Pagina 1 van 1
Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 13 mar 2012 12:25
door DutchFIX
Hallo,
Gisteravond in een vlaag van verstands verbijstering gedacht toch maar de 6 maanden membership te nemen. Klik op de link voor 6 maanden voor totaal 59,70.
Bij de volgende pagina had ik al zoiets van "stelletje oplichters" met hun Premium+Control membership.
Eigenlijk was dat al weer voldoende om wakker te worden en de pagina maar lekker te sluiten.
Tot mijn verbazing kreeg ik echter vandaag een e-mail met "betaling membership" en dat dit was toegekend aan mijn account.
Ik heb echter niet eens betaald !!!
Wel eens een jaar eerder op hetzelfde account een 3 maanden betaald (met iDeal) maar deze 6 maanden gaat dus niet gebeuren.
Dus wat nu ?
Op de site van lexa is er dus nergens een manier om de customer care te benaderen via een e-mail adres. De help functie bied ook totaal geen uitkomst.
Eigenlijk een reden te meer om zo gauw als mogelijk van deze zooi af te gaan.
Alleen zit ik dus nu te twijfelen wat te doen...
Heb in elk geval de automatische verlenging stop gezet...
Maar als ik mijn account verwijder dan heb ik dus verder geen info meer. Aan de andere kant, als ik het account laat bestaan dan kunnen ze het later gooien op "dat ik het toch nog gebruikt heb"
Ik heb verder nog geen afschrijving gezien van Lexa dus ben benieuwd hoe ze dit voor elkaar gaan krijgen.
Ik kan me niet voorstellen dat ik iets aan ben gegaan zonder betaling of iets definitiefs te maken.
maarja nu maar afwachten wat ze doen...
Re: Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 13 mar 2012 12:34
door Winterman
DutchFIX schreef:
Op de site van lexa is er dus nergens een manier om de customer care te benaderen via een e-mail adres. De help functie bied ook totaal geen uitkomst.
Je kan ze online een vraag stellen
http://www.lexa.nl/help/contact_ex_faq_v.php
Antwoord komt dan ongetwijfeld in je mail terecht.
Re: Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 13 mar 2012 14:19
door MAXIEM
Re: Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 13 mar 2012 14:45
door GJvdZ
Hebben ze niet een soort "one click buy" zoals Amazon dat ook heeft? Als je daar bent ingelogd kan je een bestelling middels 1 knop plaatsen.
Re: Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 13 mar 2012 20:34
door DutchFIX
even een update :
Daarnet een e-mail gekregen dat het abonnement is geannuleerd. Gelukkig dus. Blijf het wel vaag vinden of misschien gewoon een foutje in de webpagina...
De genoemde FAQ is leuk maar waarom moet je eerst een onderwerp aanklikken voordat je de mogelijkheid hebt om een "andere vraag" te kunnen stellen.
Snap het zowiezo niet dat contact gegevens niet duidelijk op een site vermeld staat. Beetje het slapend rijk worden gedachte... Een echte customer care met e-mail zou toch een stuk meer vertrouwen geven.
Re: Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 15 mar 2012 19:44
door DutchFIX
Edit :
Helaas was dus de annulering niet van het abonnement zelf maar van de automatisch verlenging die ik had stop gezet.
Beetje te snel gelezen.
Wat wel is gebeurd is dat het bedrag van 59,70 wel van mijn rekening is afgeschreven !!! Dit terwijl ik dus NERGENS een betaal scherm ben tegen gekomen.
Waarschijnlijk hebben ze dus de informatie van een jaar geleden gebruikt waar ik wel een abonnement van 3 maanden had genomen en ook via i-deal had betaald.
Dus 1 klik op het 6 maanden abonnement is voor Lexa voldoende om geld van mijn rekening af te schrijven !.
Ben nog bij de bank (ABN) geweest om dit te melden dat dit dus een illegale incasso was maar zelfs de bank kon de incasso niet stornerren. Was een zaak van de klant en het bedrijf en ik moest zelf maar het met het bedrijf regelen. Dat ik voor de incasso dus nergens toestemming voor had gegeven was verder geen issue. "ja, je weet niet wat er allemaal achter een klik klik zit " M.a.w word dus gezegd dat je maar moet opletten waar je op klikt en het is niet de fout van de bank.
Ben bang dat ik wel naar mijn centen kan fluiten want er is nergens een adres of e-mail te vinden waar ik dit maar mee moest regelen.
Lexa zijn dus gewoon een stelletje oplichters !!
Wees gewaarschuwd.. (zeker als je dus zoals ik reeds één keer iets betaald hebt, deze info word misbruikt !)
Re: Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 15 mar 2012 20:38
door MAXIEM
DutchFIX
Je kunt/moet teruggaan naar de bank en een MOI-formulier vragen/eisen. Dat is een formulier waarop je aan kunt geven, dat er sprake is van een onterechte incasso. De hoofdletter M staat voor "Melding". De Bank moet hieraan meewerken en krijgt vervolgens 13 kalendermaanden de tijd om uit te zoeken of er inderdaad sprake is van een onterechte incasso. Als dat zo is, dient de bank ook het geld terug te halen (in feite alsnog storneren). Laat je niet afschepen door een of andere miep van de ABN. Vraag indien nodig om de chef als ze moeilijk doen.
Sukses, Maxiem.
Re: Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 15 mar 2012 22:34
door DutchFIX
Dank je Maxiem,
Nooit gehoord van een MOI. Ga dat asap even ophalen.
Ze zeiden bij de bank wel dat ze lexa/Meetic zelf konden blokkeren (voor een jaar) om een volgende incasso tegen te houden.
