Pagina 1 van 1

Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 16 mar 2012 11:28
door macro
Vanwege een matig aanbod voor mijn energieprijs besloot ik weg te gaan bij Oxxio, maar uit de overstapbrief van mijn nieuwe leverancier bleek dat Oxxio voor mijn stroom geen einddatum kon doorgeven en voor mijn gas beweerde dat ik verlengd had met een jaar.

Ik heb daarom de klantenservice gebeld. Daar kreeg ik te horen dat ik volgens Oxxio verlengd had omdat ik niet op een brief gereageerd zou hebben. Na navraag bij de Ombudsman blijkt inderdaad dat bedrijven ondanks de nieuwe wet op deze manier nog steeds stilzwijgend mogen verlengen. Wees gewaarschuwd.
De medewerker gaf in het gesprek aan dat alles wel geregeld was, maar dat ik een boete tegemoet kon zien. Toen ik aangaf dat dit juridisch niet juist was kreeg ik te horen dat ik dat kon vinden, maar dat Oxxio een groot bedrijf is en dat men mij 'veel succes' wenste om tegen hun leger van advocaten te procederen. Toen ik aangaf dat niet zo beleefd te vinden, gaf de medewerker aan dat ik die opmerking te zwaar op nam, hij wenste me uiteindelijk alleen maar veel succes.

Ik heb na dit gesprek eerst de ombudsman gecontacteerd waar ik vernam dat stilzwijgend verlengen per brief nog steeds mag. Daarna heb ik in mijn administratie gezocht naar de verlenging van het gascontract, en geconstateerd dat die brief nooit gestuurd is. Daarna heb ik geprobeerd om mijn contracten alsnog telefonisch af te zeggen. Ik zou met dezelfde medewerker klantenservice bellen. Bij mijn eerste poging tot doorschakelen werd de verbinding in het doorschakelen verbroken. De tweede keer moest ik wachten en kreeg ik vervolgens te horen dat ik binnen een kwartier teruggebeld zou worden. Toen ik een half uur later belde kreeg ik te horen dat de medewerker het klaarblijkelijk druk had.

Ik moest vervolgens opnieuw uitleggen dat ik wilde opzeggen en waarom. In het kader van 'identificatie' moest ik niet alleen mijn klantnummer opgeven maar ook mijn postcode, huisnummer en zelfs de laatste drie cijfers van mijn bankrekeningnummer. Vervolgens bleek dat de medeweker die al deze gegevens zo op zijn scherm kreeg niet kon zien dat het afzeggen van mijn contracten net telefonisch geregeld was, dat lag zogenaamd aan het computersysteem.

Ik ga daarom voor de verstandige weg en zeg per aangetekende brief af.
Interessant detail is dat de klantenservice weigerde mij het postadres van Oxxio te geven. Op de website blijkt dit gelukkig wel te staan.

Wie nog geen klant is bij Oxxio zou ik zeggen, bezint eer ge begint, want dit bedrijf levert een te duur product, behandelt je als oud vuil als je de klantenservice belt en ziet je als een mier als je met juridische stappen wilt komen.

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 16 mar 2012 11:38
door MAXIEM
macro

Dit valt m.i. gewoon onder het hoofdstuk "voormalig klantje pesten". Advies: wikkel alles schriftelijk (en indien nodig) aangetekend af met dit bedrijfje en bouw een dossier op.

Maxiem.

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 16 mar 2012 11:40
door macro
Maxiem, goed advies. De aangetekende brief is al onderweg.

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 16 mar 2012 13:25
door Jolijn
Heb je daar ook dit in gezet?
De medewerker gaf in het gesprek aan dat alles wel geregeld was, maar dat ik een boete tegemoet kon zien. Toen ik aangaf dat dit juridisch niet juist was kreeg ik te horen dat ik dat kon vinden, maar dat Oxxio een groot bedrijf is en dat men mij 'veel succes' wenste om tegen hun leger van advocaten te procederen"

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 16 mar 2012 13:30
door deoxxiomedewerker
Beste Marco,

Dit is absoluut niet de manier hoe we met klanten willen en mogen omgaan. We betreuren het ten zeerste dat u een dergelijke ervaring met Oxxio heeft gehad.

Zou u ons willen voorzien van uw klantgegevens, zodat we voor u kunnen uitzoeken
hoe uw overeenkomsten en verlengingen tot stand zijn gekomen.

U kunt dit e-mailen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 16 mar 2012 17:37
door macro
Beste Michaël,
Ik ga niet via de mail mijn antwoord sturen. Oxxio heeft de kans gehad om dit onderling op te lossen, nu zal het via deze weg moeten. Mijn klantnummer is 5301183.

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 21 mar 2012 17:51
door macro
En aan de oorverdovende stilte kan iedereen horen hoe erg Oxxio de voorgaande gesprekken werkelijk betreurd. Sinds dit bedrijf door Eneco is overgenomen is er van klantvriendelijkheid helemaal niets meer over.

