Pagina 1 van 2

ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 19:04
door AnnaWinkens
,,,

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 19:40
door henk51
TS schreef:
. En dan ook de bagege van 25 kilo die ineens is terug gebracht naar 20 kilo.. Kijk het eens van onze kant:
weet je het zeker?
Op de website staat heel wat anders vermeld zo ook op boekingssite's
Emirates has one of the world’s most generous baggage policies. Economy Class customers can check in 30 kg, Business Class travellers 40 kg
Mijn man is 1.95 meter en daarom hebben wij de reis bewust geboekt MET comfortclass zodat hij extra beenruimte heeft.
Ik ben zelf nog iets langer maar vlieg naar het oosten altijd economy class met af en toe een gratis update naar business.

Arke fly vliegt met krappe vliegtuigen met een optie voor meer beenruimte.
Standaard beenruimte bij Arke fly is 76 cm comfort class 84 cm.
Beenruimte Emirates is standaard al 81 cm zowizo al 5 cm meer dan de standaard stoelen van Arke.
Ook de verzorging aan boord is stukken beter dan de nederlandse maatschappijen.
Ik vlieg altijd met oosterse maatschappijen omdat
A De beenruimte standaard al veel ruimer is in de vliegtuigen
B De verzorging aan board stukken beter is.
Bij Arke fly en andere nederlandse maatschappijen moet je bijbetalen voor extra comfort wat bij veel oosters maatschappijen standaard is.

gr Henk

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 19:49
door Jas
Ik snap het probleem niet zo, wees blij dat je omgeboekt bent op Emirates!

- Emirates heeft gedurende de vlucht genoeg eten en drinken zonder bij te betalen.
- Emirates Economy Class heeft net zoveel beenruimte als ArkeFly Comfort Class.
- ArkeFly maakt op vluchten een tussenlanding, duurt ook gemiddeld 2 uur dus de reistijd duurt ook niet veel langer meer.
- Emirates vliegt tenminste optijd en heeft voldoende toestellen.

wees blij dat je voor de prijs van ArkeFly een kwalitatieve airline krijgt met een veel hoger service niveau.

Al met al vind ik dit een prima oplossing! Beter als de oplossing voor de reizen naar Puerto Vallarta die geheel kwamen te vervallen.

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 19:50
door Jas
En Emirates heeft inderdaad gewoon 30 KG bagage in Economy Class op routes naar Colombo, dus alleen maar meer in plaats van minder.

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 19:58
door AnnaWinkens
Jas schreef: - Emirates Economy Class heeft net zoveel beenruimte als ArkeFly Comfort Class. dat is niet zo ben al eerder met emirates gevlogen en de ruimte economy is hetzelfde
- ArkeFly maakt op vluchten een tussenlanding, duurt ook gemiddeld 2 uur dus de reistijd duurt ook niet veel langer meer. dit is niet correct met arke fly zouden we rechtstreeks vliegen, met emirates hebben we een tussenstop, totale reistijd 4 uur langer
- Emirates vliegt tenminste optijd en heeft voldoende toestellen. lijkt me dat dit standaard moet zijn ipv beter dan bij arke fly
.

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 19:59
door AnnaWinkens
Jas schreef:En Emirates heeft inderdaad gewoon 30 KG bagage in Economy Class op routes naar Colombo, dus alleen maar meer in plaats van minder.
het zou super zijn die 30 kilo, toch is dit niet zo, wij hebben maar recht op 20 kilo volgens het email verkeer en de reisbescheiden op mijn arke

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 20:06
door b767-300er
Tsja

Ik zou ook niet teveel mopperen als ik u was. De wijze van vervoer is echt wel beter nu als dat u met ArkeFly had moeten vliegen.

De bagagevrijdaom is geen 25 kilo maar 30 kilo, alle maaltijden zijn inclusief, net als alle drankjes en de beenruimte in economyclasse is meer dan voldoende voor iemand van 1,95 meter.

