LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Solveon ABN - Amro BKR notering????

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mevrouwtjetheelepel

Solveon ABN - Amro BKR notering????

Ongelezen bericht door mevrouwtjetheelepel »

Hallo,

Sinds ik een geregistreerd partnerschap ben aangegaan, zit ik met de brokken van mijn partner.
In 2004 heeft hij de lening niet kunnen afbetalen. Met een betalingsregeling is dit uiteindelijk in 2006 allemaal opgelost.
In augustus 2009 kreeg hij plotseling een brief dat er 100 euro niet is afbetaald (onverklaarbaar maar goed, we hebben niet gezeurd) en alsjeblieft dank je wel: een BKR notering A2 is een feit.
Nu is die 100 euro direct betaald, maar verder dan een H van herstel komt hij niet.

Omdat ik nu een geregistreerd partnerschap ben aangegaan, zit ik met hetzelfde en we hebben besloten actie te ondernemen.
Door een fout van ABN/Solveon komen ze na jarenlang niks te horen met deze leuke mededeling en kan ik nu, als financieel partner, ook helemaal niks.

Nu hebben we ABN gebeld om deze situatie nog eens voor te leggen en kwijt te schelden. Van de baliemedewerker kwam een redelijk positief bericht dat ze het in behandeling ging nemen en dat ze dan Solveon zouden vertellen dat het kon worden kwijt gescholden.
Nu bel ik Solveon en zij verklaren nu dat zij wel even bepalen of er iets wordt kwijt gescholden of niet, niet ABN.

Wij willen dit echt zo snel mogelijk afgehandeld hebben, want er is al lang geleden een frisse start gemaakt, maar echt verder in het leven komen we niet. We kunnen niks kopen en hebben een dure huurwoning moeten aanvaarden van een makelaar toen we noodgedwongen voor het werk moesten verhuizen. We hadden kunnen kopen toen, als die A2 er niet had gestaan.

Iemand die hier ervaring mee heeft of verstand hiervan heeft?
Wat moeten wij doen? We voelen ons echt in het ootje genomen!!

Leo The Emperor

Re: Solveon ABN - Amro BKR notering????

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

In augustus 2009 kreeg hij plotseling een brief dat er 100 euro niet is afbetaald (onverklaarbaar maar goed, we hebben niet gezeurd) en alsjeblieft dank je wel: een BKR notering A2 is een feit.
Nu is die 100 euro direct betaald, maar verder dan een H van herstel komt hij niet.
Het is nu 2,5 jaar geleden dat dit heeft gespeeld, en het lijkt me dat je in 2009 hier over had moeten reclameren, en dat dit nu niet meer mogelijk is.
Je hebt destijds ook gewoon betaald en daarmee impliciet erkent dat de vordering terecht is geweest

De H(erstel)-code blijft 5 jaar staan, dus in principe tot augustus 2014 aannemende dat Solvenon direct na de betaling de melding heeft gedaan.

mevrouwtjetheelepel

Ja dat had inderdaad gelijk moeten gebeuren, maar ik zat toen nog niet zo diep in zijn 'stof' om me daar mee te bemoeien.
Inmiddels wel, we hebben een kind samen en worden ernstig belemmerd in het opbouwen van een positieve toekomst, het steekt mij enorm.
Kwijtschelding omdat ze na zoveel jaar nog komen met een 'oeps door onze administratiefout blijkt nu ineens dat u achterstallig bent' is geen optie?
We hebben toch netjes de gulden middenweg gekozen?
Ik heb overigens ook wel eens positieve verhalen met deze situaties gehoord, uit coulance dan meestal.
Ik hoop toch dat ons zoiets gegunt is.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Een bkr notering uit coulance weghalen zal niet gebeuren. Het bkr heeft er maling aan dat de bank medelijden met u heeft. En zoals aangegeven, door het niet aanvechten van die vordering van 100 euro, heeft u aangegeven dat deze terecht is. Zij mogen met die administratieve fout komen aangezien de vordering hoogstwaarschijnlijk nog niet verjaard is.

Heeft u verder ook op papier staan dat de lening is afbetaald? Dat er niets meer open stond? Als dat zo is, dan is het een onterechte notering, als u niet kunt aantonen dat de vordering onterecht is, zult u tot 2014 duur moeten huren.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Ach, zie het ook zo: er zijn mensen die graag iets willen huren maar om financiele redenen dit niet eens kunnen en daardoor bijv. noodgedwongen ergens inwonen of nog veel erger dan dat... Het kan altijd erger :wink:

mevrouwtjetheelepel

Ok, dus met een brief waarin staat dat de lening is afbetaald zou de A2 notering weggehaald kunnen worden? Want die brief hebben we.

