Pagina 1 van 1

Eon hecht meer waarde aan nieuwe klanten dan bestaande!

Geplaatst: 14 mar 2012 17:59
door JICVW
Op mijn speutocht naar een nieuw energiecontract heb ik uiteraard ook bij Eon (huidige leverancier) gevraagd mij een scherp aanbod te doen, dat propaganderen ze tenslotte op de site.
Nou, ik werd al vrij snel terug gebeld en de dame aan de andere kant van de lijn noemde de nieuwe scherpe tarieven...nou deze tarieven waren alles behalve scherp!..enkele centen duurder per Kwh en bijna dubbeltjes per m3 gas op de prijzen die een paar muisklikken verder op hun eigen site staan en op de diverse vergelijking sites.
Uiteraard heb ik Eon gevraagd om een scherper aanbod en ook aangegeven dat ik anders wil overstappen naar een andere leverancier.
Vandaag kreeg ik deze mail met de geheel " logische " verklaring:

Op 13 maart 2012 hebben wij uw e-mail ontvangen. Hierin geeft u aan dat een scherper aanbod went te ontvangen. Uw reactie hebben wij als klacht geregistreerd onder referentienummer *******************
 
De scherpere tarieven die wij aanbieden bij een nieuw contract horen bij een aanbod dat wij aanbieden aan nieuwe klanten. Zoals ook in andere branches (kranten, hypotheken etc.) gebruikelijk is, verschilt een aanbod voor nieuwe klanten van het aanbod voor bestaande klanten. Om deze reden kunnen wij u geen scherper aanbod aanbieden dan de aanbiedingen in onze e-mail van 13 maart 2012. Wij begrijpen uw opmerkingen en vinden het vervelend om te horen dat u hierdoor de intentie heeft om E.ON als klant te verlaten. Uw contract loopt tot 25 april 2012. Wanneer u op of na deze datum overstapt wordt er geen opzegvergoeding aan u in rekening gebracht.
 
Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak dat u heeft ervaren en vertrouwen erop dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is afgehandeld.
 
Heeft u vragen of opmerkingen uitsluitend over deze klacht? Stuur dan uw reactie per brief / e-mail terug of neem contact met ons op via telefoonnummer 040-2577999. Vergeet daarbij niet uw referentienummer te vermelden. Heeft u andere vragen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0900-0601 (lokaal tarief). Voor overige vragen of algemene informatie over E.ON verwijzen wij u graag naar onze website http://www.eon.nl.
 
Met vriendelijke groeten/With kind regards,
[Persoonsgegevens verwijderd]

Kortom een klant vasthouden is niet belangrijk!

Ik vind dit een behoorlijk gemiste kans :oops: en stap over naar een andere leverancier

Re: Eon hecht meer waarde aan nieuwe klanten dan bestaande!

Geplaatst: 14 mar 2012 21:04
door berndv
Welkom in de moderne wereld. Een vaste klant is niets waard. Dit is bij alle aanbieders van diensten en producten het geval. Een bestaande klant is niet meer kostbaar, omdat dit bij de concurrent ook het geval is krijgen ze voor elke klant die vind dat het gras bij de buren groener is, er ook wel weer 1 voor terug.

Re: Eon hecht meer waarde aan nieuwe klanten dan bestaande!

Geplaatst: 15 mar 2012 09:27
door JtC
In welk jaar leeft u nog? "Klant is koning" is allang niet meer. Het is tegenwoordig nummertje trekken en nummertje zijn.
JICVW schreef: Kortom een klant vasthouden is niet belangrijk!

Ik vind dit een behoorlijk gemiste kans :oops: en stap over naar een andere leverancier

Re: Eon hecht meer waarde aan nieuwe klanten dan bestaande!

Geplaatst: 15 mar 2012 13:22
door GJvdZ
berndv schreef:Welkom in de moderne wereld. Een vaste klant is niets waard. Dit is bij alle aanbieders van diensten en producten het geval. Een bestaande klant is niet meer kostbaar, omdat dit bij de concurrent ook het geval is krijgen ze voor elke klant die vind dat het gras bij de buren groener is, er ook wel weer 1 voor terug.
Hoezo moderne wereld? Dit gebeurt al sinds jaar en dag. Dit is echt niet iets nieuws.

Re: Eon hecht meer waarde aan nieuwe klanten dan bestaande!

Geplaatst: 15 mar 2012 14:37
door crazyme
GJvdZ schreef:
berndv schreef:Welkom in de moderne wereld. Een vaste klant is niets waard. Dit is bij alle aanbieders van diensten en producten het geval. Een bestaande klant is niet meer kostbaar, omdat dit bij de concurrent ook het geval is krijgen ze voor elke klant die vind dat het gras bij de buren groener is, er ook wel weer 1 voor terug.
Hoezo moderne wereld? Dit gebeurt al sinds jaar en dag. Dit is echt niet iets nieuws.
Net zo min als klantentrouw nog bestaat. Voor een dubbeltje overstappen naar een andere leverancier, ook al heb je als leverancier het altijd keurig gedaan.

Kortzichtigheid op alle fronten dus.

Re: Eon hecht meer waarde aan nieuwe klanten dan bestaande!