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 21 mar 2012 20:01
door Frans013
Hi,

Oxxio is inderdaad een draak van een bedrijf. Diverse consumentenfora staan vol met klachten van klanten.

Ze werken ook erg graag samen met hun "partner in crime", het incassobedrijf Intrum Justitia. Die zijn geen haar beter!

Toets voor "de grap 'maar 's in Google "Oxxio klacht"in, je schrikt je rot. ongelooflijk dat die boevenbende niet wordt aangepakt!

Oxxio is een verschrikkelijk bedrijf en hun webcareteam (o.a. Fabienne en Michael) is de hele dag druk met het in de kiem smoren van klachten op fora.
Deze hebben een trainingkje NLP gevolgd en denken alles te kunnen tackelen.

Ik heb momenteel een conflict met ze, ze hebben niet eens gerageerd op een e-mail van me verzonden op 14 maart. Precies een week geleden, netjes hoor.

Suc6!

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 21 mar 2012 20:14
door MAXIEM
macro

Je schrijft:
Sinds dit bedrijf door Eneco is overgenomen is er van klantvriendelijkheid helemaal niets meer over.
Dat is nieuw voor mij. Kun jij middels een verwijzing daar wat meer informatie over geven. Ik bedoel dus info over die overname.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 21 mar 2012 20:16
door MAXIEM
macro

Sorry! Ik heb al voldoende info hierover gevonden.

Maxiem.

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 21 mar 2012 20:22
door nevermind
MAXIEM schreef:macro

Sorry! Ik heb al voldoende info hierover gevonden.

Maxiem.

Binnen twee minuten geregeld! :wink:

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 23 mar 2012 17:42
door macro
Ik heb net een zeer plezierig telefoongesprek gehad met Michaël van Oxxio. Hij heeft mij namens Oxxio excuus voor de behandeling door de klantenservice aangeboden en daarnaast heb ik nu zwart op wit de toezegging dat de zaak opgelost wordt. Dat staat in schril contrast met de eerdere ervaring. Dank aan Michaël voor het vriendelijke en heldere gesprek en de geboden oplossing.

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 23 mar 2012 18:08
door MAXIEM
macro

Advies: zorg in elk geval wél dat je alle afspraken zwart op wit krijgt, want een (oude) vos v........................................... .

Maxiem.

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 24 mar 2012 09:18
door Muck80
Vergeet vooral niet om je bankrekening in de gaten te houden! Oxxio heeft er namelijk een handje van om te blijven incasseren!
Bij mij vonden ze het leuk om in één keer ruim 600 euro af te schrijven, zonder opgaaf van redenen.
Het liep toen zó hoog op dat wij tegenover elkaar kwamen te staan bij de Geschillencommissie en uiteraard wonnen.
Oxxio mocht niets meer afschrijven, noch contact met ons opnemen op straffe van geldboetes a 500 euro per keer!

Het heeft gewerkt, maar duurde wel bijna anderhalf jaar!
Rekeningnummer blokkeren werkte niet, zij werken met meerdere nummers en zo kunnen ze elke keer weer afboeken!

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 03 apr 2012 01:20
door Mirjam1234
Mijn contract bij Oxxio is ook ongevraagd verlengd. Ik heb opgezegd en moest natuurlijk de boete betalen. Oxxio is een schofterig bedrijf, ga er niet mee in zee!

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 03 apr 2012 08:51
door deoxxiomedewerker
Beste Mirjam1234,

Mocht er onduidelijkheid bestaan over uw verlenging, wil ik u hierover graag nadere informatie verschaffen.

Indien u wenst kunt u contact met ons opnemen via [email protected]

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 03 apr 2012 10:25
door MAXIEM
Mirjam1234

Indien u wenst kunt u contact met ons opnemen via de [email protected]

Ik raad je juist aan om dat niet te doen, maar verder alles schriftelijk en aangetekend af te wikkelen. Je bouwt dan een dossier op, waarmee je later in rechte kunt bewijzen, hoe dit ******** bedrijf haar (ex)klanten behandeld.

Sukses, Maxiem.

Re: Zo gaat Oxxio met (bijna ex-)klanten om

Geplaatst: 03 apr 2012 15:19
door AGGB
Fout advies, Maxiem.
E-mail is een rechtsgeldig medium, mits de ontvanger van de berichten vooraf heeft ingestemd met deze vorm van communicatie, dat is hier het geval.

Klachten per brief al of niet aangetekend en faxberichten verdwijnen op de grote hoop bij PINOXXIO en er zal geen antwoord volgen is mijn jarenlange ervaring.

Per email naar genoemd adres komt de klacht binnen bij de damagecontrol afdeling, die het web afspeurt naar klachtenbetreffende OXXIO, olv aartsengel Michael.
Dan pas wordt er serieus gekeken en is er een grote kans op een oplossing.