Pagina 1 van 2

Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 14 mar 2012 19:18
door Nensie
In januari in de webshop van Mediamarkt een vriezer gekocht. Deze is geleverd maar direct retour gegaan. Ik wacht sinds begin vorige maand op restitutie van het bedrag (ruim 300) euro. Mediamarkt heeft al drie keer aangegeven dat het bedrag wordt teruggeboekt. Maar nu beweren ze al twee weken lang dat er een technische storing is.

Wanneer het geld wordt teruggestort? Dat weten ze bij de Mediamarkt niet. De helpdesk zegt dat het hoofdkantoor deze informatie niet vrijgeeft. Als klant moet je dus maar gewoon wachten, want handmatige overboeking kan niet. Na zes weken is mijn geduld op.

Volgens de helpdesk van de Mediamarkt zijn er meer gedupeerden. Wie wacht ook al lange tijd op restitutie van de Mediamarkt en ervaart de dienstverlening als zwaar klantonvriendelijk? Je wordt aan het lijntje gehouden en moet steeds bellen met een 0900-nummer.

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 14 mar 2012 19:25
door Chocomelk
Technische storing van 1,2.....3 dagen oke maar niet 2 weken.
Beetje raar en begrijp dan ook heel goed dat je geduld op begint
te raken.
6 weken moeten wachten op terug betaling is een beetje ergggg lang.

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 14 mar 2012 22:00
door MAXIEM
Nensie

In principe moeten zij binnen 30 kalenderdagen het geld terugboeken. Als je een RBV hebt, dan zou ik die inschakelen of een incassoburo.

Maxiem.

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 14 mar 2012 22:37
door nevermind
Nensie schreef:In januari in de webshop van Mediamarkt een vriezer gekocht. Deze is geleverd maar direct retour gegaan. Ik wacht sinds begin vorige maand op restitutie van het bedrag (ruim 300) euro. Mediamarkt heeft al drie keer aangegeven dat het bedrag wordt teruggeboekt. Maar nu beweren ze al twee weken lang dat er een technische storing is.

Wanneer het geld wordt teruggestort? Dat weten ze bij de Mediamarkt niet. De helpdesk zegt dat het hoofdkantoor deze informatie niet vrijgeeft. Als klant moet je dus maar gewoon wachten, want handmatige overboeking kan niet. Na zes weken is mijn geduld op.

Volgens de helpdesk van de Mediamarkt zijn er meer gedupeerden. Wie wacht ook al lange tijd op restitutie van de Mediamarkt en ervaart de dienstverlening als zwaar klantonvriendelijk? Je wordt aan het lijntje gehouden en moet steeds bellen met een 0900-nummer.

Neem meteen contact met het hoofdkantoor op, dan ben je veel sneller geholpen:

Media Markt / Saturn Holding Hoofdkantoor Nederland
Prins Alexanderplein 32/36
3067 GC Rotterdam
010-2076501

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 14 mar 2012 23:10
door Nensie
Bedankt! Ik ga morgen bellen. Ben er echt klaar mee.

Vandaag medewerker aan de frontoffice aan de lijn gehad. Hij was vriendelijk, maar wist mij niets nieuws te vertellen. Aangegeven dat ik rbs overweeg en anders via social media een negatief ballonnetje zou oplaten. Was hij helemaal voorstander van. Dan zou er eindelijk iets gebeuren en zouden andere klanten niet in eenzelfde situatie terecht komen. Lekkere organisatie zeg!

Mediamarkt vindt zijn reputatie niet erg belangrijk. Wie overweegt om via de webwinkel iets te kopen... Niet doen. Kijk bij de concurrent, modern.nl. Super dienstverlening en snel geleverd. Nu spijt als haren op mijn hoofd dat ik me door de mediamarkt heb laten verleiden. Never nooit meer!

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 15 mar 2012 01:44
door alfatrion
Nensie,

Om te voorkomen dat je straks met incassokosten zit die je niet kunt verhalen op de verkoper, zou ik je met klem willen adviseren om eerste zelf een (schriftelijke) aanneming en een herinnering te sturen. Rechters volgens een rapport waarin wordt geadviseerd om voor het sturen van een eerste aanmaning of herinnering geen incassokosten toe te kennen. Als jij geen aanneming en een herinnering dan doet het incassobureau dat voor je, maar brengt daarvoor bij natuurlijk wel bij jou kosten in rekening.

