Pagina 1 van 1

voordeelexperts.nl

Geplaatst: 14 mar 2012 22:01
door Rianel
Ik heb op 27-02-2011 König Weerstation & Projectieklok bij Voordeelexperts besteld. De verzending ging netjes, er was ook een track-entrace numer aan mij gestuurd. Toch bleek de klok niet aan mij wens te werken:de cijfers werden niet goed weergegeven (er vielen streepjes weg). Binnen 7 afgesproken heb ik de klok terug gestuurd. Tot mijn verbazing krijg ik volgende reactie:
wij hebben uw retourzending ontvangen en gecontroleerd.

Wij hebben geconstateerd dat de verpakking in een zeer goede staat verkeert maar de König weerstation met projectieklok bevat diverse gebruikerssporen, o.a. krassen op het scherm, beschadiging aan de zijkant van de projector.
Dat betekend dat deze niet in aanmerking kan komen voor het retourrecht.

Uw product heeft een defect. Het scherm is niet goed af te lezen.
Wij kunnen dit via de garantie voor u na laten kijken.

Let op: eventuele schade die door onjuist gebruik is veroorzaakt valt niet onder de garantieregeling.

Ik schrijf dan volgende terug:
k begrijp niet wat jullie onder gebruikerssporen bedoelen want ik heb de klok niet gebruikt. Ik heb ook de folie van de scherm niet afgehaald. Alle krassen die op het klok zitten, waren al toen ik de klok in ontvangst heb genomen. Ik kan mij ook moeilijk voorstellen wat moet je met de klok doen om zulke gebruikerssporen erop te krijgen. Voor mij is duidelijk dat jullie gewoon het geld niet terug willen betalen.

Hun antwoord:
raag willen wij u de feiten laten weten zoals wij die kennen:
U deed een bestelling
Uw product was niet op vooraad en hebben wij u direct vanaf de importeur laten toezenden
U geeft aan dat u uw product wilt retourneren ook omdat deze niet naar behoren werkt
Wij ontvangen uw product retour en constateren diverse gebruikerssporen (lichte krassen op het display en diepere krassen op de behuizing
Wij concluderen dat deze daarom niet in aanmerking kan komen voor retourrecht (uw product is niet meer verkoopbaar)
Wij stelden voor het defect onder de garantie te laten repareren

Ik schrijf terug:
Bij deze deel ik u nog een keer mee dat ik heb de klok uit verpakking gehaald, aangezet en dan weer verpakt. Door deze handelingen konen er geen krassen ontstaan. De klok was al met de krassen geleverd.

Hun antwoord:

wij hebben navraag gedaan bij de importeur/leverancier.
Ik heb gevraagd of het mogelijk is dat een klant een vuil en beschadigd artikel van hen ontvangt.
Hieronder voegen wij hun antwoord bij:

Goedenmiddag,
Een product nieuw uit doos zal nooit ter nimmer vuil zijn en gebruiksschade hebben, het artikel zal door onze RMA afdeling ook niet geaccepteerd worden en geretourneerd worden met €20 onderzoekskosten.

Het antwoord dat zij mij geven is dus kort en duidelijk.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Ik ben nu op zijn minst €22 kwijt voor de klok die eigenlijk €7 euro zonder merk König erop kost bij het kopen van een partij (je kan het gewoon Googelen op afbeeldingen). Mijn moeder heeft een actie van Marktplaats gemist en wilde per se deze klok, dus ik heb het voor haar bij Voordeelexperts.nl gevonden. Ik ben een vaste klant bij Otto en Wehkamp, ik heb ook bij andere webwinkels gekocht, maar zoiets als bij Voordeelexperts.nl heb ik nog nooit meegemaakt. Ze spreken over "gebruikerssporen"die zouden nooit op een klok kunnen ontstaan als je het uit verpakking haalt en kop een kastje zet. Voor mij is het duidelijk een smoes om gel niet terug te betalen.

Conclusie: wees alert als je bij Voordeelexperts.nl besteld: ook als het product die je krijgt kapot is, krijg je jouw geld niet meer terug omdat ze "gebruikerssporen"erop vinden.

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 14 mar 2012 23:23
door LYDIA23
Als ik het goed begrijp zegt u dat u het product onbeschadigd hebt terug gestuurd en de webwinkel zegt dat er schade aan is.
Het is dus eigenlijk een welles nietes spelletje dat niet is te bewijzen omdat het in principe mogelijk is dat er schade aan het product zit. :|
Ik begrijp dat is aangeboden om het product onder de garantie te laten repareren. Dat is vanuit hun standpunt best een goede oplossing.
Ik moet gewoon reageren omdat ik zelf heel goede ervaringen heb met voordeelexperts.nl .

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 14 mar 2012 23:45
door dhc
@LYDIA23:

Heb je überhaupt het bericht wel gelezen, of moet je in opdracht van je baas een positief verhaal posten?