Was idd een miep
Marc
Re: Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 26 mar 2012 00:01
door s.nelis
Lexa is uit op maar 1 ding, helaas niet om mensen bij elkaar te brengen, maar om mensen op te lichten en het liefst zoveel mogelijk! Geld binnenharken is het devies bij lexa, en ja ze gaan over lijken! Tegenwoordig zijn ze niet meer te contacten via de site lexa.nl, dat hebben ze met de laatste sitevernieuwing al dr af gehaald!
Automatisch verlengen kun je inderdaad uitschakelen bij het nemen van een nieuw abonnement, wanneer je dit doet zal er uiteindelijk bij je account te zien zijn dat je abonnement vrolijk verlengt wordt!
En zelfs in deze situatie zou je jezelf dan nog kunnen redden, want handmatig via een hoop omwegen kun je alsnog dit automatisch verlengen uitschakelen! Ware het niet dat bij mijn account dit inmiddels niet meer mogelijk is!
Tevens kan ik sinds vandaag niet meer inloggen, dus dat ontneemt mij de kans om mn profiel helemaal op te schorten
!!
D'r zit dus maar 1 ding op zo te zien, naar mn bank gaan en lexa blokkeren en een vette brief schrijven naar oa tros radar/kassa/ en tros opgelicht, want ik heb een gevoel dat er met mij nog duizenden mensen op deze manier worden opgelicht en dat een aantal misschien niet eens doorhebben dat er nog altijd geld van hem/haar rekening wordt afgehaald!
Ik moet toegeven, ik vond het ook een leuke site, maar sinds deze vernieuwd is(gedowngrated) gaat het bergafwaarts met lexa! It's all about the money voor lexa en ze geven niets om dates/relaties or whatsoever!
Lid worden bij Lexa: Ik zeg NIET DOEN!
Re: Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 26 mar 2012 11:20
door MAXIEM
s.nelis
Zaterdag jl. is er nog een bijeenkomst hier op de eilanden geweest. Het blijkt dat veel "klanten" de laatste tijd het gevoel hebben dat ze worden uitgekleed en de veranderingen op de datesites als (zeer) negatief ervaren. De bedoeling is om hier een werkgroepje met juridische bijstand op te richten om in de toekomst de consumentenorganisaties en de politiek te gaan bewerken. Overigens kun jij nu al je ervaringen in de vorm van een klacht doorspelen naar Consuwijzer.
Je staat dus zeker niet alleen in jouw recente ervaringen.
Met vriendelijke groet,
Maxiem.
Re: Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 23 apr 2012 18:00
door bertsoer
en ja hoor, mij overkomt iets vergelijkbaars, bekijk de drie optie die er zijn en krijg vervolgens de drie opties berekend..
Wacht even af, maar al 5 mails gestuurd, ik zet mijn rechtsbijstand er op...
Bert
Re: Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 31 aug 2012 17:16
door ancy
Is mij ook overkomen Bert,ik wilde mij uitschrijven want ik heb ne een relatie een bekeek even de aanbijding van 50%korting tot 26 augustus.
Vervolgens 2 x een fullmembership toegekend en dus ook 2 x 59.70 afgeschreven,terwijl het voor de helft was.
Heb jij inmiddels al wat bereikt.
Ik heb het al 2 keer bij vragen uitgelegd maar krijg gewoon geen antwoord,alleen standaardmail dat het ontvangen is.
Re: Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 31 aug 2012 17:43
door bertsoer
Ik had binnen 7 dagen moeten reageren, terwijl er nergens een reactie knop is.
En de enige optie, was buiten werking. Namelijk via een vraag die niet je antwoord geeft.
Lekkere oplichters.. heb het maar opgegeven en via ING hun rekening laten blokkeren zodat ze niet weer kunnen afschrijven. Jammer, terwijl het best een goede site is...
Re: Lexa, abonnement toegekend zonder betaling ?
Geplaatst: 31 aug 2012 22:05
door DutchFIX
Naar aanleiding van een PM over mijn probleem...
Zoals Maxiem terecht heeft opgemerkt kan je dus je geld enkel terugkrijgen via een MOI melding bij je bank.
Dit is mij bij een tweede bezoek aan de bank gewoon gelukt en ik kreeg het geld binnen twee weken gewoon terug gestort.
Denk dat ze bekend zijn met LEXA.
Denk dat de weg naar LEXA weinig zin heeft tenzij je van een lange adem en genoeg geld beschikt om het tot een rechtzaak te brengen..
Hoogtijd dat RADAR zich eens met de zaak bezig houd en er publiciteit aan geeft. Een het kaf van het koren scheiden. Alleen al de manier waarop het allemaal moet gaan en het feit dat ze gewoon niet een normaal klachten systeem hebben geeft voor de verdere site/produkt en matchmaking weinig hoop dat het fris in elkaar steekt.
MAXIEM schreef:DutchFIX
Je kunt/moet teruggaan naar de bank en een MOI-formulier vragen/eisen. Dat is een formulier waarop je aan kunt geven, dat er sprake is van een onterechte incasso. De hoofdletter M staat voor "Melding". De Bank moet hieraan meewerken en krijgt vervolgens 13 kalendermaanden de tijd om uit te zoeken of er inderdaad sprake is van een onterechte incasso. Als dat zo is, dient de bank ook het geld terug te halen (in feite alsnog storneren). Laat je niet afschepen door een of andere miep van de ABN. Vraag indien nodig om de chef als ze moeilijk doen.
Sukses, Maxiem.