U geeft verder aan dat ze hun beloofde vervoersvoorwaarden niet nakomen vwb de bagage. Als zou dat evengoed 20 kilo zijn ipv 25 kilo, ze betalen de toeslag van de comfortclasse (60 euro) netjes terug, zodat u op een economyclasse ArkeFly terecht komt met 20 kilo bagage. Dat staat ook gewoon in hun voorwaarden als ze een dienst niet kunnen leveren de meerprijs terugbetaald wordt. Dit gebeurd nu ook. De comfortclasse kan niet geleverd worden (5 extra kilo's bagagevrijdom en meer beenruimte) en de meerprijs ervan (60 euro) wordt netjes terugbetaald. Het woord compensatie is inderdaad wat ongelukkig gekozen, geheel met u eens.

Verder staat in de voorwaarden dat als het door u geboekte niet geleverd kan worden, u altijd kosteloos kunt annuleren (zodat u dan uw reis anders kan boeken). Ook deze moegelijkheid wordt u geboden.

Ik vind dat ArkeFly het keurig oplost, maar kan me wel voorstellen omdat u het oorspronkelijk geboekte niet kunt krijgen dit als vervelend ervaart. Maar geloof me, vliegen met Emirates via Dubai kan een verademing zijn tov rechtsreeks met ArkeFly waarbij je alles moet betalen en je met alleen maar lawaaige Nederlanders aan boord zit.

Lekker genieten van uw vakantie!! Of anders annuleren en uw reis elders boeken.

Verder worden er wat termen door elkaar gehaald. Met Emirates heeft u geen tussenstop, maar een overstap. Op Dubai wel te verstaan.
Met ArkeFLy had u wel degelijk een tussenstop gehad op Colombo, echter dit staat niet vermeld op uw ticket omdat u met hetzelfde vliegtuig en hetzelfde vluchtnummer verder vliegt. Deze tussenstop vindt alleen plaats op de heen of terugreis.

Beenruimte Emirates Economy is 81 centimeter, ArkeFly Economy is 76 cm, is dus wel degelijk een verschil. De comfortclass bij Arkefly bedraagt 84 cm, das wel weer iets meer als economy bij Emirates. Daarentegen kunnen de stoelen bij Emirates weer verder naar achteren.....

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 20:10
door AnnaWinkens
Ik hoop dat we ook deze upgrade krijgen door mijn man zijn lengte, dit was met onze vlucht naar thailand niet,- wel gevlogen met emirates..

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 20:18
door AnnaWinkens
b767-300er schreef: 1. De bagagevrijdaom is geen 25 kilo maar 30 kilo.
2. De comfortclasse kan niet geleverd worden
3. Verder staat in de voorwaarden dat als het door u geboekte niet geleverd U altijd kosteloos kunt annuleren
4. Verder worden er wat termen door elkaar gehaald. Met Emirates heeft u geen tussenstop, maar een overstap.
5. Met ArkeFLy had u wel degelijk een tussenstop gehad op Colombo
Blij dat jij het positief ziet, ik zou nog altijd graag terugruilen naar de oude situatie:
1. De bagage is wel degelijk 20 kilo (ondanks dat het ongetwijfeld anders is wanneer je rechtstreeks via emirates boekt
2. Jammer, dit was toch een zeer bewuste keuze
3. Annuleren is onze intentie niet, veel zin in de vakantie hebben we wel!
4. Tja inderdaad overstap ja..
5. Colombo is onze eindbestemming

Ik vind dat ze zich er makkelijk vanaf maken en niet bereid zijn een compensatie te maken, ook niet de extra overnachting die we hebben genomen omdat de vluchtijden vele malen slechter zijn, 17.00 heen en 03.00 terug

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 20:19
door VioletPrue
AnnaWinkens schreef:Ik hoop dat we ook deze upgrade krijgen door mijn man zijn lengte, dit was met onze vlucht naar thailand niet,- wel gevlogen met emirates..
Tja, ik heb mooie groene ogen, lang blond haar en reuma.
Maar zou ik daarom een gratis upgrade moeten krijgen?
Nee, dat is natuurlijk onzin.

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 20:29
door AnnaWinkens
VioletPrue schreef:
AnnaWinkens schreef:Ik hoop dat we ook deze upgrade krijgen door mijn man zijn lengte, dit was met onze vlucht naar thailand niet,- wel gevlogen met emirates..
Tja, ik heb mooie groene ogen, lang blond haar en reuma.
Maar zou ik daarom een gratis upgrade moeten krijgen?
Nee, dat is natuurlijk onzin.
Nee en je bericht vind ik ook onzin. Iemand anders refereert naar een gratis upgrade en hopen mag altijd toch? Als je alles had gelezen zie je ook dat ik graag een bijbetaling had gedaan voor deze upgrade...