@ JtC; het kan altijd erger, maar een huurwoning bij de makelaar (omdat via de woningbouwvereniging punten benodigd zijn die we niet hadden) á 780 euro terwijl we voor veel minder een hypotheek konden krijgen is echt zuur!
En dat terwijl we verder alles netjes op een rijtje hebben. Alleen door dat ellendige stukje geschiedenis van mijn partner, die lening was niet eens voor hem maar voor zijn moeder (dat daargelaten) leende hij, worden we hier nog dagelijks mee geconfronteerd.
Daar we een goede baan hebben met een goede betalingsgeschiedenis, is dit echt een flinke domper. Bedankt voor je goede gedrag, bedankt en tot ziens.
:roll:

elnuar

Ongelezen bericht door elnuar »

mevrouwtjetheelepel schreef:Ok, dus met een brief waarin staat dat de lening is afbetaald zou de A2 notering weggehaald kunnen worden? Want die brief hebben we.

@ JtC; het kan altijd erger, maar een huurwoning bij de makelaar (omdat via de woningbouwvereniging punten benodigd zijn die we niet hadden) á 780 euro terwijl we voor veel minder een hypotheek konden krijgen is echt zuur!
En dat terwijl we verder alles netjes op een rijtje hebben. Alleen door dat ellendige stukje geschiedenis van mijn partner, die lening was niet eens voor hem maar voor zijn moeder (dat daargelaten) leende hij, worden we hier nog dagelijks mee geconfronteerd.
Daar we een goede baan hebben met een goede betalingsgeschiedenis, is dit echt een flinke domper. Bedankt voor je goede gedrag, bedankt en tot ziens.
:roll:
kopie van de brief (uit 2006) met daarin afbetalingsbevestiging aangetekend naar BKR versturen met begeleidend schrijven en verzoek om notering te verwijderen dan wel te corrigeren zou het moeten doen. Een notering blijft normaal gesproken 5 jaar staan bij het BKR en 2006 + 5 = verleden tijd ;-)
En bij die brief ook wat correspondentie van ABN / Solveon kan vast geen kwaad, zolang het natuurlijk uw verzoek sterker maakt ;-)

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Een notering voor een lening vervalt bij het aflossen van de lening, dat is niet na 5 jaar. Een a-notering is een achterstandsnotering, die is in 2009 op betaald gezet, die blijft 5 jaar staan. Als die onterecht is zouden ze die weg moeten halen. De rekensom 2006 + 5 gaat dus niet op.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

kopie van de brief (uit 2006) met daarin afbetalingsbevestiging aangetekend naar BKR versturen met begeleidend schrijven en verzoek om notering te verwijderen dan wel te corrigeren zou het moeten doen
Pure onzin

Je kan als particulier niet een code corrigeren die de bank heeft aangemeld. Dit dient door de bank zelf te gebeuren. Logisch toch

JtC

Een brief naar Tiel sturen is inderdaad onzin, dan kun je net zo goed een brief richten aan de goede Sint ergens in Benidorm.

@ TS: 780 Euro huur? Zo erg hoog is dat toch niet? Voor een niet-sociale huurwoning vind ik dit een laag bedrag, kan aan mij liggen...

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

Solveon is een groot kl*te bedrijf dat echt met niemand meewerkt, het is een onderdeel van ABN maar ze staan lijnrecht tegenover elkaar.

ik denk dus dat je kunt doen wat je wilt, ze zullen toch niet meewerken, ze denken zelfs boven elke wet te staan.

ik zou 2014 maar in je achterhoofd houden en de einddatum goed onthouden.

mevrouwtjetheelepel

Ok, ik hoor verschillende verhalen.
Sowieso lees ik dat ik een brief moet schrijven naar het BKR. Dat klopt niet, want het BKR doet niks anders dan registreren. Het aanmelden en afmelden doet de geldschieter, ABN in dit geval.

We zijn nu naar ABN geweest en het hele verhaal gedaan.
De medewerker waar we mee hebben gesproken neemt het wel heel serieus (vorig jaar werden we weggewuifd) heeft alles genoteerd en heeft later nog gebeld dat ze het heeft voorgelegd aan de betreffende afdeling op het hoofdkantoor.
Zij gaan de situatie bekijken. Mochten ze achter ons verhaal staan (zo niet dan hebben we nog wat bewijsstukken), dan geven zijn door aan Solveon dat het mag worden verwijderd.
Nu is het grappige dat Solveon beweerd dat ABN hoog en laag kan springen, maar Solveon beslist, maar van de medewerker begrijp ik het weer anders.