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 15 mar 2012 08:00
door nevermind
alfatrion schreef:Nensie,

Om te voorkomen dat je straks met incassokosten zit die je niet kunt verhalen op de verkoper, zou ik je met klem willen adviseren om eerste zelf een (schriftelijke) aanneming en een herinnering te sturen. Rechters volgens een rapport waarin wordt geadviseerd om voor het sturen van een eerste aanmaning of herinnering geen incassokosten toe te kennen. Als jij geen aanneming en een herinnering dan doet het incassobureau dat voor je, maar brengt daarvoor bij natuurlijk wel bij jou kosten in rekening.

Dit moet je mij nader verklaren.
Waarom zit TS met incassokosten?
TS heeft nergens beweert om een incassobureau in de arm te nemen. :?:

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 15 mar 2012 15:38
door Nensie
Incassobureau zou ik niet zo snel doen. Daarvoor heb ik een rechtsbijstandverzekering. Maar wel fijn dat je me hierop attendeert.

Stand van zaken: vanochtend hoofdkantoor gebeld. Dame aldaar is ermee bezig. Gaf aan dat telefonische helpdesk wel moest weten wanneer het geld zou worden teruggestort (hoezo van het kastje naar de muur?). Ze ging het uitzoeken en belt mij vandaag terug. Ben benieuwd...

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 15 mar 2012 18:36
door alfatrion
nevermind schreef:Dit moet je mij nader verklaren.
Maxiem had als optioneel advies gegeven om een incassobureau in te schakelen.

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 15 mar 2012 18:53
door Nensie
Lachen, gieren, brullen. Werd doorverwezen naar iemand die uiteindelijk telefoon niet oppakt. Nog maar eens een mailtje en een tweet gestuurd. Kan in ieder geval zeggen dat webcare team van Mediamarkt niet heel erg de principes van social media kent. Ze reageren nl niet op tweets. Misschien toch maar eens de organisatie tegen het licht houden? Denk dat menig bedrijfskundige de processen kan optimaliseren.... Ik zou zeggen: Mediamarkt, tel uit je winst.

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 15 mar 2012 19:42
door MAXIEM
Nensie

Je schrijft:
Lachen, gieren, brullen.
Dat roep je nu wel, maar eigenlijk is het natuurlijk diep triest en schaamteloos onbeschoft van dit bedrijfje.

Maxiem.

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 15 mar 2012 19:49
door Nensie
Het is ronduit schandalig, asociaal, .. Kan nog heel wat andere woorden gebruiken. Voor mij aanleiding om nooit meer iets online bij de Mediamarkt te kopen. Wie dat wel doet, is gewaarschuwd. Als er iets is, dan sta je bij Mediamarkt in de kou.

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 16 mar 2012 15:39
door wiseger
MAXIEM schreef:Nensie

Je schrijft:
Lachen, gieren, brullen.
Dat roep je nu wel, maar eigenlijk is het natuurlijk diep triest en schaamteloos onbeschoft van dit bedrijfje.

Maxiem.
En weet je wat al helemaal komisch is, bij de beoordelingen op kieskeurig.nl regent het tienen voor de after-sales van dit bedrijf. Ze sturen hun klanten een mail en beloven een waardebon van 100 euro te verloten, als je daar een recentie schrijft.

Nog eventjes en dit bedrijf heeft de hoogste score op kieskeurig.nl

Wel een tip voor de gedupeerden, je kan de zending ook inleveren bij de lokale mediamarkt vestiging, dan krijg je daar direct je geld terug.

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 16 mar 2012 20:32
door gadget freak
Dit klinkt allemaal heel erg overdrijven. Ik kan het mij niet voorstellen. Ik heb alleen goede ervaringen met dit bedrijf. Bovendien als het allemaal zo slecht was dan waren ze niet zo groot of bekend. Overal kan iets fout gaan. Dus ook zeker bij modern.nl of andere bedrijven. Als deze bedrijven dan zo goed waren, zouden zij ook groter zijn!