TS wil helemaal niets repareren, is niet tevreden over het product en stuurt dat retour.
Jammer dat ik niet in de buurt woon want anders ging die klok bij dat bedrijf door de voordeur, maar dan niet op de normale weg....
Stelletje prutsers/zakkenvullers....

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 00:58
door alfatrion
Rianel schreef:Ik heb op 27-02-2011 König Weerstation & Projectieklok bij Voordeelexperts besteld. De verzending ging netjes, er was ook een track-entrace numer aan mij gestuurd. Toch bleek de klok niet aan mij wens te werken:de cijfers werden niet goed weergegeven (er vielen streepjes weg). Binnen 7 afgesproken heb ik de klok terug gestuurd. Tot mijn verbazing krijg ik volgende reactie:
wij hebben uw retourzending ontvangen en gecontroleerd.
Had je niet liever gewild dat ze je een vervanging op stuurde? In dat geval komen de extra verzend kosten namelijk voor hun rekening.

Maar goed je hebt gekozen om van je herroepingsrecht gebruik te maken. Hieronder kun je een voorbeeldbrief vinden. Die je niet aangetekend zou kunnen versturen. Na de gestelde datum zou ik je adviseren om een klacht in te dienen bij het keurmerk waar ze bij aangesloten zijn. Daarbij zou ik je willen adviseren om in de klacht te zetten dat zij (het keurmerk) geen bindende uitspraak zullen doen, omdat hierover niets op hun website staat.

<Datum> te <Plaats>,

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb op 27-02-2011 een König Weerstation & Projectieklok bij u besteld. Dit product beantwoord niet aan de overeenkomst omdat het niet de eigenschappen bevind die ik op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten. De cijfers van de klok werken niet en het product is ernstig bekrast aangekomen.

U heeft de krassen gekwalificeerd als gebruikersschade en meent dat het herroepingsrecht dan niet geld. Daarop heb ik u aangegeven dat ik slechts het product uit de verpakking heb gehaald en heb aangezet. Daarbij heb ik geen krassen gemaakt, laat staan diepe. Het product is mij in deze staat aflevert.

Deze krassen zouden ook ontstaan kunnen zijn indien een medewerker van u of het transportbedrijf de inhoud heeft bekeken en daarbij deze uit zijn handen heeft laten vallen.

Overigens merk ik op dat uw opvatting, dat een koper zich niet op het wettelijke herroepingsrecht kan beroepen wanneer hij het product heeft beschadigt, onjuist is. Van het wettelijke herroepingsrecht mag niet in mijn nadeel worden afgeweken en aangezien gebruikersschade of non-conformiteit niet is uitgesloten in de wet levert dit geen argument om de aankoopsom niet terug te storten. Mocht u menen recht te hebben op een schadevergoeding dan wijs ik u er op dat u hiervoor de bewijslast draagt.

Overigens wijs ik er ten overvloeden op dat er op op het product een wettelijke garantie zit. Deze wettelijke garantie geeft de koper het recht op kosteloos vervanging. Daarnaast geld voor gebreken die door mij binnen zes maanden na aflevering wordt ontdekt een omgekeerde bewijslast geld. Dit betekent dat u moet bewijzen dat de krassen door mij zijn veroorzaakt. De algemene verklaring van uw leverancier is hiervoor onvoldoende.

Ik verzoek u om de door mij betaalde aankoopsom terug te betalen binnen tien werkdagen na de dagtekening.

Indien u hieraan geen gehoor geef dan zal ik in eerste instantie het keurmerk benaderen voor een bemiddelingspoging. Daarbij ga ik vanuit dat zij geen bindend oordeel zullen vellen en ik dus daarna alsnog naar de kantonrechter toe kan gaan, omdat zij hierover niets hebben vermeld op hun website.

Met vriendelijke groet,
X


Je kunt hier je klacht indienen:
http://www.thuiswinkelcertificaat.nl/

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 01:25
door Rianel
Ik wil jullie allemaal hartelijk bedanken voor jullie betrokkenheid en steun, vooral Alfatrion voor een prachtige brief. Dat zou ik zelf niet kunnen in zo mooi en zakelijk taal schrijven. Ik was teleurgesteld in kwaliteit van de klok die zeker geen 15 euro kost daarom stuurde ik het terug. Ook als de klok gerepareerd is, wil ik het niet hebben. Normaal als je bij een postorderbedrijf een artikel bestelt, kan je het binnen gestelde termijn (bij Voordeelexperts het is 7 dagen) zonder uitleg terug sturen en je geld terug krijgen of niet betalen. Maar omdat klok echt niet goed werkte heb ik daarover Voordeelexperts op de hoogte gesteld. Ik ben bijna 20 jaar een klant van Otto en Wehkamp en nooit problemen mee gehad. Ik ga altijd netjes met spullen om en als ik iets terugstuur dan verpak ik het ook netjes in originele verpakking. Hoe komen krassen op de klok, kan ik me niet bedenken. Je moet het met een scherp voorwerp aanbrengen of zo... Als de krassen erop komen van het uit verpakking halen en/of weer verpakken dan is het materiaal van de behuizing van heel slechte kwaliteit. Ik zal zeker gebruik maken van de brief en de advies van Alfatrion, heel erg bedankt daarvoor.

