Wil betalen maar essent wil niet
Geplaatst: 15 nov 2003 19:02
In mei dit jaar zijn wij vanuit het buitenland in Nederland komen wonen. We hebben ons toen gelijk aangemeld bij Essent als nieuwe bewoner en de meterstanden doorgegeven en we zouden op een maandbedrag van 50 euro komen.
Twee maanden later had ik nog steeds geen bericht ontvangen, maar bleef wel nota’s en aanmaningen op naam van de vorige bewoners ontvangen. Ik heb ze toen zelf maar weer gebeld. Wat bleek, ik stond nergens genoteerd. Me toen maar weer aangemeld en de meterstanden doorgegeven. Een maand later, in augustus nog steeds geen reactie.
Dat kon vertelde een man van Essent want de administratie liep wat achter maar ik stond zeker genoteerd als nieuwe bewoner.
Daar ik het niet vertrouwde heb ik me ook nog maar eens per mail aangemeld en hier ook een ontvangstbevestiging van gekregen.
In september nog maar eens gebeld want de rekeningen en aanmaningen op de vorige bewoner liepen gewoon door. Een man van Essent vertelde dat ik helemaal niet in het systeem stond (?) daar de vorige bewoner zich nooit hadden afgemeld, en dan kon er ook geen nieuwe bewoner worden ingevoerd. Ik werd langzamerhand bozer en gezegd dat dit niet mijn probleem was. Nee, alles zou geregeld worden. Van de verstuurde e-mail was niets bekend.
In oktober kregen we een brief, op naam van de oude bewoners waarin stond dat er juridische stappen zouden worden ondernomen als niet binnen drie dagen de nota’s werden betaald. Gebeurde dit niet dan werd de stroom afgesloten.
Ik ontplofte.
Weer Essent gebeld, werd schandalig behandeld door een man die zei dat hij me niet kon helpen als ik hem geen klantnummer gaf. Hoe kon ik nu een klantnummer hebben, had nog nooit post vanuit Essent ontvangen. Maar dit was mijn eigen verantwoordelijkheid, dan had ik dit maar beter moeten regelen met de vorige bewoners!!
Toen ik mijn irritatie hierover liet blijken werd de hoorn erop gegooid.
Ik heb toen teruggebeld en niemand wist natuurlijk van alle voorafgaande gesprekken af. Een leidinggevende kreeg ik niet aan de telefoon en die avond, na al 4 verschillende mensen te hebben gesproken kreeg ik echt het idee dat er een spelletje met me werd gespeeld. Niemand luisterde en de arrogantie waarmee ik te woord werd gestaan was echt schandalig.
De conclusie was, zij konden me niet helpen, ik moest het maar uitzoeken met de vorige bewoner. Als hij de rekeningen niet betaalde werd de stroom de volgende week afgesloten.
Ik stond met mijn rug tegen de muur. Waar kon ik heen, Essent heeft geen kantoren en werkt met volledig incompetente callcentermedewerkers.
Ik heb hierover een nieuwe e-mail verstuurd en kreeg een excuus reactie waarin stond dat alles (weer) geregeld was.
De dag erna heb ik weer gebeld en kreeg toen voor de eerste keer een vriendelijke dame aan de telefoon die werkelijk voor Essent werkte en van de zaken op de hoogte was. Zij vertelde me dat er een nota gemaakt zou worden van de afgelopen 5 maanden, en dat die in termijnen betaald zou kunnen worden.
Wij dachten einde verhaal.
Begin november kregen we de eerste post van Essent op onze naam. “bedankt dat u voor groene stroom heeft gekozen.” Ik heb nooit ergens voor gekozen en dus ook niet voor groene stroom.
De dag erna kwam er weer een brief op naam van de vorige bewoners dat de stroom werd afgesloten.
In woede heb ik deze brief gelijk verscheurd, bellen hielp toch niet.
De volgende dag kregen we twee acceptgiro a 237 euro. Te betalen binnen drie dagen. Onze maandlasten zaten op 50 euro dus ik begreep deze 474 euro niet. Maar weer gebeld, en het was zinloos. Degene die ik aan de telefoon kreeg begreep niet waarom ik belde en legde al snel de hoorn neer, zonder klantnummer was ik nergens.
