Pagina 1 van 1

KPN komt contract niet na

Geplaatst: 18 mar 2012 09:23
door Draconian
Goedendag,

Mijn moeder van 70 jaar heeft bij KPN via webdeal een Alles in één Instap contract afgesloten waar ik zelf naast zat. Helaas ging het bij de eerste factuur al mis. Ze moest een bedrag van 168 euro betalen waarin betaald moet worden voor huur van de tweede tv ontvanger welke volgens de deal juist gratis zou moet zijn en ook de verzend -en activatiekosten.

Mijn moeder weigert dit dus omdat volgens de webdeal dit gratis zou zijn. KPN gebeld en die spreken niet over een webdeal en dat het wel betaald moet worden maar volgende maand alleen de verzend -en activatiekosten verrekend zouden worden. Mijn moeder accepteert dat niet dus heeft handmatig het juiste bedrag betaald en de automatische incasso teruggevorderd. KPN boos natuurlijk.
  • Internet abonnementNaam Alles-in-één Instap
    Prijs € 41,00
    Contract Einddatum 03-02-2013
    Uiterste opzegdatum 03-01-2013
41 euro? Volgens internet een heel ander bedrag. 45 euro en de eerste maanden 30. http://www.kpn.com/prive/pakketten/instap.htm

Aanvraag abonnement
  • Status Geleverd
    Afspraakdatum 01-02-2012
    Orderomschrijving Hier meldt u zich aan als klant
    Verwachte leverdatum 03-02-2012
Intussen is ze dus compleet afgesloten. KPN blijft bij haar standpunt en ze moet betalen. Wat kan mijn moeder nog doen? Kan alles terstond beëindigd worden door mijn moeder omdat KPN hun deal niet nakomt?

Eerste 3 maanden betaal je dan 30 euro. Ze hadden ook PC Veilig van 5 euro geincasserd terwijl deze ook de eerste 3 maanden gratis behoren te zijn. Nou vergeet het maar. Nu weer ingelogd op haar account vanaf mijn huis want mijn moeder is compleet afgesloten.
  • . Digitale tv-ontvanger periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € 4.00
    · Digitale tv-ontvanger periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € 4.00
    · Digitale tv-ontvanger korting periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € -4.00
    · Interactieve TV periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € 11.00
    · InternetPlusBellen Instap periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € 30.00
    Totaalbedrag van deze rekening incl. BTW: € 44.83
Klopt geen reet van. Hoort eerste drie maanden 30 euro te zijn en daarna 45 maar de 11 euro van interactieve tv wordt er gewoon bij opgeteld. Wie snapt het nog?

Dit was de eerste factuur. Ze heeft wel zo een draadloze verbindingset besteld erbij.
  • Periodieke kosten

    · Abonnement PC Veilig periode 3 feb 2012 t/m 3 feb 2012 € 0.16
    · Abonnement PC Veilig periode 4 feb 2012 t/m 3 maa 2012 € 5.00
    · Digitale tv-ontvanger periode 3 feb 2012 t/m 3 feb 2012 € 0.13
    · Digitale tv-ontvanger periode 3 feb 2012 t/m 3 feb 2012 € 0.13
    · Digitale tv-ontvanger periode 4 feb 2012 t/m 3 maa 2012 € 4.00
    · Digitale tv-ontvanger periode 4 feb 2012 t/m 3 maa 2012 € 4.00
    · Digitale tv-ontvanger korting periode 3 feb 2012 t/m 3 feb 2012 € -0.13
    · Digitale tv-ontvanger korting periode 4 feb 2012 t/m 3 maa 2012 € -4.00
    · Interactieve TV periode 3 feb 2012 t/m 3 feb 2012 € 0.35
    · Interactieve TV periode 4 feb 2012 t/m 3 maa 2012 € 11.00
    · InternetPlusBellen Basis periode 3 feb 2012 t/m 3 feb 2012 € 0.97
    · InternetPlusBellen Basis periode 4 feb 2012 t/m 3 maa 2012 € 30.00

    Verbruikskosten
    Voor de periode tot en met 3 februari 2012
    · Telefonie verbruik: (geheim) 14:42 Min € 1.79
    · Interactieve TV verbruik: € 0.00

