Pagina 1 van 1

Youfone slechte service

Geplaatst: 14 mar 2012 12:53
door Fatih1453
Vanaf 13 februari heb ik een traag internet, ik kan beter zeggen dat ik geen internet heb. Ik heb deze abonnement genomen omdat het onbeperkt internet is. Later bleekt dat het niet onbeperkt internet was. Na bellen en e-mailen van klachten kreeg ik te horen dat youfone gebruik van Fair Use Policy maakt. Dat was bij mij niet bekend. Toen stond op youfone website ook niet. Wat ik ook vervelend vind, dat youfone niet kunnen aangeven wat maandelijkse MB de grens is. Omdat de FUP afhankelijk is van alle gebruikers met dezelfde internetbundel. Als gebruikers te veel internet gebruiken, betekent dat ik ook weinig MB internet moet gebruiken? Dit is toch ook geen service.

waarbij nog andere klachten.

- Mijn factuur klopt niet.
- Buiten bundel 30 ct.
- Mijn youfone belstatus klopt niet
- Op de website staat 0900 nummer 10ct per minuut, als je belt krijg je te horen antwoordapparaat €1,30 per gesprek dus klopt ook niet.
- Geen informatie op de website vermeld over FUP

Ik zou mensen via hier aanraden dat geen abonnement nemen van Youfone, krijg je echt spijt van.Nou nu wil ik opzeggen maar dat gaat ook niet, ze zeggen dat ik dan moet afkopen. Waarom laat overheid zulke bedrijven in de markt staan. Ik begrijp er echt niks van.

Re: Youfone slechte service

Geplaatst: 31 mar 2012 15:43
door Fatih1453
Vanaf 6 maart kan ik mijn belstatus op myn youfone niet zien. Paar keer gebeld, ze zeiden van dat het binnen kort weer beschikbaar is. Maar het is bijna maand geweest, nog steeds kan ik niet inloggen op mijn youfone en afgelopen maand kan ik niet mijn belstatus in de gaten houden.

Wie kan mij hier helpen met een schil??

Re: Youfone slechte service

Geplaatst: 09 apr 2012 22:34
door PC88
ik zit met hetzelfde probleem wat betreft het niet kunnen inzien van de belstatus. Volgens mij zijn alle klanten nog steeds de dupe. Wat kunnen we gezamenlijk hier tegen doen?

Re: Youfone slechte service

Geplaatst: 15 aug 2012 09:55
door Fatih1453
Ik heb bij consuwijzer een klacht ingediend. We moeten bij alle doen. Ik kreeg onderstaande bericht van consuwijzer.

Geachte heer,
Hartelijk dank voor uw bericht van 31 juli 2012. Hierin geeft u aan dat u sinds februari een abonnement hebt bij Youfone. Maandelijks trekt Youfone onterechte kosten af van uw rekening. U wilt hiervan melding doen bij ConsuWijzer en advies over uw situatie. Helaas is onze reactie later dan gebruikelijk. Onze excuses hiervoor. Onze reactie is later omdat het op dit moment bij ConsuWijzer erg druk is met vragen en klachten. Wij stellen het op prijs dat u de moeite hebt genomen om uw klacht bij ons te melden.

Wat gebeurt er met uw melding?
ConsuWijzer registreert uw melding. Daarna komt uw melding terecht bij één van de toezichthouders. Dat zijn de toezichthouders die samenwerken in ConsuWijzer: de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa), de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA) en de Consumentenautoriteit.