Ik weet niet meer wat te doen. Ik weiger deze rekening te betalen maar ik realiseer me ook dat dit een consequentie kan hebben.
Wat raad u me aan te doen?
Twee maanden later had ik nog steeds geen bericht ontvangen, maar bleef wel nota’s en aanmaningen op naam van de vorige bewoners ontvangen. Ik heb ze toen zelf maar weer gebeld. Wat bleek, ik stond nergens genoteerd. Me toen maar weer aangemeld en de meterstanden doorgegeven. Een maand later, in augustus nog steeds geen reactie.
Dat kon vertelde een man van Essent want de administratie liep wat achter maar ik stond zeker genoteerd als nieuwe bewoner.
Daar ik het niet vertrouwde heb ik me ook nog maar eens per mail aangemeld en hier ook een ontvangstbevestiging van gekregen.
In september nog maar eens gebeld want de rekeningen en aanmaningen op de vorige bewoner liepen gewoon door. Een man van Essent vertelde dat ik helemaal niet in het systeem stond (?) daar de vorige bewoner zich nooit hadden afgemeld, en dan kon er ook geen nieuwe bewoner worden ingevoerd. Ik werd langzamerhand bozer en gezegd dat dit niet mijn probleem was. Nee, alles zou geregeld worden. Van de verstuurde e-mail was niets bekend.
In oktober kregen we een brief, op naam van de oude bewoners waarin stond dat er juridische stappen zouden worden ondernomen als niet binnen drie dagen de nota’s werden betaald. Gebeurde dit niet dan werd de stroom afgesloten.
Ik ontplofte.
Weer Essent gebeld, werd schandalig behandeld door een man die zei dat hij me niet kon helpen als ik hem geen klantnummer gaf. Hoe kon ik nu een klantnummer hebben, had nog nooit post vanuit Essent ontvangen. Maar dit was mijn eigen verantwoordelijkheid, dan had ik dit maar beter moeten regelen met de vorige bewoners!!
Toen ik mijn irritatie hierover liet blijken werd de hoorn erop gegooid.
Ik heb toen teruggebeld en niemand wist natuurlijk van alle voorafgaande gesprekken af. Een leidinggevende kreeg ik niet aan de telefoon en die avond, na al 4 verschillende mensen te hebben gesproken kreeg ik echt het idee dat er een spelletje met me werd gespeeld. Niemand luisterde en de arrogantie waarmee ik te woord werd gestaan was echt schandalig.
De conclusie was, zij konden me niet helpen, ik moest het maar uitzoeken met de vorige bewoner. Als hij de rekeningen niet betaalde werd de stroom de volgende week afgesloten.
Ik stond met mijn rug tegen de muur. Waar kon ik heen, Essent heeft geen kantoren en werkt met volledig incompetente callcentermedewerkers.
Ik heb hierover een nieuwe e-mail verstuurd en kreeg een excuus reactie waarin stond dat alles (weer) geregeld was.
De dag erna heb ik weer gebeld en kreeg toen voor de eerste keer een vriendelijke dame aan de telefoon die werkelijk voor Essent werkte en van de zaken op de hoogte was. Zij vertelde me dat er een nota gemaakt zou worden van de afgelopen 5 maanden, en dat die in termijnen betaald zou kunnen worden.
Wij dachten einde verhaal.
Begin november kregen we de eerste post van Essent op onze naam. “bedankt dat u voor groene stroom heeft gekozen.” Ik heb nooit ergens voor gekozen en dus ook niet voor groene stroom.
De dag erna kwam er weer een brief op naam van de vorige bewoners dat de stroom werd afgesloten.
In woede heb ik deze brief gelijk verscheurd, bellen hielp toch niet.
De volgende dag kregen we twee acceptgiro a 237 euro. Te betalen binnen drie dagen. Onze maandlasten zaten op 50 euro dus ik begreep deze 474 euro niet. Maar weer gebeld, en het was zinloos. Degene die ik aan de telefoon kreeg begreep niet waarom ik belde en legde al snel de hoorn neer, zonder klantnummer was ik nergens.
Ik weet niet meer wat te doen. Ik weiger deze rekening te betalen maar ik realiseer me ook dat dit een consequentie kan hebben.
Wat raad u me aan te doen?