Geplaatst: 15 mar 2012 18:02
door JICVW
crazyme schreef:
GJvdZ schreef:
berndv schreef:Welkom in de moderne wereld. Een vaste klant is niets waard. Dit is bij alle aanbieders van diensten en producten het geval. Een bestaande klant is niet meer kostbaar, omdat dit bij de concurrent ook het geval is krijgen ze voor elke klant die vind dat het gras bij de buren groener is, er ook wel weer 1 voor terug.
Hoezo moderne wereld? Dit gebeurt al sinds jaar en dag. Dit is echt niet iets nieuws.
Net zo min als klantentrouw nog bestaat. Voor een dubbeltje overstappen naar een andere leverancier, ook al heb je als leverancier het altijd keurig gedaan.

Kortzichtigheid op alle fronten dus.
Nou Crazyme, als er bij u het geld op de rug groeit kom ik graag even langs om te plukken.
Ik ben best loyaal naar mijn leverancier...en hoe moeilijk is het leveren van energie?....
Maar goed, ook al is dat bij iedereen de normaalste zaak van de wereld, men mag en móet zich er over blijven verbazen en al zeker in een tijd waar de overheid van alle basis behoeften een melkkoe maakt..kijk maar eens naar de belasting die er geheven wordt op uw energierekening...
Dus dan maar voor die paar honderd euro ( in plaats van dubbeltjes) overstappen...

Re: Eon hecht meer waarde aan nieuwe klanten dan bestaande!

Geplaatst: 15 mar 2012 18:33
door crazyme
JICVW schreef: Nou Crazyme, als er bij u het geld op de rug groeit kom ik graag even langs om te plukken.
Ik ben best loyaal naar mijn leverancier...en hoe moeilijk is het leveren van energie?....
Maar goed, ook al is dat bij iedereen de normaalste zaak van de wereld, men mag en móet zich er over blijven verbazen en al zeker in een tijd waar de overheid van alle basis behoeften een melkkoe maakt..kijk maar eens naar de belasting die er geheven wordt op uw energierekening...
Dus dan maar voor die paar honderd euro ( in plaats van dubbeltjes) overstappen...
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Maar succes met je strijd hoor.

Re: Eon hecht meer waarde aan nieuwe klanten dan bestaande!

Geplaatst: 12 apr 2013 23:40
door martijno
Uw persoons- en contactgegevens
Klantnummer: 10
Naam: De heer
Telefoonnummer: 0
E-mail:

leveringsadres
Stekelroosstraat 5
5644 EM EINDHOVEN


Mijn klacht:
Aanmelding

Goedemorgen heer
Hartelijk dank voor de betaling van uw jaarafrekening. Deze betaling is vandaag in goede orde ontvangen.

Indien u de voorschotnota maart 2013 (met vervaldatum 10-04-2013) voldoet, kunt u een nieuwe leveringsovereenkomst met E.ON treffen, ook zonder dat u de incassokosten bij Intrum Justitia al hebt voldaan. Deze bent u nog wel verschuldigd aan Intrum.

Wanneer u er voor kiest de vooschotnota maart pas op 26 april 2013 te voldoen, dan verzoek ik u om ons op dat moment een betaalbewijs te sturen/ te mailen en ons direct daarna te bellen op 040-2577855.
E.ON zal uw betaling op dat moment direct kunnen controleren en een nieuwe leveringsovereenkomst voor u kunnen opstarten ter voorkoming van een fysieke afsluiting.

Ik begrijp uit uw eerdere mail correspondentie dat u meerdere malen bij Intrum Justitia om een specificatie van deze kosten hebt verzocht, maar hierop nog geen response hebt mogen ontvangen.
Intrum Justitia werkt conform de wet en regelgeving inzake deze buitengerechtelijke incassokosten. Zo heeft E.ON ter incasso aan Intrum overgedragen een hoofdsom van € 792,64, te weten de niet tijdig door u betaalde nota's van de maanden september 2012, december 2012, januari 2013 en maart 2013.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en beschouw uw e-mails van afgelopen vrijdag, zaterdag, zonderdag en van vandaag hiermee als afgehandeld.

Heeft u nog vragen? Neem dan tijdens kantooruren contact met ons op via telefoonnummer 0900-0601 (lokaal tarief) of stuur een e-mail naar [email protected]. Voor een antwoord op de meest gestelde vragen of voor algemene informatie verwijzen we u graag naar onze website www.eon.nl
Met vriendelijke groeten/With kind regards,Hester van der Mark
Customer ServicesT. 0900-0601 (lokaal tarief)F.+31 40-257 78 53
deze mail heb ik van eon afdeling incasso ontvangen.
dat vond ik fijn, omdat ik dan weer netjes zou worden aangemeld.
na netjes de nota maart 2013 te hebben overgemaakt, en ook meteen n betaalbewijs te hebben gemaild naar u, heb ik meteen gebeld voor de aanmelding.
toen begon het gezeik, toen zeiden ze ineens dat ik eerst de incassokosten moet betalen.
hiermee ben ik het niet eens, aangezien ik van hun niets heb ontvangen, en van u zijn er over de nota,s van febr en maart ook geen herinneringen naar mij verzonden.
nu blijkt dat ik netjes bij ben met de nota,s
aangezien ik nu geen openstaande bij u schuldig ben, ben ik het ook niet eens met de berekende incassokosten.
ik ben bereid om 37 euro aan incassokosten te betalen , en dat u me dan netjes weer aanmeld en dat het dossier word gesloten.
ik het tevens dit probleem ook voorgelegd bij de geschillencomissie en bij radar.
zij zullen zsm contact opnemenmet me.
ik hoop dt u naar deze situatie kijkt , en dat we er toch op n nette en normale manier kunnen uitkomen.


Verzenden