Wat heeft een toezichthouder aan uw melding?
Voor de toezichthouders is het belangrijk dat u uw vragen en klachten meldt. Ze gebruiken uw melding om te zien waar problemen zijn. Met uw melding helpt u de toezichthouders ook bepaalde vragen te beantwoorden:

In welke sectoren zijn de meeste problemen?
Welke bedrijven houden zich niet aan de wet?
Waar moet de toezichthouder iets aan doen?
Wat doet een toezichthouder met mijn melding bij ConsuWijzer?
Als toezichthouders één of meer meldingen krijgen, dan kunnen zij verschillende dingen doen, bijvoorbeeld:

een onderzoek doen naar een bedrijf;
bij een overtreding een boete geven aan een bedrijf;
een bedrijf dwingen om een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem;
via ConsuWijzer extra voorlichting geven over een bepaald onderwerp.
Lossen ConsuWijzer en de toezichthouders uw probleem met een bedrijf op?
Nee. ConsuWijzer geeft u advies over uw rechten en hoe u uw recht kunt halen. U kunt dan zelf actie ondernemen om uw probleem op te lossen.

Ons advies
Wat kunt u doen?
Hebt u een klacht over uw telefoonrekening? Dan adviseren wij u het volgende te doen:

1. Neem contact op met uw aanbieder
Neem eerst contact op met uw mobiele aanbieder en vertel uw klacht. Misschien is er een eenvoudige oplossing voor uw probleem. Hij kan u ook meer informatie geven over de algemene voorwaarden.

2. Schrijf een klachtbrief
Wordt uw vraag niet beantwoord of wordt het probleem niet opgelost? Stuur dan een brief aan uw mobiele aanbieder. Schrijf in deze brief de volgende informatie:

wat uw klacht is;
hoe snel u een reactie van uw aanbieder wilt. Bijvoorbeeld binnen vier weken. Heeft uw aanbieder een klachttermijn in de algemene voorwaarden aangegeven? Dan mag u uw aanbieder aan deze termijn houden.
Stuur de brief aangetekend. U hebt dan een bewijs dat u de brief hebt gestuurd.

3. Ga naar De Geschillencommissie
Bent u niet tevreden met de oplossing van de aanbieder? Of reageert de aanbieder later dan u had gevraagd in uw brief? Ga dan naar de Geschillencommissie Telecommunicatie. Neemt de commissie vervolgens een besluit? Dan moeten u en uw aanbieder zich hieraan houden. Wilt u meer weten over de Geschillencommissie of over de procedures? Ga dan naar www.geschillencommissie.nl.

Alle telefoonaanbieders moeten aangesloten zijn bij deze commissie. Is uw telefoonaanbieder toch niet aangesloten bij de Geschillencommissie Telecommunicatie? Dan kunt u een klacht indienen bij ConsuWijzer.

Let op dat u vaak wel verplicht bent uw aanbieder te blijven betalen. Vindt u dit niet terecht? Dan kan de geschillencommissie eventueel in de uitspraak bepalen of u (een deel van) uw betaling kunt terugkrijgen.

4. Naar de rechter?
U kunt ook naar de rechter gaan met uw klacht. Wij adviseren u dan eerst informatie op te vragen bij een rechtswinkel of bij het Juridisch Loket. Zij geven u gratis juridisch advies over uw rechten. En ze weten vaak of u een schadevergoeding kunt krijgen. Ga voor meer informatie naar www.juridischloket.nl. Hebt u een rechtsbijstandverzekering? Dan kunt u ook contact opnemen met uw verzekeraar.

Meer lezen over de toezichthouders en hun werkwijze?
Meer informatie vindt u op www.consuwijzer.nl. Op de homepage staat een link naar de pagina Over ons. Daar staat meer informatie over ConsuWijzer en de toezichthouders.

Welke acties hebben de toezichthouders de afgelopen jaren gedaan?
Wilt u weten welke acties de toezichthouders de afgelopen jaren al hebben gedaan dankzij uw meldingen bij ConsuWijzer? Op onze website www.consuwijzer.nl vindt u meer informatie.

Hebt u nog vragen?
Belt u dan gerust met ConsuWijzer. Het telefoonnummer is 088-0707070. Als u belt, vragen we naar uw contactnummer. Dat nummer is 100249125. Op www.consuwijzer.nl staat meer informatie over uw rechten als consument. Op de website staan ook handige voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,

ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70