LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Acer laptop
Acer laptop
Ik heb een Acer Laptop. Deze heb ik in juli 2010 voor € 560,00 gekocht bij een computerwinkel in Winterswijk. Eind vorig jaar ging tijdens het notuleren de laptop vanzelf uit. Met de laptop naar de winkel en daar zeiden ze dat de harde schijf kapot was. Dus een nieuwe harde schijf erin. Een paar weken later hetzelfde probleem: de laptop ging vanzelf uit. Weer terug naar de winkel: toen was de oorzaak een bestandje dat "onder water" zou draaien. Laptop weer opgehaald. Nog geen week later weer hetzelfde probleem: de laptop ging vanzelf uit. Weer de laptop naar dezelfde winkel gebracht: toen was het moederbord kapot.
Ik weet inmiddels dat de vorige harde schijf prima werkt. Daar lag het dus niet aan.
Vervolgens heb ik de Acer klantenservice gebeld. De laptop kon kosteloos worden opgehaald. Met een week had ik de laptop gerepareerd terug. Een paar dagen daarna weer hetzelfde probleem: de laptop ging weer uit. Inmiddels is de laptop weer opgestuurd en kreeg ik een mailtje dat deze inmiddels weer naar mij opgestuurd zou worden. Maar ik kreeg dit mailtje vrijdag en vandaag kreeg ik hetzelfde mailtje. Daarin stond ook een UPS trackingnummer. Dat nummer klopt niet. Acer gebeld. En daar ontstaat een discussie van hier tot Tokio: het is een verschrikkelijke herrie bij hen in de klantenservice; ik kan de medewerkster niet verstaan en kan er niet achter komen hoe het met mijn laptop staat.
Heeft iemand ervaringen met de klantenservice van Acer? Ik vind zo'n herrie op de achtergrond namelijk geen kantenservice. Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Wilma
Ik weet inmiddels dat de vorige harde schijf prima werkt. Daar lag het dus niet aan.
Vervolgens heb ik de Acer klantenservice gebeld. De laptop kon kosteloos worden opgehaald. Met een week had ik de laptop gerepareerd terug. Een paar dagen daarna weer hetzelfde probleem: de laptop ging weer uit. Inmiddels is de laptop weer opgestuurd en kreeg ik een mailtje dat deze inmiddels weer naar mij opgestuurd zou worden. Maar ik kreeg dit mailtje vrijdag en vandaag kreeg ik hetzelfde mailtje. Daarin stond ook een UPS trackingnummer. Dat nummer klopt niet. Acer gebeld. En daar ontstaat een discussie van hier tot Tokio: het is een verschrikkelijke herrie bij hen in de klantenservice; ik kan de medewerkster niet verstaan en kan er niet achter komen hoe het met mijn laptop staat.
Heeft iemand ervaringen met de klantenservice van Acer? Ik vind zo'n herrie op de achtergrond namelijk geen kantenservice. Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Wilma
Re: Acer laptop
Mijn advies, regel het nooit via de fabrikant maar altijd via de verkoper. Er zijn problemen mogelijk bij de afhandeling van een reparatie die je zo hopeloos kunnen maken dat je in zo'n geval een aanspreekpunt wilt hebben. Een winkel kan je binnenstappen en je verhaal doen en deze kan (kan, niet altijd) met een oplossing komen. Een fabrikant is niets meer dan de leverancier (in theorie, in de praktijk zijn zij vaak niet eens de leverancier) en heeft relatief weinig binding met de klant.
Ik denk zelf dat er niets mis is met Acer in dit geval omdat ik van mening ben dat het probleem te lastig te constateren is voor een reparateur die alleen maar aan efficientie denkt, wat de gang van zaken lijkt te zijn bij veel reparateurs.
Maar de verkoper moet als deze na 3x het zelfde probleem niet heeft kunnen oplossen wel met een oplossing kunnen komen. Met 'moet' bedoel ik niet de wet, maar gewoon commercieel denken.
Als jouw laptop terug is en het probleem bestaat nog steeds zou ik naar de verkoper toestappen en vragen om vervanging of ontbinding. Maar hoe dan ook, reparaties direct laten afhandelen door de fabrikant is iets wat ik alleen zou aanraden wanneer de reparatietermijn belangrijker is dan het risico op een hoop extra kopzorgen.
Ik denk zelf dat er niets mis is met Acer in dit geval omdat ik van mening ben dat het probleem te lastig te constateren is voor een reparateur die alleen maar aan efficientie denkt, wat de gang van zaken lijkt te zijn bij veel reparateurs.
Maar de verkoper moet als deze na 3x het zelfde probleem niet heeft kunnen oplossen wel met een oplossing kunnen komen. Met 'moet' bedoel ik niet de wet, maar gewoon commercieel denken.
Als jouw laptop terug is en het probleem bestaat nog steeds zou ik naar de verkoper toestappen en vragen om vervanging of ontbinding. Maar hoe dan ook, reparaties direct laten afhandelen door de fabrikant is iets wat ik alleen zou aanraden wanneer de reparatietermijn belangrijker is dan het risico op een hoop extra kopzorgen.
