LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adres fraude

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Hofman1

Adres fraude

Ongelezen bericht door Hofman1 »

Hallo,

Sinds zo'n driekwart jaar wordt mijn adres misbruikt.
Dit begon met pakketjes onder de naar P. Heuvel of F. Heuvels. (welke we terug stuurde naar het des betreffende bedrijf). Vervolgens kwam Wehkamp. Hier was onder de zelfde naam o.a. een hoekbank besteld welke we op tijd konden annuleren. We hebben toen geprobeerd aangifte te doen, maar politie zei niets voor ons te kunnen betekenen.

Een goede maand terug hadden wij geen internet meer.
Het internet was afgesloten omdat we een ander internet abonnement zouden hebben afgesloten. Hierop hebben wij lang met KPN gediscusseerd en uiteindelijk werd ons internet weer aangesloten.

Tot ik vandaag een brief in de brievenbus vond van Online.
Te name van P. Heuvel, of we even 840€ konden betalen binnen 7 dagen, omdat de afschrijvingen die gedaan waren, waren terug geboekt.

Er wordt ons nu gedreigd met een deurwaarder, waarna wij weer naar de politie zijn gegaan. Deze zegt echter nogsteeds niets voor ons te kunnen doen, aangezien er volgens hen niets is gebeurd waar zij wat aan kunnen doen.
Online heeft geen begrip en zegt dat we het abonnement moeten betalen (welke nooit gebruikt is). Ze willen verder geen enkele informatie geven wegens privacy. Wel wordt er een deurwaarder gestuurd naar ons adres als er niet betaald wordt.

Wat is hier aan te doen? We hebben nóóit ergens voor getekend, geen eerdere brieven of bevestigingen gehad van online en politie zegt niets te kunnen doen.

Ik hoop op jullie hulp!
Laatst gewijzigd door Hofman1 op 17 mar 2012 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Starr

Re: Adres fraude

Ongelezen bericht door Starr »

Als zij er zo van overtuigd zijn dat jullie het abonnement hebben afgesloten zie ik niet waarom ze geen gegevens willen verstrekken.

Aangezien er bij jullie geen 'P. Heuvels' woont, zou ik alle brieven terugsturen onder 'retour afzender - geadresseerde onbekend.' Deurwaarder kun je de situatie uitleggen, kan hij/zij hier niks mee, laat het dan maar voorkomen.

Het is aan hen om te bewijzen dat jullie het abonnement hebben afgesloten (bijvoorbeeld via IP-adres), en als jullie dat niet hebben gedaan, kunnen ze dat niet.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Hofman, wie eist bewijst.
Hun eisen dus hun zullen moeten bewijzen dat jij
een abbonnement hebt afgesloten, zij moeten jou handtekening
kunnen overleggen.

Alles wat je aan post krijgt retour afzender met de mededeling erop
dat die persoon niet op dat adres woont.

En als de deurwaarder blijft drammen dan moeten ze het lekker
voor laten komen, moet je natuurlijk wel naar die rechtzaak toe gaan. :wink:
Ze trekken aan het korste end.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik mis iets in dit verhaal. Heb je al gecontroleerd of er nog meer mensen ingeschreven staan op jouw adres?

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Chocomelk schreef:Alles wat je aan post krijgt retour afzender met de mededeling erop dat die persoon niet op dat adres woont.

Als TS alle post retour afzender stuurt met de mededeling dat de persoon er niet woont, hoe moet TS dan weten dat ie voor de rechter moet verschijnen ? De dagvaarding is immers retour afzender gestuurd zonder te lezen.

@hofman,
Eerst het advies van kuklos even nagaan en deze informatie inwinnen. Dan even langs het juridisch loket. Eerste advies is doorgaans gratis.

Ik weet niet zo zeker of het zo verstandig is om dit te negeren in afwachting van de zitting. Wellicht is het handiger er eenmaal een schrijven aan te wagen dat deze persoon niet op uw adres woonachtig is en dat u de vordering betwist. Wel even nagaan of het raadzaam is om uw naam neer te zetten of dat u alleen moet tekenen met het adres. Ze zijn soms zo handig gewoon verder te gaan op uw naam met de vordering.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Een kruis of een streep door je naam zetten (geen handtekening zetten)

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Een deurwaarder zal de gegevens checken bij het GBA, ook al zou de vorige bewoner (Heuvel)nog op het adres van TS ingeschreven staan, het zou dan toch die persoon zijn die gedagvaard wordt en niet TS?

TS, met instanties zoals energiebedrijf, telefoon e.d. zou je een afspraak kunnen maken om bij opzegging e.d. een door jou gekozen wachtwoord door te geven.

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Te name van P. Heuvel, of we even 840€ konden betalen binnen 7 dagen, omdat de afschrijvingen die gedaan waren, waren terug geboekt.
Waren deze afschrijvingen van jullie eigen bankrekening gedaan ?

