wakker en Moos vraagt wat er is. Sam zegt "Ik moet morgen 10.000 euro betalen aan Piet. Ga toch lekker slapen zegt Moos dat komt wel goed. Een paar uur later ligt Sam nog wakker en vraagt Moos weer wat er is. "IK zit er nog steeds mee dat ik Piet morgen 10.000 Euro moet betalen" zegt Sam.
Moos staat op uit bed loopt naar het raam en doet deze open. Ze schreeuwt naar de overkant "Piet, Piet is het waar dat Sam morgen 10.000 euro moet betalen?" Ja zegt Piet. Zegt Moos "die krijg je mooi niet"!

Moraal van het verhaal: Als er een buikpijn heeft moet je zorgen dat de ander die minstens zo erg heeft om er samen uit te komen.

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door issy »

dag eva ,ik heb ook zon formulier gekregen,bij mij staan er veel kleine lettertjes bij ,er staat bij ;door ondertekening van dit vormulier verklaar ik op de hoogte te zijn van contractuele voorwaarden etc. ik ben mij ervan bewust dat ik de verschil moet bijbetalen.Als je dit oop die brief hebt staanje stuurt hem op verlies je al je rechten dus PAS GOED OP wat je opstuurt ze laten je als het waare een eenzeidig door hun opgestelde contract tekennen wat volgens (advocaat) niet mag
Heb jij die zinnetjes er ook bij staan?

tester
Berichten: 253
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:27

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door tester »

niks betalen ook niks opsturen gewoon dagvaarding afwachten en dan met een verweer beginnen(dit kan je natuurlijk het beste door een advocaat laten doen en wat de kosten betreft valt erg mee)
Als je betaald zie het geld volgens mij nooit weer.

Daniel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2003 11:25

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door Daniel »

Mijn reaktie op contractbeeindigingskeuze van Dexia is deze,
Aangetekend en met ontvangstbevestiging.

Zelf een brief in elkaar geknutselt met de mededeling dat ik om mij moverende redenen de restschuld dus niet ga betalen.
Zolang de zaak onder de rechter is.

Tevens op voorhand Dexia voor alle materiele- en immateriele kosten
verantwoordelijk houden voortvloeiend uit de hele toestand met die winstverdriedubbel truuk.

proost nog een glas champagne?

el
Berichten: 159
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:56

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door el »

Issy, je moet een pro forma rekening opvragen bij Dexia, die ondertekend terug sturen, Dexia verkoopt dan de aandelen en stuurt je de rekening op die je dan vervolgens moet betalen.

bluts
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 sep 2003 19:18

Re: Hoe stom ben ik?

Ongelezen bericht door bluts »

Daniel,

Vergoeding van immateriele kosten.
Hoe kunnen die vergoed worden, alleen geld kunnen ze geven, maar daar gaan spanningen, slapeloosheid, stress echt niet van over.
Immateriele/emotionele schade is niet te vergoeden. Geld kan het hoogstens verlichten, meer niet.

Groet,
Ener.

Gesloten