Re: Acer laptop
Misschien gaat de laptop in de powersave?
Re: Acer laptop
Heb exact dezelfde problemen gehad met mijn laptop. Bij mij was de voeding/accu het probleem. Heb tevens erg slechte ervaringen met de support van Acer. Ik heb destijds erg veel problemen gehad om ze uberhaupt te kunnen bereiken!
Re: Acer laptop
Het "algemene" probleem van Acer is, dat de laptop te heet wordt en daarom ter bescherming uitvalt.olaf79 schreef:Misschien gaat de laptop in de powersave?
Re: Acer laptop
Dit kun je met recht het algemene probleem van veel laptops noemen, ongeacht merk of type.Brainless schreef:Het "algemene" probleem van Acer is, dat de laptop te heet wordt en daarom ter bescherming uitvalt.olaf79 schreef:Misschien gaat de laptop in de powersave?
Re: Acer laptop
Hangt er vanaf wat je met die laptop doet en waar hij voor geschikt is.olaf79 schreef:Dit kun je met recht het algemene probleem van veel laptops noemen, ongeacht merk of type.Brainless schreef:Het "algemene" probleem van Acer is, dat de laptop te heet wordt en daarom ter bescherming uitvalt.olaf79 schreef:Misschien gaat de laptop in de powersave?
Re: Acer laptop
Nee hoor, bijna elke laptop schakelt automatisch uit als hij te heet wordt. Zoniet dan kan de fabrikant miljoenen claims tegemoed zien (zeker in de VS) als je je eraan brandt.Linoge schreef:Hangt er vanaf wat je met die laptop doet en waar hij voor geschikt is.
Overigens is het de vraag of dit een probleem is. Ik zie het meer als feature. Bovendien zorgt het er juist voor dat er geen schade optreedt. Als de laptop is afgekoeld kun je als het goed is weer gewoon verder werken.
Re: Acer laptop
Brainless
schreef:
Maxiem.
schreef:
Het is inderdaad zo dat dit een gevaar is bij alle laptops, maar laptaps van het merk Acer zijn hier extra gevoelig voor.Het "algemene" probleem van Acer is, dat de laptop te heet wordt en daarom ter bescherming uitvalt.
Maxiem.
Re: Acer laptop
[quote="olaf79"]
Nee hoor, bijna elke laptop schakelt automatisch uit als hij te heet wordt. [quote]
Ja, maar hoe wordt hij te heet? Niet van het tikken van teksten op een forum.
Kan het probleem bij Acer gelegd worden, mar wat dacht je van de gebruiker?
Nee hoor, bijna elke laptop schakelt automatisch uit als hij te heet wordt. [quote]
Ja, maar hoe wordt hij te heet? Niet van het tikken van teksten op een forum.
Kan het probleem bij Acer gelegd worden, mar wat dacht je van de gebruiker?
Re: Acer laptop
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad met een computer van Acer. Deze heb ik opgestuurd, daar was ook het verkeerde UPS tracking nummer en ik heb een computer van iemand anders terug gekregen. Deze weer opgestuurd. Ik heb uiteindelijk mijn eigen computer niet meer terug gezien. Deze heb ik na 3-4 maanden bellen gedeeltelijk vergoed gekregen.
Mijn tip: ga proberen te bellen met Acer en met de verkoper van jouw computer om een vergoeding voor jouw laptop. Zij hebben jou een slecht werkende laptop verkocht.
Mijn tip: ga proberen te bellen met Acer en met de verkoper van jouw computer om een vergoeding voor jouw laptop. Zij hebben jou een slecht werkende laptop verkocht.
Re: Acer laptop
Complete onzin. Dit is een eigenschap van intel processoren wanneer deze te heet worden. Misschien doet AMD dit ook tegenwoordig maar geen idee. Ik maak hier niet meer woorden aan vuil, behalve de laatste zin...Het "algemene" probleem van Acer is, dat de laptop te heet wordt en daarom ter bescherming uitvalt.
Re: Acer laptop
53o
Dat is toch echt de reden waarom mijn computerman mij een budget laptop afraadt.
Met collegiale groet, Maxiem.
Dat is toch echt de reden waarom mijn computerman mij een budget laptop afraadt.
Met collegiale groet, Maxiem.
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25
Re: Acer laptop
En wat voor hardware zit hier in? Bedoel je het ontwerp van de laptop? Layout van het moederbord? Welke bron heb je bovenstaande bewering?MAXIEM schreef:Brainless
schreef:Het is inderdaad zo dat dit een gevaar is bij alle laptops, maar laptaps van het merk Acer zijn hier extra gevoelig voor.Het "algemene" probleem van Acer is, dat de laptop te heet wordt en daarom ter bescherming uitvalt.
Maxiem.