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Jolijn schreef:Een deurwaarder zal de gegevens checken bij het GBA, ook al zou de vorige bewoner (Heuvel)nog op het adres van TS ingeschreven staan, het zou dan toch die persoon zijn die gedagvaard wordt en niet TS?
Klopt, bovendien kan TS de deurwaarder bij betekening van de dagvaarding vertellen dat deze persoon daar niet woonachtig is. Er kan dan niet geldig betekend worden omdat de deurwaarder er dan niet vanuit kan gaan dat de dagvaarding de gedaagde tijdig bereikt.

kuklos

ArneLH schreef:
Jolijn schreef:Een deurwaarder zal de gegevens checken bij het GBA, ook al zou de vorige bewoner (Heuvel)nog op het adres van TS ingeschreven staan, het zou dan toch die persoon zijn die gedagvaard wordt en niet TS?
Klopt, bovendien kan TS de deurwaarder bij betekening van de dagvaarding vertellen dat deze persoon daar niet woonachtig is. Er kan dan niet geldig betekend worden omdat de deurwaarder er dan niet vanuit kan gaan dat de dagvaarding de gedaagde tijdig bereikt.
Ik mis de juridische kennis om hier een sluitend antwoord op te kunnen geven. Maar als die andere persoon wel bij de gemeente staat ingeschreven op jouw adres zal "zeggen dat hij daar niet woont" onvoldoende lijkt me zo.

Jolijn

Maar dat maakt dan de daadwerkelijke bewoner van dat adres toch niet meteen aansprakelijk?

kuklos

Bij mijn weten (en nogmaals, mijn juridische kennis schiet tekort om hier een definitieve uitspraak over te doen) wordt aangenomen dat alle spullen in een huis aan alle bewoners die daar ingeschreven staan toehoren, en is het dus de verantwoordelijkheid van de anderen (die niet aangeklaagd worden) om aan te tonen dat het van hun is.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Jolijn schreef:Maar dat maakt dan de daadwerkelijke bewoner van dat adres toch niet meteen aansprakelijk?
Dat klopt wel, echter als deze Heuvel op het adres van TS staat ingeschreven en als een deurwaarder over mag gaan tot beslaglegging en deze doet dat op een moment dat er niemand thuis is, kan deze zich ook toegang verschaffen en overgaan tot beslag op de spullen in de woning. Het is dan allemaal wel weer recht te breien maar TS zit dan toch met de gebakken peren en moet maar weer zien hoe hij alles terugkrijgt. Alleen al het gedoe al en als er wat kapot gaat enz.

kuklos

Daarom ook direct controleren of er nog iemand anders op het adres ingeschreven staat. Staat daar niemand extra ingeschreven, dan zit je goed. Staat er wel iemand ingeschreven, direct uit laten schrijven.

Als het goed is, moet de hoofdbewoner toestemming geven om extra mensen op zijn adres te laten inschrijven. Toen ik indertijd weer bij mijn ouders ging wonen moesten zij de gemeente toestemming geven om daar ingeschreven te staan.
Maar of elke gemeente zo netjes handelt weet ik niet.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Chocomelk schreef:@ Hofman, wie eist bewijst.
Hun eisen dus hun zullen moeten bewijzen dat jij
een abbonnement hebt afgesloten, zij moeten jou handtekening
kunnen overleggen.

Alles wat je aan post krijgt retour afzender met de mededeling erop
dat die persoon niet op dat adres woont.

"Hun eisen".... Dat heb je vast niet zo geleerd op school....

Hofman1

Er woont verder niemand op dit adres.
Ik ben inderdaad hoofdbewoner, en ik heb het al bij de gemeente nagevraagd. (half jaar terug al) Het probleem is vooral wanneer ik inderdaad niet thuis zou zijn en er zo voor de zoveelste keer een deurwaarder komen (Ik ben zelden thuis overdag).
Ook vraag ik me af wat ik verder nog kan doen aan het tegengaan van de bestellingen...

Volgens Online was het abonnement volledig rechtsgeldig en aangezien het een abonnement betreft voor internet welke op een adres gebruikt wordt en niet door één persoon, denken zij dat wij dat besteld hebben.
Ik zou graag willen aangeven dat wij hier nooit één megabite van hebben gebruikt, maar ze willen niets vrijgeven (IP, wat er gebruikt is, wat er uberhaupt besteld is).

De politie adviseerde mij alles te bewaren, zodat ik iets zou kunnen bewijzen als dat eventueel nodig is. Daardoor kan ik de brieven niet direct terug sturen. Of eerst openen, kopieren en dan terug sturen?
Laatst gewijzigd door Hofman1 op 17 mar 2012 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

:lol:

Hofman1

@JtC, Vreemd gevoel voor humor?

Jolijn

De deurwaarder komt niet bij je aan de deur
Een deurwaarder zal de gegevens checken bij het GBA
Ergens hier op het forum (zoekfunctie gebruiken) staat een topic waarin iemand ook uit het niets was aangemeld bij Online.

Post zou ik open maken en kopiëren.

Is er iemand met wie je niet (meer) door 1 deur kunt?

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Nee sorry, ik wist niet wat ik er anders neer moest zetten. De reactie diende enkel om dit topic weer omhoog te halen na die spam-zooi van zojuist. :wink:
Hofman1 schreef:@JtC, Vreemd gevoel voor humor?

Gesloten