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 16 mar 2012 23:30
door Nensie
Ben wel benieuwd wat jij 'overdreven' vindt. Denk niet dat jij heel blij wordt als je zes weken moet wachten op restitutie van iets waar je recht op hebt. Fouten maken is menselijk, maar dat had dan allang kunnen worden gecorrigeerd. Daarvoor moet de klant niet tig keer bellen en mailen. Blijkbaar zijn er meer klanten die dit hebben opgemerkt.

De relatie tussen omvang van het bedrijf en klanttevredenheid zie ik niet. Mediamarkt is goed in het leveren van producten tegen een gunstige prijs. Nazorg is duidelijk niet hun sterkste kant. Wellicht kiezen veel klanten voor een gunstig tarief en verwachten verder niet veel meer. In de winkels van de Mediamarkt hoeft dat ook zeker niet. Online is blijkbaar een andere discipline...

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 19 mar 2012 08:47
door Guardian72
gadget freak schreef:Dit klinkt allemaal heel erg overdrijven. Ik kan het mij niet voorstellen. Ik heb alleen goede ervaringen met dit bedrijf. Bovendien als het allemaal zo slecht was dan waren ze niet zo groot of bekend. Overal kan iets fout gaan. Dus ook zeker bij modern.nl of andere bedrijven. Als deze bedrijven dan zo goed waren, zouden zij ook groter zijn!
Dus, omdat jij alleen goede ervaring hebt, is het verhaal van TS overdreven?
Lekker arrogant.

Juist het verhaal van TS had een voorbeeld moeten zijn van hoe GOEDE aftersales / klantenservice werkt.
- Geld terug,
- Excuusbrief
- Tegoedbon voor de overlast.

Nu verschuilen ze zich achter (kennelijk) niet bestaande medewerkers, of verzonnen storingen om te voorkomen dat ze iets terug moeten betalen...
Nee, dat is pas overdreven, zo moeilijk doen over (voor hun) een minimaal bedrag...

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 19 mar 2012 10:55
door MAXIEM
Guardian72

Je schrijft
Juist het verhaal van TS had een voorbeeld moeten zijn van hoe GOEDE aftersales / klantenservice werkt:

- Geld terug;
- Excuusbrief;
- Tegoedbon voor de overlast;
- én een bloemetje.

MEDIAMARKT schiet hier in alle opzichten tekort!!! en de vraag is dus: wie is er hier gek?

Met collegiale groet, Maxiem.

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 19 mar 2012 11:13
door Guardian72
Ik blijf ver van de mediamarkt..
****reclame (schreeuwerig en extra luid) op TV , en die 'druk' van 'kopen kopen kopen'.

Mediamarkt, ik ben toch niet gek betekent bij mij iets heel anders....

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 19 mar 2012 16:42
door nevermind
Guardian72 schreef:Ik blijf ver van de mediamarkt..
****reclame (schreeuwerig en extra luid) op TV , en die 'druk' van 'kopen kopen kopen'.

Mediamarkt, ik ben toch niet gek betekent bij mij iets heel anders....
Welke druk van het kopen?
Ik denk toch niet. dat je zo naïef bent, om deze druk niet stand te houden.
Er zijn ook andere reclames die schreeuwerig en luid zijn.
Ik koop graag daar, maar je moet ook weten wat, en niet achteraf zeuren, dat het niet zo is, wat je had gedacht.
Informatie vooraf zoeken, is meer dan belangrijk.

Re: Uitblijven restitutie Mediamarkt (oorzaak:technische storing

Geplaatst: 19 mar 2012 20:18
door drevil360nl
Terugbetalen via de webshop schijnt bij Mediamarkt onmogelijk te zijn.

Ik had een artikel via de webshop besteld en het geretourneerd via de Mediamarkt Heerlen. In het filiaal kreeg ik geen geld terug; dit zou ik binnen 2 weken via de webshop retour krijgen. Na 2 maanden mailen en bellen kan ik eindelijk mijn geld gaan halen bij de Mediamarkt in Heerlen.

Ik krijg mijn geld nu eindelijk terug nadat ik aangifte van oplichting wilde gaan doen. Dan gaat het dus wel!

Dus..... bestel NOOIT iets bij de Mediamarkt online shop.