    Eenmalige bedragen
    Voor de periode van 24 januari 2012 tot en met 3 februari 2012
    · Activatiekosten 1 € 25.00
    · Draadloze verbindingsset voor 2 tv's 1 € 80.00
    · Verzendkosten 1 € 10.00

    Totaalbedrag van deze rekening incl. BTW: € 168.40
Ze heeft nu een mobiele telefoon moeten kopen omdat ze anders de doktor niet meer kan bellen aangezien ze tweewekelijks opgenomen moet worden in het ziekenhuis vanwege longemfyseem. KPN gaat in mijn ogen tever maar wat kun je hiertegen doen? Ze wilt graag compleet van KPN af.
Bedankt alvast voor de antwoorden.

Re: KPN komt contract niet na

Geplaatst: 18 mar 2012 21:49
door queenfan
Dus als ik het goed begrijp heeft uw moeder hetvolgende besteld en ontvangen.

Alles in 1 pakket van KPN, dit is bellen, internet en interactief tv in een. Internet van 8Mb en ook nog 2 digitale tv ontvangers.

KPN brengt het volgende in rekening...

Digitale tv-ontvanger periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € 4.00
Digitale tv-ontvanger periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € 4.00
Digitale tv-ontvanger korting periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € -4.00
Interactieve TV periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € 11.00
InternetPlusBellen Instap periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € 30.00
Totaalbedrag van deze rekening incl. BTW: € 44.83

Wat mij opvalt is dat er 3 digitale ontvangers op rekening staan, je betaald €11,- voor interactieve tv dat is inclusief een ontvanger en nog 2 digitale ontvangers waarvan je 1 de actie korting terug krijgt á €4,-

Denk dat er hier al een fout zit, heeft uw moeder naast 2 interactieve digitale tv kasten ook en digitenne kastje plus kaart????

De €30,- is dus internet plus bellen, de €11,- voor interactief tv en €4,- voor een extra kastje dat maakt €45,- dat moet volgens de actie de 1e 6 maand €30,- zijn.

Hoe KPN aan €44,85 komt weet ik even niet

Re: KPN komt contract niet na

Geplaatst: 18 mar 2012 22:05
door Jolijn
Onderstaande contactadressen heb ik elders gelezen:
KPN Contact Eindhoven 040-2996601 (zelfde medewerkers als het 0900 nummer maar goedkoper)

Multi- support desk 0800-0228885 (Soort 2e lijn helpdesk, deze mensen kunnen iets meer regelen)
Bij KPN kan je in plaats van de helpdesk 0900-0244 ook rechtstreeks het management van KPN Contact, ofwel de Escalatiedesk bellen: 020-4841466. Deze mensen kunnen, in tegenstelling tot de reguliere medewerkers in Eindhoven, Groningen of Zwolle, wel beslissingen nemen inzake coulances en compensaties

Re: KPN komt contract niet na

Geplaatst: 18 mar 2012 23:12
door Mousy
Ik ben afgelopen week op de site geweest om te kijken of ik vaste telefonie wou en wat TS zegt klopt de actie stond er wel. Nu heeft t ineens een andere naam en is het een weekend deal. Maar vorige week stond gewoon die actie voor 30euro!

Re: KPN komt contract niet na

Geplaatst: 18 mar 2012 23:17
door Mousy
queenfan schreef:Dus als ik het goed begrijp heeft uw moeder hetvolgende besteld en ontvangen.

Alles in 1 pakket van KPN, dit is bellen, internet en interactief tv in een. Internet van 8Mb en ook nog 2 digitale tv ontvangers.

KPN brengt het volgende in rekening...

Digitale tv-ontvanger periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € 4.00
Digitale tv-ontvanger periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € 4.00
Digitale tv-ontvanger korting periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € -4.00
Interactieve TV periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € 11.00
InternetPlusBellen Instap periode 4 maa 2012 t/m 3 apr 2012 € 30.00
Totaalbedrag van deze rekening incl. BTW: € 44.83

Wat mij opvalt is dat er 3 digitale ontvangers op rekening staan, je betaald €11,- voor interactieve tv dat is inclusief een ontvanger en nog 2 digitale ontvangers waarvan je 1 de actie korting terug krijgt á €4,-

Denk dat er hier al een fout zit, heeft uw moeder naast 2 interactieve digitale tv kasten ook en digitenne kastje plus kaart????