Wat ik wel vind, nu ik Solveon heb gebeld, is dat het een asociaal bedrijf is waarin correct Nederlands ver te zoeken is, fatsoen om je te woord te staan zonder zucht steun kreun is ook ver te zoeken en correcte informatie hoef je er helemaal niet te verwachten.
Wat een oelewappers zeg.

ABN AMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb uw bericht gelezen en begrijp dat het een vervelende situatie is waarin u zich bevind.

In uw klacht geeft u aan dat er op dit moment een onderzoek gaande is. Wij adviseren u om de uitkomst van het onderzoek af te wachten.

Wij hopen dat er snel een passende oplossing wordt gevonden.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO webcare
Mw. E. Van der Molen

Auti-Mama

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Solveon heb ik ook problemen mee. Bij scheiding zou mijn ex de maandelijkse betalingen overnemen van een doorlopend krediet bij ABN AMRO. Ruim een jaar later krijg ik een brief van een incasso bureau, of ik even gelijk 16.000 euro wil storten. Mijn ex had dus helemaal niks overgenomen. Hij heeft schuldsanering aangevraagd en gekregen, ik heb gelijk contact opgenomen en een maandbedrag afgesproken. Ondertussen heb ik bij zeker 8 verschillende bedrijven puinzooi lopen ruimen, maar wel alles tot de laatste cent afbetaald. Dus ook een ruim gedeelte die mij ex niet betaalde (schone lei enzo) kwam bij mij terecht. Maar goed, ik klaag niet. Ik heb 't wel zelf opgelost en dan krijg je toch ook wel wat symphatie van de bedrijven dacht ik. Ik heb bij Solveon een verzoek ingediend om de A2 codering te verwijderen. Hun beweren dat die codering terecht is, want volgens afspraak ben ik meerdere keren hiervoor gewaarschuwd. Helaas ben ik dat niet, die brieven gingen alleen naar mijn ex, dan had ik wel eerder contact opgenomen. Door dit alles weet ik 1 ding zeker: NOOIT MEER ABN AMRO VOOR MIJ!!

Einde verhaal: Ik betaal alles wel netjes af, betaal alleen op dit krediet al een kleine 3000 euro meer dan mijn ex, maar loop ruim een jaar langer met die codering rond dan mijn ex. :S Ja jongens, eerlijkheid duurt echt het langst.... Het langst voor je van die codering af ben.

Woody1965

Ongelezen bericht door Woody1965 »

Jullie zijn beiden hoofdelijk aansprakelijk, dus als er een jaar geen betalingen worden verricht dan is een BKR codering terecht. Onderlinge afspraken maken heeft geen zin.

Auti-Mama

Woody, ben ik volledig met je eens. Het was ook onwijs naief van me om het zomaar te geloven. Waar het mij om gaat is dat hun beweren dat ik meerdere keren ben gewaarschuwd voor een BKR codering, terwijl al die brieven naar het adres van mijn ex zijn gegaan. Pas met een incasso bureau kwam de brief bij mij terecht.

Dat ik verantwoordelijk bent, snap ik. Maar weinig hulp en begrip als je wat van hun vraagt.

Woody1965

Ongelezen bericht door Woody1965 »

Ik snap je frustratie heel goed. Was het hun bekend dat jij op een ander adres bent gaan wonen ?

Auti-Mama

Yep, ik heb ze altijd op de hoogte gehouden. Maar ja, ze willen maar 1 correspondentie adres.

Begrijp me niet verkeerd, he. Dat ik moet betalen vind ik nog niet het ergste. Dat ik meer betaal dan mijn ex is dan maar zo. Ik kan mezelf tenminste nog altijd recht aankijken in de wetenschap dat ik alles netjes heb afbetaald. Maar dat ik langer met de gevolgen blijf zitten dan mijn ex steekt me ontzettend. Hij is in 2016 dan die BKR codering af, ik ruim een jaar langer. En voor mijn gevoel word ik, terwijl ik dus alles wel netjes afhandel, gewoon tegengewerkt om ook weer met een "schone lei" te beginnen.

JtC

Tja, bekijk het dan ook zo: wat is een jaar? Die is ook zo om voordat je het weet.

Auti-Mama

Gelukkig heeft het voor mij verder niet zo veel heel vervelende gevolgen. Lening oid wil ik toch never nooit meer. Plannen voor het huis verbouwen bv gaan we eerst voor sparen en dan pas verbouwen. Maar het voelt gewoon krom.

Ik heb ook wel belangrijkere dingen om me druk over te maken. Maar zoals mijn ex er mee is weggekomen (eerder schone lei, geen alimentatie betalen, enz) voelt voor mij toch als niet eerlijk.

Gesloten