En persoonlijk vind ik dat iemand met lichamelijke klachten voorrang moet krijgen op iemand die lang is.

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 20:33
door bprosman
Iemand anders refereert naar een gratis upgrade en hopen mag altijd toch?
Over het algemeen krijg je upgrades eerder op basis van "frequent flyer".
Henk51 geeft niet aan of dat in zijn geval ook is maar ik gok dat dat eerder de basis is van zijn upgrade dan puur zijn lengte.

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 20:34
door VioletPrue
AnnaWinkens schreef:
VioletPrue schreef:
AnnaWinkens schreef:Ik hoop dat we ook deze upgrade krijgen door mijn man zijn lengte, dit was met onze vlucht naar thailand niet,- wel gevlogen met emirates..
Tja, ik heb mooie groene ogen, lang blond haar en reuma.
Maar zou ik daarom een gratis upgrade moeten krijgen?
Nee, dat is natuurlijk onzin.
Nee en je bericht vind ik ook onzin. Iemand anders refereert naar een gratis upgrade en hopen mag altijd toch? Als je alles had gelezen zie je ook dat ik graag een bijbetaling had gedaan voor deze upgrade...

En persoonlijk vind ik dat iemand met lichamelijke klachten voorrang moet krijgen op iemand die lang is.
Vind ik ook, als je er voor betaalt en als het mogelijk is.
Dat eerste heeft u aangeboden en het tweede blijkt van toepassing.
Dan kunt u blijven stilstaan bij het feit dat er geen extra beenruimte beschikbaar is, maar wat verwacht u dan?
Dat Emirates er een rij stoelen voor u uitsloopt?

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 21:17
door Har06
bprosman schreef:
Iemand anders refereert naar een gratis upgrade en hopen mag altijd toch?
Over het algemeen krijg je upgrades eerder op basis van "frequent flyer".
Henk51 geeft niet aan of dat in zijn geval ook is maar ik gok dat dat eerder de basis is van zijn upgrade dan puur zijn lengte.
Na bijbetaling in het vliegtuig kun je ook upgraden, a gold card wil ook wel helpen :)

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 21:26
door bprosman
Na bijbetaling in het vliegtuig kun je ook upgraden
Ik refereerde naar de "Free upgrade" optie die genoemd werd.

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 22:02
door meela
Jeetje zeg, ik zou lekker annuleren, als je zo je vakantie moet beginnen; niks is goed lijkt het wel.

Dat u ervan baalt dat de trip met Arke niet doorgaat, ok vervelend (ik zou er trouwens helemaal niet rouwig om zijn, lekker met de Emirates vliegen, zeker nu ze vanaf 1 aug met de A-380 komen).

En wat betreft de bagage (overgenomen van de Emirates Website);
Flight Summary
Departure City Amsterdam, Netherlands
Arrival City Colombo, Sri Lanka

Class Economy
Skywards Tier Not a member (Join Skywards)

Modify search Checked Baggage
Hide detail
Standard allowance 30 kgs

Maximum allowance per passenger 30 kgs

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 22:03
door meela
en trouwens; hopen (wat betreft de upgrade) mag altijd.

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 22:58
door henk51
Har06 schreef:
Over het algemeen krijg je upgrades eerder op basis van "frequent flyer".
Henk51 geeft niet aan of dat in zijn geval ook is maar ik gok dat dat eerder de basis is van zijn upgrade dan puur zijn lengte.
Ik heb 2 maal upgrades naar business class gehad welke niet op basis frequent flyer basis waren, beide waren maatschappijnen waarmee ik voor het eerst vloog.
het zou super zijn die 30 kilo, toch is dit niet zo, wij hebben maar recht op 20 kilo volgens het email verkeer en de reisbescheiden op mijn arke
Wat bagage vrijdom op ticket vermeld staat kreeg ik het volgende antwoord bij EVA AIR
Bij Elite class mag je 25 kg meenemen echter op E-ticket stond 20 kg i.p.v 25 kg.
De reden daarvan was dat bij EVA air mocht je inderdaad 25 kg meenemen op hun vluchten,echter een groot aantal passagiers stappen in Bangkok of Tapei over op een andere vlucht van een andere vliegmaatschappij daar geld vaak nog 20 kg.Dus om transfer passagiers niet in de problemen te brengen stond op ticket 20 kg vermeld.Passagiers die alleen EVA vlogen mochten 25 kg meenemen.
Een upgrade krijg je niet alleen maar op je lengte zou ik die ook iedere vlucht krijgen.Grotere kans om dit te krijgen is alleen reizen,net gekleed gaan, beschaafd/rustig overkomen.Je komt tussen mensen te zitten die bewust meer betalen om een beetje in rust te kunnen reizen.