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 07:18
door ArneLH
2e paragraaf, 1e zin, laatste woord :P

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 09:55
door Rianel
Ja, ja je heb gelijk :oops:

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 10:19
door alfatrion
Nog een tip voor de volgende keer. Als er de volgende keer wat mankeert aan het product, dan kun je ook vervanging eisen. Het voordeel hiervan is dat de verzendkosten terug van het ondeugdelijke product dan voor de rekening van het bedrijf komt. Als men daarmee niet over de brug kom kun je alsnog ontbinden op grond van de ondeugdelijkheid. Ook dan komen de verzendkosten terug voor de rekening van het bedrijf.

Je hebt alleen geen vervanging als dit onredelijk zou zijn. Als er bijvoorbeeld een stekkertje los zit dan is het onredelijk om de hele koelkast te laten vervangen.

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 12:02
door MAXIEM
Rianel

Ik denk dat je bij het webshopje terecht bent gekomen. Sowieso ben je de aantekenkosten al kwijt en een bedrijf dat zo persisteert in haar "waarheid" zal echt niet van mening veranderen en dan valt de vraag: is alle moeite die 22 euro waard. Advies: volgende keer maar de bestelling bij een ander bedrijf plaatsen, die het artikel wél onbeschadigd en zonder defekt aflevert.

Maxiem.

Note: sowieso is het altijd onverstandig om vooraf te betalen.

Note2: ik neem aan dat je 27-2-2012 bedoelt?

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 12:37
door alfatrion
MAXIEM schreef:Sowieso ben je de aantekenkosten al kwijt
Daar is een hele eenvoudige oplossing voor: NIET AANGETEKEND VERSTUREN! Het aangetekend versturen is een oplossing op een probleem dat niet bestaat.
MAXIEM schreef:en een bedrijf dat zo persisteert in haar "waarheid" zal echt niet van mening veranderen
Dat is een self fulfilling prophecy.

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 16:25
door Rob Engler
[Bericht verwijderd ivm spam]

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 16:40
door berndv
Rob,

Allereerst, prima initiatief die website. Maar het gaat hier niet om garantie of het willen laten repareren van iets. Het gaat hier om het recht een artikel binnen 7 dagen retour te sturen bij koop op afstand.

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 16:59
door Rob Engler
Dank je. Snap ik, en die 7 dagen valt onder het zichttermijn (ontbinding van de koopovereenkomst tijdens de bedenktijd. Dit op grond van de wet "overeenkomst op afstand", met de verplichting om binnen 30 dagen het aankoopbedrag te retourneren) Maar recht hebben en recht krijgen zijn helaas twee verschillende dingen. Met voldoende consumentenleden kunnen we beter een vuist maken naar fabrikanten c.q. detaillisten die de wet c.q. de garantievoorwaarden niet nakomen. Vandaar mijn reactie.

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 18:57
door MAXIEM
Rob Engler

Waarom weer een andere "instantie"? Is Consuwijzer niet voldoende?

Maxiem.

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 20:28
door dhc
Rob Engler schreef: Dit op grond van de wet "overeenkomst op afstand"....
Uh, die wet bestaat niet, ik vind je dus een prutser als je de wet niet juist kunt benoemen...

Verder ben ik het (deze keer) helemaal eens met Read....

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 20:32
door bkn

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 15 mar 2012 20:37
door dhc
Da's de wet "KOOP op afstand" en volgens mij heeft Robbie het over een andere wet...
weliswaar bedoelt hij waarschijnlijk dezelfde maar ik vind het een prutser als hij dat niet juist weet te benoemen.
En zo iemand moet consumentenbelangen gaan behartigen...?
Knullig en amateuristisch!

Re: voordeelexperts.nl

Geplaatst: 19 mar 2012 16:26
door Rianel
De brief van Alfatrion heeft heel goed geholpen. Vandaag heb ik van Voordeelexperts volgende bericht ontvangen:

wij hebben besloten om het aankoop bedrag retour te storten.
Dat doen wij om de volgende redenen.
Het is mischien mogelijk dat het door u aangeschafte product door onze leverancier niet in de juiste staat bij u is afgeleverd. Het is door ons namelijk niet te controleren.
Wij willen bewijzen dat wij er niet op uit zijn om mensen op te lichten.

Daarmee is de zak afgehandeld. Ik wil nogmaals iedereen bedanken (vooral Alfatrion) voor alle hul, steun en adviezen.