Re: Acer laptop
Dekseldopje
En waarom en sinds wanneeer heb je tegenwoordig een bron nodig al je iets beweert op het Radarforum? Staat dat ergens in de wet of in de gedragsregels? Gelieve je dus voortaan uitsluitend met je eigen zaakjes te bemoeien.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
En waarom en sinds wanneeer heb je tegenwoordig een bron nodig al je iets beweert op het Radarforum? Staat dat ergens in de wet of in de gedragsregels? Gelieve je dus voortaan uitsluitend met je eigen zaakjes te bemoeien.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Re: Acer laptop
Nee hoor.53o schreef:Complete onzin. Dit is een eigenschap van intel processoren wanneer deze te heet worden. Misschien doet AMD dit ook tegenwoordig maar geen idee. Ik maak hier niet meer woorden aan vuil, behalve de laatste zin...Het "algemene" probleem van Acer is, dat de laptop te heet wordt en daarom ter bescherming uitvalt.
Mijn man werkt met laptops van zowel HP, Dell en Acer... en de Acer valt veel sneller uit (wordt ook veel sneller heet) dan bv de Dell.
AMD wordt juist sneller te heet vergeleken met een Intel. Niet andersom.
-
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25
Re: Acer laptop
Wat ook weer ligt aan de koeling die erop gemonteerd is. Vroeger werden AMD cpu's warmer dan Intel cpu's echter is dat de laatste jaren minder geworden. Ik heb in mijn werk met alle bovengenoemde merken qua hardware te maken gehad en heb met alle wisselende ervaringen, waarbij HP laptops het minste uitval kende. Maar dit wil niet zeggen dat de rest zooi is ofzo.Brainless schreef:Nee hoor.53o schreef:Complete onzin. Dit is een eigenschap van intel processoren wanneer deze te heet worden. Misschien doet AMD dit ook tegenwoordig maar geen idee. Ik maak hier niet meer woorden aan vuil, behalve de laatste zin...Het "algemene" probleem van Acer is, dat de laptop te heet wordt en daarom ter bescherming uitvalt.
Mijn man werkt met laptops van zowel HP, Dell en Acer... en de Acer valt veel sneller uit (wordt ook veel sneller heet) dan bv de Dell.
AMD wordt juist sneller te heet vergeleken met een Intel. Niet andersom.
Re: Acer laptop
... precies, ik heb ook het te heet worden probleem met de Acer, die daarbij plat gaat. Even een paar minuten laten afkoelen en hij loopt weer. Ook de accu vernieuwen helpt (soms) hierbij
Re: Acer laptop
Sorry, maar kunnen we op dit forum stoppen met niet onderbouwde onzin?
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1258544992.png
Acer doet het niet goed, maar kijk naar de verschillen. In de bovenstaande tabel zie je het aantal defecten die aangemeld zijn per merk bij een onderzoek van 30000 verschillende notebooks.
Acer is de grootste leverancier in Europa. Tuurlijk hebben zij veel meer problemen dan andere leveranciers, kwantitatief ipv procentueel.
Een fabrikant afkraken omdat hun notebooks standaard te heet worden, standaard spontaan stoppen met werken, standaard virussen downloaden etc heeft geen zin als zij het grootste marktaandeel hebben. Tenzij het procentueel gezien gegrond is.
Mensen in dit topic kraken Acer af terwijl enkele personen HP aanprijzen. Terwijl de cijfers andere situaties aangeven.
De nadelen die ik ken met Acer zijn de standaard slechte behuizingen op het gros van het consumenten assortiment, slechte support op de website (zoek jouw model voor een driver en er staan drivers van 2 tot 3 fabrikanten voor een hardware onderdeel terwijl maar 1 correct is?).
Sorry, maar antwoorden in dit topic zoals dat Acer notebooks standaard te heet worden zijn complete onzin.
http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1258544992.png
Acer doet het niet goed, maar kijk naar de verschillen. In de bovenstaande tabel zie je het aantal defecten die aangemeld zijn per merk bij een onderzoek van 30000 verschillende notebooks.
Acer is de grootste leverancier in Europa. Tuurlijk hebben zij veel meer problemen dan andere leveranciers, kwantitatief ipv procentueel.
Een fabrikant afkraken omdat hun notebooks standaard te heet worden, standaard spontaan stoppen met werken, standaard virussen downloaden etc heeft geen zin als zij het grootste marktaandeel hebben. Tenzij het procentueel gezien gegrond is.
Mensen in dit topic kraken Acer af terwijl enkele personen HP aanprijzen. Terwijl de cijfers andere situaties aangeven.
De nadelen die ik ken met Acer zijn de standaard slechte behuizingen op het gros van het consumenten assortiment, slechte support op de website (zoek jouw model voor een driver en er staan drivers van 2 tot 3 fabrikanten voor een hardware onderdeel terwijl maar 1 correct is?).
Sorry, maar antwoorden in dit topic zoals dat Acer notebooks standaard te heet worden zijn complete onzin.
Re: Acer laptop
Nou...het is je al 'een paar keer eerder gevraagd'maar je dient je beweringen te onderbouwen makker.MAXIEM schreef:Dekseldopje
En waarom en sinds wanneeer heb je tegenwoordig een bron nodig al je iets beweert op het Radarforum? Staat dat ergens in de wet of in de gedragsregels? Gelieve je dus voortaan uitsluitend met je eigen zaakjes te bemoeien.
Met vriendelijke groet, Maxiem.
Anders mag ik jou zonder onderbouwing toch wel een verschrikkelijke narcist noemen?