gr Henk

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 23:40
door Jas
Beste Anne,

Neem maar van mij aan dat Arke het fout heeft.. Uit ervaring weet ik dat ze daar op het callcenter ook niet alles weten. Voor iedereen geldt het zelfde qua bagage, ook voor jullie. Bel Arke maar op en geef aan dat ze het goed na moeten kijken in Amadeus want zij hebben hier geen gelijk in. Emirates maakt geen onderscheid in passagiers geboekt bij Arke of ergens anders.

Wat de beenruimte betreft, niet zo eigenwijs doen. ArkeFly heeft niet dezelfde beenruimte in Economy dan Emirates. Dit is algemeen bekend en kan je nakijken op veel vergelijkingssites. Zoals iemand al eerder schreef heeft ArkeFly 76 cm in economy en Emirates 81-83 cm. Een Comfort Class is 84 cm, dus bijna gelijk.

Arke heeft je niet goed voorgelicht bij de boeking in dat geval. Er hebben nooit non stop vluchten bestaan naar Colombo, deze vluchten van ArkeFly waren gepland via of Male of Goa. Deze maakten altijd een tussenstop. Weliswaar een rechtstreekse vlucht maar wel MET tussenlanding. Dit is altijd al ingepland geweest en is al sinds jaar en dag hetzelfde bij ArkeFly naar Colombo. De reistijd blijft dus in weze bijna hetzelfde, alleen moet je er even uit.

Verder, zoals iedereen al schreef boek je bij een pakket vervoer, met welke airline hoe of wat dat maakt niet uit en mag gewijzigd worden, dit is puur volgens ANVR voorwaarden waaraan zij zelf voldoen.

Nee ik ben zeker geen fan van de TUI Nederland groep en lig er ook regelmatig mee overhoop maar moet toch aangeven dat ze dit echter keurig en uitstekend hebben geregeld.

een business class upgrade omdat iemand lang is, is pure discriminatie voor mensen die niet lang zijn. Je kunt zelf eventueel de meerprijs voor business class opvragen, zal ongetwijfeld een paar duizend euro meer kosten.

Probeer je vakantie positief te houden, door elk klein detail op te blazen, daar heb je geen leuke vakantie mee. Misschien hier nog wat tips om de vakantie te verzachten:

- Reserveer op je Emirates stoelen nummer 46AB of HK op de vlucht Amsterdam - Dubai in 777. Deze heeft nog meer beenruimte dan de reguliere 83 cm zodat je toch nog ruimer zit dan de originele comfort class.
- Laat Arke de bagage voorwaarden in Amadeus goed nakijken, je bagage is echt 30 KG. Het kan zijn dat het verkeerd op het ticket staat. Log dan in bij Emirates in ''mamage my booking'' en raadpleeg je Emirates echte ticket. Hier kan je tevens zelf stoelen reserveren.

Fijne vakantie!

Re: ARKE- TUI, slechten klantenservice, nadat zij ons overboeken

Geplaatst: 14 mar 2012 23:44
door Jas
Verder, frequent flyers gaan altijd voor op een gratis upgrade. Mensen die lang, dik, dun, met of zonder lichamelijke beperkingen hebben allemaal het RECHT om zelf een upgrade te betalen. Ik betaal soms graag voor business class en zit er echt niet op te wachten dat mensen die menen een gratis upgrade te verdienen om wat voor reden dan ook naast me te hebben zitten, dat noem ik nou eens een echt gegronde klacht.