Eon hecht meer waarde aan nieuwe klanten dan bestaande!
Geplaatst: 14 mar 2012 17:59
Op mijn speutocht naar een nieuw energiecontract heb ik uiteraard ook bij Eon (huidige leverancier) gevraagd mij een scherp aanbod te doen, dat propaganderen ze tenslotte op de site.
Nou, ik werd al vrij snel terug gebeld en de dame aan de andere kant van de lijn noemde de nieuwe scherpe tarieven...nou deze tarieven waren alles behalve scherp!..enkele centen duurder per Kwh en bijna dubbeltjes per m3 gas op de prijzen die een paar muisklikken verder op hun eigen site staan en op de diverse vergelijking sites.
Uiteraard heb ik Eon gevraagd om een scherper aanbod en ook aangegeven dat ik anders wil overstappen naar een andere leverancier.
Vandaag kreeg ik deze mail met de geheel " logische " verklaring:
Op 13 maart 2012 hebben wij uw e-mail ontvangen. Hierin geeft u aan dat een scherper aanbod went te ontvangen. Uw reactie hebben wij als klacht geregistreerd onder referentienummer *******************
De scherpere tarieven die wij aanbieden bij een nieuw contract horen bij een aanbod dat wij aanbieden aan nieuwe klanten. Zoals ook in andere branches (kranten, hypotheken etc.) gebruikelijk is, verschilt een aanbod voor nieuwe klanten van het aanbod voor bestaande klanten. Om deze reden kunnen wij u geen scherper aanbod aanbieden dan de aanbiedingen in onze e-mail van 13 maart 2012. Wij begrijpen uw opmerkingen en vinden het vervelend om te horen dat u hierdoor de intentie heeft om E.ON als klant te verlaten. Uw contract loopt tot 25 april 2012. Wanneer u op of na deze datum overstapt wordt er geen opzegvergoeding aan u in rekening gebracht.
Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak dat u heeft ervaren en vertrouwen erop dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is afgehandeld.
Heeft u vragen of opmerkingen uitsluitend over deze klacht? Stuur dan uw reactie per brief / e-mail terug of neem contact met ons op via telefoonnummer 040-2577999. Vergeet daarbij niet uw referentienummer te vermelden. Heeft u andere vragen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0900-0601 (lokaal tarief). Voor overige vragen of algemene informatie over E.ON verwijzen wij u graag naar onze website http://www.eon.nl.
Met vriendelijke groeten/With kind regards,
[Persoonsgegevens verwijderd]
Kortom een klant vasthouden is niet belangrijk!
Ik vind dit een behoorlijk gemiste kans en stap over naar een andere leverancier
Nou, ik werd al vrij snel terug gebeld en de dame aan de andere kant van de lijn noemde de nieuwe scherpe tarieven...nou deze tarieven waren alles behalve scherp!..enkele centen duurder per Kwh en bijna dubbeltjes per m3 gas op de prijzen die een paar muisklikken verder op hun eigen site staan en op de diverse vergelijking sites.
Uiteraard heb ik Eon gevraagd om een scherper aanbod en ook aangegeven dat ik anders wil overstappen naar een andere leverancier.
Vandaag kreeg ik deze mail met de geheel " logische " verklaring:
Op 13 maart 2012 hebben wij uw e-mail ontvangen. Hierin geeft u aan dat een scherper aanbod went te ontvangen. Uw reactie hebben wij als klacht geregistreerd onder referentienummer *******************
De scherpere tarieven die wij aanbieden bij een nieuw contract horen bij een aanbod dat wij aanbieden aan nieuwe klanten. Zoals ook in andere branches (kranten, hypotheken etc.) gebruikelijk is, verschilt een aanbod voor nieuwe klanten van het aanbod voor bestaande klanten. Om deze reden kunnen wij u geen scherper aanbod aanbieden dan de aanbiedingen in onze e-mail van 13 maart 2012. Wij begrijpen uw opmerkingen en vinden het vervelend om te horen dat u hierdoor de intentie heeft om E.ON als klant te verlaten. Uw contract loopt tot 25 april 2012. Wanneer u op of na deze datum overstapt wordt er geen opzegvergoeding aan u in rekening gebracht.
Wij bieden u onze excuses aan voor het ongemak dat u heeft ervaren en vertrouwen erop dat uw klacht hiermee naar tevredenheid is afgehandeld.
Heeft u vragen of opmerkingen uitsluitend over deze klacht? Stuur dan uw reactie per brief / e-mail terug of neem contact met ons op via telefoonnummer 040-2577999. Vergeet daarbij niet uw referentienummer te vermelden. Heeft u andere vragen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 0900-0601 (lokaal tarief). Voor overige vragen of algemene informatie over E.ON verwijzen wij u graag naar onze website http://www.eon.nl.
Met vriendelijke groeten/With kind regards,
[Persoonsgegevens verwijderd]
Kortom een klant vasthouden is niet belangrijk!
Ik vind dit een behoorlijk gemiste kans en stap over naar een andere leverancier