De €30,- is dus internet plus bellen, de €11,- voor interactief tv en €4,- voor een extra kastje dat maakt €45,- dat moet volgens de actie de 1e 6 maand €30,- zijn.

Hoe KPN aan €44,85 komt weet ik even niet
Jij zit ook fout die 11 euro is niet inclusief een ontvanger , heb zelf ook KPN en op de nota staan alle onderdelen gewoon los. De ontvangers betaal je dus ook appart en zijn er dus gewoon 2, omdat de 2e ontvanger gratis is gaat er weer 4euro af.
Maar in deze nota zit geen korting in berekend. Internet + bellen kost idd 30 euro (zonder de korting). Dus ze hebben een fout gemaakt met de korting, dit hebben wij ook gehad de eerste rekening, netjes klantenservice gebeld en t probleem was opgelost. wat we teveel hadden betaald is later verrekend.
Het contact laten ontbinden is geen optie vrees ik want je bent een contract aangegaan van een jaar, en je moet nl KPN eerst de kans geven de fout te herstellen. Mocht je wel ervanaf willen dat kan maar dan kan je wel t hele jaar betalen. Contract afkopen is dat.

Re: KPN komt contract niet na

Geplaatst: 19 mar 2012 07:00
door Draconian
queenfan schreef:
Denk dat er hier al een fout zit, heeft uw moeder naast 2 interactieve digitale tv kasten ook en digitenne kastje plus kaart????

De €30,- is dus internet plus bellen, de €11,- voor interactief tv en €4,- voor een extra kastje dat maakt €45,- dat moet volgens de actie de 1e 6 maand €30,- zijn.

Hoe KPN aan €44,85 komt weet ik even niet
Nee, ze heeft alleen twee digitale tv ontvangers. Volgens de webdeal zou alles de eerste 3 maanden 30 euro zijn en daarna 45 euro. Dat is dus inclusief 11 euro voor televisie zoals ook op internet staat omschreven. Ze hebben nu de webdeal aangepast maar de oude had ik gelukkig uitgeprint. Dat er dus huur betaald moet worden voor het tweede kastje klopt niet.

Volgens het contract heeft ze Alles in één instap. Dat is dus all-in. Niet 11 euro apart berekenen bovenop de deal. Dan wordt het na drie maanden ineens 56 euro in plaats van 45.

Re: KPN komt contract niet na

Geplaatst: 19 mar 2012 07:02
door Draconian
Mousy schreef:Ik ben afgelopen week op de site geweest om te kijken of ik vaste telefonie wou en wat TS zegt klopt de actie stond er wel. Nu heeft t ineens een andere naam en is het een weekend deal. Maar vorige week stond gewoon die actie voor 30euro!
Klopt. Maar ik had al alles uitgeprint van de oude deal. Dus we hebben het zwart op wit als het zover moet komen bij de geschillencommissie.

Re: KPN komt contract niet na

Geplaatst: 19 mar 2012 07:03
door Draconian
Jolijn schreef:Onderstaande contactadressen heb ik elders gelezen:
KPN Contact Eindhoven 040-2996601 (zelfde medewerkers als het 0900 nummer maar goedkoper)

Multi- support desk 0800-0228885 (Soort 2e lijn helpdesk, deze mensen kunnen iets meer regelen)
Bij KPN kan je in plaats van de helpdesk 0900-0244 ook rechtstreeks het management van KPN Contact, ofwel de Escalatiedesk bellen: 020-4841466. Deze mensen kunnen, in tegenstelling tot de reguliere medewerkers in Eindhoven, Groningen of Zwolle, wel beslissingen nemen inzake coulances en compensaties
Hartelijk bedankt. Ik ga dadelijk bellen. Met het standaard nummer kom je inderdaad niet verder dan standaard zinnen en de webdeal negeren ze als je daarover spreekt. Ze zeggen alleen dat het betaald moet worden en klaar.

Update 09:37:

Gebeld met dat 020 nummer en inderdaad word je daar heel goed geholpen. Ze willen alleen niet dat het nummer zo openbaar wordt gemaakt. KPN gaat de misstap herstellen dus deze week zou het opgelost moeten zijn.

Jolijn. Nogmaals bedankt voor de nummers :-)